Gå til innhold

Hvilke planter kan jeg pynte med på gravsted til 17. mai?


Gelica

Anbefalte innlegg

Jeg var så heldig å ha mamman min her forrige 17. mai, men ikke denne dessverre. Jeg vil gjerne pynte fint på graven hennes til 17. mai og lurer på om noen vet hvilke planter som kunne passe og gjerne noen som holder litt. 

Takker for tips

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pyntet bare med noen helt vanlige sommerblomster på graven til mine barns far i går. Synes det er det som passer på denne årstiden. 

Anonymkode: 988c8...ca2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på hvor du bor? Hvis det fremdeles er frostnetter kan det være lurt å plante stemorsblomster, da de tåler lavere temperaturer.  Jeg pleier å sette sommerblomster på min brors grav- synes det er pent med spanske margritter eller vanlig margritt og lobelia. Et år plantet jeg tusenfryd og perunia. I år går jeg for tårer og forglemmegei- det ble virkelig pent. Også pleier jeg å plukke en STOR bukett liljekonvall og knytte en fin 17. Mai sløyfe på- det er prikken over i-en, og en hilsen til han som hadde fødselsdag på 17.mai

Anonymkode: dfc55...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur på hagesenteret så får du hjelp- de som jobber er der veldig gode på dette med gravblomster og hva som holder seg best der du bor. Norge har variert klima. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Tusen takk for svar 🙂 Det ble Lobelia i lilla og hvit og det ble helt nydelig 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...