Gå til innhold

Lurer på om noen har fått slankepiller av fastlegen. Hva er kriteriene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hva er evt. deres erfaringer? Funker de? Hva slags bivirkninger kan man få? Og hva gjør de i kroppen? Gjør de deg mindre sulten/fjerner søtsug? Er nysgjerrig på om det er noe for meg. 

Takk for svar 😊

Anonymkode: fbf14...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er evt. deres erfaringer? Funker de? Hva slags bivirkninger kan man få? Og hva gjør de i kroppen? Gjør de deg mindre sulten/fjerner søtsug? Er nysgjerrig på om det er noe for meg. 

Takk for svar 😊

Anonymkode: fbf14...e8b

Slankepiller med effekt eksisterer ikke i norsk medisin.

Anonymkode: 18fb6...89e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankepille: Mosjon og trening hver dag, kutt ut sukker og feit mat, mindre porsjoner og drikk først vann når du er sulten og spis en liten porsjon. 

Anonymkode: 2feed...24d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bæsjer gult fett. Også lekker du litt fra rumpa hele tiden. Anbefales virkelig ikke. 

Anonymkode: 83a75...3d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig ikke for noen, bare en måte å føle at man gjør en innsats. Hvis du virkelig vil ned i vekt, ville jeg ha undersøkt om du gjør det riktig. Spiser du lite nok til å ha et kaloriunderskudd, men samtidig ikke så lite at du blir sulten, syk, slapp og irritabel? Tvinger du i deg mat du hater, kutter du ut mat du liker? Er du altfor streng med deg selv? Eller er du ikke streng nok? Er du ikke tålmodig nok, eller har du urealistiske forventninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pringle skrev:

Det er vel egentlig ikke for noen, bare en måte å føle at man gjør en innsats. Hvis du virkelig vil ned i vekt, ville jeg ha undersøkt om du gjør det riktig. Spiser du lite nok til å ha et kaloriunderskudd, men samtidig ikke så lite at du blir sulten, syk, slapp og irritabel? Tvinger du i deg mat du hater, kutter du ut mat du liker? Er du altfor streng med deg selv? Eller er du ikke streng nok? Er du ikke tålmodig nok, eller har du urealistiske forventninger?

Det er ikke til meg, men moren min har fått det. Og jeg lurer på om det funker og hva det gjør i kroppen. Hun har prøvd alle slags dietter og slanketips. Går ned i vekt, begynner å spise «normalt» dvs. for mye. Og går opp igjen, pluss litt ekstra hver gang. Derfor er jeg nysgjerrig på slanke pillene hun har fått fra legen. 

Anonymkode: fbf14...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke til meg, men moren min har fått det. Og jeg lurer på om det funker og hva det gjør i kroppen. Hun har prøvd alle slags dietter og slanketips. Går ned i vekt, begynner å spise «normalt» dvs. for mye. Og går opp igjen, pluss litt ekstra hver gang. Derfor er jeg nysgjerrig på slanke pillene hun har fått fra legen. 

Anonymkode: fbf14...e8b

Jeg vet at jeg skrev meg i hi. men det er for moren min jeg lurer..

Anonymkode: fbf14...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen piller i verden kan få folk til å reparere et dårlig spisemønster. Det er for mye og feil inntak av mat som man går opp på grunn av. 

Anonymkode: 24ee6...f42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør at kroppen ikke tar oss fett fra maten. Fettet skilles ut med avføringen og kommer ut som fettdiare og ser ut som orange grilloje. For å unngå skikkelig diare og ha utbytte av disse må kosten legges om. Du må være overvektig for å få disse. De virker jo mtk på at fettet blir slikt ut, men man blir ikke mindre sulten etc av de. 

Anonymkode: a4e5b...5fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke til meg, men moren min har fått det. Og jeg lurer på om det funker og hva det gjør i kroppen. Hun har prøvd alle slags dietter og slanketips. Går ned i vekt, begynner å spise «normalt» dvs. for mye. Og går opp igjen, pluss litt ekstra hver gang. Derfor er jeg nysgjerrig på slanke pillene hun har fått fra legen. 

Anonymkode: fbf14...e8b

Funker og funker, noen legemidler kan, som du sier, hindre opptak av fett, andre kan dempe appetitten. Men det som får en person ned i vekt, er å spise mindre (og bevege seg mer) konsekvent, på ordentlig, og lenge. Ingen tips, råd, dietter eller tabletter, engang operasjoner, kan hjelpe en person som ikke er villig til å gjøre det som trengs. Hvis man ikke er innstilt på å spise mindre (og bevege seg mer) konsekvent, på ordentlig, og for resten av livet, kommer man ikke til å gå ned, eventuelt til å gå opp igjen.

Hva det gjør i kroppen, er relativt kjipt. Appetitthemmende midler er i hovedsak speed (amfetamin), hvis det ikke er fiber, som man lett kan få nok av gjennom grønnsaker og grove kornprodukter. Fettblokkere kan gi fettdiaré, derfor skal de brukes sammen med en fettredusert diett, men tilstrekkelig fett i kosten er nødvendig, i seg selv, og for å ta opp fettløselige vitaminer, dessuten gir fett en behagelig metthetsfølelse for de fleste. Å redusere fettinntaket er bare én måte å redusere kaloriinntaket, og det er kaloriinntaket som må reduseres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen piller i verden kan få folk til å reparere et dårlig spisemønster. Det er for mye og feil inntak av mat som man går opp på grunn av. 

Anonymkode: 24ee6...f42

Jeg har fått noen piller som heter topimax og de hjelper meg spise mindre og gå ned i vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, aiba skrev:

Jeg har fått noen piller som heter topimax og de hjelper meg spise mindre og gå ned i vekt

Er det fordi du går på andre medisiner, som gjør at du går opp i vekt som en bivirkning?

Anonymkode: fbf14...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det fordi du går på andre medisiner, som gjør at du går opp i vekt som en bivirkning?

Anonymkode: fbf14...e8b

Det stemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topimax er ikke "slankepiller". En lærer ikke å spise riktig og i riktige mengder ved å spise piller uansett. 

Anonymkode: 24ee6...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Topimax er ikke "slankepiller". En lærer ikke å spise riktig og i riktige mengder ved å spise piller uansett. 

Anonymkode: 24ee6...f42

Riktig, det bare muliggjør det tross medisinene jeg må ta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk slankepiller av legen, og måtte bare slutte. Greit nok at kg gikk ned men måtte jo drite fett hele tiden. 

Anonymkode: 948b0...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
På 18.5.2018 den 11.34, AnonymBruker skrev:

Det er ikke til meg, men moren min har fått det. Og jeg lurer på om det funker og hva det gjør i kroppen. Hun har prøvd alle slags dietter og slanketips. Går ned i vekt, begynner å spise «normalt» dvs. for mye. Og går opp igjen, pluss litt ekstra hver gang. Derfor er jeg nysgjerrig på slanke pillene hun har fått fra legen. 

Anonymkode: fbf14...e8b

Hva heter pillene din mor har fått?

De med fettblokkere funker ikke, men feks om Saxenda eller noe med glucomannan skal fungere noe. 

Min erfaring er at det hjelper kun som en start, men at det kun blir varig dersom man endrer kosthold og aktivitet og holder det over tid. 

Anonymkode: 476ff...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...