Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Fallabella
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Damn, so original! Master of words. 

Anonymkode: 25475...4cc

Så du ville helst hatt det på engelsk? Kan sikkert ordne det 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Jeg har hatt folk fra denne barnevernsgruppa som har kjent meg igjen utifra bilder mine foreldre har lagt ut komme bort til meg når jeg har vært utendørs for å fortelle meg nærmest gråtkvalt hvor trist de syns det er at jeg har blitt så hjernevasket av barnevernet/staten (siden jeg høyrøstet forsvarer BV gjennom å fortelle om mishandlingen jeg er blitt utsatt for ), og at jeg må dra hjem til mine foreldre. Det er mine foreldre som er offer i denne situasjonen i deres øyne, ikke meg eller brødrene mine som ble utsatt for svært grove ting. Det er helt koko.

Anonymkode: 1d6dd...2dc

Fikk bare lyst til å gi deg en klem :klem:

Det må være vondt å ikke bli trodd av så mange. Håper du har gode folk rundt deg nå og som tror på deg. Og uansett, så vet jo du hva som er sant, så hva andre tror har lite relevans. Din opplevelse er det ingen som kan ta fra deg :hjerte:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det noen journalister i gruppa som skrive en sak om barnevernet og ber folk i gruppa ta kontak for intervjuer. Jeg vil tro dette er på kanten mtp "vær varsom-plakaten"?. At man ikke skal intervjue og trykke veldig voldsomme meninger som skyldes psykiske sykdommer eller andre forstyrrelser? Husker de som intervjuet hun Nano "kattedamen" fikk problemer med det i ettertid. Enkelte bør skånes.

Anonymkode: 4fba3...bd4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det noen journalister i gruppa som skrive en sak om barnevernet og ber folk i gruppa ta kontak for intervjuer. Jeg vil tro dette er på kanten mtp "vær varsom-plakaten"?. At man ikke skal intervjue og trykke veldig voldsomme meninger som skyldes psykiske sykdommer eller andre forstyrrelser? Husker de som intervjuet hun Nano "kattedamen" fikk problemer med det i ettertid. Enkelte bør skånes.

Jeg fikk helt vondt av henne i det intervjuet. Det beviser jo at antall lesere og sensasjonsoppslag er viktigere enn et sårbart menneskes helse.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, Gorilla skrev:

Fikk bare lyst til å gi deg en klem :klem:

Det må være vondt å ikke bli trodd av så mange. Håper du har gode folk rundt deg nå og som tror på deg. Og uansett, så vet jo du hva som er sant, så hva andre tror har lite relevans. Din opplevelse er det ingen som kan ta fra deg :hjerte:

Tusen takk :klem1: Ja det har vært vondt, men det vondeste var faktisk de som visste at omsorgssviktet fant sted, men ikke turte å gripe inn fordi dei ikke ville ødelegge vennskap og/eller familiebåndene. En ting er å ikke bli trodd, men det er ekstra jævlig når folk vet om ett barn som blir utsatt for psykisk og fysisk vold og som bare blir stående og se en annen vei. 

Jeg har veldig gode folk rundt meg nå, både ett par tidligere ansatte i barnevernet som ble mine første virkelige omsorgspersoner, og også min tidligere fosterfamilie som tar imot meg med åpne armer hver gang jeg ønsker å komme på besøk ❤️ Har også kontakt med småsøsknene mine, og det er så godt å se hvordan de blomstrer nå i det trygge fosterhjemmet fremfor den voldelige fangehullet av et hus vi bodde i før.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg får mitt første barn nå snart, å jeg kjenner på meg selv at jeg IKKE skal melde meg inn i sånne grupper. Tenker at barnevernet er der av en grunn. Ja ting kan på mange områder føles OG være urettferdig hvordan ting blir gjort, å jeg er ikke enig med alt de gjør heller. Men om vi ikke hadde hatt barnevernet så hadde mange barn i Norge hatt store problemer også.

Derfor syns jeg ikke noe om sånne grupper som det her. Uthenging er faen ikke greit uansett hva og hvem det gjelder.

