Gå til innhold

Dårlig samvittighet for avliving av hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, altså han har respekt for hunder og dyr generelt, han er ikke en av de ungene som løper bort til et dyr og river det i pelsen, bærer det rundt eller skriker og hyler. Om en hund ikke tåler at et menneske kommer bort til den å tar på den forsiktig når den er klar over det, da er det tydeligvis noe galt et sted. Det er ikke en kamphund det er snakk om, det er en hund som har vokst opp det første leveåret i en familie med små barn og deretter har levd i en familie med barnebarn innom regelmessig. Det var ikke noen forvarsel om at dette skulle skje. Jeg har vært usikker på hunden, men min stefar har sagt at det bare er sånn hunden er og ikke noe å være redd for så da stoler man jo på det. 

Min far har en shæfer og jeg har selv vokst opp med rottweiler og begge disse hundene har aldri bitt, tross mye mas og gnål fra unger rundt. Det er sånn det skal være. En hund skal ikke bite uansett, med mindre man uheldigvis skulle påføre den vondt, trenge den opp i et hjørne ol. Da kan jeg forstå om den skulle bite, men ikke av vanlig menneskelig kontakt som den er vant med. Det går faktisk ikke an å ha en hund som biter av sånt, den kan skade andre igjen. Den har allerede gjort det en gang. Kanskje enda verre neste gang. Den hadde alltid måtte holdes i bur rundt barn spesielt, ingen tør stole på at det ikke skjer igjen. 

Men jeg er veldig glad i dyr og synes det er trist at denne hendelsen fant sted og at det måtte bli et så trist utfall av det. Men sikkerheten til barnet mitt er viktigst. Oppdretter ble også kontaktet og bedt om råd ang situasjonen og han mente det var riktig avgjørelse og ta hunden og det var ikke meg som snakket med han. Folk skal være så forbanna frekke og jævlige her inne. Gå å finn et tre å straff hvis dere er så forbanna på livet som dere virker. Jævla troll. 

Merker jeg har vokst opp med og kjent andre hunder enn dere. De hundene jeg har kjent oppigjennom har vært familiehunder dermed tålt all slags herjing og kontakt med mennesker. 

Anonymkode: 52fba...b89

Kan jeg få spørre hvorfor du har dårlig samvittighet?

Du er jo så skråsikker på at du ikke har gjort noe feil, hva handler da denne tråden om?

En hund har måttet bøte med livet bare 5 år gammel, jeg synes dette var en forhastet avgjørelse, og at det er dere voksne som har sviktet her. 

Anonymkode: 278db...1fe

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest chisandra

Ts, hva går egentlig den dårlige samvittigheten din ut på, siden du blir stadig sintere på de som svarer deg i tråden? Til slutt blir de kalt for frekke, jævlige og troll.

Jeg går ut fra at du forventet deg mer sympati enn du fikk, men det er vanskelig å gi ut fra situasjonen du beskrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd men bær glad den er død.

Anonymkode: 4437e...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/18/2018 at 10:01 PM, AnonymBruker said:

I går var vi hos familie å feiret. Hunden hadde stått i hundegården hele dagen, men ble sluppet løs i hagen når de fleste gjestene hadde gått. Vi skulle også si hadet og gå da min eks (faren til sønnen min) klappet hunden. Sønnen min gikk også bort til hunden for å gi den en klem på sida. Da snudde hunden seg å glefset til sønnen min i ansiktet og etterlot to dype søkk i kinnet etter hoggtennene. 

Endte med legevakta på 17 mai. Hunden er 5 år og har aldri bitt før, men har vist tegn på utrygghet. Den har f. eks kommet bort helt plutselig mot meg bjeffende når jeg har vært på besøk da jeg bare har sittet rolig i sofaen og snakket mens hunden har ligget på puten sin hele tiden. Veldig snålt. Har reagert på det og følt meg usikker på hunden før dette skjedde. 

