AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1741 Del Skrevet 18. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke lest hele tråden her, men jeg har i hvert fall ikke kommet med noe som kan kalles for en konspirasjonsteori. Anonymkode: 25475...4cc At er statlig organ ikke skjøtter oppgavene sine men har et avtalt samarbeid med en part kvalifiserer til konspirasjonsteori. Anonymkode: 2f44f...5a7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1742 Del Skrevet 18. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Men her er litt lesestoff til deg. https://www.fylkesnemndene.no/no/Hva-er-Fylkesnemndene/formal--myndighet/ Anonymkode: 2f44f...5a7 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: At er statlig organ ikke skjøtter oppgavene sine men har et avtalt samarbeid med en part kvalifiserer til konspirasjonsteori. Anonymkode: 2f44f...5a7 Neida, det er dagligdags i Norge. Du må være virkelig naiv hvis du virkelig tror at alt i Norge fungerer som det SKAL. Hele verden snakker om norsk barnevern og lurer på hva faen skjer i Norge, men nordmenn er bare fornøyde og sikre på at alt går helt perfekt. 😄 Anonymkode: 25475...4cc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1743 Del Skrevet 18. oktober 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke lest hele tråden her, men jeg har i hvert fall ikke kommet med noe som kan kalles for en konspirasjonsteori. Anonymkode: 25475...4cc Ha ha selvinnsikt er en fin bil Anonymkode: 3fcdb...b2b 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1744 Del Skrevet 18. oktober 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida, det er dagligdags i Norge. Du må være virkelig naiv hvis du virkelig tror at alt i Norge fungerer som det SKAL. Hele verden snakker om norsk barnevern og lurer på hva faen skjer i Norge, men nordmenn er bare fornøyde og sikre på at alt går helt perfekt. 😄 Anonymkode: 25475...4cc Bare inni hodene deres Anonymkode: 14209...bd0 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1745 Del Skrevet 18. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig ikke. De letter etter lett offer: utlendinger, syke, alenemødre, de som ikke har mye familie rundt seg. Mer barn ut av familie => mer penger til kommune fra oljefond. For å hjelpe barna som er i biologisk familie må kommunen bruke egne penger. For å hjelpe barnet som har blitt fjernet får de ubegrenset budsjett fra staten. Din historie har lite med deres metoder å gjøre. Anonymkode: 9cd0a...1c1 Det er helt feil. Fosterhjem må kommunen selv dekke. Staten betaler ikke noe. Anonymkode: 5bb22...12f 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1746 Del Skrevet 18. oktober 2020 37 minutter siden, AnonymBruker said: Neida, det er dagligdags i Norge. Du må være virkelig naiv hvis du virkelig tror at alt i Norge fungerer som det SKAL. Hele verden snakker om norsk barnevern og lurer på hva faen skjer i Norge, men nordmenn er bare fornøyde og sikre på at alt går helt perfekt. 😄 Anonymkode: 25475...4cc Polen og Somalia er ikke hele verden. Anonymkode: 6ff20...945 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1747 Del Skrevet 18. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Polen og Somalia er ikke hele verden. Anonymkode: 6ff20...945 Kan legge til bl. a. : Alle land i Øst-Europa, Australia, Frankrike, Spania, Tyskland, Sverige og Finland, arabiske land... Anonymkode: 25475...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1748 Del Skrevet 18. oktober 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida, det er dagligdags i Norge. Du må være virkelig naiv hvis du virkelig tror at alt i Norge fungerer som det SKAL. Hele verden snakker om norsk barnevern og lurer på hva faen skjer i Norge, men nordmenn er bare fornøyde og sikre på at alt går helt perfekt. 😄 Anonymkode: 25475...4cc Som sagt, konspirasjonsteorien din kan du ta et annet sted. Anonymkode: 2f44f...5a7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1749 Del Skrevet 18. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan legge til bl. a. : Alle land i Øst-Europa, Australia, Frankrike, Spania, Tyskland, Sverige og Finland, arabiske land... Anonymkode: 25475...4cc For en fin saus av kritikk av samværsspørsmål etter omsorgsovertakelse og adopsjon til at Fylkesnemnda konkluderer saker om omsorgsovertakelse uten å lese et eneste dokument og kommunen bestiller omsorgsovertakelser av økonomiske hensyn. Suppa fortsetter på fbsiden. Null gangsyn Anonymkode: 14209...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1750 Del Skrevet 18. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For en fin saus av kritikk av samværsspørsmål etter omsorgsovertakelse og adopsjon til at Fylkesnemnda konkluderer saker om omsorgsovertakelse uten å lese et eneste dokument og kommunen bestiller omsorgsovertakelser av økonomiske hensyn. Suppa fortsetter på fbsiden. Null gangsyn Anonymkode: 14209...bd0 Du får tenke at alt er fint i kongeriket, det har du rett til. Men det jeg selv har opplevd er bevis nok for meg at hele systemet i landet ditt er helt galt, og at nordmenn generelt er veldig rare folk som mangler normale kommunikasjonsevner og empati, og støtter totalitær tankegang (dette gjelder selvfølgelig ikke ALLE nordmenn). Jeg gleder meg for at jeg og mine barn nå bor i et land der man ikke kan tjene seg rik på andres barn, og der barn med spesielle behov kan få god og profesjonell hjelp og støtte, for det er det de trenger. Disse barna trenger hjelp, ikke ødeleggelse! Anonymkode: 25475...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1751 Del Skrevet 18. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du får tenke at alt er fint i kongeriket, det har du rett til. Men det jeg selv har opplevd er bevis nok for meg at hele systemet i landet ditt er helt galt, og at nordmenn generelt er veldig rare folk som mangler normale kommunikasjonsevner og empati, og støtter totalitær tankegang (dette gjelder selvfølgelig ikke ALLE nordmenn). Jeg gleder meg for at jeg og mine barn nå bor i et land der man ikke kan tjene seg rik på andres barn, og der barn med spesielle behov kan få god og profesjonell hjelp og støtte, for det er det de trenger. Disse barna trenger hjelp, ikke ødeleggelse! Anonymkode: 25475...4cc Har det noen gang slått deg at det finnes mye midt i mellom der mellom «alt er fint i Kongeriket Norge» og «totalitært regime»? Anonymkode: 14209...bd0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1752 Del Skrevet 18. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette var i ferd med å skje med min sønn som trengte assistent og flere andre tjenester. ADHD Norge og Autismeforeningen har varslet i lang tid om at for mange barn fjernes på grunn av sin diagnose. Stakkars barn. Anonymkode: 25475...4cc Lederen har selv gått ut og sagt at bvt ikke kan belastes for mangelfull oppfølging av slike barn der det skjer. Øvrig hjelpeapparat må styrkes, bvt er ikke en plass man bare kan lempe ansvar over på når svikten ligger et annet sted Anonymkode: 14209...bd0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1753 Del Skrevet 18. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har forresten ikke engang nevnt Strasbourg. Men jeg leser på 10 forskjellige språk, noe som du garantert ikke gjør. Det åpner gode muligheter til å forstå hva som skjer i verden og hva det snakkes om i andre land. Norge har såpass dårlig rykte i verden, at mange folk velger faktisk å IKKE flytte til Norge selv om de har blitt tilbudt godt betalte jobber der, og folk flytter FRA Norge etter de har sett og forstått hvor galt systemet er. Anonymkode: 25475...4cc 😄 Anonymkode: 14209...bd0 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1754 Del Skrevet 18. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har forresten ikke engang nevnt Strasbourg. Men jeg leser på 10 forskjellige språk, noe som du garantert ikke gjør. Det åpner gode muligheter til å forstå hva som skjer i verden og hva det snakkes om i andre land. Norge har såpass dårlig rykte i verden, at mange folk velger faktisk å IKKE flytte til Norge selv om de har blitt tilbudt godt betalte jobber der, og folk flytter FRA Norge etter de har sett og forstått hvor galt systemet er. Anonymkode: 25475...4cc Hvordan står Norge seg sammenlignet med andre land når det gjelder dette egentlig. Finnes det en egen score eller rangering om dette du snakker om. For jeg mener faktisk å huske å ha lest at Norge er verdens beste land å bo i, gjør det meget godt på velferdsgoder osv sammenlignet med andre land. Men så forteller altså du at lille Norge er et land som mange altså forpester. Forklar og henvise til kilder. Anonymkode: 8c139...f05 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1755 Del Skrevet 18. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan står Norge seg sammenlignet med andre land når det gjelder dette egentlig. Finnes det en egen score eller rangering om dette du snakker om. For jeg mener faktisk å huske å ha lest at Norge er verdens beste land å bo i, gjør det meget godt på velferdsgoder osv sammenlignet med andre land. Men så forteller altså du at lille Norge er et land som mange altså forpester. Forklar og henvise til kilder. Anonymkode: 8c139...f05 En rangering på hvor mange folk velger å ikke flytte til Norge for jobb selv om de har muligheten? Eller hva mener du? Norge sammenlignet med andre land når det gjelder dette? Hmm, jeg har kun hørt om folk som flytter fra Norge på grunn av barnevernet, og noen få fra England (som har en befolkning rundt 12 ganger den av Norge). Det er ikke typisk at folk må flytte fra et land på grunn av noe som skal være et hjelpeapparat, eller at folk er redde for å flytte til et land der det finnes et slikt hjelpeapparat. Det hadde vært mer logisk at folk ønsker å flytte til et land der de kan få hjelp. Problemet er at barnevernet oppleves ikke som et hjelpeapparat. Du må gjerne søke på nett og lese i utenlandske fb-grupper for å finne informasjon om dette. Men det kan du sikkert ikke da du mest sannsynligvis kun snakker norsk og kanskje litt nynorsk og engelsk. Anonymkode: 25475...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1756 Del Skrevet 18. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor støtter du torturen av barn? Det er det som skjer når barnevernet ikke tar bort barn som trenger å komme ut av familien sin, eller venter alt for lenge før de gjør det. Anonymkode: 2f44f...5a7 Hvis det er slik at i tillegg til at barnevernet fjerner barn fra familier uten grunn fjerner det IKKE barn som trenger å komme ut av familien sin så er vel situasjonen veldig alvorlig! Så da skjønner jeg virkelig ikke at du støtter og beskytter barnevernet! Det er jo katastrofe! Anonymkode: 25475...4cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 18. oktober 2020 #1757 Del Skrevet 18. oktober 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som er så vittig? Du vet vel at Norge er og vil bli enda mer avhengig av innvandrere? Dere burde gjøre noe med problemet deres da det kommer færre og færre folk til landet da de er redde for barnevernet. Og nordmenn selv gidder jo ikke føde barn. Hvem skal ta vare på deg når du er gammel og trenger din rumpe tørket? Dine barn skal jo ikke hjelpe deg med det, vettu, så dårlige familierelasjoner har nordmenn generelt, og gamle folk får omsorg fra fremmede. Anonymkode: 25475...4cc Jeg tror ikke du hadde bestått en eksamensinnlevering med så utydelig problemstilling der både bvt og generelle levekår sauses inn i hverandre med dertil drøye og udokumenterte påstander-som du marinerer denne tråden med. Du består ikke engang her, og langt mindre de på fbforumet. Lite tillitvekkende gjeng der flere bør starte med sin egen omsorgssvikt før de åpner munnen om noe som helst. Barn skal ikke leve under vanskjøtsel, fysisk og psykisk omsorgssvikt eller rus bare for å nevne noe. Kritikk er bra, men ikke usaklighet, konspirasjonsteorier og paranoia. Bare din kommentar om at Fylkesnemndas praktisk er å konkludere en sak uten så mye som å lese dokumentene, er jo til å grine av. Du sprer løgner og tulliball, men vil bli trodd. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 18. oktober 2020 #1758 Del Skrevet 18. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er slik at i tillegg til at barnevernet fjerner barn fra familier uten grunn fjerner det IKKE barn som trenger å komme ut av familien sin så er vel situasjonen veldig alvorlig! Så da skjønner jeg virkelig ikke at du støtter og beskytter barnevernet! Det er jo katastrofe! Anonymkode: 25475...4cc Siden du er så glad i konspiasjonsteorier anbefaler jeg deg å google "controlled opposition". Det er slik den gruppa og du fremstår. Så paranoide, hysteriske og outrerte at rasjonell og saklig kritikk av barnevernet ikke blir sett og tatt seriøst. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1759 Del Skrevet 18. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor plager det deg så mye at folk diskuterer det syke barnevernssystemet i Norge? Jobber du for barnevernet, eller tjener du penger på andres uskyldige barn? Eller hva er motivasjonen din til å støtte torturen av barn og familier? Anonymkode: 25475...4cc Å dette blir så innmari usaklig å grunnen til at man ikke kan ta dere seriøst Anonymkode: 3fcdb...b2b 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1760 Del Skrevet 18. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har forresten ikke engang nevnt Strasbourg. Men jeg leser på 10 forskjellige språk, noe som du garantert ikke gjør. Det åpner gode muligheter til å forstå hva som skjer i verden og hva det snakkes om i andre land. Norge har såpass dårlig rykte i verden, at mange folk velger faktisk å IKKE flytte til Norge selv om de har blitt tilbudt godt betalte jobber der, og folk flytter FRA Norge etter de har sett og forstått hvor galt systemet er. Anonymkode: 25475...4cc Der ser ikke selv hvor ille dere fremstiller dere selv, det er det som er skremmende Anonymkode: 3fcdb...b2b 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå