Gå til innhold

Barnet mitt så pappaens kjønnsorgan.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.5.2018 den 21.09, AnonymBruker skrev:

Skjønner at mange tror jeg kødder, men jeg har ikke hatt barn før, og veit virkelig ikke hva som er normalt. Har ikke akkurat inntrykk at det er normalt å se penisen til faren sin liksom.. 

Men da veit jeg det.. ikke vits å bli spydig.. 

Anonymkode: b42a2...183

Tenker som deg. Barna bør ikke se kjønnsorganene til foreldre etter en viss alder. Vi var 2 jenter hjemme, og vi har aldri sett kjønnsorganene til foreldre. Og nå har jeg selv 2 døtre, og de har heller ikke sett kjønnsorganene til sin pappa. De kan se meg naken kun ved uhell.

 

Men ditt barn på 15 måneder kommer ikke til å huske det. :)

Anonymkode: 91d4d...cca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om nakenhet skal være naturlig, så bør man jo være forsiktig med å vise seg frem naken i tide og utide. Spesielt gjelder det fedre. Jeg tenker da spesielt på om barnet plutselig buser ut med utsagn på barnehage/skole som at "jeg har sett tissen til pappa" etc. Det kan fort bli ubehagelig for mannen, som i verste fall kan bli mistenkt for overgrep.

Det er synd at samfunnet har blitt slik, men det er en høyst reell risiko.

Anonymkode: 357aa...337

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker da spesielt på om barnet plutselig buser ut med utsagn på barnehage/skole som at "jeg har sett tissen til pappa" etc. Det kan fort bli ubehagelig for mannen, som i verste fall kan bli mistenkt for overgrep.

Det må ganske mye mer til enn at et barn har sett faren / stefaren naken for at det skal begynne å ringe bjeller hos bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, snakk om hysteri!! 

Du er vel en av dem som kler jenta i bikini på stranda også 🙈

Anonymkode: a8fdf...68f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2018 den 20.58, AnonymBruker skrev:

Hei!

Vi var på badet sammen, mannen satt på do og jeg skifta på jenta vår (Ja vi var på badet alle sammen). Hun er 15 måneder. Mannen glemte seg da han var ferdig og reiste seg og datteren vår så dermed penisen hans. Vi så at hun så det. 

Det var et uhell, men vi føler begge at datteren vår ikke burde se slikt... 

Hva Er normale tanker i en slik situasjon?

Anonymkode: b42a2...183

Ta en telegon til Barnevernet eller Helsestasjonen. De kan gi råd om hva som er innenfor og ikke. 

Anonymkode: e79e7...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2018 den 20.58, AnonymBruker skrev:

Hei!

Vi var på badet sammen, mannen satt på do og jeg skifta på jenta vår (Ja vi var på badet alle sammen). Hun er 15 måneder. Mannen glemte seg da han var ferdig og reiste seg og datteren vår så dermed penisen hans. Vi så at hun så det. 

Det var et uhell, men vi føler begge at datteren vår ikke burde se slikt... 

Hva Er normale tanker i en slik situasjon?

Anonymkode: b42a2...183

Dette var en spøk, eller hva?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om nakenhet skal være naturlig, så bør man jo være forsiktig med å vise seg frem naken i tide og utide. Spesielt gjelder det fedre. Jeg tenker da spesielt på om barnet plutselig buser ut med utsagn på barnehage/skole som at "jeg har sett tissen til pappa" etc. Det kan fort bli ubehagelig for mannen, som i verste fall kan bli mistenkt for overgrep.

Det er synd at samfunnet har blitt slik, men det er en høyst reell risiko.

Anonymkode: 357aa...337

Alle mine tre barn ser både meg og mannen nakne rett som det er. Jeg har ingen problemer med om femåringen skulle fortelle det i barnehagen (for alt vi vet har hun gjort det allerede, hun forteller visst det meste har jeg hørt). Risikoen for å bli mistenkt som overgriper på bakgrunn av at et barn har sett sine foreldre naken er nærmest ikkeeksisterende og jeg håper vi aldri kommer dit at folk flest er så hysteriske som deg. Jeg synes det er mer skremmende enn faren for at noen skulle tro mannen misbruker barna fordi niåringen går inn på badet mens mannen dusjer eller femåringen har mareritt og kommer inn til oss i sengen om natten.

