AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #1701 Del Skrevet 16. oktober 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Blir helt skremt av måten de egger hverandre opp på og sier at det nærmest er garantert at ungen blir tatt hvis det er overvektig. Anonymkode: d5cfa...d3e Men man kan ikke garantere at det ikke blir tatt. Det er best å være på den sikre siden, og være forberedt til det verste. Barnevernet er jo en lotto! Anonymkode: 865d9...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ezio Skrevet 16. oktober 2020 #1702 Del Skrevet 16. oktober 2020 Hadde folk bare vært like engasjerte i å ivareta sine barn som de er med å kjempe mot barnevernet, så hadde barnevernet knapt hatt behov for å finnes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #1703 Del Skrevet 16. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men man kan ikke garantere at det ikke blir tatt. Det er best å være på den sikre siden, og være forberedt til det verste. Barnevernet er jo en lotto! Anonymkode: 865d9...e48 Du sitter sikkert der på den siden og fyrer stakkarene som ikkje evner å ta vare på barna sine. Anonymkode: add44...a45 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 16. oktober 2020 #1704 Del Skrevet 16. oktober 2020 5 timer siden, Ezio skrev: Hadde folk bare vært like engasjerte i å ivareta sine barn som de er med å kjempe mot barnevernet, så hadde barnevernet knapt hatt behov for å finnes... De er desperate av å ha noen å hate. Da vil alle se på barnevernet i stedet for å se på barneoppdragelsen deres. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #1705 Del Skrevet 16. oktober 2020 Hei! Jeg har skummet gjennom mye av tråden og har selvfølgelig en forståelse av at disse menneskene fra fb-gruppene (jeg har ingen kjennskap til disse gruppene utover det som er beskrevet her) sliter og har begrensede kognitive evner slik en annen bruker her forklarte. I tillegg forstår jeg at mange av dem sliter med rusproblematikk og har voldshistorikk. Jeg faller ikke inn under noen av disse- men jeg håper jeg kan spørre dere i denne tråden og at det ikke blir for offtopic, og håper også at dere er tålmodige med meg:) Jeg er førstegangsgravid og har en relativt nylig historikk med psykisk helse (depresjon og angst) hos DPS. Graviditeten er ikke planlagt, men jeg er voksen (30+), har en samboer og fast bopel, to dyr jeg har greid fint å ivareta i 12 år - men jeg har ikke fast jobb på grunn av dette nylig psykiske. Jeg var innlagt på DPS for cirka ett år siden. Har gått i fast terapi og får regelmessig hjelp hjemme fra kommunen. Tanken har jo slått meg at barnevernet kan bli involvert - fordi historikken min er så fersk. Min psykiater har spurt meg hvordan jeg føler det i forhold til graviditeten, om jeg har tanker om å skade meg selv, selvmordstanker osv. noe jeg har svart ærlig på at jeg ikke har. Historikken min tilsier ikke selvskading på noe tidspunkt, jeg har et selvmordsforsøk 15 år tilbake i tid. Men jeg nølte noe når han spurte om det hadde vært annerledes om jeg ikke var gravid, for det er jo noe jeg tar på stort alvor dette. Jeg har tatt tak i den finansielle situasjonen min og jobber for å skape et trygt hjem for babyen som kommer neste år. Hva tenker dere her når jeg sier dette, ville dere som et ledd i helsetjeneste, fastlege, jordmor e.l. ønsket å involvere barnevernet hos meg? Det er ikke slik at jeg har noen negative tanker om barnevernet i seg selv eller antar at de automatisk ville tatt barnet mitt, men det er klart det er en tanke jeg blir bekymret av. Jeg har alle intensjoner om å samarbeide med alle jeg er i kontakt med, det har jeg gjort hele veien hos DPS, lege og psykiater og ville også gjort med barnevernet. Siste time med psykiater nevnte hun at en av grunnene til at de nå fortsetter å holde meg i utredningsfase/terapifase er fordi jeg er gravid og de gjerne vil gi meg god oppfølging slik at jeg ikke faller inn i pre-natal eller fødselsdepresjon. Jeg takket for dette, men på vei hjem slo det meg at det kanskje blir meldt videre til barnevernet? Beklager lang post, håper på innspill fra dere som følger litt med på det som skjer i BV og rundt! Anonymkode: edd12...cb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #1706 Del Skrevet 16. oktober 2020 Denne tråden handler om en FB gruppe. Lag en ny tråd Anonymkode: 2998d...0c4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #1707 Del Skrevet 16. