Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En lenke til en artikkel om en ME-syk 17-åring har blitt lagt ut. Den er relatert til dokumentaren "De bortglemte" som er forskjellige mennesker, deriblant svært unge, som har ME. Det blir nevnt at BV har mottatt bekymringsmelding angående den ME-syke 17 åringer ved to tilfeller. Noe som ikke er uvanlig ifølge artikkel selv. Det er jo tross alt ikke alle som vet at man har ME, hvor omfattende det er osv.

Kommentarfeltet som alltid...
 

Sitat

Folk er nå rare da. Melde familien til barnevernet fordi de har en syk datter. De som melder om det må ta seg sammen. Skulle barnevernet liksom kunne hjelpe den syke. Nei og atter nei. Når barnevernet kommer inn i bildet blir all sykdom forverra!

Sitat

Hva vet terroristene i barnevernet om denne sykdommen . Det tenker jeg er minimalt. De som har den nært innpå seg som kjenner den best.

Sitat

Barnevernet angriper alt og alle uten skrupler

Sitat

må bare unnskylde dem ordene FY FARSKEN DEM MÅ ALDRI KOMME INN I BILDE TIL DEN FAMILIEN ALDRI VERDEN DE MÅ SKJE .DEN FAMILIEN HAR NÅ NOKK .OM IKKE BV SVINA SKA KOMME INN ..I BER OM ENGLEBESKYTTELSE OVER DEN FAMILIEN

For det er viktig med caps lock...

Sitat

BV E HELT I BÅNN BV E NOEN STYGGE UDYR

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest litt i gruppen, og må si at jeg ikke akkurat mister tillitten til barnevernet av det. Tror nok at barna her ble tvangsplassert av helt riktige grunner. Det er synd at disse foreldrene ikke ser det selv og faktisk gjør en reell innsats for å få ungene tilbake. 

Barnevernet ønsker jo virkelig å gjenforene foreldre og barn. Blir derfor helt oppgitt når folk mener de har "vunnet" over barnevernet etter x antall år fordi barna er tilbakeført. Da har nok barnevernet sett at bekymringen er lavere og at foreldrene har samarbeidet slik at det er mulig for barn å flytte hjem igjen.

Men det jeg virkelig virkelig reagerer på i denne gruppen er at det på ingen måte er noen aldersgrense. Sårbare tenåringer på institusjoner poster bloggene sine hvor de viser bilder av oppkuttete armer og gir detaljer om saken sin som ikke hører hjemme på nett. Det at kommentarfeltet sitter og jubler for dem og ber dem fortsette og poste - i tillegg til å sette seg på bakbeina mot institusjonen er horribelt. De oppfordrer til rømningsforsøk og å anmelde institusjonen til politiet (eller FN eller hvem i alle dager) for at de tar telefonen fra jenta når hun ikke oppfører seg. De linker og ramser i regler og hjemler som ikke gir noe mening og ikke er gjeldende for situasjonen. Jeg blir så matt! Husker i fjor at denne gruppen hjalp en tenåring å holde seg skjult fra institusjonen hun rømte fra. At de kaller seg gode voksenpersoner og foreldre er for meg et stort under. Det er ingenting i denne gruppen som viser noen form for god omsorgsevne.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galle på Sørlandet? 

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/p6vllj/Na-er-det-flere-som-dor-enn-som-blir-fodt-pa-Sorlandet                                                        

det kan jeg forstå veldig godt. da sørlandet er ingen barneby eller en  barnefamilie vennlig by. sørlandet er bare oppskrytt. så ikke stift familie på sørlandet.de er galle her.

Kommentar fra medlem: Selv vi hjulpet på den statistikk med å flytte tre barn ut fra Sørlandet 😞
Bv er veldig flink for ødelegge liv!!! 
Spennende å se hva blir det når neste to - tre generasjon voksne het i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Emmelise skrev:

En lenke til en artikkel om en ME-syk 17-åring har blitt lagt ut. Den er relatert til dokumentaren "De bortglemte" som er forskjellige mennesker, deriblant svært unge, som har ME. Det blir nevnt at BV har mottatt bekymringsmelding angående den ME-syke 17 åringer ved to tilfeller. Noe som ikke er uvanlig ifølge artikkel selv. Det er jo tross alt ikke alle som vet at man har ME, hvor omfattende det er osv.

Kommentarfeltet som alltid...
 

For det er viktig med caps lock...

