Gå til innhold

.


Mona26

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva du kan gjøre, men hadde du vært min kjæreste hadde det vært siste gang jeg hadde delt noe fortrolig med deg og i praksis betyr det jo begynnelsen på slutten... Man bør kunne stole på kjæresten sin, jeg hadde nok ikke stolt på deg.

Anonymkode: b4e41...77b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke drikke deg megafull hvis du blir sånn

Anonymkode: aa43e...182

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer veldig på hva du fortalte jeg da. 

 

Om kjæresten din var der og hørte dette: Hvorfor stoppet han deg ikke??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor full du er så kan du ikke drive å fortelle hemmelighetene til folk. At du er drita er vel ingen unnskyldning

Anonymkode: aa43e...182

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det vært min absolutt innerste hemmelighet du plumpet ut med, ville det ikke ha vært mulig å reparere. Gjort er gjort og det kan ikke ugjøres. Andre mennesker fikk vite det og folk sprer sånne nyheter veldig fort. Jeg hadde trukket meg vekk fra deg ganske kjapt og ikke åpnet opp for noe kontakt igjen. Bli aldri lege eller psykiater eller noe som omhandler taushetsplikt når du ikke kan takle å vite ting om folk, ts. Å skylde på fylla holder ikke. Det er ditt ansvar å ikke drikke deg for full.

Anonymkode: c19af...d91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare svare for meg selv. Min kone brukte noe mot meg i en krangel som var mellom oss i andres påhør. Der og da ble den døra stengt. Og dette er 10 år siden. Vi er gift enda men jeg veit nå at under visse forutsetninger så kan hun buse ut med private ting. Og det betyr at jeg holder tilbake.

Anonymkode: c6097...893

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk her dømmer litt hardt. De har vært sammen i  mange år - det var en glipp. Gå fra noen fordi de var litt ubetenksomme? Næh. 

Anonymkode: 26059...1a1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes folk her dømmer litt hardt. De har vært sammen i  mange år - det var en glipp. Gå fra noen fordi de var litt ubetenksomme? Næh. 

Anonymkode: 26059...1a1

Det avhenge av hva man var ubetenksom med. Hva om kjæresten til TS ble voldtatt av onkelen sin som barn, og dama hans sitter og legger ut om dette til bekjente i fylla på en tilfeldig bar. Det er ikke bare ubetenksom, det er usympatisk og et enormt tillitsbrudd. Fra TS sin side er det kanskje "bare en glipp", men hun sitter ikke på sannheten. 

Anonymkode: 11570...b23

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs helt hva slags hemmelighet og til hvilke person tenker jeg. Uansett hadde vi gått gjennom hva man kan gjøre annerledes neste gang. En kraftig unnskyldning er viktig, etter det igjen kan man legge det bak seg som en erfaring rikere.

Anonymkode: 9665b...73e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid78

Hvis dere har vært sammen i mange år som det virker som, så burde du jo kunne snakke med han om det. Legg deg paddeflat om hva som har skjedd, og vær klar på at det ikke er en unnskyldning, men en forklaring. Hvis du ikke snakker med han om det, så vil det jo aldri løse seg på noe vis heller.Det er selvfølgelig ikke ideelt å plapre ut om andres hemmeligheter, men glipper kan skje, av mange ulike årsaker. Og da er det så viktig å få renset luften så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer helt an på hva denne hemmeligheten er. Jeg har blitt sur på eksen (da vi var sammen) fordi han fortalte til andre om våre "strategier", noe som fikk meg til å høres helt idiot ut... Men det var en glipp, han hadde ikke tenkt seg om. I og for seg ikke så ille. Det var mye verre ting han sa til meg ansikt til ansikt. Det er ikke egentlig så veldig "hemmelig" heller, det går på det at jeg er introvert og han er ekstrovert og hvordan vi håndterte den forskjellen. Men når han sier det til ekstroverte, høres det jo ut som jeg har psykiske problemer, eller noe. 

Grunnen til at jeg ikke forteller nye kjæresten flere hemmeligheter, er nok mer sammensatt. Jeg er ikke redd for at han skal si det til andre, men for at han skal dømme meg/ikke like meg hvis han får vite det. Jeg er nok mye mer forsiktig i dette forholdet, det blir mer en hemmelighet om gangen enn at vi setter oss ned og snakker om fortida, liksom. 

