Gå til innhold

Spise 2 ganger dagen, - likevel opp i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, Xcase33 skrev:

Nei egentlig ikke ..du må bare ikke skippe frokosten. 

Jo, det bør man gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du går ikke opp i vekt med mindre du får i deg fler kalorier enn det du forbrenner. Enkelt og greit. 

Og hvis du gjør det, så er det på tide å kontakte lege.  

Anonymkode: a9e77...618

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Vel, velger du 200 gram rå laks, er det 932 kalorier i 100 gram (matvaretabellen) ...så er du litt sulten, så hiver du i deg nesten 2000 kalorier.

Dette. Er. Løgn.

Vet du hva mitt pakningsvedlegg for næringstoffer sier? 

''... Næringsinnhold pr. 100 gr: 200 kcal ...''

Og Ja laks er sunt, men det er også veldig mye fett. Fettet er ikke av det dårlige slaget, men like fullt fett. Om jeg vil ned i vekt så velger jeg ikke nøtter, laks og avokado f. Eks. Utrolig mange kalorier. Rører heller ikke oljer eller alkohol. Litt fett er greit for hjernen, særlig fiskefelt, men ikke i de mengdene... Da hadde jeg blitt smellfeit. 

Laks er sunt. Avtale.

Nøtter er sunt. Avtale.

Avocado er sunt. Avtale.

Har aldri sagt jeg drikker alkohol, og olivenoljer og matoljer er sunne, jo. Hva er problemet da?

Anonymkode: 9ecab...0e6

 

2 hours ago, Snabeltann said:

Nei det er ikke kun proteiner... Men mye fett også! Du vet at kroppen bare tar opp en viss mengde proteiner, resten tisser du ut? :) kanskje dagsbehovet ditt for proteiner dekkes av proteinshake? 

Det. Er. Sunt. Fett.

Det at kroppen bare tar opp en viss mengde proteiner med tisser ut resten er også tilbakebevist for lengst.

Og nei: Proteinshaken inneholder 20 gr. protein?

Man skal ha 20 gr. pr. kroppsvekts kilo: hvis jeg veier 90, må jeg ha 180 gram protein hver dag kun på restitusjonsdager. Selvfølgelig spiser jeg en hel salmalaks, 3 egg og flere proteinshakes da?

2 hours ago, AnonymBruker said:

 

En skive skivet jarlsberg (den røde) er 50 kcal. Grovbrød rundt 70 kcal pr skive, kaviar 68 kcal pr ss. Du er jo lett opp i 900-1000 kcal på bare de skivene.

100gr kokt pasta er en knapp neve. Tror også du undervurderer mengden på det du spiser.

Anonymkode: 83eb5...ab4

Her er det nok du som må fram med kalkulatoren på nytt, se! :)

Og bare til orientering:

Jeg UNDERVURDERER kalorier forbrent på trening og OVERVURDERER kalorinntakt her i tråden:

Hvorfor? Så nettopp ingen skal si slik at ''Jeg tror du undervurderer hvor mye du spiser'', og heller gi råd på at: ok: TS spiser så mye og trener så mye og da må TS ha så mye mat etter trening osv. og siden jeg UNDERVURDERER allerede i førsteinstans, så vil jeg ikke med litt feilmargin fra rådene deres, gå opp.

Anonymkode: 86ae3...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Det. Er. Sunt. Fett.

Det at kroppen bare tar opp en viss mengde proteiner med tisser ut resten er også tilbakebevist for lengst.

Og nei: Proteinshaken inneholder 20 gr. protein?

Man skal ha 20 gr. pr. kroppsvekts kilo: hvis jeg veier 90, må jeg ha 180 gram protein hver dag kun på restitusjonsdager. Selvfølgelig spiser jeg en hel salmalaks, 3 egg og flere proteinshakes da?

Her er det nok du som må fram med kalkulatoren på nytt, se! :)

Og bare til orientering:

Jeg UNDERVURDERER kalorier forbrent på trening og OVERVURDERER kalorinntakt her i tråden:

Hvorfor? Så nettopp ingen skal si slik at ''Jeg tror du undervurderer hvor mye du spiser'', og heller gi råd på at: ok: TS spiser så mye og trener så mye og da må TS ha så mye mat etter trening osv. og siden jeg UNDERVURDERER allerede i førsteinstans, så vil jeg ikke med litt feilmargin fra rådene deres, gå opp.

Anonymkode: 86ae3...f4c

Du er feit og du tenker i feit-logikk. Du nekter høre på andre, du ønsker bare gulpe i deg all mat og dritt som du allerede gjør. Hvem bryr seg om du dør av hjerteinfarkt før du er 45? Så lenge du kan gulpe ned burgeren så er du fornøyd

Anonymkode: 7ee70...9dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det. Er. Sunt. Fett.

Det at kroppen bare tar opp en viss mengde proteiner med tisser ut resten er også tilbakebevist for lengst.

Og nei: Proteinshaken inneholder 20 gr. protein?

