Gå til innhold

Gravid og pigmentflekker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg er i uke 15 og la merke til at jeg har begynt å få brune flekker i ansiktet. Pleier ikke å sole meg men på vei til jobben og fra jobben er jeg i sola ca 1 til1.5 timer hverdag.  Jeg har en solkrem som jeg kjøpte i desember fra eucerin 50+. Så tror ikke den er gått ut på dato enda.

Jeg lurer på om det finnes solfaktor som er  høyere enn 50+  ?

Eller finnes det krem/solkrem som er spesielt laget for pigmentflekker i ansiktet?

Anonymkode: 11cc1...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er vi to! 

Er 14 uker og var en tur ute i sola igår. Da jeg kom hjem så jeg flekkene, som kalles melasma.

Tror ikke det er noe å gjøre med, de kommer uansett. Men de går jo bort etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en liten i ansiktet, og nå 3 mnd etter fødsel er den fortsatt der 😔

Anonymkode: aea19...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått det hver gang jeg har vært gravid! Mer for hver gang. Viktig å brukte solfaktor. På vinteren har det gått vekk for min del, og også ikke kommet de vår/somrene jeg ikke er gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker på vei her, også fått en stor flekk i ansiktet :( Alltid vært flink å smøre meg, men jobber mye utendørs, så nå klæsjer jeg på med solfaktor 50+

Anonymkode: 6b4ad...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dette i første graviditet, og i de to neste har jeg tatt absolutt alle forhåndsregler; smurt meg med faktor 50, brukt solbriller og hatt, kun vært i skyggen osv, men de har likevel blitt verre for hver graviditet. Nå er min yngste 1 år og 8 mnd og flekkene forsvinner ikke.. de blir fremdeles svært raskt mørkere i solen (jeg bruker SPF 50 hver dag hele året.. veldig kjedelig, jeg kan absolutt ikke være i solen😭

det er mye hormonelt betinget også, så kanskje ikke så mye å gjøre😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk en god del pigment flekker på kinnene ja :(

Skikkelig kjipt, ser liksom litt møkkete ut i huden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

har hørt mye bra om denne kremen ☺ den heter Pigmanorm creme. Får kjøpt hos hudlege. 

 

Ts

Anonymkode: 11cc1...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen

har hørt mye bra om denne kremen ☺ den heter Pigmanorm creme. Får kjøpt hos hudlege. 

 

Ts

Anonymkode: 11cc1...c61

Denne har jeg prøvd. Funker helt fantastisk! Dessverre går det tilbake etter et par mnd😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...