Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at man sliter med diverse er ikke tilstrekkelig for å bli fratatt barn. Dersom det man sliter med gjør at man ikke klarer å gi barna omsorg så mister man den. Og sånn må det faktisk være. Ja det er trist for dem, men å utlevere barna sine på den måten mange gjør er faktisk ikke greit. Det er mange som har det vondt uten å utlevere andre i offentligheten. Og det er minst like synd på dem.

Anonymkode: f6989...995

Jeg tror du må lese hva jeg skrev èn gang til. Jeg spekulerer ikke i hvorfor folk mister sine barn 🙄

Jeg sier at uavhengig av hva som har skjedd så er de i en krise og burde få oppfølging. Selv folk som ikke klarer å ta vare på barna sine skal bli behandlet med respekt og få hjelp. Hvis de får skikkelig hjelp og oppfølging i etterkant trenger de kanskje ikke disse dysfunksjonelle gruppene på FB.

Anonymkode: a28f9...9b6

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du må lese hva jeg skrev èn gang til. Jeg spekulerer ikke i hvorfor folk mister sine barn 🙄

Jeg sier at uavhengig av hva som har skjedd så er de i en krise og burde få oppfølging. Selv folk som ikke klarer å ta vare på barna sine skal bli behandlet med respekt og få hjelp. Hvis de får skikkelig hjelp og oppfølging i etterkant trenger de kanskje ikke disse dysfunksjonelle gruppene på FB.

Anonymkode: a28f9...9b6

Enig med deg. Det å miste barna sine må være det verste, selv om det er god grunn for det. Det tror jeg alle her i tråden er klar over. 
Kvalmt å se hvordan presumptivt oppegående personer har en sadistisk glede av å fråtse i andres tragedie. 

Anonymkode: dc846...d92

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/26/2020 at 9:39 AM, AnonymBruker said:

Jeg skjønner meg ikke på barnevernet generelt selv, og ei heller medlemmene i den gruppa.

Jeg har jobbet en stund i skolen, og er ofte dessverre vitne til barn som ikke har det bra. Jeg har mange ganger samarbeidet tett med bv, men de har så låst taushetsplikt at man kan egentlig ikke kalle det taushetsplikt.

Jeg erfarer at så lenge det ikke er snakk om fysisk vold og/eller misbruk, gjør ikke bv noe annet enn etter langt om lenge å sette inn en familieveileder. Ting tar tid..

Så hva er årsaken til alle de triste skjebnene i den gruppa?? Alle kan da ikke vært voldelige eller misbrukere. Jeg kjenner selv jeg er meget skeptisk til bv. Men det virker også som at den gruppa består av mange enkle sjeler.

Anonymkode: f12bf...645

Nei, en stor andel av disse foreldrene er verken voldelige eller rusmisbrukere. De har ofte problemer med å se og forstå barnas emosjonelle behov. Andre ganger evner de ikke å ha gode rutiner for barn som virkelig trenger det. 

Man må ikke være voldelig eller liknende for å være en dårlig forelder. Det holder lenge at det ikke er samsvar mellom den omsorgen man kan gi barnet sitt og den omsorgen barnet faktisk trenger. 

Anonymkode: 75554...e75

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2020 den 15.26, AnonymBruker skrev:

Jeg har det veldig bra. :)Leier leilighet med kjæresten min, har begynt på høyere utdanning og har flyttet til andre siden av landet fra hvor mine foreldre bor ( de vil fortsatt ikke la meg være i fred dessverre , men ser ut til å ha gitt litt opp etter at jeg flytta fra nord til sør ). Søsknene mine har det veldig bra i fosterhjem og jeg snakker med dem/treffer dem ofte, men jeg vet at de er redde for foreldrene våre da de har blitt oppsøkt utenfor hjemmet av dem og blitt fortalt at de snart skal tilbakeføres ( noe som selvsagt ikke kommer til å skje, men de er fortsatt redde for å måtte havne tilbake hos våre bioforeldre)

Anonymkode: d5cfa...d3e

Jeg skjønner jo hvem faren din er og er så glad for å høre at du er trygg, har det så bra og at brødrene dine er i gode hender. Jeg er fryktelig lei meg for hva du har måttet opplevd, fra dem begge. Alle kan få unger, ikke like mange klarer å være foreldre. Jeg vet. Må selv bare riste trist på hodet av egne "foreldre" og så gå videre i mitt eget liv. Så godt å høre at du gjør dette, så ung, så bra. 

