Gå til innhold

Gamle menn skjekker opp unge.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt lov å være frekk da. 

Anonymkode: 4a28c...89d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, T-Rex skrev:

Når gamle griser sender meldinger til unge kvinner, som klart har flagga at de ikke er interessert i gamle griser, da er det ikke hyggelig. Det er kvalmende. Og det er faktisk litt skummelt at det finnes så mange gamle griser som åpenbart mangler kontakt med virkeligheten.

Det disse gamle grisene driver med, må da sidestilles med stalking og som sådant være straffbart. Jenter som opplever uønsket oppmerksomhet fra gamle menn, bør sporenstreks anmelde dette til politiet. Selv om straffen blir urimelig mild, kan det gi gamlingene en lærepenge. Fengselsopphold vil dessuten bli vanskelig å skjule for omgivelsene, og ydmykelsen dette innebærer vil nok være den mest effektfulle delen av straffen.

Anonymkode: a6f9c...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det disse gamle grisene driver med, må da sidestilles med stalking og som sådant være straffbart. Jenter som opplever uønsket oppmerksomhet fra gamle menn, bør sporenstreks anmelde dette til politiet. Selv om straffen blir urimelig mild, kan det gi gamlingene en lærepenge. Fengselsopphold vil dessuten bli vanskelig å skjule for omgivelsene, og ydmykelsen dette innebærer vil nok være den mest effektfulle delen av straffen.

Anonymkode: a6f9c...e67

Jeg antar at du prøver deg på ironi, men du forstår neppe hvor ubehagelig slik uønsket seksuell oppmerksomhet fra gamlinger kan oppleves. Det kan grense mot trusler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ikke ha oppmerksomheten så ignorerer du. Så enkelt er det. Begynner du å svare for å være frekk eller noe så er det et tegn på at du liker oppmerksomheten. Du kan fjerne bildene fra du var 17 år så ikke folk tror det er deg nå. 

Endret av Axl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, T-Rex skrev:

Når gamle griser sender meldinger til unge kvinner, som klart har flagga at de ikke er interessert i gamle griser, da er det ikke hyggelig. Det er kvalmende. Og det er faktisk litt skummelt at det finnes så mange gamle griser som åpenbart mangler kontakt med virkeligheten.

Nei det føles kanskje ikke så hyggelig, men om det kun er en normalt hyggelig melding ser jeg ikke noen grunn til å hisse seg sånn opp og bli ufin. Neivel så ønsket ikke akkurat du kontakt med akkurat han, men at det gjør deg så redd fremstår for meg noe komisk. 

 

Mange av oss klarer å avvise på en grei måte. Hvorfor skam en på død og liv gjøre et stort nummer ut av det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, herzeleid said:

Nei det føles kanskje ikke så hyggelig, men om det kun er en normalt hyggelig melding ser jeg ikke noen grunn til å hisse seg sånn opp og bli ufin. Neivel så ønsket ikke akkurat du kontakt med akkurat han, men at det gjør deg så redd fremstår for meg noe komisk. 

 

Mange av oss klarer å avvise på en grei måte. Hvorfor skam en på død og liv gjøre et stort nummer ut av det?

Nå er jeg gammel selv, så jeg slipper stort sett denne typen henvendelser. Men jeg husker jo hvordan det var å være en ung kvinne.

Saken her i tråden er at det dreier seg om en datingside. Ikke et diskusjonsforum eller noe annet. TS har oppgitt alderen på de hun kan ønske å komme i kontakt med. Når noen utenfor dette tar kontakt, blir det oppfattet som ufint, og det er det også.

@Axl har nok rett i at det lureste er å ikke besvare slike henvendelser, men bare ignorere. Samtidig fortjener slibrige gubber å få sitt pass påskrevet, så det er greit at noen tar seg bryet med å gjøre det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, T-Rex skrev:

Nå er jeg gammel selv, så jeg slipper stort sett denne typen henvendelser. Men jeg husker jo hvordan det var å være en ung kvinne.