Det som skjedde i går var helt uprovosert. Sønnen min hadde ikke hatt noen annen kontakt med hunden før på dagen og samtidig klappet eksen min hunden når det skjedde så den ble ikke bare skremt heller. Og sønnen min har heller ikke før hatt noen særlig kontakt med hunden. Han har klappet den, men det er det. Hunden kommer fra et hjem med barn og ble overtatt når den var 1 år gammel. 

Eieren har avlivet hunden idag. Det var selvfølgelig vanskelig og trist avgjørelse for han. Jeg synes også det er trist, men sa i går at jeg synes de burde avlive hunden. Føler dårlig samvittighet for dette. Det er selvfølgelig ikke noe jeg heller vil, men det er svært utrygt med en hund som biter et barn slik på den måten. Veldig skummelt faktisk, hadde bittet vært 3 cm lenger til siden hadde han truffet øyet og det hadde ikke endt bra. Huff, føler meg slem nå 

Anonymkode: 52fba...b89

Hvaaa..? Jeg blir litt matt her. Hunden bjeffer på deg og er usikker på fremmende, likevel blir den satt i en situasjon der èn klapper den mens en annen som er bortimot ukjent kommer fra siden og klemmer den???

Det er visst like bra at de som eide den ikke har den lenger for dette kunne aldri gått bra. Men trist at enda en hund må dø fordi mennesker ikke vet hva hunder er for noe. Men seriøst, jeg lurer på om denne tråden er ekte, kan folk være så dumme?

Anonymkode: 97a6f...f13

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/19/2018 at 4:00 AM, AnonymBruker said:

Det er vanskelig å vite hvorfor en hund biter. Jeg vokste opp med at hund som biter = avliving.

Vi hadde bl.a. en schäfer som var veldig snill og tålmodig. Plutselig en dag bet han kjæresten til en kompis av meg i skrittet da hun gikk bort til ham for å hilse (hunden hadde møtt henne flere ganger før). Han stod bundet og gikk mot henne og stakk båndet da hun gikk bort til ham. Hun ble heldigvis ikke skadet utover at hun ble skremt, tennene til hunden gikk ikke gjennom klærne hennes.

Foreldrene mine dro rett til veterinær for å avlive ham. Veterinæren tok røntgen og det viste seg at han hadde en skiveutglidning i nakken og det var sannsynligvis smerten da halsbåndet strammet rundt halsen som gjorde at han bet. De valgte allikevel avliving siden de ikke kunne si med 100% sikkerhet at det var derfor hunden bet. Heller det enn å risikere at han biter noen andre og de blir skadet. Synes ikke TS skal ha dårlig samvittighet.

Anonymkode: 1a275...ee9

Man går aldri bort til en hund som er bundet. Hva er det med folk nå for tiden, har ingen greie på hunder? jeg kunne si det med èn gang at det var båndet som var årsaken, og med 110% sikkerhet når hunden faktisk hadde skiveutglidning! Hva er det med folk???

Anonymkode: 97a6f...f13

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/19/2018 at 4:00 AM, AnonymBruker said:

Det er vanskelig å vite hvorfor en hund biter. Jeg vokste opp med at hund som biter = avliving.

Vi hadde bl.a. en schäfer som var veldig snill og tålmodig. Plutselig en dag bet han kjæresten til en kompis av meg i skrittet da hun gikk bort til ham for å hilse (hunden hadde møtt henne flere ganger før). Han stod bundet og gikk mot henne og stakk båndet da hun gikk bort til ham. Hun ble heldigvis ikke skadet utover at hun ble skremt, tennene til hunden gikk ikke gjennom klærne hennes.

Foreldrene mine dro rett til veterinær for å avlive ham. Veterinæren tok røntgen og det viste seg at han hadde en skiveutglidning i nakken og det var sannsynligvis smerten da halsbåndet strammet rundt halsen som gjorde at han bet. De valgte allikevel avliving siden de ikke kunne si med 100% sikkerhet at det var derfor hunden bet. Heller det enn å risikere at han biter noen andre og de blir skadet. Synes ikke TS skal ha dårlig samvittighet.

Anonymkode: 1a275...ee9

Jeg leste ikke dette! Herregud nå griner jeg.