Anonymkode: 9ff45...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skuffet er han? Er det slik at han ønsker å avslutte forholdet?

Alle kan gjøre feil og du kan uansett ikke ta dette tilbake uansett hvor mye du angrer. Det er et enormt tillitsbrudd å bli utlevert på den måten, så du må nesten bare håpe han tilgir deg. Forhåpentligvis var den andre personen tilsvarende dritings og ikke husker det du har sagt. Dessverre har hemmeligheter en tendens til å bli spredt videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer helt an på hva denne hemmeligheten er. Jeg har blitt sur på eksen (da vi var sammen) fordi han fortalte til andre om våre "strategier", noe som fikk meg til å høres helt idiot ut... Men det var en glipp, han hadde ikke tenkt seg om. I og for seg ikke så ille. Det var mye verre ting han sa til meg ansikt til ansikt. Det er ikke egentlig så veldig "hemmelig" heller, det går på det at jeg er introvert og han er ekstrovert og hvordan vi håndterte den forskjellen. Men når han sier det til ekstroverte, høres det jo ut som jeg har psykiske problemer, eller noe. 

Grunnen til at jeg ikke forteller nye kjæresten flere hemmeligheter, er nok mer sammensatt. Jeg er ikke redd for at han skal si det til andre, men for at han skal dømme meg/ikke like meg hvis han får vite det. Jeg er nok mye mer forsiktig i dette forholdet, det blir mer en hemmelighet om gangen enn at vi setter oss ned og snakker om fortida, liksom. 

Anonymkode: 9ff45...efd

Smør på flesk. Du kan skrive "eksen", vi skjønner at dere ikke er sammen nå. Eks er eks

Anonymkode: d287c...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørs helt hva slags hemmelighet og til hvilke person tenker jeg. Uansett hadde vi gått gjennom hva man kan gjøre annerledes neste gang. En kraftig unnskyldning er viktig, etter det igjen kan man legge det bak seg som en erfaring rikere.

Anonymkode: 9665b...73e

Tja, jeg vet ikke. En kraftig unnskyldning og en erfaring rikere? Hva hjelper det når tilliten er brutt? At man ikke kan stole på å fortelle partneren sin noe fordi om de får i seg drikke så flagrer hemmelighetene? Hva hjelper det å si unnskyld etterpå da? Skal man resten av forholdet aldri si noe i fortrolighet til partneren sin da? Såklart hvis det var noe sånn som "åh jeg spiste grus som seksåring" så blir det noe annet. Men hvis det nå var en alvorlig hemmelighet som ble fortalt i den tro at det aldri skulle komme ut - skjønner jeg ikke hvorfor en beklagelse skal være nok til at hele forholdet bare humper og skumper videre uten problem. 

Anonymkode: ace79...9ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Smør på flesk. Du kan skrive "eksen", vi skjønner at dere ikke er sammen nå. Eks er eks

Anonymkode: d287c...c4d

Hun spesifiserer at det skjedde da de var kjærester, det er ikke smør på flesk. Ellers kunne noen trodd at eksen fortalte om det etter det ble slutt. Slik som når folk spør meg hvem jeg bodde med før og jeg svarer at jeg bodde med eksen, så sperrer se øynene opp i forbauselse... :klo: Så jeg må altså spesifisere at jeg det var før vi hadde gjort det slutt...

Anonymkode: 693ff...47c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Smør på flesk. Du kan skrive "eksen", vi skjønner at dere ikke er sammen nå. Eks er eks

Anonymkode: d287c...c4d

Vi omgås fortsatt og har samme vennekrets, så han kunne godt ha sagt hemmelighetene mine til folk ETTER at det var blitt slutt. Men det har han heldigvis såvidt jeg vet ikke gjort, ihvertfall ikke i noen offentlig sammenheng. Hvilket er en grunn til at jeg fortsatt gidder å ha noe med ham å gjøre som venn.

Poenget var at han plapra ut med ting om meg mens vi fortsatt var i forholdet vårt, og at jeg tilgav ham selv om det var dumt gjort, og forholdet vårt fortsatte mange år etterpå. 

Anonymkode: 9ff45...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...