Saken her i tråden er at det dreier seg om en datingside. Ikke et diskusjonsforum eller noe annet. TS har oppgitt alderen på de hun kan ønske å komme i kontakt med. Når noen utenfor dette tar kontakt, blir det oppfattet som ufint, og det er det også.

@Axl har nok rett i at det lureste er å ikke besvare slike henvendelser, men bare ignorere. Samtidig fortjener slibrige gubber å få sitt pass påskrevet, så det er greit at noen tar seg bryet med å gjøre det.

Noen leste ikke profilen godt nok og sendte en ellers trivlig melding. Om du synes det er ‘skummelt’ eller hisser deg opp over det er det du selv som har et problem, i det minste i mye større grad enn de som ikke leste profilen godt nok.

 

Og hvorfor øbsker du på død og liv at ‘gubber’ skal tas. Jeg har aldri hart behovet får å sørge for at kåte tanter skal få ‘passet påskrevet’ bare fordi de prøver seg. Om du som gammel prøver deg på meg kan jeg fortsatt avvise deg på en grei måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, herzeleid said:

Noen leste ikke profilen godt nok og sendte en ellers trivlig melding. Om du synes det er ‘skummelt’ eller hisser deg opp over det er det du selv som har et problem, i det minste i mye større grad enn de som ikke leste profilen godt nok.

 

Og hvorfor øbsker du på død og liv at ‘gubber’ skal tas. Jeg har aldri hart behovet får å sørge for at kåte tanter skal få ‘passet påskrevet’ bare fordi de prøver seg. Om du som gammel prøver deg på meg kan jeg fortsatt avvise deg på en grei måte.

Alle vet, eller burde vite, at tenåringsjenter ikke er interessert i gamle gubber, med mindre de er berømte eller søkkrike (helst begge deler). Alle. Når de da prøver seg på nevnte tenåringsjenter, må de være klar over at de er en plage. De plager altså tenåringsjenter med vilje.

At du ikke har noen problemer med kjerringer som prøver seg, er sannsynligvis fordi det ikke er noe problem - du opplever det ikke. Og skulle noen gamle hurper bli til bry, så regner du ikke med at de stalker deg, tipper jeg. Det kan menn fort finne på.

Det ER en reell kjønnsforskjell her; det er ikke noe du kommer fra.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38

Fikk selv mange meldinger fra purker på 45-50 i mine dager innen nettdating. Jeg lot bare være å svare og «problemet» gikk over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, T-Rex skrev:

Alle vet, eller burde vite, at tenåringsjenter ikke er interessert i gamle gubber, med mindre de er berømte eller søkkrike (helst begge deler). Alle. Når de da prøver seg på nevnte tenåringsjenter, må de være klar over at de er en plage. De plager altså tenåringsjenter med vilje.

At du ikke har noen problemer med kjerringer som prøver seg, er sannsynligvis fordi det ikke er noe problem - du opplever det ikke. Og skulle noen gamle hurper bli til bry, så regner du ikke med at de stalker deg, tipper jeg. Det kan menn fort finne på.

Det ER en reell kjønnsforskjell her; det er ikke noe du kommer fra.

👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, T-Rex skrev:

Alle vet, eller burde vite, at tenåringsjenter ikke er interessert i gamle gubber, med mindre de er berømte eller søkkrike (helst begge deler). Alle. Når de da prøver seg på nevnte tenåringsjenter, må de være klar over at de er en plage. De plager altså tenåringsjenter med vilje.

Artig at du føler det nødvendig å snakke om tenåringsjenter i en tråd der trådstarter selv sier hun er i tyveårene. Og jo, det finnes faktisk kvinner som liker elder menn, og det er dermed lite smart å anta at alle eldre menn som prøver seg på yngre kvinner "plager med vilje". Jeg skjønner at det er behagelig å forenkle det slik, men den tankegangen er kun fordummende.

Sitat

 

At du ikke har noen problemer med kjerringer som prøver seg, er sannsynligvis fordi det ikke er noe problem - du opplever det ikke. Og skulle noen gamle hurper bli til bry, så regner du ikke med at de stalker deg, tipper jeg. Det kan menn fort finne på.

Det ER en reell kjønnsforskjell her; det er ikke noe du kommer fra.

 

 

Igjen så blander du skrekkelig mye sammen. At noen prøver seg er greit. Å "stalke" noen er noe helt annet enn å sende noen en hyggelig melding, det regner jeg med også du forstår? 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, GiftMann38 skrev:

Fikk selv mange meldinger fra purker på 45-50 i mine dager innen nettdating. Jeg lot bare være å svare og «problemet» gikk over.

Ja jeg tenker du skal være ganske bitter om du på død og liv må slenge dritt til og rakke ned på noen som prøver seg på deg kun fordi de er utenfor gruppen du selv ønsker. Som sagt vil jeg tro de fleste av oss har opplevd dette, men vi trenger ikke oppføre oss dårlig av den grunn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2018 den 9.19, AnonymBruker skrev:

 

Helt enig, du kan bare slette meldingen uten å svare vel? Evt blokkere personen. Er ikke nødvendig å gni det inn.

Ta deg en tur ut på byens kjøttmarked, og jeg skal love deg at mye eldre menn prøver seg på deg. Det er ikke bare på datingsider dette skjer. Evt bruk bare Tinder så får du kontakt med bare de du selv har valgt.

Anonymkode: 71226...de9

Du er nok mann, for dette stemmer ikke. I den virkelige er slike gamle griser mindre modige og innser at de vil bli avvist om de går bort til en så ung jente i en bar. Men på nett eier de ikke hemninger.

Anonymkode: 07947...697

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er nok mann, for dette stemmer ikke. I den virkelige er slike gamle griser mindre modige og innser at de vil bli avvist om de går bort til en så ung jente i en bar. Men på nett eier de ikke hemninger.

Anonymkode: 07947...697

 

Jeg er kvinne og dette stemmer. Men det er ikke gamle griser jeg snakker om her, men helt alminnelige voksne single menn som er ute på sjekkern. Klart de blir avvist om de går bort til en ung jente i en bar, på samme måte som den unge jenta kan avvise på nett ved å ignorere...

Jeg er 40 og får mange henvendelser fra menn på nettdatingen utenfor min grense i profilen, bl.a. mange menn som er 10-15 år yngre. Skal jeg også være frekk mot dem fordi de sender meg meldinger som jeg ikke ønsker (fordi de antagelig har en drøm om milf....)

Høflighet og normal oppførsel er vel lov selv om man er på et dateside, og det er ikke nødvendig å se på andre mennesker som gamle griser, purker, slibrige gamle menn etc. Folk er stort sett vanlige folk som er ute etter kontakt med andre.

 

Anonymkode: 71226...de9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2018 den 20.13, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk mange menn som liker eldre damer. Det er derfor mer naturlig at en eldre dame prøver seg på en yngere gutt. Enn en 70 år gammel mann prøver seg på en jente på 20 år, for jeg tror det er FÅTALL av jenter på 20 som ønsker seg en gammal gris. Og ja, eldre damer ER søtere enn eldre fete menn med fett langt hår. Det er også å forvente for disse gamle mennene sin del å få en krass avvisning når det tydelig står at man søker maks 33 år. 

Anonymkode: a9f37...3c7

Hvorfor skulle det være "mer naturlig" at en eldre kvinne prøver seg på en yngre mann enn motsatt? Det finnes da folk av begge kjønn som kan like litt eldre partnere. 

Og nøkkelordet her er for de aller fleste, "litt". Tror du virkelig at en mann på 20+ ønsker seg en partner på rundt 70? Du finner faktisk ikke mange mennesker med så mange tiår mellom den yngste og den eldste da man naturlig nok er på helt forskjellige stadier i livet. En på 70 er ofte bestemor/bestefar, en på 20 har knapt startet på voksenlivet. For de menn som liker eldre kvinner dreier det seg som regel om noen år, kanskje opp til ca rundt 10 år eldre. Det er svært sjelden man ser par med større aldersforskjell enn det. 

