Gå til innhold

Hva hadde du gjort om foreldrene dine ikke gadd å komme i bryllupet ditt pga 5 timers kjørevei?


Energi-jenta

Anbefalte innlegg

Jeg ville ha skrevet en melding

- da ansikt til ansikt ofte kan føles som en konfrontnasjon, og gjør at de blir mer opptatt av å stå i sitt eget perspektiv enn å se ditt.

Noe alla;

Kjære mamma og pappa. Jeg veit det med ett stort brullup her nede (oppe , kommer ann på hvilken del av landet dere bor i såklart) ikke er å foretrekke for dere, fordi dere synes det blir mye stress og reise osv. Men det er viktig for meg å ha det her, da jeg håper mest mulig har muligheten til å komme. Jeg skjønner dere ikke ser poenget med ett stor bryllup. Men det er det jeg ønsker meg. Og om det ikke betyr så mye for dere, så betyr det ált for meg at dere er med å feire vår største dag. Jeg håper at dere kommer og ikke avlyser i siste liten, da det vil knuse hjertet mitt. Jeg er så glad i dere og trenger dere der for at dagen skal bli fullkommen. Jeg skriver dette for jeg har en frykt og håper dere kan berolige meg. Stor klem fra dattra/datteren deres

Endret av Bestevenninna di
Skrivefeil
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøretiden på 5t er jo selvsagt irrelevant her. Det må jo være noe annet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde enkelt og greit sagt : "Om dere ikke vil stille opp med oppmøte på en av de største dagene i livet mitt, og foreningen av min nye familie, trenger dere heller ikke å forholde dere til meg eller de fremtidige barnebarna deres heller. Om dere vil ta en del i livet mitt, så ta en del av det og still opp. Jeg er lei av at alt skal skje på deres premisser, og om dere ikke klarer å respektere meg nå, så er jeg rett og slett ikke interissert i å ha personer som dere i livet mitt. Er man glad i noen, så møter man opp på slike dager, til tross for litt reisevei. Blir utrolig lei meg når dere viser så lite omrog, kjærlighet og interesse for meg - så nå gir jeg dere et valg - helt opp til dere hva dere ønsker. "

Anonymkode: 1dc60...973

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i et bryllup der bruden ikke hadde foreldrene sine der, og de hadde valgt lokale med mange litt store runde bord til middagen. I midten satt brudeparet, forloverne og to brudepiker, på bordene nærmest satt foreldre, besteforeldre, søsken og andre nære og ytterst satt venner og andre.

Bare et tips til den tradisjonelle hesteskoen.

Anonymkode: b712d...daa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at de prøver å manipulere deg til å ha bryllupet der de bor. For å få vilja si. Er det kjent fra barndommen at de er sånn? 

Også lurer jeg på om de bruker å komme på besøk til dere? 

Hadde jeg vært dere, hadde jeg holdt bryllupet som planlagt(der du og kjæresten bor), og gitt f til foreldre som er så manipulerende og respektløse.

Anonymkode: d1f1b...b5c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha det bryllupet dere vil ha. Tilby gratis overnatting og si at de blir savnet om de ikke kommer. Dette er ditt og mannens bryllup, ikke dems. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det bare er en "trussel"? Gift deg.. Inviter de. Om de ikke dukker opp, så er det de som drifter seg ut. De har vel såpass skam ett, at det tar de ikke sjansen på? 

Anonymkode: 40404...f81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de har sagt klart i fra at de ikke gidder å komme, ville jeg gitt klar kontra at du har tenkt litt på det og kommet frem til at de ikke blir inviterte heller. Jeg orker å nøde noen, ikke en gang foreldrene mine. Ta makten i dine hender, la være å invitere. Så kan de heller få smake litt på den! 

Dette ville jeg selvfølgelig gitt beskjed om i god tid, og etter klart «avslag» fra deres side, slik at foreldrene dine rekker å koble inn hodet sitt å tenke seg om. 

Å la være å invitere når foreldrene dine viser en slik adferd er ikke noe jævligere enn det de gjør. 

Masse, masse lykke til! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempe skuffet. Hadde tilbudt de å bo hjemme hos oss, sånn at de har en plass å bo gratis. Kanskje det er økonomi som er problemet? Dere tar vel uansett inn på hotell bryllupsnatten, så dere får alenetid til å nyte natten og frokost alene.

Men om de ikke ønsker å komme, så skal ikke du være flau. Dere blir helt sikkert å få en fin dag, så lenge han som du skal gifte deg med møter opp, så blir bryllupet en suksess. Familien hans blir din familie også, så du kommer til å ha familie og venner som bryr seg om deg også ❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Meghan klarer dette nesten helt alene, foran hele verden, klarer du det ts.  Ikke gå glipp av den drømmen du har hatt siden du var liten.  Har du en bror eller nær venn spør du de om de kan gå ned kirkegulvet sammen med deg. Eller gå inn med din forlover.  Det er foreldrene dines tapp og vet du hva, du kommer til å ha en helt vidunderlig og fantastisk dag!  Ikke tenk noe mer på de 2 surpomper!  

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er uhørt! 

Tipper dette ikke er første gang du er fortvilet over situasjoner med dine foreldre.  Di skal bare angre seg for at de ikke kom, dersom det ender slik, det får de aldri gjort noe med.

Det skal ikke være nødvendig å overtale ens egne foreldre til å stille i bryllupet sitt. Tenker at om du hadde fått overtalt dem, så hadde det ikke vært like hyggelig for din del å treffe dem på dagen heller, da du inni deg vet at de ikke ønsket å være der å gledet seg for deg. Skammelig av dem!

Jeg ville hatt runddbord, slik at du ikke føler deg alene, også må dere ha en flott dag og få mange fine minner med alle som kommer!!

Anonymkode: 761f4...bfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2018 den 10.26, Outlander skrev:

Hvis Meghan klarer dette nesten helt alene, foran hele verden, klarer du det ts.   

Moren hennes var tilstede.

Faren hennes hadde hatt et hjerteinfarkt nylig og hadde fått flyforbud av legen.

Ikke sammenlignbart med ts sin problemstilling. 

Endret av Antoinette
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/17/2018 at 1:50 AM, Energi-jenta said:

Jeg har lenge gledet meg til den dagen jeg skal gifte meg, hvor familie og venner skal samles samt at vi skal bli et ektepar :)

Problemet er foreldrene mine. De synes det er tull å gjøre så mye ut av et bryllup og mener at vi bare kunne fått det overstått på tinghuset. De er ikke interessert i hjelpe til på noe vis. De har til og med sagt det at dersom jeg ikke gifter meg i hjembyen deres så vil de antageligvis ikke komme i bryllupet pga den lange kjøreveien på 5 timer.

Det er nå 11 år siden jeg flyttet fra hjembyen. Jeg føler det er mest rett å ha det her når 90 % av gjestene kommer herfra, samt at det er lettere for oss å planlegge bryllupet.

Jeg synes det er fryktelig leit at de ikke vil komme. Derfor lurer jeg på å ikke ha noe bryllup, for jeg er redd det kommer til å ødelegge dagen. Det vil være flaut for meg ovenfor hele familien hans når de ser at det er tomt på min side av bordet, mens på kjæresten sin side sitter foreldrene hans.

 

Hva hadde du gjort i min situasjon?

I din situasjon så hadde jeg tenkt at her må det ligge noe annet bak.

5 timers reisevei er jo ingenting for et bryllup, spesielt ikke ens nærmeste, så må være dekk-undenskyldning for noe annet.

Anonymkode: 329b1...527

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke 5 timers reisevei er noe å snakke om. Vi skal i bryllup til stebarn som er 7 - 8 timer unna, og det har aldri vært tema at vi ikke skal. Vi har tenkt å ta litt ferie i forbindelse med bryllupet og leie hytte eller noe sånn at vi får blitt noen dager ekstra.

Anonymkode: f33f8...31a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/25/2018 at 6:58 PM, Antoinette said:

Moren hennes var tilstede.

Faren hennes hadde hatt et hjerteinfarkt nylig og hadde fått flyforbud av legen.

Ikke sammenlignbart med ts sin problemstilling. 

Og jeg sa NESTEN alene, ikke alene - lær å lese.   ..og nei, faren hennes hadde ikke hjerteinfarkt og operasjon. Dette var bare dekke historien da hele paparazzi fiasco ble oppdaget rett før bryllupet.  

Endret av Outlander
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/19/2018 at 2:12 PM, Missfitness said:

Kjøretiden på 5t er jo selvsagt irrelevant her. Det må jo være noe annet. 

