Gå til innhold

Spise 2 ganger dagen, - likevel opp i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sjeldent tid til noe mer enn kaffe til frokost.

Jeg har aldri hatt for vane å spise kveldsmat.

Blir ofte en lunsj og middag, evnt. en sen stor lunsj.

Og nei: det er ikke McDonald's, eller kebabsjappa besøket går til.

Noen ganger stikker jeg innom noe billig take-away sushi og kjøp er 30-40 biter ish.

Men sushi inneholder type 50 kcal pr. bit og er sunt.

Likevel greier jeg å være 170 og veie 90 kg. Utrolig.

Hadde jeg ikke trent ofte, hadde jeg også SETT feit ut.

Anonymkode: 86ae3...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30-40 sushi har masse kalorier. Er det en del kalorier du glemmer? Og hva med fridager, spiser du mer? Ukesgjennomsnittet betyr mye.

Anonymkode: 3f78b...efd

  • Liker 33
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mye sunnere å spise regelmessig og litt til hvert måltid. Da setter du forbrenningen i gang. Kanske kroppen din er i en type overlevelsesmodus og har satt forbrenningshastigheten ned litt. Og sannsynligvis inneholder måltidene du får i deg en del kalorier allikevel slik at du ikke går ned i det hele tatt. Hvis en sushibit inneholder 50 kcal og du spiser 30-40 så blir det jo 1500 til 2000 kalorier. Det er jo veldig mye for et måltid. Hjelper ikke at fiskebitene inni er sunne da hvis du ønsker å gå ned i vekt. 

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hvor mange ganger du spiser per dag som avgjør om du tar av deg eller ikke, men hvor mye du totalt spiser og drikker i løpet av hele dagen. 30-40 Sushibiter nærmer seg vel en middag for en familie på 4.

  • Liker 31
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 16-18 biter sushi, og jeg spiser mye. 30-40 er hele dagsbudsjettet ditt for kalorier om du skal ned i vekt, så her ville jeg sett nøye på porsjonene. Du bør også spise oftere, slik at du holder blodsukkeret ditt stabilt.

Anonymkode: 419d2...d39

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva drikker du i løpet av dagen? Er kaffen på morgenen svart eller med melk og sukker etc.?

30-40 sushibiter er ekstremt mye, jeg spiser 6-8 og 10 om jeg er skrubbsulten. 

 

Anonymkode: c452e...718

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, du har det helt om bakfoten. Håper for alles del at du bare tuller! Antallet ganger du spiser per dag, har ingenting å si for hva du veier. Ingen mat er sunn hvis du spiser altfor mye. Billig sushi er en selvmotsigelse (men del gjerne hvor du kjøper!), og ingenting er billig når du kjøper 3-4 ganger mer enn du trenger. Selv om du trener, er du i kategorien fedme, og du burde gå ned litt.

Endret av Pringle
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette innlegget tull? Du kan vel regne, og 50 kcal x 40 biter er 2000 kcal. Om det andre måltidet ditt er like kaloririkt, så har du hele forklaringen der. 

Anonymkode: 229f1...aa7

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2018 den 6.32, AnonymBruker skrev:

30-40 sushibiter? Jeg spiser som regel 6... tror forklaringen din ligger der, fu spiser MYE når du spiser.

 

Anonymkode: be5e0...8b1

Og du spiser nesten ikke.

På 14.5.2018 den 6.41, Atrix skrev:

Det er ikke hvor mange ganger du spiser per dag som avgjør om du tar av deg eller ikke, men hvor mye du totalt spiser og drikker i løpet av hele dagen. 30-40 Sushibiter nærmer seg vel en middag for en familie på 4.

Nei. Det vil jeg ikke si. 20 er vel typisk ''middag'' og jeg trener i tillegg.

På 14.5.2018 den 6.43, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser 16-18 biter sushi, og jeg spiser mye. 30-40 er hele dagsbudsjettet ditt for kalorier om du skal ned i vekt, så her ville jeg sett nøye på porsjonene. Du bør også spise oftere, slik at du holder blodsukkeret ditt stabilt.

Anonymkode: 419d2...d39

Jeg trener også.

På 14.5.2018 den 7.17, AnonymBruker skrev:

Hva drikker du i løpet av dagen? Er kaffen på morgenen svart eller med melk og sukker etc.?

30-40 sushibiter er ekstremt mye, jeg spiser 6-8 og 10 om jeg er skrubbsulten. 

 

Anonymkode: c452e...718

Da er du liten.

På 14.5.2018 den 8.25, Pringle skrev:

Jepp, du har det helt om bakfoten. Håper for alles del at du bare tuller! Antallet ganger du spiser per dag, har ingenting å si for hva du veier. Ingen mat er sunn hvis du spiser altfor mye. Billig sushi er en selvmotsigelse (men del gjerne hvor du kjøper!), og ingenting er billig når du kjøper 3-4 ganger mer enn du trenger. Selv om du trener, er du i kategorien fedme, og du burde gå ned litt.

Jeg blir ikke mett etter 10 biter?

På 14.5.2018 den 12.03, Solstråletårer skrev:

Hva drikker  du har mye å si også.

Kaffe, vann og smoothie.

På 14.5.2018 den 22.42, AnonymBruker skrev:

Er dette innlegget tull? Du kan vel regne, og 50 kcal x 40 biter er 2000 kcal. Om det andre måltidet ditt er like kaloririkt, så har du hele forklaringen der. 

