Gå til innhold

Hvilken hunderase ville du ha hatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rottweiler er min rase, men har også en liten drøm om en grand danois :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Golden retriever er min rase, men skulle jeg hatt noe annet kunne jeg tenkt meg en engelsk springer spaniel eller Shetland sheepdog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storpuddel, Portugisisk vannhund, Jaktspringer eller Whippet. Jeg klarer ikke å bestemme meg!

Elsker Golden Retriever, men orker ikke røytinga:(

andre fascinerende raser: Irsk ulvehund, Alaskan Malamute, Samojed, collie og Shetland Sheepdog.

Anonymkode: 7e82a...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde labrador både i oppveksten og senere, og hjertet mitt vil nok alltid banke ekstra hardt for denne rasen. Men har også alltid vært nysgjerrig på sanktbernhardshund og dersom jeg skulle skaffet meg hund nå så ville jeg nok gått for det siden vi endelig har plass til det. 

Dessverre er mannen min allergisk. Han holdt ut så lenge vi hadde den siste labradoren vår, men da den ble gammel og syk måtte vi avlive den. Nå som vi vet om allergien hans ville det vært uansvarlig å skaffe seg en ny hund.. 

Anonymkode: e66a8...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, EvaLena skrev:

Schæfer uten tvil

Eller Golden retriever og Berner Sennen

synd de er avlet så feil, grusomt å se hva som har skjedd med rasen de siste 20-30 årene

Anonymkode: 2d4be...474

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Schæfer, hatt før og skulle gjerne hatt igjen

2. Bayersk viltsporhund, da jeg er interessert i å starte med sporing og ettersøk

3. Irsk ulvehund, kun fordi de er utrolig flotte. Litt som en ponni i bånd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

synd de er avlet så feil, grusomt å se hva som har skjedd med rasen de siste 20-30 årene

Anonymkode: 2d4be...474

Kan jo gå etter brukslinje på schæfer. En god del mer energiske, og fin i kroppen. Utstillingslinjene ser grusomme ut ja, stakkars hunder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 hours ago, AnonymBruker said:

synd de er avlet så feil, grusomt å se hva som har skjedd med rasen de siste 20-30 årene

Anonymkode: 2d4be...474

Ja og nei. Hvor mange politischæfere ser du med sånn lav bakpart? Ingen. Det er kun utstillingslinjene som er fucked up. Brukslinjene har fortsatt veldig fine hunder. Schæfere sliter litt med allergi da, men alle raser sliter med noe.

Anonymkode: b27d2...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv hvorfor dere vil ha rasen også da😃 Kjempenyttig😊👍🏻

Anonymkode: 41c85...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt klart min rase, italiensk mynde. Men hvis jeg skulle hatt noe annet ville jeg vurdert corgi, norsk lundehund og saluki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer å få oss hund nå, og da har vi sett mye på beagle og pembroke welsh corgi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Simmis said:

Vi vurderer å få oss hund nå, og da har vi sett mye på beagle og pembroke welsh corgi. 

En jakthund og en gjeterhund. Hva er det dere liker ved dem?

Anonymkode: b27d2...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En jakthund og en gjeterhund. Hva er det dere liker ved dem?

Anonymkode: b27d2...389

Vel, hovedfokuset er at de er familievennlige, nå er våre barn nokså store blitt, men vi har nære venner som har mindre barn og nevøer og nieser som er her ofte som er yngre, også er vi veldig mye ute i skog og mark og tilbringer stor del av sommeren på hytta. Ikke ønsker vi oss for stor hund, men vi vil heller ikke ha bitteliten hund. Så beagle og corgi er de vi har falt for. Også har vi ett vennepar som har beagle. Og de skryter rasen opp i været. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...