Man skal ha 20 gr. pr. kroppsvekts kilo: hvis jeg veier 90, må jeg ha 180 gram protein hver dag kun på restitusjonsdager. Selvfølgelig spiser jeg en hel salmalaks, 3 egg og flere proteinshakes da?

Her er det nok du som må fram med kalkulatoren på nytt, se! :)

Og bare til orientering:

Jeg UNDERVURDERER kalorier forbrent på trening og OVERVURDERER kalorinntakt her i tråden:

Hvorfor? Så nettopp ingen skal si slik at ''Jeg tror du undervurderer hvor mye du spiser'', og heller gi råd på at: ok: TS spiser så mye og trener så mye og da må TS ha så mye mat etter trening osv. og siden jeg UNDERVURDERER allerede i førsteinstans, så vil jeg ikke med litt feilmargin fra rådene deres, gå opp.

Anonymkode: 86ae3...f4c

I hvilken verden er 20 x 90 = 180? 

Her er det to forskningsartikler om proteiner:

https://forskning.no/mat-trening/2011/01/10-myter-om-proteiner-del-1

https://forskning.no/mat-trening/2011/01/10-myter-om-proteiner-del-2

Anonymkode: d7ae6...784

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det at du har hvileforbrenning på 670 er bare tull, hvilken kroppsanalyse sa det?

Anonymkode: d7ae6...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunt ja.. Men med mye fett :) alle tre matvarene. Myesunt og proteinrikt som ikke er så fett. Du må også tenke litt på fettinntak om du vil ned i vekt. Men vil du egentlig det? - du høres jo fornøyd ut slik du har d nå? Jeg rettet kaloritallet litt lenger ned. Det er 224 pr 100 gram for rå laks. Så 448 :)

Anonymkode: 9ecab...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Sunt ja.. Men med mye fett :) alle tre matvarene. Myesunt og proteinrikt som ikke er så fett. Du må også tenke litt på fettinntak om du vil ned i vekt. Men vil du egentlig det? - du høres jo fornøyd ut slik du har d nå? Jeg rettet kaloritallet litt lenger ned. Det er 224 pr 100 gram for rå laks. Så 448 :)

Anonymkode: 9ecab...0e6

Nåja. De fleste er vel enige om at lov carb - high fat er det beste for å gå ned i vekt.

Problemer er vel mer typen karbohydrater samt mengder TS får i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er a 2 Gr proteiner, ikke 20 gram du mener, sant? 😂 Pr kilo kroppsvekt. 

Anonymkode: 9ecab...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rettelse 500 kalorier :) eller 224 x2

Anonymkode: 9ecab...0e6

Forresten... Du rører ikke olje? Hvorfor lurer du på hvor folk kjøper olivenolje? 

Anonymkode: 9ecab...0e6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at det er, men at jeg synes det høres ut som, Blåbærkratt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er feit. Spis salat. :P 

Anonymkode: 71e85...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du faktisk spiser mindre enn du forbrenner og fortsatt går opp i vekt, så er det ingenting vi her på KG kan hjelpe deg med. Da må du gå til legen for da er du et medisinsk under.

Men det er vel heller en dude som kjeder seg i pinsen og koser seg med å trolle om deprimerte damer, kaffe, olivenolje og sushi.

Anonymkode: 58403...5a0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler deg å ta kontakt med kostholdseksperter som kan hjelpe deg med å sette opp et ordentlig kosthold som passer for deg og din livsstil :) Det er en fin start :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Du er feit og du tenker i feit-logikk. Du nekter høre på andre, du ønsker bare gulpe i deg all mat og dritt som du allerede gjør. Hvem bryr seg om du dør av hjerteinfarkt før du er 45? Så lenge du kan gulpe ned burgeren så er du fornøyd

Anonymkode: 7ee70...9dc

Ja: helt enig: jeg dytter i meg masse dritt, og burger er vel et ord du først på side 9 nevner av alle brukere her: jeg har i hvert fall aldri referert til det, nei?

Men du? HELT UTROLIG ENIG:

Frukt, grønnsaker, nøtter, laks, kyllingfilet osv... ja det er dritt, sant? Det er så drittmat det! Haha :)

10 hours ago, AnonymBruker said:

Og det at du har hvileforbrenning på 670 er bare tull, hvilken kroppsanalyse sa det?

Anonymkode: d7ae6...784

Neivel. Da har jeg ikke hvileforbrenning på 670, - for det har du bestemt :)

10 hours ago, AnonymBruker said:

Sunt ja.. Men med mye fett :) alle tre matvarene. Myesunt og proteinrikt som ikke er så fett. Du må også tenke litt på fettinntak om du vil ned i vekt. Men vil du egentlig det? - du høres jo fornøyd ut slik du har d nå? Jeg rettet kaloritallet litt lenger ned. Det er 224 pr 100 gram for rå laks. Så 448 :)

Anonymkode: 9ecab...0e6

Sunt. Så lenge jeg går i kaloriunderskudd på sunne matvarer: hva er da problemet?

Man skal ha i seg x antall proteiner, karbohydrater og fett i løpet av en dag.