 

On 5/25/2018 at 7:02 PM, AnonymBruker said:

I din situasjon så hadde jeg tenkt at her må det ligge noe annet bak.

5 timers reisevei er jo ingenting for et bryllup, spesielt ikke ens nærmeste, så må være dekk-undenskyldning for noe annet.

Anonymkode: 329b1...527

Det kan godt hende at det er noe mer bak. Kanskje de synes det er ubehagelig å treffe så mange folk de ikke kjenner. Kanskje de er sjalue for at vi har flyttet nærmere hans familie. Eller det kan være andre grunner, men da burde de være voksne nok til å si ifra om hva problemet egentlig er mener jeg. Eventuelt legge det bak seg for denne ene dagen i livet mitt.

 

On 5/19/2018 at 2:44 PM, AnonymBruker said:

Jeg har vært i et bryllup der bruden ikke hadde foreldrene sine der, og de hadde valgt lokale med mange litt store runde bord til middagen. I midten satt brudeparet, forloverne og to brudepiker, på bordene nærmest satt foreldre, besteforeldre, søsken og andre nære og ytterst satt venner og andre.

Bare et tips til den tradisjonelle hesteskoen.

Anonymkode: b712d...daa

Så fint tips! Det er absolutt en mulighet å dele det opp slik. Da er det gjerne ikke så mange som kommer til å tenke over og legge merke til at foreldrene mine ikke var til stede.

 

 

On 5/20/2018 at 11:01 AM, AnonymBruker said:

Det virker som at de prøver å manipulere deg til å ha bryllupet der de bor. For å få vilja si. Er det kjent fra barndommen at de er sånn? 

Også lurer jeg på om de bruker å komme på besøk til dere? 

Hadde jeg vært dere, hadde jeg holdt bryllupet som planlagt(der du og kjæresten bor), og gitt f til foreldre som er så manipulerende og respektløse.

Anonymkode: d1f1b...b5c

Det kan godt hende at det er et manipulerende triks ja. Mamma foreslo at vi kunne holde to bryllup, ett der de selv bor, men det er jo ikke sånn bryllup er. Jeg ønsker jo at familiene våres skal treffes! Samt at det er forferdelig dyrt med bryllup og veldig tidskrevende å planlegge det. Det er liksom ikke bare bare å stelle i stand to bryllupsfester.

Hehe, godt spørsmål. De pleier ikke å komme så ofte på besøk nei. Mamma kommer kanskje en gang i året. Pappa har besøkt meg én gang etter at jeg flyttet ut for 11 år siden. Det er jo mye gøyere å dra på båt-turer eller motorsykkel-turer enn å besøke familien..

 

On 5/24/2018 at 10:26 AM, Outlander said:

Hvis Meghan klarer dette nesten helt alene, foran hele verden, klarer du det ts.  Ikke gå glipp av den drømmen du har hatt siden du var liten.  Har du en bror eller nær venn spør du de om de kan gå ned kirkegulvet sammen med deg. Eller gå inn med din forlover.  Det er foreldrene dines tapp og vet du hva, du kommer til å ha en helt vidunderlig og fantastisk dag!  Ikke tenk noe mer på de 2 surpomper!  

Det var litt det jeg tenkte også. Tusen takk for støtten din, og for alle andres støtte her inne ❤️ Jeg skal holde dette bryllupet som vi ønsker å ha uansett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.5.2018 den 2.04, Energi-jenta skrev:

 

Det er definitivt det jeg har lyst til å gjøre, men de er vanskelige å diskutere med. Tror likevel jeg kommer til å ende opp med det du sier, for det er rett og slett ikke greit å oppføre seg sånn mot sin datter.

Vi har ikke dårlig relasjon nei, det er bare sånn foreldrene mine alltid har vært egentlig. At ting må skje på deres premisser.

 

Passelig nære. Ringes et par ganger i måneden, meg og kjæresten drar også bort til de et par ganger i året.

Syns ikke dette høres nært ut i det hele tatt. Det høres mer ut som en plikt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Energi-jenta skrev:

Eller det kan være andre grunner, men da burde de være voksne nok til å si ifra om hva problemet egentlig er mener jeg. Eventuelt legge det bak seg for denne ene dagen i livet mitt.

Det er jeg selvsagt helt enig i :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde rett og slett droppa og invitert de. Makan til late og egoiste foreldre.

 

Lykke til med den store dagen ❤️ 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...