Det at bittet ikke gikk gjennom klærne, vet du hva det betyr? Det betyr at denne hunden ALDRI ville kommet til å skade noe menneske når den ikke gjorde det i denne situasjonen. Dette er konkret vitnemål om det gode lynne til denne hunden, som måtte bøte med livet på grunn av èn enkelt ulykkeshendelse som den ikke var skyld i selv på noen som helst slags måte. Dere vet at den kunne bitt henne til blods uten problemer, men valgte å ikke gjøre det?

Jeg har blitt "bitt" av hund selv tre ganger, og har lært av dette to ting

1. Det er oftest idioti fra mennesker som gjør at de blir bitt.

2. Det finnes et utall forskjellige hundebitt, og de aller aller fleste er et varsel-bitt der de markerer avstand og ikke vil skade.

Den første gangen skulle jeg klappe en hund som var på et sirkus. Jeg og venninna mi hang rundt på området i håp om å få ri på hestene. Jeg mener jeg bøyde meg over hunden og det var da den bet. Jeg fikk et lite bitt på overarmen og en rift på underarmen, ingenting alvorlig. Jeg hadde singlet så det var ingen klær til beskyttelse. Hvis hunden ville kunne den virkelig tatt i, men det gjorde den ikke.

Den andre gangen ble jeg nappet i av en tispe som var omplasseringshund og litt usikker. Det skjedde da jeg skulle hilse på eieren, men det var bare klærne det ble hull i. HELDIGVIS er hverken jeg eller henne så gal at noen av oss ville tenkt på avlivning.

Den tredje gangen var det igjen at jeg bøyde meg over en hund (se, folk lærer aldri, jeg er idiot akkurat som mange andre) og den nappet meg også i klærne, vet ikke om jeg fikk et risp eller ikke. Eieren slo hunden umiddelbart på hodet (???) noe som resulteret i at hunden begynte å knurre hver gang den så meg. Det ble det imidlertid helt slutt på etter jeg flyttet i nærheten av de som hadde hunden og fikk for vane å ta den med på laaange fjellturer der den fikk drepe lemmen av hjertens lyst (lemmenår det året) og gå løs, noe den aldri fikk med eierne sine :laugh:

Altså, hva skal vi gjøre for at folk skal lære om hunder før de får seg hund? Obligatoriske kurs?

Anonymkode: 97a6f...f13

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.5.2018 den 22.01, AnonymBruker skrev:

I går var vi hos familie å feiret. Hunden hadde stått i hundegården hele dagen, men ble sluppet løs i hagen når de fleste gjestene hadde gått. Vi skulle også si hadet og gå da min eks (faren til sønnen min) klappet hunden. Sønnen min gikk også bort til hunden for å gi den en klem på sida. Da snudde hunden seg å glefset til sønnen min i ansiktet og etterlot to dype søkk i kinnet etter hoggtennene. 

Endte med legevakta på 17 mai. Hunden er 5 år og har aldri bitt før, men har vist tegn på utrygghet. Den har f. eks kommet bort helt plutselig mot meg bjeffende når jeg har vært på besøk da jeg bare har sittet rolig i sofaen og snakket mens hunden har ligget på puten sin hele tiden. Veldig snålt. Har reagert på det og følt meg usikker på hunden før dette skjedde. 

Det som skjedde i går var helt uprovosert. Sønnen min hadde ikke hatt noen annen kontakt med hunden før på dagen og samtidig klappet eksen min hunden når det skjedde så den ble ikke bare skremt heller. Og sønnen min har heller ikke før hatt noen særlig kontakt med hunden. Han har klappet den, men det er det. Hunden kommer fra et hjem med barn og ble overtatt når den var 1 år gammel. 

