Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner et barnevernsbarn. Hun er et av tre barn som er blitt tatt ifra mor. Hennes søsken far sitter i fengsel flere ganger og har aldri hatt noe forhold eller interesse i barna sine. Før barnevernet tok ifra henne barna hadde mor en lang historie med rus og alkohol. Hun tok overdose flere ganger mens hun var alene hjemme med barna. Yngste mann var bare baby da mor lå bevisttløs på gulvet hjemme etter å ha dopet seg nok en gang når hun egentlig skulle ta vare på barna sine.
Dette barnet sliter. Hun er sint fordi hun vil være med moren sin, men hun er også sint fordi moren hennes valgte dop over henne. 

Barnevernet tok ikke barna fordi de er ondskapsfulle, de tok barna fordi de led grov omsorgssvikt fra mor, og fordi mor gang på gang dopet seg når hun egentlig skulle ta vare på sine små. En baby kan ikke ta vare på seg selv, det kan heller ikke en fire-fem åring. 

Anonymkode: 50dd5...57e

Så flott at barnevernet så dette barnet,

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man gir litt opp, når mennesker ikke vil innse hvorfor overtagelse har skjedd, at de aldri har gjort noe feil, at bv stjeler deres barn, når virkeligheten er en helt annen.

Anonymkode: 33254...0f4

Jeg ser dette i jobben min,foreldre som ikke har innsikt og ser hva de gjør galt,handler ikke bare om å ha kjærlighet til barnet sitt,er så mye mye mer et barn trenger,jeg skjønner hvorfor foreldrene er gjennom bv og trenger oppfølging.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barnevernbarn er her, men dere bv diggere (eller ansatte/konsulenter) hverken ser eller hører på henne/ham.Skjønner at BV er big business. Men det er veldig merkelig at dere fryder dere i andres ulykke. At dere henter sitater fra en privat fb side hvor disse fortvila mennesker kan lufte sine frustrasjoner for å så å peke hånende og dømme dem nord og ned.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker, brukerdebatt og avsporinger, samt svar til dette.

Tråden åpnes igjen.

Yvonne (teamleder)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så denne videoen i går. Dette er da barnevernet i England, men man ser jo her at det er foreldre som ikke er i stand til å ta vare på et barn som skylder på barnevernet. Det triste med her var at hun ene, Emily, hadde nok fått beholde babyen sin hvis hun ikke hadde vært sammen med barnefar som er helt sinnsykt. Jeg fikk skikkelig vondt av henne, fordi han mishandler jo henne psykisk selv om vi ikke ser noe fysisk vold. 

Det er jo ganske forståelig at foreldrene blir lei seg når de mister barna sine, men det er barnas trygghet som kommer først. 

Anonymkode: 50dd5...57e

Det er også påfallende at det engelske systemet i mye større grad frigir barn til adopsjon i mens i Norge blir disse barna i mye større grad plassert i fosterhjem. Det beste for barnet er jo å ha stabile foreldre, men Norge er SÅ opptatt av det biologiske båndet at de gir biologiske foreldre for mange skanser i for lang tid.

Anonymkode: 1c237...626

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MEN HALLO!!!! OM DERE VIK DISKUTERE BARNEVERNET SÅ LAG EN NY TRÅD, IKKE KOM HIT FOR Å AVSPORE 

Anonymkode: fcdc0...ee6

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mange som jobber i barnevernet,vet rett og slett ikke hva omsorgssvikt er for noe,for dem i dette landet som gjør den største omsorgssvikt er faktisk barnevernet.Og dem slipper unna med dette.Åssen har egentlig barna til disse barnevern ansatte,når barnevernet ikke vet hva som er omsorgsvikt.Bare spør barnevernet hva dem mener er omssorgssvikt,man får ikke det svaret man ønsker seg,Fordi dem ikke vet hva det er.Det jeg mener er omsorgssvikt,er ikke hva dem mener er omsorgssvikt."

For dette er jo forståelig... Man skulle hatt en drikke-lek for hver gang omsorgssvikt ble nevnt i gruppen, hadde blitt full på 5 minutter

Anonymkode: 2998d...0c4

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jeg har hørt at når de første kirkefedrene fant opp mytene at de pleide å stjele barn for å "konvertere" dem.(noen gjør det og den dag i dag i fattige land).

Opplever noen av dere det slik med det norske barnevern? hvorfor vil de stjele noen barn for å gi de til noen andre? har de "andre" noen visse ideologier eller trekk barnevernet vil utnytte?

det er vel ikke bare folk som ønsker seg barn? er det ikke mulig for slike å få prøverørsbarn eller adoptere..."

Ja, det er akkurat slik det fungerer...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære vene. Dette er  svarene på en post om å få flere fosterhjem (som tydeligvis trengs!!). Jeg har kopiert inn det verste.

-Dem gjør det kun for pengene

-Kan dere ikke slutt å være med å ta barn fra foreldrer.familje.alt dreier seg om penger.Hura nå fikk jeg være fostermor,nå kan vi pusse opp.slik e det i fosterhjemmene.har sett dette.

-Hvis bv ikke betale ingen av drite fosterhjem tar ikke vare på barn en time gratis.det er ikke barna beste til noen fosterhjem det er penger beste

-Det er mye bedre for dere a ga pa oslo hora gata a selge deres fita men ikje jobe den jobben bilige folk dere heter.