Anonymkode: 19f10...037

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær varsom plakaten er nok bare en floskel. De poster for å få klikk og inntekt. Lokalavis her er ille. Intervjuet foreldre som hadde mistet barn i selvmord i dagene mellom død og begravelse feks, fikk de til å «stå åpent frem om barnets selvmord. Det er nok ikke noe å forvente av den bransjen. De vet at personlige tragedier skaper nyskjerrighet hos folk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Gorilla skrev:

Nå nylig er det ei der inne som skriver at babyen har blitt tatt fra henne og flyttet på hemmelig adresse. Far er kriminell og har vært anmeldt for en rekke lovbrudd, men hun vil ikke gå fra han og skjønner ikke hvorfor barnet blir tatt fra henne...?

Så den saken nå. Hun virket ikke helt klok

Anonymkode: bfcae...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg får mitt første barn nå snart, å jeg kjenner på meg selv at jeg IKKE skal melde meg inn i sånne grupper. Tenker at barnevernet er der av en grunn. Ja ting kan på mange områder føles OG være urettferdig hvordan ting blir gjort, å jeg er ikke enig med alt de gjør heller. Men om vi ikke hadde hatt barnevernet så hadde mange barn i Norge hatt store problemer også.

Derfor syns jeg ikke noe om sånne grupper som det her. Uthenging er faen ikke greit uansett hva og hvem det gjelder.

Anonymkode: 19f10...037

Å måtte bruke tid på sånne grupper er ingen ønskesituasjon for noen, men grupper som det opprettes og eksisterer av en grunn.
Det å kjenne til barnevernets baksider er utrolig viktig, men det skjønner man ikke før man faktisk ser at problemet er stort.
Det er mange som tenker som du - at barnevernet sikkert er der for en grunn, men det er også grunnen til at de maktmisbrukende elementene har kunnet holde på slik de har gjort. Ødelagt mange barns liv, foreldres liv osv uten annet enn bagateller om noe overhode.

Vi skulle alle ønske at barnevernet var slik mange tror, men historiene fra mange av ofrene viser en sannhet mange ikke tror er mulig. Derfor ser man slike grupper og at folk ser seg nødt til å gjøre noe for å eksponere baksidene.
Enten det er å dele sakene videre eller å faktisk hjelpe de som trenger hjelp - på dugnad og fritid. Det er blitt noen av disse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en oppfatning av at de som hater barnevernet er foreldre som selv har mistet barna sine. Foreldre med så store vansker at de ikke klarer å se barnas behov, eller foreldre med liten selvinnsikt og lite samarbeidsvillig til endring. 

Anonymkode: 85ecb...3f2

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg har lest om historien din der inne. Tusen takk for at du står frem og deler, og håper det går bra med deg ❤️

Anonymkode: d7c22...2e6

Dine foreldre høres litt ut som mine. Jeg er vokst opp i et hjem med fysisk og psykisk vold og psykisk sykdom som gikk hardt ut over meg, og barnevernet grep inn lovlig sent. På det tidspunktet hadde jeg en absurd lojalitet til mine foreldre og ville for alt i verden ikke bli tatt hjemmefra. Jeg var gammel nok til å velge selv, og valgte derfor bort fosterhjem slik at instutisjon ble det eneste alternativet. Jeg har blitt veldig preget av oppveksten min psykisk, og er i dag en dysfunksjonell og utrygg person. Foreldrene mine mener barnevernet er skyld i mye av "elendigheten", og snakker fortsatt om de iblant i harde ordelag. De eier ikke selvinnsikt, og nekter for å ha vært elendige omsorgspersoner. 

Det er skummelt mange mennesker der ute som mine foreldre, som aldri skulle hatt barn. Som ikke ser sine begrensninger og manglende omsorgsevner. 