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden handler om en FB gruppe. Lag en ny tråd Anonymkode: 2998d...0c4 Helt greit, ønsket egentlig bare å vite om noen her inne hadde noen tanker, men du har rett, beklager. Anonymkode: edd12...cb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #1708 Del Skrevet 16. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har skummet gjennom mye av tråden og har selvfølgelig en forståelse av at disse menneskene fra fb-gruppene (jeg har ingen kjennskap til disse gruppene utover det som er beskrevet her) sliter og har begrensede kognitive evner slik en annen bruker her forklarte. I tillegg forstår jeg at mange av dem sliter med rusproblematikk og har voldshistorikk. Jeg faller ikke inn under noen av disse- men jeg håper jeg kan spørre dere i denne tråden og at det ikke blir for offtopic, og håper også at dere er tålmodige med meg:) Jeg er førstegangsgravid og har en relativt nylig historikk med psykisk helse (depresjon og angst) hos DPS. Graviditeten er ikke planlagt, men jeg er voksen (30+), har en samboer og fast bopel, to dyr jeg har greid fint å ivareta i 12 år - men jeg har ikke fast jobb på grunn av dette nylig psykiske. Jeg var innlagt på DPS for cirka ett år siden. Har gått i fast terapi og får regelmessig hjelp hjemme fra kommunen. Tanken har jo slått meg at barnevernet kan bli involvert - fordi historikken min er så fersk. Min psykiater har spurt meg hvordan jeg føler det i forhold til graviditeten, om jeg har tanker om å skade meg selv, selvmordstanker osv. noe jeg har svart ærlig på at jeg ikke har. Historikken min tilsier ikke selvskading på noe tidspunkt, jeg har et selvmordsforsøk 15 år tilbake i tid. Men jeg nølte noe når han spurte om det hadde vært annerledes om jeg ikke var gravid, for det er jo noe jeg tar på stort alvor dette. Jeg har tatt tak i den finansielle situasjonen min og jobber for å skape et trygt hjem for babyen som kommer neste år. Hva tenker dere her når jeg sier dette, ville dere som et ledd i helsetjeneste, fastlege, jordmor e.l. ønsket å involvere barnevernet hos meg? Det er ikke slik at jeg har noen negative tanker om barnevernet i seg selv eller antar at de automatisk ville tatt barnet mitt, men det er klart det er en tanke jeg blir bekymret av. Jeg har alle intensjoner om å samarbeide med alle jeg er i kontakt med, det har jeg gjort hele veien hos DPS, lege og psykiater og ville også gjort med barnevernet. Siste time med psykiater nevnte hun at en av grunnene til at de nå fortsetter å holde meg i utredningsfase/terapifase er fordi jeg er gravid og de gjerne vil gi meg god oppfølging slik at jeg ikke faller inn i pre-natal eller fødselsdepresjon. Jeg takket for dette, men på vei hjem slo det meg at det kanskje blir meldt videre til barnevernet? Beklager lang post, håper på innspill fra dere som følger litt med på det som skjer i BV og rundt! Anonymkode: edd12...cb1 Absolutt ikke. Alle kan ha vanskelige perioder i livet uten at det skal gå utover omsorgsevne. Anonymkode: 63c42...c0b 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #1709 Del Skrevet 16. oktober 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har skummet gjennom mye av tråden og har selvfølgelig en forståelse av at disse menneskene fra fb-gruppene (jeg har ingen kjennskap til disse gruppene utover det som er beskrevet her) sliter og har begrensede kognitive evner slik en annen bruker her forklarte. I tillegg forstår jeg at mange av dem sliter med rusproblematikk og har voldshistorikk. Jeg faller ikke inn under noen av disse- men jeg håper jeg kan spørre dere i denne tråden og at det ikke blir for offtopic, og håper også at dere er tålmodige med meg:) Jeg er førstegangsgravid og har en relativt nylig historikk med psykisk helse (depresjon og angst) hos DPS. Graviditeten er ikke planlagt, men jeg er voksen (30+), har en samboer og fast bopel, to dyr jeg har greid fint å ivareta i 12 år - men jeg har ikke fast jobb på grunn av dette nylig psykiske. Jeg var innlagt på DPS for cirka ett år siden. Har gått i fast terapi og får regelmessig hjelp hjemme fra kommunen. Tanken har jo slått meg at barnevernet kan bli involvert - fordi historikken min er så fersk. Min psykiater har spurt meg hvordan jeg føler det i forhold til graviditeten, om jeg har tanker om å skade meg selv, selvmordstanker osv. noe jeg har svart ærlig på at jeg ikke har. Historikken min tilsier ikke selvskading på noe tidspunkt, jeg har et selvmordsforsøk 15 år tilbake i tid. Men jeg nølte noe når han