Gå til innhold

Refleksjoner rundt "incel-opprøret"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

19 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er incel for noe ?

Anonymkode: f26e1...160

Det er bare et annet ord for personlighetsforstyrret, bitter og sint mann som tar fullstendig avstand fra kvinner men likevel bruker størstedelen av tiden sin på å tenke på eller snakke dritt om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Her oser det av fordommer og lite kunnskap. Faktum er at «like barn leker best», de fleste tiltrekkes faktisk av noen på «samme nivå» som segselv, både økonomisk, sosialt, og sikkert da også mest sannsynlig fysisk.

Anonymkode: a4cdf...6a1

Dette er ren ønsketenkning. Folk tiltrekkes ikke av andre på samme nivå, de tar bare til takke med det siden noe annet i de fleste tilfeller er uoppnåelig. Å tro noe annet må klassifiseres som en livsløgn.

Anonymkode: ff20e...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, hind skrev:

Det er bare et annet ord for personlighetsforstyrret, bitter og sint mann som tar fullstendig avstand fra kvinner men likevel bruker størstedelen av tiden sin på å tenke på eller snakke dritt om dem.

LOL . det var vel ikke helt riktig DF. incel står for"involuntary" and "celibacy"   Altså ufrivillig sølibat. 

Anonymkode: 12211...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for det er egentlig det denne debatten handler om, er det ikke? At kvinnekroppen er noe som menn har rett på, og hvis de ikke får kapre den eller kjøpe den som de vil, så er det et "samfunnsproblem"?

Anonymkode: e7cba...74d

TS. Debatten handler ikke egentlig om det nei med mindre du gjør den om til det. Les første innlegg. og om menn har krav på kvinnekroppen eller ikke er irrelevant. Jeg anser det som større samfunnsproblem hvis flere og flere reagerer som Elliot Rodger enn at incel ikke får "kapre" kvinnekroppen som du kaller det. At incel lider fordi de ikke får noe er ikke et samfunnsproblem. At reddit forumet (forum for incel) oppfordrer hverandre til å voldta kvinner og drepe folk begynner å vippe til en samfunnsproblem. 

Anonymkode: 12211...d14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2018 den 12.40, AnonymBruker skrev:

Incels burde skamme seg over at de ønsker sex og nærhet..

Anonymkode: d9c65...fb5

De burde skamme seg over at de ser på kvinner og forhold som handelsvarer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at problematikken med ufrivillig sølibat i mange tilfeller er klassiske gordiske knuter, altså umulige å løse. Men kanskje kan det gjøres tiltak for å hjelpe flere med å finne «nøkkelen».

Vi er vel mange som vet nettopp hvilke menn (og kvinner) det dreier seg om, jeg har ihvertfall møtt flere som jeg mistenker omfavnes av incel-begrepet. Sosialt klønete folk, som så veldig, veldig gjerne vil, men som ikke får det til, både på det som gjelder romantiske forbindelser, men også det å skaffe seg venner. Hva disse manglende sosiale antennene kommer av er uvisst, men man kan jo spekulere i at det kan dreie seg om psykiske utfordringer på et eller annet nivå. 

Det at man er ufrivillig i sølibat kan man ikke skylde på det motsatte kjønn. For hvordan kan man rette pekefinger mot noen for at de tiltrekkes personene som de gjør? Varme følelser kan jo umulig oppstå når man møter en mann/kvinne som med sin person gjør andre kleine og utilpasse.

Jeg har sett tilfeller der de som i yngre alder ikke fikk det til, klarte å snu sin situasjon ved et senere tidspunkt. Og det er jo nesten magisk å se hvilken personlighetsendring det gir når de som har strevd endelig får det til. Med suksess kommer selvfølelsen, og med selvfølelsen kommer motet til å møte verden uten «akwardness». Da faller brikkene på plass.

Jeg vet ikke om det er mulig å hjelper de som ikke klarer å hjelpe seg sjøl, men det er jo verdt er forsøk. For er liv i ensomhet er jo ikke noe man ønsker for noen. Kan kanskje kursing være et tiltak? Hjelp til å finne sin egenverdi? Tips for å møte verden med større ro, innsikt og selvtillit? Jeg vet ikke, men kan ikke skjønne annet at slike tiltak er bedre enn å gjøre ingenting. Kanskje kan det bidra til å øke livskvaliteten til mange mennesker, samt bidra til å unngå at uskyldige mennesker rammes av drap og tragedie.

 

Anonymkode: 0e626...b78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AmandaVI skrev:

De burde skamme seg over at de ser på kvinner og forhold som handelsvarer.

Jeg vet at kategorien heter skråblikk og generaliseringer men er man virkelig automatisk kvinnehater om man lever i ufrivillig sølibat??

Anonymkode: 12211...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at kategorien heter skråblikk og generaliseringer men er man virkelig automatisk kvinnehater om man lever i ufrivillig sølibat??

Anonymkode: 12211...d14

 

Ufrivillig sølibat er en ting - det kan det jo være mange årsaker til; men de som identifiserer seg om 'incel' lider nesten uten unntak under sin egen kynisme, umodenhet og offermentalitet. Kan ikke tenke meg noe større turnoff.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AmandaVI skrev:

 

Ufrivillig sølibat er en ting - det kan det jo være mange årsaker til; men de som identifiserer seg om 'incel' lider nesten uten unntak under sin egen kynisme, umodenhet og offermentalitet. Kan ikke tenke meg noe større turnoff.

Eller kanskje kvinner generelt er mer kresne enn menn? Det er jo kjent at kvinner resirkulerer menn. 

Anonymkode: d9c65...fb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller kanskje kvinner generelt er mer kresne enn menn? Det er jo kjent at kvinner resirkulerer menn. 

Anonymkode: d9c65...fb5

Jeg tror ikke det er en bevisst handling, eller at det har noe med preferanser å gjøre i det hele tatt. Det er mer høyde for å avslutte et forhold og inngå et nytt i dag enn for femti, ja, bare tretti år siden. Folk og liv forandrer seg hele tiden, ergo forandrer forhold seg, og noen ganger tar de slutt av all verdens slags grunner. Alle kan bare snakke for seg selv.

Helt generalt vil jeg si at folk over seksten som tror de har 'krav' på en livsledsager og at sex gir status bør oppsøke profesjonell hjelp umiddelbart.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AmandaVI skrev:

Jeg tror ikke det er en bevisst handling, eller at det har noe med preferanser å gjøre i det hele tatt. Det er mer høyde for å avslutte et forhold og inngå et nytt i dag enn for femti, ja, bare tretti år siden. Folk og liv forandrer seg hele tiden, ergo forandrer forhold seg, og noen ganger tar de slutt av all verdens slags grunner. Alle kan bare snakke for seg selv.

Helt generalt vil jeg si at folk over seksten som tror de har 'krav' på en livsledsager og at sex gir status bør oppsøke profesjonell hjelp umiddelbart.

Nei, det er nok ikke bevisst. Men jeg tror ikke incels flest ser på det som et krav sånn sett. Jeg tror det er dypt frustrerte menn som ønsker kjærlighet og intimitet, men av en eller annen grunn aldri har fått til dette (det kan være mange forskjellige årsaker). 

De står og brenner, og det folk flest gjør er å pisse på dem.

Anonymkode: d9c65...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at dette incel greiene er clicbait. Spesielt når det finnes 2-3 stk på et annet kontinent som har vippet over kanten. Men får dette for mye oppmerksomhet? 

Det finnes selvfølgelig folk som sliter med hvor mange i Norge, realistisk sett, har eller kommer til å kjøre på kvinner med Forden sin fordi de ikke har dame.

Seriøst....

Anonymkode: 8fe13...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er nok ikke bevisst. Men jeg tror ikke incels flest ser på det som et krav sånn sett. Jeg tror det er dypt frustrerte menn som ønsker kjærlighet og intimitet, men av en eller annen grunn aldri har fått til dette (det kan være mange forskjellige årsaker). 

De står og brenner, og det folk flest gjør er å pisse på dem.

Anonymkode: d9c65...fb5

Virkelig? For det snakkes hele tiden om kvinner som 'gir' sex til andre, som en guttunge som spiser is foran søstra si. Når det gjelder kjærlighet og intimitet har de et ganske forkvaklet syn på begge.

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AmandaVI skrev:

 

Ufrivillig sølibat er en ting - det kan det jo være mange årsaker til; men de som identifiserer seg om 'incel' lider nesten uten unntak under sin egen kynisme, umodenhet og offermentalitet. Kan ikke tenke meg noe større turnoff.

Kilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

57 minutter siden, herzeleid said:

Kilde?

Jeg setter pris på din skepsis, Herzeleid. Noen relevant kilde for denne og lignende påstander vil du aldri få.

Anonymkode: 629b6...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2018 den 4.51, Commander skrev:

Samfunn hvor det ikke er nok kvinner er også urolige samfunn. Afghanistan praktiserer flerkoneri. Men for å ha to koner må man være vellykket/ressurssterk. De fleste Taliban krigere og selvmordsbombere er single menn med lav status uten mulighet for kone. De er vel i praksis incels.

Er du sikker på dette? I voldelige samfunn som Afganistan blir det gjerne store kvinneoverskudd, slik at flerkoneri ikke nødvendigvis fører til at noen blir "uten noe" i slike samfunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er nok ikke bevisst. Men jeg tror ikke incels flest ser på det som et krav sånn sett. Jeg tror det er dypt frustrerte menn som ønsker kjærlighet og intimitet, men av en eller annen grunn aldri har fått til dette (det kan være mange forskjellige årsaker). 

De står og brenner, og det folk flest gjør er å pisse på dem.

Anonymkode: d9c65...fb5

De ønsker jo ikke kjærlighet. De lager unnskyldninger for å hate kvinner. Dette er kravstore mannfolk som vil ha superdeilig damer men overser de som ikke er det.

Dessuten hjelper det å pisse på brann,da slukker den.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, PeeWee skrev:

Er du sikker på dette? I voldelige samfunn som Afganistan blir det gjerne store kvinneoverskudd, slik at flerkoneri ikke nødvendigvis fører til at noen blir "uten noe" i slike samfunn. 

Den informasjonen jeg har mottatt forteller at menn uten status og liten mulighet for kone er en stor del av rekrutteringsbasen til slike grupper. Hvilke nordmenn/svensker reiste til IS? ikke akurat vinnerene. de ble lovet damer, hus og sexslaver!! (incels dream??).. Taliban tiltrekker seg seg svakerestilte unge menn med svake utsikter. Slik er det vel alltid med rotlos ungdom. Men i den delen av verden er det en veg til mer staus og makt.

I den grad det er et kvinneoverskudd betyr ikke all verden i et samfunn hvor mor og far bestemmer hvem som er et godt manne emne etter stamme og status. Hvis en mektig mann vil ha kone to er det mer status enn at datteren gifter seg med en analfabet fra en fattig familie uten status. Taliban er sterkest i provinser hvor analfetismen er opptil 97% som f.eks Helmand og svakest i Kabul og mer utdannede provinser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...