Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

1. At enkelte personar oppfører seg truande og ufint gir ikkje oss på Kvinneguiden rett til å henge dei ut i denne tråden. Da er vi ikkje noko betre enn dei. Mange les Kvineguiden og kan kjenne igjen familiane det gjeld. Det er så klart fælt for barna til facebook-gruppe-medlemmene om dei les kva foreldrene skriv på facebook. Men det hjelper ikkje om barna  kjem over denne tråden og ser at foreldrene blir latterleggjort her. 

2. Korleis kan du vere sikker på at det er snakk om dei same personane? Eg må innrømme at eg ikkje har kjennskap til facebbok-gruppa (er ikkje på facebook sjølv). Men eg har ikkje sett innlegg med truslar diskutert i denne tråden (ikkje på dei siste sidene i hvert fall). Vi kan ikkje skjere alle over ein kam på den måten. Sjølv om nokon/mange i gruppa hetsar, truar og sjikanerer namngitte bv-tilsette, så er det ikkje alle som gjer det. I denne tråden er det fritt fram å presenterer innlegg frå alle i facebook-gruppa, slik eg har forstått det. Da tar vi også "uskyldige": dvs dei som ikkje truar bv-tilsette, men som er sinte og frustrerte og skriv det som vi ser på som rare og usamanhengande innlegg. Dei fortener virkelig ikkje å bli hengt ut. 

Anonymkode: c1c01...a9c

Din mening, jeg mener noe annet .

Anonymkode: f1b68...f20

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Din mening, jeg mener noe annet .

Kva ser du som poenget med å henge ut folk her på KG da? Hevn fordi dei har oppført seg truande, utan at vi skal ta omsyn til kva familien deira måtte føle om det? Det at mange i facebook-gruppa truar bv-tilsette, gjer det greitt å henge ut kven som helst som har publisert innlegg i den gruppa?

Anonymkode: c1c01...a9c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars alle de involverte barna som må være vitne til de biologiske foreldrenes galskap på SoMe. Det må være en påkjenning i seg selv.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (4 minutter siden):

Jeg er vokst opp i fosterhjem og da jeg var 16 år ringte biologisk mor. Hun ville opprette en sak for å få meg tilbakeført. Da hadde jeg ikke sett henne eller snakket med henne på 10 år, og ikke bodd med henne siden jeg var 2 år gammel. Jeg fikk jo selvfølgelig helt panikk og begynte å styrtgråte. For meg er de fremmede mennesker. Jeg har ptsd og er livredd for dem. Det har vært både psykoser, alkoholisme, omsorgssvikt m.m. Heldigvis kom hun ingen vei. Jeg er så glad for at de ikke henger i den gruppa. Da hadde jeg dødd av skam. For de har tydeligvis ikke selvinnsikt i det hele tatt. At barnevernet fjernet meg er det beste som har skjedd meg. Stakkars alle de involverte barna som må være vitne til de biologiske foreldrenes galskap på SoMe. Det må være en påkjenning i seg selv.

❤❤

Anonymkode: e3613...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden dette.. Så la noen ut et bilde av en kvinnelig saksbehandler med to barn.  Bildet var tatt av de tre, mens de satt på café.  Denne personen la ut navn og adresse på denne stakkars kvinnen.  Og oppfordret folk i gruppen om å plage hele familien.  Og satt skuddpremie på kvinnen. 

Jeg kjente ikke denne damen. Men sendte henne en melding sporenstreks for å advare henne.  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (1 time siden):

Jeg er vokst opp i fosterhjem og da jeg var 16 år ringte biologisk mor. Hun ville opprette en sak for å få meg tilbakeført. Da hadde jeg ikke sett henne eller snakket med henne på 10 år, og ikke bodd med henne siden jeg var 2 år gammel. Jeg fikk jo selvfølgelig helt panikk og begynte å styrtgråte. For meg er de fremmede mennesker. Jeg har ptsd og er livredd for dem. Det har vært både psykoser, alkoholisme, omsorgssvikt m.m. Heldigvis kom hun ingen vei. Jeg er så glad for at de ikke henger i den gruppa. Da hadde jeg dødd av skam. For de har tydeligvis ikke selvinnsikt i det hele tatt. At barnevernet fjernet meg er det beste som har skjedd meg. Stakkars alle de involverte barna som må være vitne til de biologiske foreldrenes galskap på SoMe. Det må være en påkjenning i seg selv.

Hvorfor har du ptsd når du ble  fjernet fra din biologiske mor da du var 2 år?

Anonymkode: 3ef80...2b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor har du ptsd når du ble  fjernet fra din biologiske mor da du var 2 år?

Anonymkode: 3ef80...2b0

De første leveår er de mest kritiske, og konfrontasjon med det på senere tidspunkt kan gi ptsd eller retraumatisere. Svikt i den mest kritiske perioden kan alene gi ptst, uten førstnevnte trigger

Anonymkode: e3613...258

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en titt innom en gruppe på Facebook nå, og man trenger virkelig ikke bla langt ned før man finner det fulle navnet på flere saksbehandlere og mindre pene karakteristikker av disse.

