Gå til innhold

Valg av barnehage i Kristiansand? (Grim, Kvadraturen, Eg, Lund)


kristiansand_tilfl

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vi har nettopp kjøpt bolig i Kristiansand og skal bestemme oss for, i hvilken barnehage våre barn skal skrives opp på venteliste (tvillinger som er 2 år gamle).

 

Det må nok være en barnehage i enten Grim, Kvadraturen, Eg eller Lund. Da fordi vi har kjøpt hus i sentrumsnær del av Grim, og de fleste av våre potensielle fremtidige arbeidsplasser ligger sentralt eller i retning Lund og Søm.

 

Ut fra disse preferansene: Hva mener dere om forskjellige relevante barnehager? Hvilke er gode, hvilke er dårlige? Også gjerne kom med andre kommentarer, alle innspill er meget velkomne.

 

For øvrig må vi nok dessverre velge en midlertidig barnehage plass et godt stykke vest/sørvest for sentrum hele eller deler av første barnehageår 18/19 (Vågsbygd, Tinnheia mv.). Foreløpig tilbakemelding fra kommunen er, at det bare er ledige plasser i vestlige del av byen, langt fra sentrum. Dette er egentlig svært skuffende synes jeg for øvrig, det tyder. Det tyder kanskje på, at Kristiansand kommune har dårlig kapasitet på barnehageplasser. Men uansett, det må vi jo forholde oss til. Og det er kanskje uansett litt irrelevant i denne sammenhengen, der vi spør mest til potensiell god barnehage, der vi sikkert kan få plass senest fra starten av barnehageåret 19 /20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Møllevannsveien på grim har jeg hørt mye bra om. Kjenner folk som jobber der. Så har du lærings verkstedet på grim. De er også kjent for å være bra. Det er forsåvidt rift om plassene overalt. 

Anonymkode: 35acd...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grim: Møllestua. Eva Stasjonshaven eller hva den heter. 
For dere som bor på grim hadde jeg valgt Tinnheia i stedet for Vågsbygd som mellomløsning. De kommer til å gå på Ungdomskole med de fra Tinnheia om dere fortsetter å bo på grim. 

Anonymkode: 00f1f...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvejordet steinerbarnehage på Eg❤️ Et fantastisk sted å være for barna, stabilt personale og små barnegrupper ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for de gode svarene. Synes de fleste av tipsene her så svært gode ut, når vi sjekket de litt nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefornøyd med Odderøya barnehage 😃 Der gikk sønnen min da vi bodde på Grim. Pleide å sykle han så lenge været tillot det. Jobbet i kvadraturen på den tiden. Men det går veldig fort med bil også. De har en egen naturgruppe der hvor de lærer å sløye fisk og er masse ute (hadde det i alle fall for 5 år siden)

Ellers har jeg hørt mye positivt om Møllevannsveien på Grim.

Velkommen til byen :) 

Anonymkode: c6c70...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...