Eieren har avlivet hunden idag. Det var selvfølgelig vanskelig og trist avgjørelse for han. Jeg synes også det er trist, men sa i går at jeg synes de burde avlive hunden. Føler dårlig samvittighet for dette. Det er selvfølgelig ikke noe jeg heller vil, men det er svært utrygt med en hund som biter et barn slik på den måten. Veldig skummelt faktisk, hadde bittet vært 3 cm lenger til siden hadde han truffet øyet og det hadde ikke endt bra. Huff, føler meg slem nå 

Anonymkode: 52fba...b89

Vel det er jo kun deres skyld , de voksne... jeg ser hele tiden hvor udugelige dere er på å passe på de slitsomme og vimsete småkrypene deres som gjør mye galt uten at dere lærer de noe som helst forskjell på rett og galt... en hund er ikke et menneske og verken tenker eller føler som oss... de leser kroppsspråk på helt andre måter enn oss. Så når en liten vimsete unge plutselig kommer løpende mot en fremmed hund, eller det kan være familiens hund for den saks skyld. Så vil den reagere med å bite hvis den oppfatter ungen sine handlinger som påtrengende og truende, en hund biter aldri med mindre den har gitt klare signaler på at grensene blir tråkket over... og de biter heller ikke med mindre eieren har totalt mislykkes med å oppdra den og gjøre den trygg blant folk, som å respektere grenser osv... men dere driter langt i at det er et vesen med egne behov og tanker osv, her er det bare å tro alt mulig rart og la ungene herje med den... en hund er til og med mer krevende enn en unge og man må lese mye og gå kurs osv. Den kan også være syk eller har smerter og hvis noen trykker på de vonde punktene så kan den reagere med å bite. 

Kinnet hans hadde vært helt fint om dere hadde passet bedre på, unger + hund = må passe på hele tiden eller ha hunden bindt. Da vil det skje mindre ulykker. Ser til og med at min kan reagere på akkurat unger, men hun bjeffer bare, i hvert fall når de løper i full fart ganske nære.

Anonymkode: e4a74...327

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at du har dårlig samvittighet, for det burde du.

Anonymkode: 36d60...cc2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/18/2018 at 10:48 PM, AnonymBruker said:

Den ble klappet, dermed var klar over at noen tok på den, dermed ingen grunn til å bite når noen kommer bort å legge hodet forsiktig inntil sida på den.

Synes du synd på sønnen min, eller er det ikke synd at et lite uskyldig barn blir bitt i ansiktet av en hund? Hvordan hadde du reagert hvis en hund glefset til kinnet ditt? Hadde du blitt redd, eller hadde du syntes synd på hunden da og? Tenk om den hadde bitt deg i øyet og du ble blind, hvordan reaksjon hadde du fått da? 

Anonymkode: 52fba...b89

Så da kan altså alle ta på den? Jo det er absolutt grunn til å bite, hvis du ikke vet det bør du hverken ha barn eller hund.

On 5/18/2018 at 11:24 PM, AnonymBruker said:

«Min mor sin hund - nei, vent....min stefar sin hund. Gutten har aldri hatt noe særlig med den å gjøre - nei, vent...annenhver helg. Etc. etc. :klo:

Anonymkode: d2b75...dfa

Ja merkelig dette...

Anonymkode: 97a6f...f13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man går aldri bort til en hund som er bundet. Hva er det med folk nå for tiden, har ingen greie på hunder? jeg kunne si det med èn gang at det var båndet som var årsaken, og med 110% sikkerhet når hunden faktisk hadde skiveutglidning! Hva er det med folk???

Anonymkode: 97a6f...f13

Lurer jeg også på ! Fordi jeg tør ikke å la hunden min i bånd offentlig uten tilsyn da det kommer ekle menn og skal kødde med den eller hva de driver med, hun står bare å bjeffer og de hisser henne enda mer opp, hun er ikke aggressiv, men jeg blir så forbannet når de ikke skjønner at hun ikke er et leketøy som Gud og hvermann kan gjøre hva de vil med...

 

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste ikke dette! Herregud nå griner jeg.

Det at bittet ikke gikk gjennom klærne, vet du hva det betyr? Det betyr at denne hunden ALDRI ville kommet til å skade noe menneske når den ikke gjorde det i denne situasjonen. Dette er konkret vitnemål om det gode lynne til denne hunden, som måtte bøte med livet på grunn av èn enkelt ulykkeshendelse som den ikke var skyld i selv på noen som helst slags måte. Dere vet at den kunne bitt henne til blods uten problemer, men valgte å ikke gjøre det?

