Gå til innhold

Respektløs potensiell arbeidsgiver😡


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 16.5.2018 den 4.14, AnonymBruker skrev:

Må bare få ut frustrasjonen jeg føler nå. Jeg er arbeidsledig og søker alle jobbene jeg kan. For en drøy uke siden ble jeg kalt inn til intervju for en av stillingene jeg har søkt på. Det er snakk om en butikkmedarbeiderstilling i en større kjede. Intervjuet skulle foregå på hovedkontoret til kjeden, ikke i den lokale filialen der jeg har søkt jobb. Hovedkontoret ligger ca ti mil fra der jeg bor. 

Jeg møtte opp i god tid, vel forberedt og følte faktisk at intervjuet gikk ganske bra. Et par dager senere fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk stillingen fordi jeg ikke passet inn i "profilen" firmaet ønsket, hovedproblemet var at jeg er ca 10 år eldre enn de ønsker. 

Fødselsdatoen min står i CV'n jeg sendte med søknaden. De visste hvor "gammel" jeg er og jeg føler meg så dårlig behandlet. Jeg har vært arbeidsledig i et drøyt år og økonomien er trang. 500-lappen jeg brukte på parkering og togbilletter utgjør en ikke ubetydelig del av budsjettet mitt. Jeg tror ikke jeg er den eneste arbeidsledige i med trang økonomi.

Altså, kjære arbeidsgivere. Gi f... i å innkalle kandidater som uansett ikke vil få jobben til intervju. Særlig når intervjuet innebærer lang reisevei og potensialt høye kostnader for søkeren.

Anonymkode: fdc41...c1d

Håper du gav beskjed tilbake om at siden de viste om hvor gammel du var ifølge søknaden, så synes du det der var ekstremt dårlig behandling og teit unnskyldning og at de pr i dag har mistet en kunde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.5.2018 den 4.14, AnonymBruker skrev:

Jeg møtte opp i god tid, vel forberedt og følte faktisk at intervjuet gikk ganske bra. Et par dager senere fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk stillingen fordi jeg ikke passet inn i "profilen" firmaet ønsket, hovedproblemet var at jeg er ca 10 år eldre enn de ønsker. 

Det er vel usaklig begrunnelse/diskriminering. Meld fra til arbeidstilsynet, fagforeninger, osv. Klag.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, jabx skrev:

Det er vel usaklig begrunnelse/diskriminering. Meld fra til arbeidstilsynet, fagforeninger, osv. Klag.

Problemet er vel at dette får man ikke skriftlig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2018 den 8.46, solmåneogstjerner skrev:

Hva mener du? Jeg hadde fått avslag. Og ringte for å spørre litt om hva som var grunnen, hva jeg kan gjøre bedre neste gang osv. Som anbefalt av mange som har uttalt seg i media, karrieresentre osv. Når jeg hørte hva de sa, så sa jeg hva jeg mente om det. Overhodet ikke på noen frekk måte. 

Har også ringt andre av samme grunn, men da turte jeg ikke å si noe. Bare sånn ' åja, ok, takk osv'

Nemlig, man har fått råd av alle de som livnærer seg av å rådføre arbeidsledige om å spørre om grunnen til avslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, O.G. skrev:

Nemlig, man har fått råd av alle de som livnærer seg av å rådføre arbeidsledige om å spørre om grunnen til avslaget.

Så man skal egentlig ikke gjøre det, mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Så man skal egentlig ikke gjøre det, mener du?

Jeg mener ingenting om hva andre skal gjøre, men jeg har sluttet å be om grunn rett og slett pga samme fenomen som det TS skisserer i HI. Det blir for teite grunner gitt opp rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...