Gå til innhold

Flaut å bruke «store» sko?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jente 19

Jeg har en sko størrelse på 41, å syns ikke selv det er veldig stort, men merker at andre reagerer om de får vite det. 

Jeg var å skulle kjøpe meg sko, å spurte en ansatt om de hadde størrelse 41, å da svarte hun «ehm nei, vi har bare normale størrelser, altså opp til 40. Da må du lete andre plasser» 

Tenker dere over om andre bruker store sko? Å er det negativt? 

Anonymkode: c834f...b1e

41 er ikke stort. De fleste damesko er å få opp til 41. Er når du bruker 42 og større det blir problematisk å finne passendeskotøy. Den dama du snakket med, burde jobbet et annet sted. 

Hva andre bruker i sko er meg klinkende likegyldig. Jeg bruker selv 40- 41- 42 alt etter hvor stor skoene er i størrelsen.

Anonymkode: 569f1...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, Titania skrev:

Jeg bruker 44-45, og får jo litt rare blikk i butikker og sånt når jeg leter etter sko i rett størrelse. Men har ingen planer om å kappe av meg deler av foten for å kjøpe mindre sko, så gir egentlig blanke f i hva andre mener :P 

store kvinneføtter med smalt fotblad og lange tær er noe av det mest sexy jeg ser, kan du legge ut bilde av føttene dine

Anonymkode: 4bec8...a47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Peonjenta said:

Str 41 finner man overalt men de tar kanskje ikke inn så mange av hvert par.  Jeg bruker 40 og hadde småkomplekser for det i mange år, men så er jeg 1,76 så jeg syns føttene matcher høyden min.  Zalando har et fantastisk utvalg på både små og stpre størrelser i sko. 

over 15 000 par sko i størrelse 41. 

https://www.zalando.no/damesko/__storrelse-41/

Må jo ha en viss størrelse på føttene for å ikke tippe fremover når man er såpass høy :laugh:

Anonymkode: a33ce...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lengden ligger jeg mellom 40-41 (kommer helt an på skoene), men jeg har svært brede føtter og må ofte opp i str 43 for å ha sjans til å finne sko her hjemme i Norge.

Bare en liten notis på siden: sendte epost til en av de store skokjedene for litt siden, og spurte om de kunne ta inn flere sko i større størrelser/brede sko. Svaret jeg fikk var at de ikke tilbød sko til "oss med vanskelige føtter". Takk for den. ;)

Jeg syntes det var veldig flaut før, nå bryr jeg meg ikke så mye. Etter at jeg oppdaget utvalget i britiske (nett)butikker gidder jeg ikke å prøve å finne sko i Norge. Fikk en helt ny hverdag da jeg oppdaget sko i eee (extra extra wide fit), for da kunne jeg plutselig gå ned 2-3 skostørrelser. En befrielse! Litt synd at det er sånn også, for jeg er ganske sikker på at jeg ikke er den eneste med verken brede føtter, eller ganske store føtter generelt, i Norge. :) 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellos har sko i opp til str. 42 .

Anonymkode: 894e9...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det til en ting å være redd for også da, er vel nok kroppspress nå vel? 😂

Anonymkode: 4fa40...705

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

store kvinneføtter med smalt fotblad og lange tær er noe av det mest sexy jeg ser, kan du legge ut bilde av føttene dine

Anonymkode: 4bec8...a47

Ikke at du får noe bilde uansett - med korte tær og bredt fotblad er nok ikke noe for deg da :Knegg:

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca str 41,5 i fot, men bruker helst sko i str 42,5 - 43, da jeg liker å  ha  pass til luft + tykke ullsokker i skoene. Jeg synes ikke at det er galt å ha store str i sko som kvinne. Jeg er 175 høy.