Anonymkode: 62477...453

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.5.2020 den 14.30, AnonymBruker skrev:

Tusen takk :klem1: Ja det har vært vondt, men det vondeste var faktisk de som visste at omsorgssviktet fant sted, men ikke turte å gripe inn fordi dei ikke ville ødelegge vennskap og/eller familiebåndene. En ting er å ikke bli trodd, men det er ekstra jævlig når folk vet om ett barn som blir utsatt for psykisk og fysisk vold og som bare blir stående og se en annen vei. 

Jeg har veldig gode folk rundt meg nå, både ett par tidligere ansatte i barnevernet som ble mine første virkelige omsorgspersoner, og også min tidligere fosterfamilie som tar imot meg med åpne armer hver gang jeg ønsker å komme på besøk ❤️ Har også kontakt med småsøsknene mine, og det er så godt å se hvordan de blomstrer nå i det trygge fosterhjemmet fremfor den voldelige fangehullet av et hus vi bodde i før.

Beklager for sent svar 💗

Forstår veldig godt at det har vært vondt. Du er modig som deler og setter ord på det du har gått gjennom ☺️

Det er grusomt, ja, når voksne ser en annen vei. Veldig veldig trist. Du fortjente ikke det. Vit det! 

Jeg er veldig glad for at du har gode folk rundt deg nå. Ingen skal vokse opp i et fangehull ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/10/2020 at 12:43 PM, Gorilla said:

Akkurat. Jeg kan ikke annet enn å tenke at disse folkene hører til på lukket avdeling, og ikke på FB. Jeg forstår ikke at FB kan stå inne for ting som blir skrevet der. Jeg kan sette meg inn at det må være frustrerende å være 100 % sikker på en vrangforestilling, og så er det ingen som forstår. Da skjønner jeg at de søker til likesinnede, men det er likevel ikke ok. Dette er alvorlig psykisk syke mennesker som IKKE blir friskere av å egge opp hverandre. Heller sykere. Og det gjør ikke barna noe godt i det hele tatt. 

Etter å ha blitt fratatt barna sine, vil jeg tippe at det er lett å bli psykisk påfallende. Det er ikke dermed sagt at den samme adferden var til stede før de mistet barna, og å diagnostisere folk over nettet, er lite vitenskapelig fundert, med unntak av at mennesker som troller mye, har høyere forekomst av mørke personlighetstrekk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et medlem, som støtter deres synspunkt. Helt sykt. Har prøvd å spørre om det er politiet som skal ta over, men de har jo ingen alternative løsninger. Barnevernet er et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 10.5.2020 den 13.05, Gorilla skrev:

Nå nylig er det ei der inne som skriver at babyen har blitt tatt fra henne og flyttet på hemmelig adresse. Far er kriminell og har vært anmeldt for en rekke lovbrudd, men hun vil ikke gå fra han og skjønner ikke hvorfor barnet blir tatt fra henne...?

Omg 

IQ er, ikke, en fin bil.

Håper hun skjønner det når hun blir stor.

Anonymkode: 16765...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2020 den 14.10, AnonymBruker skrev:

?

Har du link? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2020 den 15.29, AnonymBruker skrev:

Har en oppfatning av at de som hater barnevernet er foreldre som selv har mistet barna sine. Foreldre med så store vansker at de ikke klarer å se barnas behov, eller foreldre med liten selvinnsikt og lite samarbeidsvillig til endring. 

Anonymkode: 85ecb...3f2

Er nok en mix samt besteforeldre til barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, ShineGhetto skrev:

Etter å ha blitt fratatt barna sine, vil jeg tippe at det er lett å bli psykisk påfallende. Det er ikke dermed sagt at den samme adferden var til stede før de mistet barna, og å diagnostisere folk over nettet, er lite vitenskapelig fundert, med unntak av at mennesker som troller mye, har høyere forekomst av mørke personlighetstrekk.

Jeg har ikke diagnostisert noen over nett, men påpeker at denne gruppen er bekymringsverdig at eksisterer fordi disse menneskene ikke får det noe bedre av å egge opp hverandre. Mange av dem har åpenbart ulike psykiske lidelser, uten at man kan si hvem som sliter med hva, og trenger profesjonell hjelp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...