spurte om det hadde vært annerledes om jeg ikke var gravid, for det er jo noe jeg tar på stort alvor dette. Jeg har tatt tak i den finansielle situasjonen min og jobber for å skape et trygt hjem for babyen som kommer neste år. Hva tenker dere her når jeg sier dette, ville dere som et ledd i helsetjeneste, fastlege, jordmor e.l. ønsket å involvere barnevernet hos meg? Det er ikke slik at jeg har noen negative tanker om barnevernet i seg selv eller antar at de automatisk ville tatt barnet mitt, men det er klart det er en tanke jeg blir bekymret av. Jeg har alle intensjoner om å samarbeide med alle jeg er i kontakt med, det har jeg gjort hele veien hos DPS, lege og psykiater og ville også gjort med barnevernet. Siste time med psykiater nevnte hun at en av grunnene til at de nå fortsetter å holde meg i utredningsfase/terapifase er fordi jeg er gravid og de gjerne vil gi meg god oppfølging slik at jeg ikke faller inn i pre-natal eller fødselsdepresjon. Jeg takket for dette, men på vei hjem slo det meg at det kanskje blir meldt videre til barnevernet? Beklager lang post, håper på innspill fra dere som følger litt med på det som skjer i BV og rundt! Anonymkode: edd12...cb1 Var i lignende situasjon som deg, og ingen involverte barnevern. Det var likevel veldig godt å ha noen som kunne støtte meg i barseltiden 💕 Anonymkode: 3c4a6...43b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #1710 Del Skrevet 16. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har skummet gjennom mye av tråden og har selvfølgelig en forståelse av at disse menneskene fra fb-gruppene (jeg har ingen kjennskap til disse gruppene utover det som er beskrevet her) sliter og har begrensede kognitive evner slik en annen bruker her forklarte. I tillegg forstår jeg at mange av dem sliter med rusproblematikk og har voldshistorikk. Jeg faller ikke inn under noen av disse- men jeg håper jeg kan spørre dere i denne tråden og at det ikke blir for offtopic, og håper også at dere er tålmodige med meg:) Jeg er førstegangsgravid og har en relativt nylig historikk med psykisk helse (depresjon og angst) hos DPS. Graviditeten er ikke planlagt, men jeg er voksen (30+), har en samboer og fast bopel, to dyr jeg har greid fint å ivareta i 12 år - men jeg har ikke fast jobb på grunn av dette nylig psykiske. Jeg var innlagt på DPS for cirka ett år siden. Har gått i fast terapi og får regelmessig hjelp hjemme fra kommunen. Tanken har jo slått meg at barnevernet kan bli involvert - fordi historikken min er så fersk. Min psykiater har spurt meg hvordan jeg føler det i forhold til graviditeten, om jeg har tanker om å skade meg selv, selvmordstanker osv. noe jeg har svart ærlig på at jeg ikke har. Historikken min tilsier ikke selvskading på noe tidspunkt, jeg har et selvmordsforsøk 15 år tilbake i tid. Men jeg nølte noe når han spurte om det hadde vært annerledes om jeg ikke var gravid, for det er jo noe jeg tar på stort alvor dette. Jeg har tatt tak i den finansielle situasjonen min og jobber for å skape et trygt hjem for babyen som kommer neste år. Hva tenker dere her når jeg sier dette, ville dere som et ledd i helsetjeneste, fastlege, jordmor e.l. ønsket å involvere barnevernet hos meg? Det er ikke slik at jeg har noen negative tanker om barnevernet i seg selv eller antar at de automatisk ville tatt barnet mitt, men det er klart det er en tanke jeg blir bekymret av. Jeg har alle intensjoner om å samarbeide med alle jeg er i kontakt med, det har jeg gjort hele veien hos DPS, lege og psykiater og ville også gjort med barnevernet. Siste time med psykiater nevnte hun at en av grunnene til at de nå fortsetter å holde meg i utredningsfase/terapifase er fordi jeg er gravid og de gjerne vil gi meg god oppfølging slik at jeg ikke faller inn i pre-natal eller fødselsdepresjon. Jeg takket for dette, men på vei hjem slo det meg at det kanskje blir meldt videre til barnevernet? Beklager lang post, håper på innspill fra dere som følger litt med på det som skjer i BV og rundt! Anonymkode: edd12...cb1 Tror ikke du trenger å være bekymret. Slapp av, nyt graviditeten, ta imot hjelp for sikkerhets skyld. Gled deg til å bli mor ❤️ Hilsen sakkyndig Anonymkode: abbf8...394 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #1711 Del Skrevet 16. oktober 2020 9 hours ago, Ezio said: Hadde folk bare vært like engasjerte i å ivareta sine barn som de er med å kjempe mot barnevernet, så hadde barnevernet knapt hatt behov for å finnes... Barnevernet allerede