Gå til innhold

Fotball VM 2018

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spennende kamp da!

Første gang Argentina ikke vinner åpningskampen sin på mange år. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Men vet noen hvorfor alle på Island, har Son på slutten av etternavnet ?

Skrevet
14 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Men vet noen hvorfor alle på Island, har Son på slutten av etternavnet ?

Betyr sønn? Kanskje? Vet ikke :P

AnonymBruker
Skrevet

På Island er det sånn at man får etternavn etter fornavnet til foreldrene + "son" eller "dottir". 

F.eks: Siden keeperen heter Halldórsson til etternavn betyr det at faren hans heter Halldor til fornavn.

Tror det er sånn. :)

Anonymkode: 37452...835

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 minutter siden, pinar skrev:

Betyr sønn? Kanskje? Vet ikke :P

Ja, det er det. På Island har de fleste den typen etternavn der det er fornavnet til faren. De har ikke etternavn på samme måte som vi har. 

Edit: Patronym heter det! 

Endret av Drikkeflaska
Skrevet
1 minutt siden, Drikkeflaska skrev:

Ja, det er det. På Island har de fleste den typen etternavn der det er fornavnet til faren. De har ikke etternavn på samme måte som vi har. 

Mm mange land de har etternavn på en annen måte enn her, Russland f.eks. 

AnonymBruker
Skrevet

Håper at det går til helvete for danskene i dette VM, Har aldri likt de arrogante danskene også er jeg ikke heller så stor tilhenger av Åge Hareide.

Anonymkode: c5819...f66

AnonymBruker
Skrevet

Ellers så vil jeg si at vi så langt har sett lite til dette i VM.

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Blir forbanna når anti-fotball blir belønna!!! Danmark og Island kan ikke spille fotball. Møkka lag

Endret av Catalina Culès
AnonymBruker
Skrevet

(OT) Et tilbakeblikk for oss som er gamle nok til og huske VM i 1998. Jeg fulgte Nederland tett under VM 98, Det nederlandske med førsteklasses spillere som Bergkamp, Kluivert, Van Bronckhorst, Davids, Overmars, Stam, De Boer-brødrene og Edwin van der sar på laget var etter min mening det beste laget i 98 VM. Og Nederland spilte noen utrolige kamper og scoret flere fantastiske mål, Jeg tror at Nederland hadde gitt Frankrike betydelig hardere motstand i finalen enn hva Brasil gjorde. Nederland 1998 må være et av tidenes beste landslag som ikke klarte og vinne VM.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

(OT) Et tilbakeblikk for oss som er gamle nok til og huske VM i 1998. Jeg fulgte Nederland tett under VM 98, Det nederlandske med førsteklasses spillere som Bergkamp, Kluivert, Van Bronckhorst, Davids, Overmars, Stam, De Boer-brødrene og Edwin van der sar på laget var etter min mening det beste laget i 98 VM. Og Nederland spilte noen utrolige kamper og scoret flere fantastiske mål, Jeg tror at Nederland hadde gitt Frankrike betydelig hardere motstand i finalen enn hva Brasil gjorde. Nederland 1998 må være et av tidenes beste landslag som ikke klarte og vinne VM.

Ja, de var enormt gode, og kampen mot Argentina var kjempespennende! Bergkamps mål var vanvittig! Jeg mener å huske at de ble snytt for straffe i ekstraomgangene mot Brasil - en spiller fikk visst feilaktig gult kort for filming istedet. Så det kunne fort ha vært Nederland som nådde finalen.

Jeg har alltid likt Nederland, som dessverre har tapt alle tre finalene de har nådd. Særlig ‘74-laget holdes høyt av mange!

• Liker 1
Skrevet

Ja, så koselig at dere nevner Nederland! Alltid hatt en plass i hjertet mitt det laget. Henger igjen fra barndommens helter, som Marco van Basten. Det var tider det, med A.C. Milan og greier.

Det var flott å følge de i 98-VM.

AnonymBruker
Skrevet

Husker godt når Nederland var i VM finale i både 1974 og 1978 med Johan Cruyff. Tapte begge gangene mot hnv Tyskland og Argentina.
Og i 1988 gikk de vel til topps i EM, med Ruud Gullit på laget. Gullit, som var lagkamerat med Hallvar Thoresen i PSV.

Anonymkode: ee22d...dbc

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Heia Mexico :nordvesta:

Endret av Catalina Culès
AnonymBruker
Skrevet

Slitsomt med kvinnelige kommentatorer i VM, Har TV:n på mute når Lise Klaveness er kommentator.

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Nå gleder jeg meg til samba fotball

Relatert bilde

Endret av Catalina Culès
AnonymBruker
Skrevet

Heia Sveits! :ball:

Anonymkode: 37452...835

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ah, Davids❤️❤️ Pitbullen som ikke ga seg og hadde mye bedre frispark en Beckham sine bananer! Den mannen var rå på banen, 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For et mål av Coutinho! Heia Brasil 😃🇧🇷

Anonymkode: 551c8...592

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...