Gå til innhold

Hva er din favoritt-veistrekning i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt sent ute, kanskje, men vi tenker å ta noen dagers bilferie i Norge i sommer. Utgangspunktet er indre deler av Østlandet, og tidsrammen maks en uke. Trenger rett og slett litt inspirasjon nå: hva synes DU er veistrekninger verdt å kjøre i Norge, og hvorfor? Er åpen for det meste: fjord, fjell, daler, kyst... Vi har vært mange steder i Norge med bil; f.eks kjente vegstrekninger som kystriksveien i Nordland, Lofoten, Sognefjellsvegen, Hardangervidda, Valdresflya, Tindevegen mellom Øvre Årdal og Turtagrø, Trollstigen - Geiranger. Min personlige favoritt er FV 561 gjennom Øygarden. 

Noen som har noen forslag og erfaringer å dele?

 

Anonymkode: 7d974...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kystriksveien i Nordland er min favoritt. Men der har du jo vært. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haukelifjell? Vakker natur, koselige steder å stoppe, bla Morgedal, skisportens vugge, Kongsberg, Notodden.- Når man kommer til Odda, er det fint å kjøre utover Sørfjorden til Utne feks. og overnatte på verdens koseligste hotel. - Spørs hvilken ende man starter i. Eller man kan kjøre på andre siden utover- i fruktblomstringen feks.

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2018 den 13.43, hjertesukka skrev:

Haukelifjell? Vakker natur, koselige steder å stoppe, bla Morgedal, skisportens vugge, Kongsberg, Notodden.- Når man kommer til Odda, er det fint å kjøre utover Sørfjorden til Utne feks. og overnatte på verdens koseligste hotel. - Spørs hvilken ende man starter i. Eller man kan kjøre på andre siden utover- i fruktblomstringen feks.

Takk for tipsene! Flere gode kombinasjoner og muligheter jeg ikke har tenkt så mye på her. Vestsiden av Sørfjorden har jeg faktisk aldri kjørt, så den tror jeg vi må prøve å få til i sommer. :)  Muligens i kombinasjon med å reise til Rosendal, da jeg ennå ikke har besøkt baroniet, men kun kjørt tvers gjennom bygda. 

Anonymkode: 7d974...c51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle Strynefjellsvei er en slager på våre bilferier. Legges til en dag med godt vær og har med fiskestang og niste til rasteplass. 

Anonymkode: 690b0...c1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

Ryfylket er min favoritt. Vakker natur

Bilderesultat for ryfylkevegenBilderesultat for ryfylkevegenBilderesultat for ryfylkevegen

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...