Gå til innhold

Litt for perfekt 17. mai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var hos broren til mannen i går og feiret 17. mai mend hans familie. Huset og den store verandaen var nydelig pyntet, flagg overalt og topp stemning. Hun hadde dekket opp til et nydelig koldtbord med alt man kunne ønske seg og varme pølser til barna. Senere var det DET kakebordet med iskrem og friske bær. Helt topp. I tilegg er hun selvsagt dritpen, selv etter 3 svangerskap og hun har flott Hardangerbunad. 

Så overhører jeg min mann og hans bror komm. at "ja, du ordnet deg med bedre varer du enn jeg". Varer som i at han hadde en bedre, penere og flinkere kone. Slik tolket jeg det.

Har vært sur og "kort" i hele dag pga. dette. Har lyst til å si noe men vet ikke hvordan jeg skal legge det frem. 

 

Anonymkode: 07ff8...478

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde spurt hva han mente med den kommentaren rett ut... 

Anonymkode: a5dc4...b1a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogrose

Jeg hadde også automatisk tolket det slik, fordi jeg er misunnelig på svigerinna mi som har flottere figur enn meg (sjukt teit). Jeg tror du har ALT å vinne på å ta det opp med mannen din. Det kan absolutt hende at de refererte til noe heeelt annet i samtalen du overhørte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor leter du etter noe å bli fornærmet over?

Anonymkode: 16cb9...d9d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper for mannens del at han refererte til drikkevarene. Jeg hadde svart ham noe slikt at" ja man får det man fortjener vet du " og tatt en seriøs oppvask med han neste dag.

Anonymkode: 7be5b...6f9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sånt jeg, som mann, virkelig steiler av å lese. Hadde jeg sagt noe sånt hadde jeg selvfølgelig snakket om mat/drikke eller lignende, og det kunne aldri i hele verden falt meg inn at dama kunne tenkt det handlet om henne. At den naturlige slutningen er "Med vare mener han nok kone, at brorens kone er mye bedre enn meg" er så ufattelig fjernt fra min måte å tenke på at jeg aldri, samme hvor mange forsøk jeg fikk, hadde klart å gjette at det kunne tolkes slik.

I 98 % av tilfellene legger vi langt, langt mindre i slike utsagn enn vi tilskrives. Vi menn er ikke komplette idioter som aldri tenker på noe som helst annet enn øl, fotball og sex, men så jævlig innviklede som trådstarter forutsetter er vi som regel heller ikke. Dette var i hvert fall ufattelig kreativt, om ikke annet. 

Anonymkode: df3b5...877

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn sier vel ikke til broren sin at broren har scoret bedre når det gjelder kone?

Du må jo ha misforstått TS. Jeg er ganske sikker på at han mente mat eller drikke. 

Anonymkode: e3b0c...6e5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at min mann aldri hadde ønsket en annen dame fordi hun lagde bra mat og så pen ut. Det forholdet jeg har til mann stikker mye dypere enn som så. 

Anonymkode: 9e7c3...8c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper for mannens del at han refererte til drikkevarene. Jeg hadde svart ham noe slikt at" ja man får det man fortjener vet du " og tatt en seriøs oppvask med han neste dag.

Anonymkode: 7be5b...6f9

Det hørtes da ut som en veldig usunn inngang til det hele. Du håper han mente drikkevarer, men ville uansett kommet med en spydig bemerkning på stedet og tatt "en seriøs oppvask" med ham dagen etter. Hva med å heller bare spørre hva han la i det, fremfor å ta en seriøs oppvask selv for det tilfelle at han faktisk snakket om f.eks. maten? Det soleklart mest sannsynlige, når en mann i et selskap sier til sin bror at han har ordnet seg med bedre varer enn ham selv, er at han snakker om noe annet enn hvem som har best kone. Det er ingen grunn til å lage steile fronter bare for å være kjip.

Anonymkode: df3b5...877

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tenkt over hvorfor du synes det er den mest logiske tolkningen. 

Anonymkode: 8cb6d...0db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så om det var det han mente? Om hun er penere og bedre enn deg, er det vel bare så? Ingen er like.

At/om de snakket om det er vel så... men det blir ikke mindre sant av å holde kjeft om det heller? Man må vel få snakke om ting uansett hva det er?

Anonymkode: caeff...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest N-Nøff
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva så om det var det han mente? Om hun er penere og bedre enn deg, er det vel bare så? Ingen er like.

At/om de snakket om det er vel så... men det blir ikke mindre sant av å holde kjeft om det heller? Man må vel få snakke om ting uansett hva det er?

Anonymkode: caeff...72b

Nei? Synes du virkelig man skal gå rundt og snakke om alt man tenker? Herlighet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hva slags mannfolk er det dere har funnet dere? Patetisk.

Er det ikke klamt å leve i en så stram kjønnsrolle-boble?

Anonymkode: e14aa...bb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

Det er kun TS som kjenner mannen sin og der er svært usannsynlig at det skulle skjedd en så grov misoppfattelse og misforståelse hvis man er gift med noen. Det er nærliggende å tro at han mente varer, som i kone, nettopp fordi TS kjenner sin mann best. 

Men siden det er en liten sjanse for at hun tar feil bør hun selvsagt ta det opp med mannen sin, men på en slik måte at hun lurer det ut av ham, ved f.eks. å spørre hva han synes om henne. 

Endret av N-Nøff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, N-Nøff skrev:

Nei? Synes du virkelig man skal gå rundt og snakke om alt man tenker? Herlighet 

Neivel? Om ting er sant, hvorfor skal man ikke snakke om det?

Høres ut som mine dysfunksjonelle besteforeldre og foreldre der ikke noe skal snakkes om.

Er en ting sant er det bare slik. Folk får velge om de liker det eller ikke.

Anonymkode: caeff...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahhahahahahhahah😂

Anonymkode: ce37e...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor var du da han nevnte det? Vet han at du  hørte det? Man sier jo ikke slikt om  sin egen kone til broren sin. Du har nok misforstått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neivel? Om ting er sant, hvorfor skal man ikke snakke om det?

Høres ut som mine dysfunksjonelle besteforeldre og foreldre der ikke noe skal snakkes om.

Er en ting sant er det bare slik. Folk får velge om de liker det eller ikke.

Anonymkode: caeff...72b

Fordi det finnes en mellomting. Man snakker ikke om hva som helst med hvem som helst, det handler om å opptre med et minimum av anstendighet, og ikke minst å prøve å unngå å såre andre mennesker. 

Anonymkode: 908f5...2c6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...