• "ADVARSEL: (navn) psykopat med fetisj for å ta barn fra gode foreldre, er nå, på tross av at hun er avslørt som ond, tilbake som bv leder på Lerkendal i Trondheim"

På en annen post litt lenger opp..

• "De er tilknyttet den dype staten og verdens pedofile netverk."

En ting er den enorme frustrasjonen som foreldre naturlig nok føler på, en annen er å sverte personer offentlig, og ikke minst spre vanvittige konspirasjonsteorier som det siste sitatet der. Når gruppas navn omhandler om at man vil fjerne barnevernet, så bidrar ikke det til konstruktiv debatt whatsoever. Barnevernet har gjort feil i mange saker, det er klart, men barnevernet har også reddet mange, mange liv. Og det må man ikke glemme.

Det er en forskjell på å skrive ut som sin frustrasjon, den sorgen man har, en annen er som nevnt å finne opp de mest bisarre konspirasjonsteorier. Ingen av de finnes det noe bevis på, og likevel snakkes det om som en sannhet. Det er farlig.

At den gruppa får eksistere er en skam.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan med god grunn være kritisk til gruppen og gjerne jobbe mot dens eksistens.

Det betyr ikke at man skal ha en tråd hvor latterliggjøring av mennesker som ikke er "helt i vater" er et av elementene.

Endret av anonym 4545
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (9 minutter siden):

Man kan med god grunn være kritisk til gruppen og gjerne jobbe mot dens eksistens.

Det betyr ikke at man skal ha en tråd hvor latterliggjøring av mennesker som ikke er "helt i vater" er et av elementene.

De har jo lagt opp til det selv med alle de hatske og paranoide postene som de legger ut.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 minutt siden):

De har jo lagt opp til det selv med alle de hatske og paranoide postene som de legger ut.

Det at folk (kanskje noe av de er psykisk syke) ikke vet "sitt eget beste", betyr ikke at oppgående mennesker skal referer dem eller gjør narr av dem i andre fora, og i allefall ikke omtale slik at de kan identifiseres i denne "spesielle facebook gruppa",

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2020 den 20.58):

Hei! Jeg har skummet gjennom mye av tråden og har selvfølgelig en forståelse av at disse menneskene fra fb-gruppene (jeg har ingen kjennskap til disse gruppene utover det som er beskrevet her) sliter og har begrensede kognitive evner slik en annen bruker her forklarte.

I tillegg forstår jeg at mange av dem sliter med rusproblematikk og har voldshistorikk. Jeg faller ikke inn under noen av disse- men jeg håper jeg kan spørre dere i denne tråden og at det ikke blir for offtopic, og håper også at dere er tålmodige med meg:)

Jeg er førstegangsgravid og har en relativt nylig historikk med psykisk helse (depresjon og angst) hos DPS. Graviditeten er ikke planlagt, men jeg er voksen (30+), har en samboer og fast bopel, to dyr jeg har greid fint å ivareta i 12 år - men jeg har ikke fast jobb på grunn av dette nylig psykiske. Jeg var innlagt på DPS for cirka ett år siden. Har gått i fast terapi og får regelmessig hjelp hjemme fra kommunen.

Tanken har jo slått meg at barnevernet kan bli involvert - fordi historikken min er så fersk. Min psykiater har spurt meg hvordan jeg føler det i forhold til graviditeten, om jeg har tanker om å skade meg selv, selvmordstanker osv. noe jeg har svart ærlig på at jeg ikke har. Historikken min tilsier ikke selvskading på noe tidspunkt, jeg har et selvmordsforsøk 15 år tilbake i tid. Men jeg nølte noe når han spurte om det hadde vært annerledes om jeg ikke var gravid, for det er jo noe jeg tar på stort alvor dette. Jeg har tatt tak i den finansielle situasjonen min og jobber for å skape et trygt hjem for babyen som kommer neste år.

Hva tenker dere her når jeg sier dette, ville dere som et ledd i helsetjeneste, fastlege, jordmor e.l. ønsket å involvere barnevernet hos meg? 
Det er ikke slik at jeg har noen negative tanker om barnevernet i seg selv eller antar at de automatisk ville tatt barnet mitt, men det er klart det er en tanke jeg blir bekymret av. Jeg har alle intensjoner om å samarbeide med alle jeg er i kontakt med, det har jeg gjort hele veien hos DPS, lege og psykiater og ville også gjort med barnevernet.
Siste time med psykiater nevnte hun at en av grunnene til at de nå fortsetter å holde meg i utredningsfase/terapifase er fordi jeg er gravid og de gjerne vil gi meg god oppfølging slik at jeg ikke faller inn i pre-natal eller fødselsdepresjon. Jeg takket for dette, men på vei hjem slo det meg at det kanskje blir meldt videre til barnevernet?