Jeg har blitt "bitt" av hund selv tre ganger, og har lært av dette to ting

1. Det er oftest idioti fra mennesker som gjør at de blir bitt.

2. Det finnes et utall forskjellige hundebitt, og de aller aller fleste er et varsel-bitt der de markerer avstand og ikke vil skade.

Den første gangen skulle jeg klappe en hund som var på et sirkus. Jeg og venninna mi hang rundt på området i håp om å få ri på hestene. Jeg mener jeg bøyde meg over hunden og det var da den bet. Jeg fikk et lite bitt på overarmen og en rift på underarmen, ingenting alvorlig. Jeg hadde singlet så det var ingen klær til beskyttelse. Hvis hunden ville kunne den virkelig tatt i, men det gjorde den ikke.

Den andre gangen ble jeg nappet i av en tispe som var omplasseringshund og litt usikker. Det skjedde da jeg skulle hilse på eieren, men det var bare klærne det ble hull i. HELDIGVIS er hverken jeg eller henne så gal at noen av oss ville tenkt på avlivning.

Den tredje gangen var det igjen at jeg bøyde meg over en hund (se, folk lærer aldri, jeg er idiot akkurat som mange andre) og den nappet meg også i klærne, vet ikke om jeg fikk et risp eller ikke. Eieren slo hunden umiddelbart på hodet (???) noe som resulteret i at hunden begynte å knurre hver gang den så meg. Det ble det imidlertid helt slutt på etter jeg flyttet i nærheten av de som hadde hunden og fikk for vane å ta den med på laaange fjellturer der den fikk drepe lemmen av hjertens lyst (lemmenår det året) og gå løs, noe den aldri fikk med eierne sine :laugh:

Altså, hva skal vi gjøre for at folk skal lære om hunder før de får seg hund? Obligatoriske kurs?

Anonymkode: 97a6f...f13

Så enig med deg. Det er menneskenes skyld og voksne har et ansvar om å tilpasse seg hunder da de tilpasser seg oss meget godt og vi har jo en hjerne som er godt utviklet i forhold til alle skapninger, så hvorfor klarer vi ikke å skjønne feilen ? At vi MÅ passe bedre på ungene og hundene sammen. 

Lite barn som nesten fikk øyet sitt bitt ut og en stakkars hund som ikke skjønte bedre og bare ville forsvare seg selv måtte bøte med livet. Pga voksne folk som burde knipe igjen neste gang.

Anonymkode: e4a74...327

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2018 den 22.10, AnonymBruker skrev:

Det er hunden til min mor, så ikke fremmed 

Anonymkode: 52fba...b89

Spiller ingen rolle, da en hund anser avstand som respekt. Den kommer til lederen og ikke omvendt. Jeg holder ALLTID avstand når jeg møter nye hunder og lokker den heller til meg og klapper den på siden eller under halsen, da klapp på hodet anses som fiendtlig og dominerende av fremmende, og når man bare går bort til en hund og klemmer den så oppfatter den det som fiendtlig også, pga avstand og respekt. Det samme hvis man står rett oppi ansiktet på den, eller går i høy fart i møte med den. Min blir helt stiv når jeg klemmer henne foran og presser ansiktet mitt på siden av hennes, fordi hun oppfatter det som fiendtlig som alle hunder gjør, MEN jeg er moren hennes så hun skjønner at jeg ikke vil gjøre henne noe vondt, eller vi har respekt og et bånd, og hun skjønner at det er galt å bite og alt det der, så hvis hun skulle gjøre det så er det fordi noen har vært ekle osv. Hun har vært ganske snill mot fremmede enda de har prestert å tråkke på henne til og med...det som er så fint med hunder, de er trofaste og snur aldri ryggen til en enda man kunne finne på å brenne halen dens, de er så tilpasningsdyktige og samarbeidsvillige og jekker seg ganske mye for flokken sin eller eieren. Noe som mennesker ikke er i stand til. 