-Foster hjem ødelegger barna våre vi som er gode foreldre burde få beholde barna våre dere kan ikkje ta barn på grunn av at de har for mye leker å klær å på grunn av at de fikk lus bv er syke i hode å ødelegger mange barn å foreldrene .

-

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste jeg så var at BV var grunnen til at vi behøver flere sykepleiere.

Fordi:
BV barn kunne blitt sykepleiere hvis BV ikke hadde ødelagt dem
Foreldre og besteforeldre blir syke og sykmelder seg og trenger da sykepleiere.

😂

Anonymkode: 0c906...577

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siste jeg så var at BV var grunnen til at vi behøver flere sykepleiere.

Fordi:
BV barn kunne blitt sykepleiere hvis BV ikke hadde ødelagt dem
Foreldre og besteforeldre blir syke og sykmelder seg og trenger da sykepleiere.

😂

Anonymkode: 0c906...577

Eh, okay?? 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å kjære vene. Dette er  svarene på en post om å få flere fosterhjem (som tydeligvis trengs!!). Jeg har kopiert inn det verste.

-Dem gjør det kun for pengene

-Kan dere ikke slutt å være med å ta barn fra foreldrer.familje.alt dreier seg om penger.Hura nå fikk jeg være fostermor,nå kan vi pusse opp.slik e det i fosterhjemmene.har sett dette.

-Hvis bv ikke betale ingen av drite fosterhjem tar ikke vare på barn en time gratis.det er ikke barna beste til noen fosterhjem det er penger beste

-Det er mye bedre for dere a ga pa oslo hora gata a selge deres fita men ikje jobe den jobben bilige folk dere heter.

-Foster hjem ødelegger barna våre vi som er gode foreldre burde få beholde barna våre dere kan ikkje ta barn på grunn av at de har for mye leker å klær å på grunn av at de fikk lus bv er syke i hode å ødelegger mange barn å foreldrene .

-

😳

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste argumentet er jo at fosterhjem vil bare ha pengene for å pusse opp 🙈

Krevende 24/7 jobb uten mulighet til fri (ja, finnes tilbud avlastningshjem, men dersom barnet føler det blir «satt bort» mens resten av barna får bli med på ferie gjør det nok mer skade enn gang). Jeg kjenner ei som er fosterhjem og hun har vel spart seg opp godt over et år med lønnet ferie etter lover og regler, men det å avvikle denne er i praksis umulig før barnet flytter ut.

Anonymkode: a2cab...827

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange narsissister det ute som tar det som en personlig fornærmelse at barna blir tatt fra dem, de blir offeret og glemmer totalt barnets beste i dette. Selvinnsikt er tydeligvis noe man må jobbe for her i livet..!

Anonymkode: a0e21...060

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, AnonymBruker said:
Krevende 24/7 jobb uten mulighet til fri (ja, finnes tilbud avlastningshjem, men dersom barnet føler det blir «satt bort» mens resten av barna får bli med på ferie gjør det nok mer skade enn gang). Jeg kjenner ei som er fosterhjem og hun har vel spart seg opp godt over et år med lønnet ferie etter lover og regler, men det å avvikle denne er i praksis umulig før barnet flytter ut.

Vanlige barnefamilier tar med barne på ferie.
Er ikke det mulig for en fosterfamilie?

Anonymkode: 2b3af...438

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanlige barnefamilier tar med barne på ferie.
Er ikke det mulig for en fosterfamilie?

Jo, men som ansatt i Norge så har man krav på ferie som alle andre + ekstra uker pga 24/7 ansettelse. Dette blir jo vanskelig å gjennomføre i tilfeller hvor biologisk familie ikke har noe samvær og fosterforeldre naturlig nok ikke ønsker gjøre forskjell på barna. Kan tenke meg dette også er tilfelle der hvor fosterbarn er eneste barn i familien, da det ikke er bare bare å sende et allerede belastet barn mellom familier fordi man har «rett» på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jo, men som ansatt i Norge så har man krav på ferie som alle andre + ekstra uker pga 24/7 ansettelse. Dette blir jo vanskelig å gjennomføre i tilfeller hvor biologisk familie ikke har noe samvær og fosterforeldre naturlig nok ikke ønsker gjøre forskjell på barna. Kan tenke meg dette også er tilfelle der hvor fosterbarn er eneste barn i familien, da det ikke er bare bare å sende et allerede belastet barn mellom familier fordi man har «rett» på ferie.

Det er vel viktig å huske på at en slik jobb er noe man selv har valgt, og trolig får ganske godt betalt for.
Dette høres ut som en type fosterforhold som ikke er av den vanligste kategorien - hvor man tar til seg et barn ekstra og dette blir en del av familien. Hvis barnet og dets behov er så spesielt at må ha separat ferie FRA barnet, da høres dette ut som et "utvidet tilfelle".

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel viktig å huske på at en slik jobb er noe man selv har valgt, og trolig får ganske godt betalt for.
Dette høres ut som en type fosterforhold som ikke er av den vanligste kategorien - hvor man tar til seg et barn ekstra og dette blir en del av familien. Hvis barnet og dets behov er så spesielt at må ha separat ferie FRA barnet, da høres dette ut som et "utvidet tilfelle".

Jeg anser ikke 450 000 i året som god lønn når du jobber 24/7, gjerne med et barn som har atferdsvansker. Det folkene i denne gruppa mener er jo at folk blir rike av å være fosterhjem, når det er de som har forvoldt fysiske og psykiske skader som fosterforeldre får ansvar for å lindre. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...