Beklager lang post, håper på innspill fra dere som følger litt med på det som skjer i BV og rundt!

Anonymkode: edd12...cb1

Vil gjerne svare deg. Jobber i helsevesen og kobler på barnevernet der det trengs. 
Om jeg møtte deg og hørte din historie så er den IKKE grunn til å koble inn barnevern. Det som betyr noe er her og nå. 
Eksempler som kan være grunn til å koble deg på barnevernet i din situasjon:

- du har brukt medisiner i svangerskapet som kan ha skadet barnet eller forårsake abstinens for barnet,

-  du blir veldig dårlig psykisk etter fødsel,

- du er helt alene med barnet.

I alle disse tilfellene ville jeg ha skrevet brevet til bv sammen med deg, og beskrevet det eventuelle hjelpebehovet vi kunne se for oss. Og alltid for at du og barnet skulle få hjelp og støtte. 

Kjenner mange fine mødre som har hatt utfordringer med egen psykiske helse, de har likevel utmerket omsorgsevne ♥️
Høres ut som du har selvinnsikt og vil søke hjelp når det trengs, både til deg selv og barnet.

Anonymkode: f6989...995

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da de jublet for at ene Bvlederen i en kommune var død, totalt usmakelig og sier mye om folkene i den gruppen 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I alle disse tilfellene ville jeg ha skrevet brevet til bv sammen med deg, og beskrevet det eventuelle hjelpebehovet vi kunne se for oss. Og alltid for at du og barnet skulle få hjelp og støtte. 

Og så får man bare krysse fingrene for at saksbehandleren som blir tildelt saken er en ålreit person, her kan det jo være både hummer og kanari. Slik at det faktisk blir tilbudt hjelp, og ikke isteden blir startet en heksejakt på vedkommende, som bare vil gi moren ytterligere problemer å håndtere i tillegg til utfordringene hun hadde fra før. Det er sjelden noe heldig å lesse ned folk som sliter med enda mer bekymringer, og dette blir et sjansespill alt ettersom det kan bli basert på trynefaktor og saksbehandlers personlige egnethet i jobben. Kanskje mor og barn får hjelp, og da det er bra. Og kanskje de blir nedlesset i ytterligere problemer, og da er det alt annet enn bra. Hvem vet. Som sagt blir det et sjansespill når det gjelder denne etaten. 

Anonymkode: 490b9...b92

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Husker da de jublet for at ene Bvlederen i en kommune var død, totalt usmakelig og sier mye om folkene i den gruppen 

Yep. Husker også den saken ved Små enheter ute i Asker hvor en ung jente under barnevernet drepte hun ene nattevakten. Det ble møtt av stormende jubel og " godt at vi ble kvitt svinet "  inne på den gruppa. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og så får man bare krysse fingrene for at saksbehandleren som blir tildelt saken er en ålreit person, her kan det jo være både hummer og kanari. Slik at det faktisk blir tilbudt hjelp, og ikke isteden blir startet en heksejakt på vedkommende, som bare vil gi moren ytterligere problemer å håndtere i tillegg til utfordringene hun hadde fra før. Det er sjelden noe heldig å lesse ned folk som sliter med enda mer bekymringer, og dette blir et sjansespill alt ettersom det kan bli basert på trynefaktor og saksbehandlers personlige egnethet i jobben. Kanskje mor og barn får hjelp, og da det er bra. Og kanskje de blir nedlesset i ytterligere problemer, og da er det alt annet enn bra. Hvem vet. Som sagt blir det et sjansespill når det gjelder denne etaten. 

Anonymkode: 490b9...b92

Kan opplyse om at jeg har samarbeidet med bv i mange år og har tilgode å oppleve det du beskriver her... Desto bedre man beskriver situasjonen i utgangspunktet sammen med foreldrene, desto bedre resultat for familien.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pissflaps skrev (25 minutter siden):

Yep. Husker også den saken ved Små enheter ute i Asker hvor en ung jente under barnevernet drepte hun ene nattevakten. Det ble møtt av stormende jubel og " godt at vi ble kvitt svinet "  inne på den gruppa. 

Er helt utrolig hvordan de holder på

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er utrolig stygge mot folk. Jeg ble jo kalt nazist siden jeg støtter barnevernet. Jeg har sett at de har benevnt oss som nazister her inne på kg.

De er ikke så uskyldige og snille ofre som enkelte her inne vil ha det til.

Endret av Honey Dew
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (43 minutter siden):

De er utrolig stygge mot folk. Jeg ble jo kalt nazist siden jeg støtter barnevernet. Jeg har sett at de har benevnt oss som nazister her inne på kg.

De er ikke så uskyldige og snille ofre som enkelte her inne vil ha det til.

Nei, så absolutt ikke. Flere av de er direkte farlige 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...