Anonymkode: e4a74...327

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder som biter skal avlives. Ingen slark eller unnskyldninger med mindre de forsvarer seg 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎05‎.‎2018 den 8.28, AnonymBruker skrev:

Eh, altså han har respekt for hunder og dyr generelt, han er ikke en av de ungene som løper bort til et dyr og river det i pelsen, bærer det rundt eller skriker og hyler. Om en hund ikke tåler at et menneske kommer bort til den å tar på den forsiktig når den er klar over det, da er det tydeligvis noe galt et sted. Det er ikke en kamphund det er snakk om, det er en hund som har vokst opp det første leveåret i en familie med små barn og deretter har levd i en familie med barnebarn innom regelmessig. Det var ikke noen forvarsel om at dette skulle skje. Jeg har vært usikker på hunden, men min stefar har sagt at det bare er sånn hunden er og ikke noe å være redd for så da stoler man jo på det. 

Min far har en shæfer og jeg har selv vokst opp med rottweiler og begge disse hundene har aldri bitt, tross mye mas og gnål fra unger rundt. Det er sånn det skal være. En hund skal ikke bite uansett, med mindre man uheldigvis skulle påføre den vondt, trenge den opp i et hjørne ol. Da kan jeg forstå om den skulle bite, men ikke av vanlig menneskelig kontakt som den er vant med. Det går faktisk ikke an å ha en hund som biter av sånt, den kan skade andre igjen. Den har allerede gjort det en gang. Kanskje enda verre neste gang. Den hadde alltid måtte holdes i bur rundt barn spesielt, ingen tør stole på at det ikke skjer igjen. 

Men jeg er veldig glad i dyr og synes det er trist at denne hendelsen fant sted og at det måtte bli et så trist utfall av det. Men sikkerheten til barnet mitt er viktigst. Oppdretter ble også kontaktet og bedt om råd ang situasjonen og han mente det var riktig avgjørelse og ta hunden og det var ikke meg som snakket med han. Folk skal være så forbanna frekke og jævlige her inne. Gå å finn et tre å straff hvis dere er så forbanna på livet som dere virker. Jævla troll. 

Merker jeg har vokst opp med og kjent andre hunder enn dere. De hundene jeg har kjent oppigjennom har vært familiehunder dermed tålt all slags herjing og kontakt med mennesker. 

Anonymkode: 52fba...b89

Så jeg er et troll fordi jeg sier min mening? 
Veldig voksen respons. Anbefaler deg å ta tiden til å lære ungene dine om dyrevet fremover. 
Dyr er som mennesker, om en hund liker barn betyr det ikke at en annen hund gjør det. 
Det er normal folkeskikk å la hunden snuse hånden før man koser med den, så den vet hvem som kommer for å klappe og kose med den. Dette er for å unngå nettopp at hunden bitter, og for å gi hunden trygghet om hvem som klapper og koser med den. 
Sånn at den lærer å kjenne. Selv med hunder i familien som jeg kjenner godt gjør jeg dette med. 

Du snakket om at hunden var usikker, og da er det enda viktigere med trygghetsregler. 

Jeg sa du ikke skulle klandre deg selv og ha skyldfølelse, hunden bet tross alt, men om du ikke engang ønsker å se det fra hundens side håper jeg du har det jævlig tungt og klandrer deg selv. For det kunne faktisk vært unngått om dere hadde tatt steg for hensyn til hunden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøyde han seg ned, og ga hunden noe forvarsel om at det kom en klem? Jeg er ikke noe glad for at folk plutselig skal gi meg en klem, og ingen barn får lov til å gå bort til hunden min uten at jeg setter meg ned sammen dem. Har verdens snilleste lille dachs som er underdanig og forsiktig. Nevøen min på den gang 3 år (7 år nå) gikk bort til hunden en gang og la seg oppå den, da nappet hun i armen hans, men det ble ingen merker osv. Gutten ble litt redd og hunden fikk en reprimande som gjorde at hun er veldig forsiktig rundt gutten nå. Har aldri latt barn under 12 år være alene med henne selv om den episoden er den eneste som har skjedd noen gang, og hunden er 12 år gammel. Men å avlive den pga en slik episode hadde vært dønn uaktuelt. Hunder som blir utsatt for et barn på den måten skal ikke avlives. Det er bare trist:( 

Anonymkode: 07240...684

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er  VELDIG få hunder som liker å få en klem. Det er helt unaturlig for dem. Noen kan bli vant til det, jeg har to hunder, den ene er tydelig komfortabel med klemming, den andre er det ikke. 