Anonymkode: 229f1...aa7

Jeg trener også, da.

 

Anonymkode: 86ae3...f4c

Innlegget er ryddet for svar til slettet innlegg
- Safiye, mod

Endret av Safiye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sjeldent tid til noe mer enn kaffe til frokost.

Jeg har aldri hatt for vane å spise kveldsmat.

Blir ofte en lunsj og middag, evnt. en sen stor lunsj.

Og nei: det er ikke McDonald's, eller kebabsjappa besøket går til.

Noen ganger stikker jeg innom noe billig take-away sushi og kjøp er 30-40 biter ish.

Men sushi inneholder type 50 kcal pr. bit og er sunt.

Likevel greier jeg å være 170 og veie 90 kg. Utrolig.

Hadde jeg ikke trent ofte, hadde jeg også SETT feit ut.

Anonymkode: 86ae3...f4c

Flere måltider så går du ned i vekt. Er selv på 5 måltider per dag nå. Også handler det om å drikke 2l væske per dag da.

Anonymkode: 7d01e...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt kosthold nå gir fremdeles overskudd av karbohydrater. Søk opp appen lifesum og ta protein dietten der så kan du plåtte inn hva du får i deg i løpet av dagen. Da får du beskjed der om du gjør riktig eller feil.

Anonymkode: 7d01e...b6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser max 10 sushibiter dersom jeg er veldig sulten :P da er jeg stappmett. 

Spiser du hva du vil i helgen? For hjelper ikke spise 1500 kalorier i ukedagene for så å spise 4000 kalorier på en lørdag og søndag. En stor melkesjokolade og brus har masse kalorier man må telle med selvom det er ''cheat day''.

Anonymkode: 1076b...427

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushiris inneholder mye sukker! Hvis du skal spise "sunn" sushi, må du velge sashimi. Ris i sukkerlake blir aldri definert som sunt! Og mengden du spiser! På vår lokale sushisjappe inneholder familiekombo 38 biter. Det er mer enn nok til tre voksne! 

Endret av tirben
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis sunt og variert.
Og sushi er ikke "Sunt". Kanskje en gang i blant, men hvitt ris er noe av det mest usunne du kan spise. :/ 
Og jeg tror du ikke regner med den sausen de har i sushi for å gi den god smak... 
Uansett... spis sunt, mer variert, og gå turrer på minst 10 000 meter per dag. :) 

Også drikk mye vann.
Om du har tregg mage, selger apoteket pulver frø som hjelper fordøyelsen. :) 

Endret av Drakan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.5.2018 den 6.06, AnonymBruker skrev:

Jeg har sjeldent tid til noe mer enn kaffe til frokost.

Jeg har aldri hatt for vane å spise kveldsmat.

Blir ofte en lunsj og middag, evnt. en sen stor lunsj.

Og nei: det er ikke McDonald's, eller kebabsjappa besøket går til.

Noen ganger stikker jeg innom noe billig take-away sushi og kjøp er 30-40 biter ish.

Men sushi inneholder type 50 kcal pr. bit og er sunt.

Likevel greier jeg å være 170 og veie 90 kg. Utrolig.

Hadde jeg ikke trent ofte, hadde jeg også SETT feit ut.

Anonymkode: 86ae3...f4c

Du må ligge i kaloriunderskudd totalt for å gå ned i vekt. Ditt kaloribehov kan du f.eks. regne ut her: http://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/ 

Loggfør det du spiser i noen dager slik at du får et gjennomsnitt på antall kalorier du får i deg pr. dag. For å gå ned i vekt kan du som hovedregel legge deg på 500 kcal under det resultatet du kom fram til i BMR-kalkulatoren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2018 den 6.32, AnonymBruker skrev:

30-40 sushibiter? Jeg spiser som regel 6... tror forklaringen din ligger der, fu spiser MYE når du spiser.

 

Anonymkode: be5e0...8b1

Enig. Om jeg spiser 10 stk er jeg så mett at jeg holder på å sprekke. Holder med 8 stk for meg. Sushi er ikke regnet som sunt. Sashimi med fersk ingefær er sunt. 

Anonymkode: d22a8...e66

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Beller inneholder én makirull (den runde sushibiten med tang) mellom 290 og 350 kalorier. Da menes altså en hel rull, som gjerne deles opp i 4-6 makibiter. 

La oss da si at en rull har 320 kcal og det er 5 biter. Du må da spise 7 ruller før du er mett. 320x7= 2240 kcal. Du har altså hele ditt dagsbehov (eller det er kanskje til og med mer enn dagsbehovet ditt om du ikke er aktiv) i ett eneste måltid. Da er det jo ikke rart du ikke går ned i vekt. 

Anonymkode: d22a8...e66

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med å spise sjelden er at man spiser mer når man først spiser fordi du rett og slett er mer sulten. Når du spiser mye så utvider du magesekken. Det igjen betyr at du trenger mer mat for å bli mett. Det kan forklare at du spiser 30-40 sushibiter som et måltid.

Du nevner også trening, men det betyr ikke så mye. Er det vektnedgang du søker så må du først og fremst fokusere på antall kalorier du dytter i deg i form av mat.

Anonymkode: 60180...9a9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...