Endret av Arkana
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo kvinner som har skapt denne «hysterien» i samfunnet. Hadde folk bare vært opplyst på hvor mange kvinner som sitter i norske fengsler for vold og overgrep mot egne barn kontra menn som stort sett sitter for overgrep mot andres barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen traumer etter å ha sett begge mine foreldre nakne som liten. 

Da vi var små så hadde vi liten varmtvannstank. Så vi stod på nesten rad og rekke, klar til dusj de kveldene det ikke var hårvask. Dermed rakk hele familien på seks å dusje på én tank. Mamma dirigerte... hvem som skulle i dusj om to minutter. Skittentøy skulle sorteres på vei inn på badet. Når vi var ferdig dusjet fikk vi på oss ren pysj. Mamma samlet håndklær fortløpende i en haug, og fikk satt på en klesvask før kveldsmaten kom på bordet. 

Etterhvert ble mine eldre søsken sjenerte, og det ble jeg også. Vi stod aldri å studerte hverandres kropper. Det var ut og inn på badet på fem minutter.

Anonymkode: a8fdf...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg vil gjerne legge til: Om jeg hadde sett pappa naken i dag: maks stress og ekstremt ubehagelig! Jeg har nemlig gått igjennom en helt naturlig prosess der man blir mer bluferdig. Denne prosessen inntreffer leeeeeeeeeeenge etter 18 måneder. 

Anonymkode: a0c11...38d

Regner med det er en naturlig prosess ja. Tror jeg har forstått at 15 måneder er veldig ung og hun kommer mest sannsynlig til å glemme det. Ingen skade skjedd 😊 

Hadde nok blitt litt ille til mote av å se mine egne foreldre nakne helt plutselig. Hadde de derimot vært syke og trengte stell, hadde det ikke vært noe problem, selvom de selv kanskje ikke hadde følt seg så høye i hatten..

Ts:)

Anonymkode: b42a2...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Regner med det er en naturlig prosess ja. Tror jeg har forstått at 15 måneder er veldig ung og hun kommer mest sannsynlig til å glemme det. Ingen skade skjedd 😊 

Hadde nok blitt litt ille til mote av å se mine egne foreldre nakne helt plutselig. Hadde de derimot vært syke og trengte stell, hadde det ikke vært noe problem, selvom de selv kanskje ikke hadde følt seg så høye i hatten..

Ts:)

Anonymkode: b42a2...183

Var ikke dette tull altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JackNapier skrev:

Var ikke dette tull altså?

Nei? Det har jeg jo skrevet flere ganger. Ikke mitt problem at folk ikke tror meg.😂

Anonymkode: b42a2...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei? Det har jeg jo skrevet flere ganger. Ikke mitt problem at folk ikke tror meg.😂

Anonymkode: b42a2...183

Jo, det er ditt problem da det viser hvor merkelig problemstillingen din er. Hva i all verden skulle få deg til å tro at dette er skadelig for barnet deres? Tenk deg litt om før du stiller (dumme) spørsmål på nett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, JackNapier skrev:

Jo, det er ditt problem da det viser hvor merkelig problemstillingen din er. Hva i all verden skulle få deg til å tro at dette er skadelig for barnet deres? Tenk deg litt om før du stiller (dumme) spørsmål på nett...

Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar. Du burde kanskje lese det jeg har spurt om én gang til, tenke deg litt om, og prøve å forstå at noen mennesker har et annet syn på ting enn en selv, og at disse verdiene gjør at en stiller andre spørsmål enn hva du selv ville ha stilt. Har du lest "omgitt av idioter"? Sett deg inn i andres situasjon. 

Jeg har ikke hatt barn før, jeg vet ikke hva som er "normalt" og når man burde begynne å tenke på å ikke være naken rundt barna sine. Jeg kan ikke huske å ha sett mine foreldre naken. Kanskje de ikke var så nøye?

Jeg løp jo ikke rundt og fikk angstanfall fordi mannen ikke dro på deg bokseren raskt nok. Eneste var at datteren min så det, jeg begynte å tenke om hun ikke burde se det. Men jeg tror helt ærlig det ikke er så farlig. Jeg husker jo ikke sjøl fra den alderen en gang. 

Anonymkode: b42a2...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dusjer sammen, går på do sammen, og skifter sammen alle sammen. Foreldre, sønn og datter. 