Her synes jeg de voksne sviktet som lot barnet klemme hunden. Barn har brå bevegelser på en annen måte enn voksne, og hunden kan reagere ekstra pga det. 

Hunder har instinkter de ikke kan stoppe. Da må menneskene rundt hunden ta ansvar. 

Jeg kjenner ikke situasjonen godt nok ellers til å si noe om avlivning eller ei, men her synes jeg de voksne menneskene ikke gjorde jobben sin og dermed gjorde at situasjonen fikk lov til å oppstå. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er feil med folk?! Forstå at en hund er ett dyr og pass på ungene (ja da.... de er søte men også ofte problemet)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er svært bevisst på å lære barna mine forsiktighet rundt dyr, respekt for dyr, og ikke minst at de spør eier før de gjør noe som helst med en fremmed hund. Selvsagt kan det oppleves ubehagelig å få en "klem" av et "fremmed" menneske. 

Synes likevel det er ganske sjokkerende å lese her inne i denne tråden og de som ligner! En hund skal ikke bite en unge til blods selv om den føler ubehag! Folk flest kjenner ikke til dempende signaler osv, og vil nok heller aldri gjøre det. Her hviler ansvar på eier og eier alene, ustabile bikkjer har ingenting å gjøre blant folk. Avlivning er helt innafor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, QBee skrev:

Jeg er svært bevisst på å lære barna mine forsiktighet rundt dyr, respekt for dyr, og ikke minst at de spør eier før de gjør noe som helst med en fremmed hund. Selvsagt kan det oppleves ubehagelig å få en "klem" av et "fremmed" menneske. 

Synes likevel det er ganske sjokkerende å lese her inne i denne tråden og de som ligner! En hund skal ikke bite en unge til blods selv om den føler ubehag! Folk flest kjenner ikke til dempende signaler osv, og vil nok heller aldri gjøre det. Her hviler ansvar på eier og eier alene, ustabile bikkjer har ingenting å gjøre blant folk. Avlivning er helt innafor.

Sto ingenting om at ungen ble bitt til blods. 

Eier og barnets foreldre er ansvarlige her, ikke hunden. Allikevel blir den avlivet, selv om den bare advarte om at barnet gjorde noe den ikke likte. Hva ellers skal hunden gjøre, når ingen passer på? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2018 den 22.09, AnonymBruker skrev:

Du tuller nå? Uprovosert? Et klapp er en ting, å gi en fremmed hund klem er noe helt annet. Så klart ble hunden skremt av å få en klem fra en fremmed. 

Anonymkode: 1bae8...094

Enig med denne. Her er det alle menneskene rundt hunden som har oppført seg som idioter, og ikke tatt forholdsregler. Hunder er dyr som blir redde av slik idiotisk atferd. Og et hundeliv måtte bøte på grunn av det. Stakkars hunden. Den fortjente bedre..

Du skjønner vel at en ukjent person som kommer og skal "holde rundt" en hund, har en atferd som er SVÆRT truende overfor hunden. Hunden beskytter bare seg selv.

Anonymkode: d101c...5bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er uansvarlig at dere lar ungen få bort til hunden når dere ikke har lært han hvordan han skal berøre dyr. Det høres ikke ut som hunden hadde tenkt til å bite heller, tror det bare skulle være en advarsel. Dette var en skikkelig tragisk hendelse hvor både hund og barn er uskyldig og dere voksne har sviktet.

Det er synd at hunden ble avlivet, og at sønnen din ble truffet med tennene og ble skremt. Og jeg håper dere lærer fra denne hendelsen og lærer sønnen deres hvordan han skal respektere dyr, både fremmede og de han kjenner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...