 

Helt utrolig. Jeg orker knapt å gå inn på denne gruppen. Jeg blir fysisk uvel over hvor stygge ting disse menneskene kan lire av seg

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Emmelise skrev:

En lenke til en artikkel om en ME-syk 17-åring har blitt lagt ut. Den er relatert til dokumentaren "De bortglemte" som er forskjellige mennesker, deriblant svært unge, som har ME. Det blir nevnt at BV har mottatt bekymringsmelding angående den ME-syke 17 åringer ved to tilfeller. Noe som ikke er uvanlig ifølge artikkel selv. Det er jo tross alt ikke alle som vet at man har ME, hvor omfattende det er osv.

Kommentarfeltet som alltid...
 

For det er viktig med caps lock...

 

Dette er vikelig mennesker som er farlige for barn da de ville glatt unnlatt å melde i fra for å skaffe barnet hjelp.

Endret av Silkebris
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Helt utrolig. Jeg orker knapt å gå inn på denne gruppen. Jeg blir fysisk uvel over hvor stygge ting disse menneskene kan lire av seg

De burde fått hjelp av helsevesenet da de kan umulig være friske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat

Mødrehjem er skalkeskjul for Barnestjeling og Årsak til Enorme Tragedier

Sitat

Offentligheten er den Største OMSORS SVIKTER DE ER LIVSFARLIGE !!

Right-o.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Silkebris skrev:

Galle på Sørlandet? 

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/p6vllj/Na-er-det-flere-som-dor-enn-som-blir-fodt-pa-Sorlandet                                                        

det kan jeg forstå veldig godt. da sørlandet er ingen barneby eller en  barnefamilie vennlig by. sørlandet er bare oppskrytt. så ikke stift familie på sørlandet.de er galle her.

Kommentar fra medlem: Selv vi hjulpet på den statistikk med å flytte tre barn ut fra Sørlandet 😞
Bv er veldig flink for ødelegge liv!!! 
Spennende å se hva blir det når neste to - tre generasjon voksne het i Norge.

Må også legge til denne kommentaren;

Vi menn må betale for å ha barn i Norge.Så viktig å advare unge mot kvinners lyster.  Hvem bygger Sørlendinger hus til om de dør ut?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et av sitatene jeg kom over der inne. Lurer på om jeg skal melde dette til politiet. Det er ganske skremmende oppfordring

 

Sitat1.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Her er et av sitatene jeg kom over der inne. Lurer på om jeg skal melde dette til politiet. Det er ganske skremmende oppfordring

 

Sitat1.jpg

Jeg rapporterer slike innlegg til FB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Silkebris skrev:

Jeg rapporterer slike innlegg til FB.

Får ikke rapportert siden jeg ikke er medlem på gruppen. Jeg får bare opp at jeg kan rapportere til admin og det er det jo ingen vits i

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🙄

Det var en gang en vakker rosehage, full av velduftende praktfulle roser. Hardføre og friske sto de der, noen med skarpe torner, andre med store nyper. Og der hadde de stått i all sin prakt i flere tusen år.
Alle de duggfriske rosene i hagen levde et godt liv. Men en dag hadde duggen forandret seg til tårer. Rosene gråt og gråt.
Om natta hadde heksene tatt de små roseknoppene. De hadde blitt skåret vekk fra morplanten, og uten noen røtter hadde de blitt plassert i heksehagen, stukket ned i ufyselig leirete jord. De vakre roseknoppene skrek etter vann. Det gikk ikke lang tid før de visnet og døde. Heksene frydet seg. Se, ropte de til hverandre, så flinke vi har vært! De hadde nemlig oppdaget en lønnsom geskjeft. Visne, pulveriserte roseblader var populære og ettertraktet.
Men en morgen våknet alle heksene med et tåkete syn. Synet forverret seg utover dagen, og da kvelden kom, var alle heksene blitt blinde. Nå kunne de aldri mer fryde seg over en eneste rose.
Og hva hadde skjedd i rosehagen? Jo, tornekrattet hadde vokst seg så stort at det hadde blitt en førsteklasses sikkerhetsvakt. Ingen inntrenger ville fra nå av våge seg inn i den hagen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Honey Dew skrev:

Får ikke rapportert siden jeg ikke er medlem på gruppen. Jeg får bare opp at jeg kan rapportere til admin og det er det jo ingen vits i

Du kan rapportert direkte til FB. Er ikke medlem selv og har rapportert flere innlegg som inneholder vold mot ansatte i bv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Silkebris skrev:

🙄

Det var en gang en vakker rosehage, full av velduftende praktfulle roser. Hardføre og friske sto de der, noen med skarpe torner, andre med store nyper. Og der hadde de stått i all sin prakt i flere tusen år.
Alle de duggfriske rosene i hagen levde et godt liv. Men en dag hadde duggen forandret seg til tårer. Rosene gråt og gråt.
Om natta hadde heksene tatt de små roseknoppene. De hadde blitt skåret vekk fra morplanten, og uten noen røtter hadde de blitt plassert i heksehagen, stukket ned i ufyselig leirete jord. De vakre roseknoppene skrek etter vann. Det gikk ikke lang tid før de visnet og døde. Heksene frydet seg. Se, ropte de til hverandre, så flinke vi har vært! De hadde nemlig oppdaget en lønnsom geskjeft. Visne, pulveriserte roseblader var populære og ettertraktet.
Men en morgen våknet alle heksene med et tåkete syn. Synet forverret seg utover dagen, og da kvelden kom, var alle heksene blitt blinde. Nå kunne de aldri mer fryde seg over en eneste rose.
Og hva hadde skjedd i rosehagen? Jo, tornekrattet hadde vokst seg så stort at det hadde blitt en førsteklasses sikkerhetsvakt. Ingen inntrenger ville fra nå av våge seg inn i den hagen.

Du kom meg i forkjøpet. Jeg skulle akkurat til å legge denne ut her :kjefte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Silkebris skrev:

Du kan rapportert direkte til FB. Er ikke medlem selv og har rapportert flere innlegg som inneholder vold mot ansatte i bv. 

Hvordan gjør jeg dette? Jeg får ikke opp Rapporter til Facbook. Jeg får det kun på hovedinnlegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Du kom meg i forkjøpet. Jeg skulle akkurat til å legge denne ut her :kjefte:

Dette er dessverre ikke det eneste diktet eller teksten uten innhold og mening der inne.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det spres en underskriftkampanje på gruppa. Svimlende 191 mennesker har skrevet under. Lenke til kampanjen er lagt til med kommentar
 

Sitat

Ta deg tid til å signere! Vi er enn så mange, og det er en tid for å vise at det ikke LENGER ER enkeltsaker! SAMMEN I SORGEN OM BARN SOM ER REVET VEKK AV MAKTMISBRUK, OG TIL EGEN PROFITT!!

Men når jeg går inn på kampanjen står det kun

Sitat

Noe å ta innover seg, kjære barnevern? Begynn å få frem den galskapen dere for hver dag utfører i ord, fortell oss hvordan dere kan bedømme oss andre utenfor til å «ikke være egnet til å være den perfekte mor eller far, når dere heller ikke bak skalkeskjulet er perfekte». Det finnes ikke noen oppskrift på å være A4, men om man over lang tid blir bedømt ut ifra det som står i fortiden og ikke nåtiden kommer man jo ingen vei. Man blir født, man gjør feil og kommer seg videre. OG MAN LÆRER! Men det har jo kanskje ikke foreldrene deres fortalt til dere i ung alder uansett så det er jo liten vits at ei på 21 forteller dere godt voksne innenfor den sektoren DETTE. Men hvordan i ville vesten er det forsvarlig å dømme/svartmale så inn i granskauen slik dere for hver dag gjør imot befolkningen? Tro det eller ei, men dere vil snart få vite hvordan det er å kjenne på en konstant frykt, en redsel og en uunnværlig bølge i håp om at ting vil blir forandret for ALLTID. Et godt råd, slutt i den sektoren eller for all del HJELP I VEI, for det kan jo så klart dere sååå godt. 

#LABARNAKOMMEHJEM!

HJELP ISTEDENFOR Å LA FORTIDEN FORFØLGE ENHVER SOM PRØVER Å KOMME SEG VIDERE!

Jeg er litt usikker på hva underskriftskampanjen egentlig håper å oppnå...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Honey Dew skrev:

Hvordan gjør jeg dette? Jeg får ikke opp Rapporter til Facbook. Jeg får det kun på hovedinnlegget

Sjekk innboksen din 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Emmelise skrev:

Det spres en underskriftkampanje på gruppa. Svimlende 191 mennesker har skrevet under. Lenke til kampanjen er lagt til med kommentar
 

Men når jeg går inn på kampanjen står det kun

Jeg er litt usikker på hva underskriftskampanjen egentlig håper å oppnå...

Antagelig å spre mer hat og propaganda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Emmelise skrev:

Det spres en underskriftkampanje på gruppa. Svimlende 191 mennesker har skrevet under. Lenke til kampanjen er lagt til med kommentar
 

Men når jeg går inn på kampanjen står det kun

Jeg er litt usikker på hva underskriftskampanjen egentlig håper å oppnå...

Det går sikkert helt strålende med den kampanjen.. not 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...