Man skal ha i seg x antall vitaminer pr. dag.

Man skal ha i seg x antall mineraler pr. dag.

Alt innunder 2000 kalorier-grensen:

Du kan fint oppnå 2000 kalorier på junkfood. Men hvor mye av det overnevnte får du i deg da, f.eks.`?

10 hours ago, Katten.2.0 said:

Nåja. De fleste er vel enige om at lov carb - high fat er det beste for å gå ned i vekt.

Problemer er vel mer typen karbohydrater samt mengder TS får i seg.

Ja, for karbohydratene fra frukt, grønnsaker og nøtter er de verste karbohydratene som fins. Så sant!

10 hours ago, AnonymBruker said:

Det er a 2 Gr proteiner, ikke 20 gram du mener, sant? 😂 Pr kilo kroppsvekt. 

Anonymkode: 9ecab...0e6

Ja.

9 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, du er feit. Spis salat. :P 

Anonymkode: 71e85...03b

Nei.

Spiser salat.

1 hour ago, 2018_gjest said:

Anbefaler deg å ta kontakt med kostholdseksperter som kan hjelpe deg med å sette opp et ordentlig kosthold som passer for deg og din livsstil :) Det er en fin start :) 

Det er planen ja. Her var det mange rare svar om mye annet rart ja!

-

Goal: ned 15 kilo på 2 måneder.

Anonymkode: 86ae3...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forbrenner enten ikke så mange kalorier som du tror med treningen din, eller du konsumerer mer enn du tror. Mest sannsynlig en blanding. At du sier det ikke stemmer må du skjønne selv ikke henger på greip, du legger jo på deg. Når du ikke trener spiser du 2000 kalorier, og mener selv du forbrenner 1500, da ligger du jo 500 kalorier i overskudd. 

Anonymkode: c8a0e...0ab

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, AnonymBruker said:

Frukt, grønnsaker, nøtter, laks, kyllingfilet osv... ja det er dritt, sant? Det er så drittmat det! Haha :)

Anonymkode: 86ae3...f4c

Og ikke minst all risen.

Uansett: Du forbrenner mindre enn du tar inn. Ville rådet deg til å kjøre en litt letter variant av paleo: Spise så rent som mulig, men fortsatt få i deg shakes. Kutt ned karbohydrater til 20-50g dagen. Fortsett med 2-2.5g protein pr kg kroppsvekt for å vedlikeholde muskelmasse.

Med fettmengden du har på kroppen, så ville jeg hatt fokus på å bli kvitt en del av den, for så å ha fokus på å bygge muskler. Ikke fordi det må gjøres på den måten, men fordi du er stokke dum når det kommer til kosthold og trening.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2018 den 11.25, AnonymBruker skrev:

Sushi har jo nesten ingen kalorier? 50-ish pr. bit.

40 biter = 2000. Den er grei.

Så minuser vi fra 2000 ca. 500 som er hvileforbrenningen kroppen bruker bare for å holde meg gående.

Da er vi på 1500. Så minuser vi 500 fra trening. Da er vi på 1000.

Da må jeg likevel ha maksimum 1000 kalorier, minimum (for sunn vektnedgang) 500 kalorier til, i løpet av dagen.

Ved å bare spise et par knekkebrød utenom dette, så ser jeg ikke hvordan vektoppgangen kan skje?

 

Anonymkode: 86ae3...f4c

Tror du at du skal ha 2000 kalorier mer en du forbrenner ila. en dag? Dette regnestykket er litt rart...

Anonymkode: 63967...fee

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Neivel. Da har jeg ikke hvileforbrenning på 670, - for det har du bestemt :)

Nei. Som mann på 170 / 90 har man en BMR på oppunder 2000. Hvor du får 670 fra, aner jeg ikke.

https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/beregning-av-kaloribehov/ 

http://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/

Anonymkode: d7ae6...784

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2018 den 11.20, AnonymBruker skrev:

Du forbrenner enten ikke så mange kalorier som du tror med treningen din, eller du konsumerer mer enn du tror. Mest sannsynlig en blanding. At du sier det ikke stemmer må du skjønne selv ikke henger på greip, du legger jo på deg. Når du ikke trener spiser du 2000 kalorier, og mener selv du forbrenner 1500, da ligger du jo 500 kalorier i overskudd. 

Anonymkode: c8a0e...0ab

Jeg overestimerer kalorier spist, og underestimerer kalorier forbrent: nettopp for at slike feil ikke skal forekomme, jo?

 

På 24.5.2018 den 15.14, Katten.2.0 skrev:

(...) men fordi du er stokke dum når det kommer til kosthold og trening.

Ntwa.... så søtt og snilt du er i dag!

På 24.5.2018 den 17.15, AnonymBruker skrev:

Tror du at du skal ha 2000 kalorier mer en du forbrenner ila. en dag? Dette regnestykket er litt rart...

Anonymkode: 63967...fee

Nei.

Anonymkode: 86ae3...f4c

Endret av Safiye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...