Gå til innhold

Flaut å bruke «store» sko?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den følelsen når man har fem størrelser større enn de fleste i en storskotråd fra 2018.

Anonymkode: c87e5...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den følelsen når man har fem størrelser større enn de fleste i en storskotråd fra 2018.

Anonymkode: c87e5...2ed

Er du kvinne? 

Anonymkode: bee3f...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1,75 cm høy og bruker str 41-41,5 og av og til tenker jeg over at jeg har større føtter enn mange damer,  men så er jeg jo også høyere enn gjennomsnittet og da er det normalt med litt størrelse på føttene👣

Paris Hilton har str 43 har jeg lest

Endret av Tough cookie
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har større føtter enn gjennomsnittskvinnen. Men 41 er jo ikke uhørt. Gjennomsnittlig skostørrelse for kvinner er 38-39-40. Så du er jo ikke langt utenfor gjennomsnittet.

Anonymkode: 3b29f...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler litt med deg. Teit å si av butikkdama. 40-41 er ikke stort. Ikke nå nei. Bruker selv 40, og av og til 41 i støvler/vintersko. 
Jeg er over 50, og da jeg vokste opp var 40 faktisk litt stort. Da var normalen 37-38. Det gjorde ikke saken bedre at mamma og alle på hennes side hadde nette 37-føtter, og lot meg høre det. Ei venninne hadde 36… 

Det var et lite helvete, og det førte til at føttene er den kroppsdelen jeg liker minst å vise. Har tom brukt sokker under fødsel 😜

Tropen med store føtter er en kulturell greie som bunner i misogyni. Tenk bare på snørte føtter i gamle Kina og eventyret om Askepott.

Anonymkode: 27263...416

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du kvinne? 

Anonymkode: bee3f...97c

Jepp

Anonymkode: c87e5...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stusser ikke over jenter eller damer som bruker 41 osv i skostørrelse. Da er de gjerne litt høye også, det henger sammen. Har en venninne som er nesten 1,80 og hun har 42 i skostørrelse. Aldri tenkt at hun har store føtter. Alt er proporsjonalt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 41 selv (eller 40-42, og har faktisk 43 i fjellstøvler, men som regel 41) og orker ikke være flau. Det henger jo litt sammen med høyde, og jeg kan jo ikke noe for hvor lange føtter jeg har?

Endret av Alice123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er 5 år gammel :fnise: Men har samme problem som Eneri sin mor: 34-35 i sko, og ender ofte opp i barneavdelingen. Eneste fordelen er at jeg kan bruke bunadsko uten hel 😅 Klarer ikke gå i heler, mistenker jeg har for lite overflate å balansere på rett og slett.

Anonymkode: 0a297...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/21/2018 at 10:15 PM, AnonymBruker said:

Jente 19

Jeg har en sko størrelse på 41, å syns ikke selv det er veldig stort, men merker at andre reagerer om de får vite det. 

Jeg var å skulle kjøpe meg sko, å spurte en ansatt om de hadde størrelse 41, å da svarte hun «ehm nei, vi har bare normale størrelser, altså opp til 40. Da må du lete andre plasser» 

Tenker dere over om andre bruker store sko? Å er det negativt? 

Anonymkode: c834f...b1e

Rar formulering frå ein butikkansatt😆 eg også bruker ofte 41😊 kjem an på merke. Ja det er sikkert litt over normalen, så då blir det litt dårligere utvalg ofte. Eg har eit fast merke eg bestiller på nett stort sett🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det jeg (k44) som har de største beina. Bruker 42-43 i sko. Samboer bruker strl. 40. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid på mine egne føtter som små, de er str 38-39, og jeg er 172 høy. Det er jo logisk med større føtter jo høyere man er, og jeg tenker at 40 ville vært mer "passende" for min høyde. En venninne som er 181 har 42 i skosstr, det ser helt normalt og passende ut til henne, mens en annen er 159 og bruker str 36.

Anonymkode: 8fd1b...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.5.2018 den 22.51):

Mannen min bruker str. 47 i sko, det er omtrent umulig å finne!

Anonymkode: ba1fc...e82

Det gjør sønnen her og. Blir til han går stort sett i tresko, vernesko og jaktstøvler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både jeg og jenta her i huset bruker 40 og 41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker jeg 42, en må da kunne bruke sko etter størrelsen på beina. Alle skobutikker burde ha sko til alle både de med små bein og de med store bein.

Anonymkode: 9cccb...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så frekk butikkansatt!

Det er helt normal str.

Jeg bruker selv 37/38,men jeg er også bare 1,60 lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...