Anonymkode: 21eeb...09b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaut nei, jeg må jo ha sko som føttene mine går ned i så flau gidder jeg ikke være. Jeg innrømmer imidlertid glatt at jeg gjerne kunne ønsket meg en nett liten str. 39. ;)  Det ønsket går imidlertid ikke i oppfyllelse så da gidder jeg ikke tenke mer på den saken. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brede dameføtter er usexy og dealbreaker for veldig mange menn

Anonymkode: 4bec8...a47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker aldri over hvordan andres føtter og sko ser ut mtp størrelse. Bruker selv 40-41, men synes mine egne føtter er enorme og hater å handle sko :/ Vanskelig å finne noen som både er fine og sitter bra på.

Anonymkode: 10ddd...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

brede dameføtter er usexy og dealbreaker for veldig mange menn

Anonymkode: 4bec8...a47

Dummeste jeg har lest her på veldig lenge!    Hvis det er noe menn (jeg mener MENN)  gir beng i så er det om dama bruker 38 eller 42 i sko!:laugh:

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

brede dameføtter er usexy og dealbreaker for veldig mange menn

Anonymkode: 4bec8...a47

Jeg tenker at det kanskje er like greit, for dama altså. ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde når jeg spurte etter str 40 om dem hadde det.Dem sa at str 39 40 er det vanligste damer gikk inn. SÅ jeg hadde ikke så store føtter sa 2 damer til meg.

Anonymkode: 1d5f1...4b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

41 er da ikke stort :blink: 

Jeg har fått høre jeg har lange føtter (strl 39,5-40) i forhold til høyden min på 168, og de er smale så å finne sko opp gjennom årene har vært virkelig morsomt gitt :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.5.2018 den 22.15, AnonymBruker skrev:

«ehm nei, vi har bare normale størrelser, altså opp til 40. Da må du lete andre plasser» 

 

Anonymkode: c834f...b1e

giphy.gif

 

Det er ikke flaut å ha over 39 i sko. Jeg var 10 år og hadde allerede 38 i sko. 

Dessuten hadde jeg skrevet en epost til bedriften du opplevde denne :spy:spysjuke kommentaren til, å si hva du opplevde. Gi de en sjanse til å forklare seg. 

Endret av Wonders
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest cupcakemonster skrev (På 22.5.2018 den 9.10):

Jeg bruker 41 og er 16 år

Jeg bruker 41 og er 12 det er verre

Anonymkode: 56acf...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anglofil skrev (På 22.5.2018 den 18.55):

I lengden ligger jeg mellom 40-41 (kommer helt an på skoene), men jeg har svært brede føtter og må ofte opp i str 43 for å ha sjans til å finne sko her hjemme i Norge.

Bare en liten notis på siden: sendte epost til en av de store skokjedene for litt siden, og spurte om de kunne ta inn flere sko i større størrelser/brede sko. Svaret jeg fikk var at de ikke tilbød sko til "oss med vanskelige føtter". Takk for den. ;)

Jeg syntes det var veldig flaut før, nå bryr jeg meg ikke så mye. Etter at jeg oppdaget utvalget i britiske (nett)butikker gidder jeg ikke å prøve å finne sko i Norge. Fikk en helt ny hverdag da jeg oppdaget sko i eee (extra extra wide fit), for da kunne jeg plutselig gå ned 2-3 skostørrelser. En befrielse! Litt synd at det er sånn også, for jeg er ganske sikker på at jeg ikke er den eneste med verken brede føtter, eller ganske store føtter generelt, i Norge. :) 

Jeg og har det problemet

Anonymkode: 56acf...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boxee skrev (På 21.5.2018 den 22.21):

Bruker str 41 selv, ikke opplevd kommentarer på det. Brukte 39 før, men økt en størrelse per graviditet😂 Utrolig kjedelig mtp utvalget i den størrelsen og med bred fot.

Akkurat det samme her! Utrolig kjipt få måtte bytte ut hele skogarderoben. 

Min mamma bruker str 35, strever ofte med å finne voksne sko, spesielt pumps med litt hæl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...