Vår filosofi er at barna ikke vil få et naturlig, trygt og avslappet forhold til kropp dersom dette er noe vi som foreldre prøver å skjule eller ikke er åpne om! Vi snakker om jentetiss og guttetiss og tenker at vi skal svare så ærlig som mulig på spørsmål som kommer til å komme.

Det er også vist at dersom barn lærer seg navn på kjønnsorganer og det som har med kjønnsorganer å gjøre (penis, vagina, sæd, samleie, klitoris, kjønnslepper, forhud osv osv) vil det være mye enklere for barnet å fortelle dersom det opplever at noen tråkker over deres intimgrenser. Og dermed kan forebygge overgrep.

Anonymkode: f760e...954

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
17 minutter siden, JackNapier skrev:

Jo, det er ditt problem da det viser hvor merkelig problemstillingen din er. Hva i all verden skulle få deg til å tro at dette er skadelig for barnet deres? Tenk deg litt om før du stiller (dumme) spørsmål på nett...

Det er ikke et problem før noen kaller det et problem. Jeg er en av disse som synes dette er "litt annerledes" men synes det er å tøye strikken å si det er problematisk. Foreldre må få lov til å lage et regime / ta veivalg for oppdragelse av barna sine. Så lenge det ikke er skadelig for barnet eller at barnet blir mishandlet på noen måte synes jeg foreldre skal kunne velge den stien for barneoppdragelse som de synes er best for seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar. Du burde kanskje lese det jeg har spurt om én gang til, tenke deg litt om, og prøve å forstå at noen mennesker har et annet syn på ting enn en selv, og at disse verdiene gjør at en stiller andre spørsmål enn hva du selv ville ha stilt. Har du lest "omgitt av idioter"? Sett deg inn i andres situasjon. 

Jeg har ikke hatt barn før, jeg vet ikke hva som er "normalt" og når man burde begynne å tenke på å ikke være naken rundt barna sine. Jeg kan ikke huske å ha sett mine foreldre naken. Kanskje de ikke var så nøye?

Jeg løp jo ikke rundt og fikk angstanfall fordi mannen ikke dro på deg bokseren raskt nok. Eneste var at datteren min så det, jeg begynte å tenke om hun ikke burde se det. Men jeg tror helt ærlig det ikke er så farlig. Jeg husker jo ikke sjøl fra den alderen en gang. 

Anonymkode: b42a2...183

Jeg har heller ikke barn fra før, men jeg har en reflektert holdning  om hva som er sunt kroppsfokus. Det har du gjentatte ganger vist at du ikke innehar.

Anonymkode: 609eb...e82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sammen med en fyr som hadde en sønn på 7 og en datter på 12. Nakenhet var en naturlig greie hos dem. Men datteren hadde begynt å låse døren når hun skulle dusje, men ellers gikk hun i undertøyet fra bad til soverom. Far ble litt irritert da ingen fikk gått på do den neste timen hvis hun var på badet. Og jeg måtte faktisk forklare han at når man når en viss alder så melder behovet for litt privatliv seg. Han var uforstående til dette, for det var jo bare ham liksom, hvor farlig var det?? 

Er lov å tenke litt selv da...hvor lenge skulle de gått nakne sammen?? 

Anonymkode: a8fdf...68f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller ikke barn fra før, men jeg har en reflektert holdning  om hva som er sunt kroppsfokus. Det har du gjentatte ganger vist at du ikke innehar.

Anonymkode: 609eb...e82

innehar..😂 argumentet ditt blir ikke sterkere selvom du bruker et mer avansert ordvalg. Reflekterte holdninger og sunt kroppsfokus varierer vel fra miljø til miljø? 

Anonymkode: b42a2...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var sammen med en fyr som hadde en sønn på 7 og en datter på 12. Nakenhet var en naturlig greie hos dem. Men datteren hadde begynt å låse døren når hun skulle dusje, men ellers gikk hun i undertøyet fra bad til soverom. Far ble litt irritert da ingen fikk gått på do den neste timen hvis hun var på badet. Og jeg måtte faktisk forklare han at når man når en viss alder så melder behovet for litt privatliv seg. Han var uforstående til dette, for det var jo bare ham liksom, hvor farlig var det?? 

Er lov å tenke litt selv da...hvor lenge skulle de gått nakne sammen?? 

Anonymkode: a8fdf...68f

Det der virka litt spesielt. Etter denne tråden å dømme virker det som at dette er normalen i de fleste familier... Men nå er jeg hysterisk.. Ts 

Anonymkode: b42a2...183

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...