Gå til innhold

Helt ærlig. Synes du bunad er fint?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke bry deg hvis du ikke liker det, ikke bry deg om andre sine meninger. Liker ikke det selv, mye bedre med vanlige klær eller kjole selvom jeg ikke liker kjoler. Til 17.mai er det greit siden det bare er 1 noen timer.

Endret av Nera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bunad er kjempefint. For å være helt ærlig, så syns jeg at bunad på enkelte damer, rett og slett er hot😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være fint som plagg på et enkelt menneske, men når en ser mylderet på 17 mai, blir det bare patetisk. Alle er like:fnise:

Anonymkode: 41cb7...aa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på fine damer.

Anonymkode: 7b52a...f36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du når det lukter svette og kanskje har fått noen iskremflekker eller ketchup på den? 

Jeg vil heller leie enn å oppbevare klær jeg sjelden bruker.

Anonymkode: 3b0a9...5b4

Bunaden lukter ikke svette. Som nevnt er den av ull, så den er selvrensende. Det betyr at svette blir borte under lufting. Jeg har ikke fått ketchup eller iskremflekker på den. Skulle jeg få det en dag, så vil jeg tørke det bort med en fuktig klut. 

Bunaden blir jo brukt nå og da, ikke bare på 17. mai. Julaften, konfirmasjoner, bryllup, dåp, høytidelige avslutninger. Det er veldig greit å slippe å lure på hva en skal ha på seg ved sånne anledninger. Og det m da være pes å drive og leie plagg hver gang? Hva koster det forresten å leie bunad?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bunad er kjempefint på andre, men vil ikke ha en selv. Synes det er fint å ha en slik nasjonaldrakt, de fleste land har jo det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjestinnom
På 17.5.2018 den 2.59, AnonymBruker skrev:

Så var dagen her, 17. Mai står for tur igjen. Folk har brukt timesvis på å pusse sølvet og stryke skjorten klar. Men hva synes vi egentlig om nasjonal-drakten vår?

Jeg må ærlig innrømme og si at jeg ikke synes den er spesielt vakker. Den er også varm og tung, i tillegg til alt forarbeidet. Den er også svært dyr. Jeg mangler også litt sølv-spenner til bunaden min, så jeg vet ikke om jeg bare tar på meg en fin kjole i morgen slik at jeg ikke bryter noen regler jeg ikke er klar over.

Hva mener dere andre?

Anonymkode: 0fd7d...9e1

Jeg synes en bunad er en ære å ha på seg. Stolthet, ære, tradisjon, identitet og ekstra stas. 

Bunadsko hører med, samt ikke for mye make up eller alkohol. 

Snus og tobakk/sigaretter er bannlyst i min bok, og spesielt til en bunad (!)

🇳🇴🙂🥂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mange av festdraktene er penere enn noen bunader. Er sånn kan jeg godt tenke meg! :) 

Anonymkode: a38c9...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad, partydrakt, saaaaamma det! 

Anonymkode: 63361...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det kommer helt an på bunaden, og også på hvem som bærer bunaden. Jeg kunne ikke tenkt meg bunad i det hele tatt, for jeg liker ikke den som tilhører fylket jeg bor i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det finnes mange flotte bunader, men mim egen er dessverre ikke en av de jeg liker. Jeg bruker den kun på 17.mai, og synes da det er flott å se så mange flotte bunader på en gang. Jeg synes bunad er et høytidsplagg , og man ser veldig pyntet ut i den.  Men siden jeg ikke synes min egen er fin, så kunne jeg ikke tenkt meg å bruke den i et bryllup feks. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan forstå det med tradisjon, men nei. Ikke så fint egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes bunad er kjempefint på damer! Sexy er det ikke, men det er heller ikke poenget med en bunad. På menn synes jeg generelt ikke at det er fint med bunad. Der er det så mye finere med svart dress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.5.2018 den 13.22, AnonymBruker skrev:

Fint på slanke kvinner. 

Anonymkode: ff7ff...71f

Jeg synes bunad absolutt ser best ut på de som har litt former. De er ikke så fine hverken på de som er tynne, eller de som er veldig tykke. 

 

Anonymkode: 5b8bf...062

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bunad" er jo veldig mye forskjellig. Noen er fine, noen ikke fullt så fine. Og så er det jo veldig avhengig av hvem som bærer den. Noen kler bunaden sin bedre enn andre. Ja, det handler litt om kroppsfasong (det er som regel mer flatterende å være forholdsvis slank enn å være stor), men ikke bare - enkelte har en stil som gjør at de ikke ser bra ut i bunad (f.eks knall farget hår, masse tatoveringer, mye sminke etc). Det er heller ikke fint når bunaden er dårlig tilpasset.

Et spørsmål det ikke er mulig å svare ja eller nei på, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...