har ingen behov for å finnes, i denne formen som det er nå i Norge. Foreløpig er det kun unødvendige arbeidsplasser og pengemaskin. Anonymkode: 865d9...e48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1712 Del Skrevet 17. oktober 2020 De som er der og legger ut ting burde beskyttes fra seg selv Anonymkode: 9c76c...9fa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1713 Del Skrevet 17. oktober 2020 Godt vi har et barnevern som kan verne barna mot slike folk! Huff.. Selvinnsikt er en fin ting! Anonymkode: 3f932...dd1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1714 Del Skrevet 17. oktober 2020 Jeg er forøvrig et levende bevis på at barnevernet har gjort en god jobb, og jeg er glad de eksisterer! Anonymkode: 3f932...dd1 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1715 Del Skrevet 17. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er forøvrig et levende bevis på at barnevernet har gjort en god jobb, og jeg er glad de eksisterer! Anonymkode: 3f932...dd1 Så godt å høre ❤️ vil nå tro at i de fleste tilfeller gjør de en god og riktig jobb, med noen unntak. Er nok en del i gruppen der som mangler selvinnsikt, det er heller ikke vanskelig å forstå når man leser kommentarer. Anonymkode: 08700...e5c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1716 Del Skrevet 17. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så godt å høre ❤️ vil nå tro at i de fleste tilfeller gjør de en god og riktig jobb, med noen unntak. Er nok en del i gruppen der som mangler selvinnsikt, det er heller ikke vanskelig å forstå når man leser kommentarer. Anonymkode: 08700...e5c Med noen unntak ? Er vel de som er med i denne gruppa som er unntakene da! Anonymkode: f1647...0f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1717 Del Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Med noen unntak ? Er vel de som er med i denne gruppa som er unntakene da! Anonymkode: f1647...0f1 Noen FÅ unntak. Tviler sterkt på at det gjelder alke 23.000 medlemmer der. Hvis man leser kommentarene er det ikke akkurat vanskelig å se at en del mangler selvinnsikt og har en del problemer. Er mye rart der inne. Anonymkode: 08700...e5c 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1718 Del Skrevet 17. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen FÅ unntak. Tviler sterkt på at det gjelder alke 23.000 medlemmer der. Hvis man leser kommentarene er det ikke akkurat vanskelig å se at en del mangler selvinnsikt og har en del problemer. Er mye rart der inne. Anonymkode: 08700...e5c Vet du hvordan Barnevernet jobber når de har bestemt seg for å ta fra noen barnet/barna? Kanskje ikke så rart at de biologiske foreldrene blir frustrerte!!!! Anonymkode: f1647...0f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1719 Del Skrevet 17. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med noen unntak ? Er vel de som er med i denne gruppa som er unntakene da! Anonymkode: f1647...0f1 Nei det er det ikke Anonymkode: 3fcdb...b2b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1720 Del Skrevet 17. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du hvordan Barnevernet jobber når de har bestemt seg for å ta fra noen barnet/barna? Kanskje ikke så rart at de biologiske foreldrene blir frustrerte!!!! Anonymkode: f1647...0f1 Tenker du at barnevernet legger lapper med barnas navn i en hatt og trekker ut tilfeldigvis barna de ønsker å ta? Eller tenker du at det er en årsak til det? I min mors øyne så var hun en fantastisk mor. Aldri noe feil med henne. Hun kunne ikke skjønne at vi barna klagde på hun og som hun sa, ble så grusomme barn. Utad, en ressurssterk og snill dame, men bak 4 vegger en manipulerende og ond mor. Blant annet visste hun at jeg ble seksuelt misbrukt, det sa hun med sine egne ord. Likevel, var det viktigere at dette ikke kom ut blant folk, enn at overgrepene ble stoppet. Og selvsagt var vi lojale mot henne og sa aldri noe stygt om henne til andre - for vi var barn og hadde kun hun som omsorgsperson. Hadde bv kommet til oss og vi ble tatt vekk fra mor, hadde det vært nok en lignende historie fra henne som mange der inne. Nei, folk med liten/ingen selvinnsikt vil det jo aldri være noe galt med. Da er det alle rundt det er noe galt med. Bare at folk sier at man ikke skal ta imot noe som helst hjelp fra noen, for da kommer de å tar dem, er nok til å forstå at her er det noe riv ruskende galt! Anonymkode: 08700...e5c 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå