Gå til innhold

Ramadan er i gang. Gratulerer til alle muslimer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle gjerne respektert deres tradisjon hvis dere hadde respektert våres. De som bor i Norge må innordne seg, på lik linje hvis jeg skulle bodd i Iran. 

Hadde jeg proklamert den kristne tro der nede hadde jeg blitt steinet, mens her til lands får man dekket av staten å bygge moskeer og lage til egne bønnerom på arbeidsplasser. 

Hvis de som er muslimer hadde sluttet å forlange så himla mye så hadde jeg vært åpen. Beklager, men jeg synes dere tar for dere og er grådige. Ikke et godt muslimsk trekk? Hadde jeg sett feks 40% muslimer som hadde vist seg som en inkluderende part i vår tradisjon som 17 mai (Som Forøvrig er religionsfri), så skulle jeg gjerne tatt med 40% på en av deres feiring. Hadde det vært en stor feiring i Iran ville jeg sett det som viktig å delta. Tenk litt over det, dere som skal bruke ramadan til å bli bedre mennesker. 

Anonymkode: d6030...7b8

Kristne krever ganske mye de også, og Norge er ikke et kristent land.

Anonymkode: 5ebb7...6b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kristne krever ganske mye de også, og Norge er ikke et kristent land.

Anonymkode: 5ebb7...6b5

Haha hvilken planet er du oppvokst på? Jo, Norge ER et kristent land til opplysning. 

Anonymkode: d6030...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha hvilken planet er du oppvokst på? Jo, Norge ER et kristent land til opplysning. 

Anonymkode: d6030...7b8

Nei, Norge er absolutt ikke et kristent land lenger. Det er ingen statskirke lenger heller.

Anonymkode: 5ebb7...6b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, Norge er absolutt ikke et kristent land lenger. Det er ingen statskirke lenger heller.

Anonymkode: 5ebb7...6b5

34 prosent svarer nei og 24 prosent svarer «vet ikke» på spørsmålet. 

40% mener Norge er et kristentland. At noen velger å gå ut av statskirken er med selvfølgelig på å avkristne Norge. Norske Kristne tradisjoner forblir som jul, påske, bryllup, dåp og konfirmasjon. 

Ja, regjeringen vår har valgt å skille stat og kirke. Det er ikke ensbetydende av vi er avkristnet!

Anonymkode: d6030...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

34 prosent svarer nei og 24 prosent svarer «vet ikke» på spørsmålet. 

40% mener Norge er et kristentland. At noen velger å gå ut av statskirken er med selvfølgelig på å avkristne Norge. Norske Kristne tradisjoner forblir som jul, påske, bryllup, dåp og konfirmasjon. 

Ja, regjeringen vår har valgt å skille stat og kirke. Det er ikke ensbetydende av vi er avkristnet!

Anonymkode: d6030...7b8

Så lenge stat og kirke er skilt er ikke Norge et kristent land, det er jo hele poenget mitt. Det er nokså irrelevant hvor mange som er kristne, Norge er fortsatt ikke kristent.

Anonymkode: 5ebb7...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge stat og kirke er skilt er ikke Norge et kristent land, det er jo hele poenget mitt. Det er nokså irrelevant hvor mange som er kristne, Norge er fortsatt ikke kristent.

Anonymkode: 5ebb7...6b5

Vi kan gjerne sette opp en debatt rundt det :) Så lenge vi følger og lærer kristne verdier i vårt land, definerer jeg vårt land som kristent. 

Anonymkode: d6030...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Å snakke nedsettende og stygt om en religion og dets følgere synes jeg er en uting (uansett hvilken religion det er). Man kan ikke ta alle over en kam fordi noen oppfører seg uggent. Det viser at man ikke har rom for noe som helst, eller forståelse. Man kommer langt med å være åpen, og forblir «stuck» med å være lukket. 

 

Så, 

Ramadan mubarak 

sier jeg og  ^^, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...