Anonymkode: 1e2b3...ca8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg er kvinne og dette stemmer. Men det er ikke gamle griser jeg snakker om her, men helt alminnelige voksne single menn som er ute på sjekkern. Klart de blir avvist om de går bort til en ung jente i en bar, på samme måte som den unge jenta kan avvise på nett ved å ignorere...

Jeg er 40 og får mange henvendelser fra menn på nettdatingen utenfor min grense i profilen, bl.a. mange menn som er 10-15 år yngre. Skal jeg også være frekk mot dem fordi de sender meg meldinger som jeg ikke ønsker (fordi de antagelig har en drøm om milf....)

Høflighet og normal oppførsel er vel lov selv om man er på et dateside, og det er ikke nødvendig å se på andre mennesker som gamle griser, purker, slibrige gamle menn etc. Folk er stort sett vanlige folk som er ute etter kontakt med andre.

 

Anonymkode: 71226...de9

Som TS fortalte, dreier det seg jo om menn som er et par generasjoner eldre enn henne. Utrolig at du som kvinne ser på det som normalt og akseptabelt at de skriver til henne.

Anonymkode: 07947...697

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.5.2018 den 0.08, AnonymBruker skrev:

Jeg er medlem av et par datingsider og er 24 år og har lagt til grensen på alder. Grensen er 33. Allikevell er det mangfoldige gamle menn på 50-70 år som sender meg lange meldinger som gentlig bare er "hyggelige" og noen er ekle og skriver om hvor deilig jeg er og hvor lyst de har på meg. Uansett hyggelig eller ikke, er det lov av meg åvære frekk ? (På den ene datingsiden har jeg bare bilder fra jeg var 17 år, da jeg lagde den den gangen og ikke åpnet den igjen før nå). Tilbake til temaet: er det lov av meg å svare frekt til slike gamle gubber, når jeg tilogmed har en grense lagt inn på profilen? Jeg blir kjempe kvalm og føler meg ekkel når jeg får meldinger av såppas gamle menn som kunne vært bestefedrene mine. Jeg blir rett og slett forbanna... 

Anonymkode: a9f37...3c7

Spør dem om hvorfor de tror de har en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes virkelig det burde være en aldersblokkering på slike sider. Utrolig at det ikke er blitt gjort.

Anonymkode: 07947...697

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, herzeleid skrev:

Artig at du føler det nødvendig å snakke om tenåringsjenter i en tråd der trådstarter selv sier hun er i tyveårene. Og jo, det finnes faktisk kvinner som liker elder menn, og det er dermed lite smart å anta at alle eldre menn som prøver seg på yngre kvinner "plager med vilje". Jeg skjønner at det er behagelig å forenkle det slik, men den tankegangen er kun fordummende.

 

Igjen så blander du skrekkelig mye sammen. At noen prøver seg er greit. Å "stalke" noen er noe helt annet enn å sende noen en hyggelig melding, det regner jeg med også du forstår? 

 

 

Det er sant at mange foretrekker menn som er eldre enn seg. Men her er det ikke snakk om 10 års aldersforskjell, men om menn på bestefars alder, med over 30 -40 års aldersforskjell som prøver seg på 20 åringer  !  Det er en skam at slike eldre folk mangler folkeskikk og ikke har bedre vett.  Ingen, ingen 20 åringer ønsker seg menn på 60 år. De er jo eldgamle.  Drømte du om en så gammel snart pensjonist partner når du var ung ?

Anonymkode: 9e331...02c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant at mange foretrekker menn som er eldre enn seg. Men her er det ikke snakk om 10 års aldersforskjell, men om menn på bestefars alder, med over 30 -40 års aldersforskjell som prøver seg på 20 åringer  !  Det er en skam at slike eldre folk mangler folkeskikk og ikke har bedre vett.  Ingen, ingen 20 åringer ønsker seg menn på 60 år. De er jo eldgamle.  Drømte du om en så gammel snart pensjonist partner når du var ung ?

Anonymkode: 9e331...02c

 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes virkelig det burde være en aldersblokkering på slike sider. Utrolig at det ikke er blitt gjort.

Anonymkode: 07947...697

Damer må sette grenser selv også da, ved å sette disse gamlingene skikkelig på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...