Gå til innhold

Hva hadde du gjort om foreldrene dine ikke gadd å komme i bryllupet ditt pga 5 timers kjørevei?


Energi-jenta

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, det høres ugreit ut. Jeg ville satt meg ned og tatt en liten «alvorsprat». Ikke vært sint eller oppfarende, men lagt vekt på at du har veldig lyst til å ha dem der på dagen deres, da de betyr mye for deg

Du har misforstått totalt. Det er ikke foreldrenes dag, de synes hele bryllupsoppstyret  er noe unødvendig vrøvl som ingen praktisk betydning har, utenom selve seremonien, som ordføreren (oftest er det han) kan ta seg av i all stillhet.
Naturlig nok ønsker ikke foreldrene å delta på slikt tøys. Med ørlite respekt for andre mennesker og deres oppfatninger, er det selvsagt at en respekterer deres valg og ikke er så frekk og egoistisk at en forlanger omkamp. Burde være elementær oppdragelse, men der har foreldrene mislykkes, kan det se ut som.

Anonymkode: 3de54...3a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noen gode råd, men føler virkelig med deg TS! Håper du finner god støtte i annen familie, kommende ektemann og hans nærmeste. Ikke ti ville hester kunne holdt meg unna bryllupet til et av barna mine. Det er jo en stor og viktig begivenhet, og en sjanse til å knytte bånd med svigerbarnets familie. Nesten så jeg ville håpet på at de holdt seg unna, hadde det vært mine foreldre. Så manipulerende og egoistiske 😢. Varm klem til deg og lykke til med den store dagen ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har misforstått totalt. Det er ikke foreldrenes dag, de synes hele bryllupsoppstyret  er noe unødvendig vrøvl som ingen praktisk betydning har, utenom selve seremonien, som ordføreren (oftest er det han) kan ta seg av i all stillhet.
Naturlig nok ønsker ikke foreldrene å delta på slikt tøys. Med ørlite respekt for andre mennesker og deres oppfatninger, er det selvsagt at en respekterer deres valg og ikke er så frekk og egoistisk at en forlanger omkamp. Burde være elementær oppdragelse, men der har foreldrene mislykkes, kan det se ut som.

Anonymkode: 3de54...3a5

I alle dager... vet ikke hvem som har misforstått, jeg. Kan hende dialog fører frem i visse tilfeller- uansett er det opp til TS hvordan hun vil gripe ann situasjonen. Jeeez...

Anonymkode: ba97a...e5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gifta meg uten dem.

Sikkert ørten andre som har skrevet det samme, men jeg orker ikke å lese tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Du har misforstått totalt. Det er ikke foreldrenes dag, de synes hele bryllupsoppstyret  er noe unødvendig vrøvl som ingen praktisk betydning har, utenom selve seremonien, som ordføreren (oftest er det han) kan ta seg av i all stillhet.
Naturlig nok ønsker ikke foreldrene å delta på slikt tøys. Med ørlite respekt for andre mennesker og deres oppfatninger, er det selvsagt at en respekterer deres valg og ikke er så frekk og egoistisk at en forlanger omkamp. Burde være elementær oppdragelse, men der har foreldrene mislykkes, kan det se ut som.

Anonymkode: 3de54...3a5

TS her.

Hva har dette med respekt for andre mennesker og deres oppfatninger å gjøre?

En bryllupsfest er så mye mer enn bare en seremoni. Det er ofte den dagen i livet der to mennesker samler hele familien og nærmeste venner til en hyggelig dag. De fleste foreldre som bryr seg om barnet er vel nygjerrig på å treffe menneskene som betyr mye hens liv?

Hvis foreldrene mine har ingen interesse i å møte familien til min kommende mann eller mine nærmeste venninner så er det noe galt i deres holdning til verden enn nødvendigvis oppdragelsen min spør du meg.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Kitcat said:

Har ikke noen gode råd, men føler virkelig med deg TS! Håper du finner god støtte i annen familie, kommende ektemann og hans nærmeste. Ikke ti ville hester kunne holdt meg unna bryllupet til et av barna mine. Det er jo en stor og viktig begivenhet, og en sjanse til å knytte bånd med svigerbarnets familie. Nesten så jeg ville håpet på at de holdt seg unna, hadde det vært mine foreldre. Så manipulerende og egoistiske 😢. Varm klem til deg og lykke til med den store dagen ❤️

Takk for rørende ord ❤️ Godt å høre at det finnes andre foreldre der ute som tenker annerledes.

Det gjør jeg, kjæresten og familien hans er fantastiske og jeg er så heldig som har så gode venninner rundt meg.

Skulle likevel ønske jeg kunne slippe å vært nervøs nå i forkant av bryllupet for at foreldrene mine kanskje ikke kommer. Eller skuffelsen av at de kanskje avlyser i siste liten, noe som er desverre alt for vanlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff føler med deg ts, er jo en dag man så gjerne vil ha foreldrene sine der. Er det ingen fra hjemplassen din som skal i bryllupet, som de kan få haike med/sitte på med? Men syns kanskje du kunne skrevet noen ord til dem, om at du veldig gjerne ønsker ha dem der på din store dag og at du vil bli lei deg om dem ikke kommer. Men stålsett deg for et nei evt avlysning, så tar du det som bouns om de faktisk kommer.

God klem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

TS her.

Tre uker igjen til bryllupet og nå har jeg fått bekreftet at mamma kommer i bryllupet, men ikke pappa. Mamma ringte kjæresten min for at han skulle bringe den beskjeden videre til meg om at pappa ikke stiller.

Jeg synes det er utrolig dårlig gjort av en far å ikke ringe selv for å gi beskjeden, men overlater det til mamma, som igjen overlater det til kjæresten min. Utrolig dårlig måte å gjøre det på.

Grunnen hans var at det ble vanskelig å komme på grunn av at han har fått stomi (sånn pose på magen). Det fikk han for et år siden, etter jeg skrev det første innlegget. Så selv om jeg hele veien håpet at han ville stille, så var jeg forberedt på at han ikke ville komme nå som han har en gyldig grunn til å slippe å bli med i bryllupet til dattera si.

Kjenner jeg er skikkelig skuffa 😕

Endret av Energi-jenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2019 den 10.46, Energi-jenta skrev:

TS her.

 

Hadde det bare så enkelt. Pappa har flyskrekk, og synes det er for langt å kjøre 5 timer 😔 Dette til tross at han kjørte landet på langs for sønnen sin for å bli med på treningsstevner for en del år tilbake. Unnskyldningen er blant annet den at han har kjørt nok bil i sitt liv. 

Tidenes dårligste unnskyldning. Seriøst. 

Jeg har vokst opp i bygde-Norge, og brorparten ender opp med å bosette seg andre steder i landet. Enkelte har holdt bryllup der vi har vokst opp, og det har bare vært stress. Ikke enkelt å få planlagt alt når man bor så langt unna at det ikke er bare å smette en tur innom etter jobb. De har stort sett endt opp med å bruke de aller fleste helger det siste halvåret der bryllupet skal holdes, og å måtte ta ut minst en uke ferie før bryllupet, hvor det er bryllupsjobbing hele tiden.

Edit: Ser nå at moren din kommer. Det er supert, da. Selv om faren din oppfører seg som en sur, gammal gubbe.

Endret av Rosalie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...