Du er ei fantastisk tøff ung dame! 

Så godt å lese noe oppløftende her inne i tråden. 

Tusen takk for at du skrev.

💖

Anonymkode: 5b4ad...70b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.1.2020 den 13.55, AnonymBruker skrev:

Begge mine foreldre er medlemmer der inne fremdeles angående mine to yngre søsken som fortsatt er under barnevernets omsorgs  ( jeg er blitt myndig ) og har i perioder spredt rykter og historier om meg under fullt navn om hvordan de aldri har gjort noe galt med meg men at barnevernet stjal oss og hjernevasket oss og " nå har de hjernevasket eldstejenta vår til å tro på løgnene og hun vil ikke komme hjem til oss 😢. Barnevernet dritver uetisk kjøp og salgas barn blablabala. ".

Nei, så rart at jeg ikke ønsker å komme tilbake inn i en familie hvor far styrte med jernhånd hvor det var bl.a var forbud mot eventyrbøker og fantasyfilmer fordi det var satanisk og umoralsk ( morsomt nok brydde han seg aldri om at jeg lå med og hang med 10 år eldre menn som 14-åring. det var helt greit, samt at jeg drakk meg dritings ute i ødemarka hver helg. null reaksjon, han langet til og med alkohol og røyk til meg da jeg bad om det allerede fra 10årsalderen ), mor var en undertrykt hund som bare så en annen vei under alle ydmykelsene han utførte mot egne barn og fortalte oss ungene at " nei vi kan ikke rømme, han finner oss uansett og da blir alt mye verre " , ble revet av klærne mine og bedt om å gå ut foran venner deres i bare truse og bh fordi far mente at jeg kledde meg som hore og da skal jeg jaggu få lov å vise meg frem osv.  Alt dette nevner de jo selvsagt ikke, for i deres øyne så har de jo aldriiii gjort noe galt, de fik bare barna brutalt stjålet fra s eg.

Det er ett repeterende mønster jeg ser går igjen i flere av de voksne som poster der inne ( for det er de jeg er kritisk mot ), det er veldig mye MEG MEG MEG selv om de ikke alltid ser ut til å skjønne det selv. Jeg har aldri blitt slått med knyttet neve eller fått ren juling, men det er så mye mer som er omsorgssvikt enn grov, fysisk vold.

Mine foreldre prøver til stadig å få mine to yngre søsken hjem, men jeg vet heldigvis at det aldri vil skje med mindre de kidnapper dem. Og det vet jeg at de har snakket om å gjøre tidligere inne på disse anti-barnevernsgruppene, derfor følger jeg ekstra godt med både på mine egne men også andre voksne der inne som også har snakket høylytt om å bryte besøksforbud og lignende .

Jeg tror jeg kjenner igjen saken fra disse gruppene, og vil bare si at jeg er utrolig glad for å høre at det går bra med deg.❤️ 

Anonymkode: 9a5e2...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker
1 time siden, MalloryK skrev:

rdtfgjyhbnlm.jpg

Herregud.. Disse folka burde jo vært beskyttet mot seg selv. Relativt lav IQ ute å går der.. 

Anonymkode: c3399...aa8

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, MalloryK skrev:

rdtfgjyhbnlm.jpg

😂😂😂😂😂 det så jeg i går! Er en del konspirasjonsteoretikere i den gruppa, så forbauset ble jeg ikke.

Anonymkode: d0000...d25

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, se bort ifra tegningen. Dette er et bilde fra reddit, tegningen ble lagt til fra han som postet bildet

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det var noen som postet det der på FB i en eller annen gruppe også, og da var det flere som sa at det innlegget kommer fra en  humorkonto av ett-eller-annet slag, så det er ikke en mening "alle" har der inne. 

Anonymkode: c2a45...d88

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var noen som postet det der på FB i en eller annen gruppe også, og da var det flere som sa at det innlegget kommer fra en  humorkonto av ett-eller-annet slag, så det er ikke en mening "alle" har der inne. 

