Gå til innhold

Kjøpe klær i butikk som gutt


X-dresser

Anbefalte innlegg

Hei

Er en gutt som elsker å gå i kjoler, skjørt, tights, whatever. Er 17 år og har gjort dette lenge. Når jeg skal handle kjoler på klesbutikker får jeg ofte en klein følelse når jeg som gutt går for å betale for en kjole. Burde jeg handle kjoler i kvinneuttrykk, eller finnes det andre løsninger på mitt ringe problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der er psykisk og skjer bare i hodet ditt. De i kassa gir blanke i hva du skal bruke tekstilene til. De ekspederer bare kundene og ferdig med det. Det har vært titalls menn inne der før deg den dagen. Noen handler som gave, noen handler til seg selv, noen handler til kona som ikke rekker det selv. Skulle man gå og dømme og gruble over hva folk kjøper. Så får du ikke gjort noe annet. 

Blir som at noen kjøpet juleribbe og spaghetti på en matbutikk. Han bak kassa tenker ikke: Hæææ? Skal han ha juleribbe med spaghetti??? 

Men plager det deg. Kan du gå permanent over til nettbutikker. 

Anonymkode: 6ff12...b0d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv jobbet i klesbutikk og kunne ikke brydd meg mindre om hva du kjøper og hvorfor. Helt ærlig hadde jeg nok bare tenkt du kjøper til dama  eller en presang til noen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å tro at vi har kommet så langt nå at du kunne gått i kjole og handlet flere. Det er et klesplagg. Ikke en sykdom, legning eller noe annet. Skjønner godt at du liker kjoler, finnes ikke noe mer behagelig og fint. 

For noen år siden var jeg med en venn av meg som skulle handle noe undertøy som i utgangspunktet var beregnet til kvinner. Ikke en ansatt i en eneste en butikk reagerte på det, for hvorfor skulle de det uansett? Og hvordan skulle de reagert? Kjøp det du vil, hvor du vil, når du vil :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil handle på en kvinnebutikk, så gjør du det, og det spiller ingen rolle om du er kledd som gutt eller jente mens du gjør det. Om ansatte i butikken reagerer på det vil jeg si de er ekstremt uprofesjonell. For å være ærlig vet jeg ikke om jeg ville lagt merke til en gutt i en klesbutikk for kvinner en gang.

Anonymkode: 99a29...805

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier som de andre, at jeg nok hadde tenkt at du kjøper gave til noen. Men vil du føle deg absolutt trygg, kan du vel vel be om å få med byttelapp "i tilfelle hun ikke liker/passer den" 

Anonymkode: c0c32...440

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier som de andre, at jeg nok hadde tenkt at du kjøper gave til noen. Men vil du føle deg absolutt trygg, kan du vel vel be om å få med byttelapp "i tilfelle hun ikke liker/passer den" 

Anonymkode: c0c32...440

Det jeg pleier å gjøre hvis jeg kjøper et litt barnslig videospill til meg selv og påstår det er til lillebror:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎05‎.‎2018 den 0.39, X-dresser skrev:

Hei

Er en gutt som elsker å gå i kjoler, skjørt, tights, whatever. Er 17 år og har gjort dette lenge. Når jeg skal handle kjoler på klesbutikker får jeg ofte en klein følelse når jeg som gutt går for å betale for en kjole. Burde jeg handle kjoler i kvinneuttrykk, eller finnes det andre løsninger på mitt ringe problem?

Vær deg selv og gjør akkurat som du har lyst til. Butikkpersonale i klesbutikker bryr seg veldig lite om du er gutt eller jente når du prøver klær. Det er i allefall min erfaring. Har ofte prøvd på og handlet typiske kvinneklær i typiske dameklesbutikker, selv om jeg kommer inn som normalt kledd mann, så er det ingen av de som jobber der som bryr seg. Har ofte spurt om hjelp til størrelser, matchende plagg osv, og de hjelper gjerne. Spør noen ganger om hva de synes, og får ofte ærlige meninger, om de synes det ser bra ut, eller om de ikke synes jeg kan gå med det...  :)

Hadde en litt kul opplevelse for en tid tilbake; Hadde med meg etpar høye stilettpumps, og ville finne nye skinny jeans/jeggings og topp/bluse som jeg kunne bruke sammen med de på byen. Prøvde litt forskjellig og hun som jobbet der lyste plutselig opp og brøt ut: Det der var faktisk dritkult, gleder meg til å se deg på byen med det, håper du sjekker meg opp! Og fortsatte med: Blir litt sur når jeg ser at du går mer elegant på så høye hæler enn jeg gjør selv :)

God 17. mai!

Enjoy,

Vantage

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mere i hodet ditt, men kanskje noen som reagerer litt i et sekund eller to.
Jeg syns ikke du skal la det hindre deg i å gå i klesbutikker å prøve og kjøpe klær! :)

Men det er mange kjeder som har nettbutikk, f.eks HM, Cubus, Kappahl og Nelly. Jeg handler mest på nett selv fordi jeg ikke liker å tråkke rundt, og man har fri retur så man får byttet det som ikke passer.

Anonymkode: 1fe51...bce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp hva du vil.
… er kanskje ikke relevant, men jeg synes det er ufattelig hot med menn i kjoler. :ninuskapus:
Når du blir eldre, vil du bli mindre nervøs for det, har møtt mange eldre menn i kjoler, og det er ingenting å være redd for. Vær deg selv. :lillesky2:
Er mest sannsynlig bare tenårshormonene som gjør deg usikker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som mann handlet mye kjoler og annet som er damerelatert.Har prøvd mesteparten i butikken. Har ikke på 20 år opplevd noe negativt. Har handlet og fått tilpasset BH i butikk, noe du må prøve. Deilig å ha rette BH en.  Har også prøvd titals brudekjoler.

Jeg handler også når jeg er damekledd, og da er det veldig enkelt.

Lykke til neste gang, bare si det som det er og få hjelp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 16.55, Vantage skrev:

Vær deg selv og gjør akkurat som du har lyst til. Butikkpersonale i klesbutikker bryr seg veldig lite om du er gutt eller jente når du prøver klær. Det er i allefall min erfaring. Har ofte prøvd på og handlet typiske kvinneklær i typiske dameklesbutikker, selv om jeg kommer inn som normalt kledd mann, så er det ingen av de som jobber der som bryr seg. Har ofte spurt om hjelp til størrelser, matchende plagg osv, og de hjelper gjerne. Spør noen ganger om hva de synes, og får ofte ærlige meninger, om de synes det ser bra ut, eller om de ikke synes jeg kan gå med det...  :)

Hadde en litt kul opplevelse for en tid tilbake; Hadde med meg etpar høye stilettpumps, og ville finne nye skinny jeans/jeggings og topp/bluse som jeg kunne bruke sammen med de på byen. Prøvde litt forskjellig og hun som jobbet der lyste plutselig opp og brøt ut: Det der var faktisk dritkult, gleder meg til å se deg på byen med det, håper du sjekker meg opp! Og fortsatte med: Blir litt sur når jeg ser at du går mer elegant på så høye hæler enn jeg gjør selv :)

God 17. mai!

Enjoy,

Vantage

 

du skrøner så mye at du snart tror på det selv, og hva er det med det enjoy tøvet samt vantage ??

Anonymkode: 4f287...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

du skrøner så mye at du snart tror på det selv, og hva er det med det enjoy tøvet samt vantage ??

Anonymkode: 4f287...e80

Hva er det med enkelte her inne, som ikke tør å vise hvem de er, men heller troller under anonym. Feige er dere! Håper dere blir banned fra KG snart av moderatorer, jeg begynner å bli lei av stadige trakasseringer fra anonyme her inne.

Og til saken: det er ikke skrøner. Tror det er noen her som bare er misunnelige... ;)

Enjoy,

Vantage

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...