Anonymkode: c2a45...d88

Jeg forsøkte å søke etter innlegget i gruppen, men jeg fant det ikke, så dette er nok bare et påfunn fra en "moroklump".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom Barnevernet griper inn og tar med seg noen barn, så klager folk på for eksempel Facebook om dette "slemme" Barnevernet som har "kidnappet" barna til folk.                           

Men hvis det kommer situasjonen som for eksempel "Angelica-saken" for ett par år siden, eller saken om Oscar Andre nå nylig, så klager de samme menneskene over at barnevernet av en eller annen grunn ikke griper inn tidsnok.  

Makan til hykleri til denne gjengen. Ingenting er noensinne bra nok...        

Anonymkode: d2dfd...061

De tror oppriktig at barnevernet kommer og henter ungene deres fordi det eneste de gjorde galt var å skjære for tykke brødskiver. Hva annet kan man forvente?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

HUSK: Det er IKKE skoleplikt i Norge, og oppfordrer alle til å holde barna hjemme nå. Dette er en fin anledning til å protestere mot staten og barnevernet som sådan. De begår alvorlige overtramp mot oss borgere og man kan ikke stole på styresmaktene. Jeg har lært at offentlig sektor er en farlig arena, hvor korrupsjon får fritt spillerom UTEN konsekvenser. Nettopp fordi de har slik makt, men også fordi folket i sin helhet har så stor tiltro at det fåtallet som er skeptisk eller motsier dem IKKE når frem.
Her skal vi ikke ties til taushet og jeg skal personlig vie MIN kamp for å oppnå forandring i samfunnet. Stå på alle som 1..!

*Barnevernet er desperate nå på å få alle barna tilbake til skolen og barnehagen for da kan de lettere fatte akuttvedtak, noe de lengter etter.

------------------------------

Jeg får ikke til å sette inn med quote merknad, men dette ligger nå ute. Fristende å gå inn for å si at det er ikke skoleplikt, men det er undervisningsplikt så man må være flinke med følge læreplanen og lage et godt opplegg på egenhand dersom man velger bort skolen! 

Anonymkode: a7c87...0a5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HUSK: Det er IKKE skoleplikt i Norge, og oppfordrer alle til å holde barna hjemme nå. Dette er en fin anledning til å protestere mot staten og barnevernet som sådan. De begår alvorlige overtramp mot oss borgere og man kan ikke stole på styresmaktene. Jeg har lært at offentlig sektor er en farlig arena, hvor korrupsjon får fritt spillerom UTEN konsekvenser. Nettopp fordi de har slik makt, men også fordi folket i sin helhet har så stor tiltro at det fåtallet som er skeptisk eller motsier dem IKKE når frem.
Her skal vi ikke ties til taushet og jeg skal personlig vie MIN kamp for å oppnå forandring i samfunnet. Stå på alle som 1..!

*Barnevernet er desperate nå på å få alle barna tilbake til skolen og barnehagen for da kan de lettere fatte akuttvedtak, noe de lengter etter.

------------------------------

Jeg får ikke til å sette inn med quote merknad, men dette ligger nå ute. Fristende å gå inn for å si at det er ikke skoleplikt, men det er undervisningsplikt så man må være flinke med følge læreplanen og lage et godt opplegg på egenhand dersom man velger bort skolen! 

Jeg så det for litt siden inni gruppa. Jeg blir helt matt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så det for litt siden inni gruppa. Jeg blir helt matt.

Ja, men det er en som har svart rimelig bra under innlegget. Tøff hun er! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom Barnevernet griper inn og tar med seg noen barn, så klager folk på for eksempel Facebook om dette "slemme" Barnevernet som har "kidnappet" barna til folk.                           

Men hvis det kommer situasjonen som for eksempel "Angelica-saken" for ett par år siden, eller saken om Oscar Andre nå nylig, så klager de samme menneskene over at barnevernet av en eller annen grunn ikke griper inn tidsnok.  

Makan til hykleri til denne gjengen. Ingenting er noensinne bra nok...        

Anonymkode: d2dfd...061

Det går an å ha flere tanker i hodet samtidig. Barnevernet har en vanskelig jobb og enkelte som jobber i bvt har vel også uttalt at vurderingene i noen saker er vanskelige. Det hender at bv går inn for tidlig i enkelte tilfeller, og for sent i andre. De bør nok bli flinkere til å handle til riktig tid, men jeg forstår at det ikke er så enkelt.

Anonymkode: c1c01...a9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...