Gå til innhold

Spise 2 ganger dagen, - likevel opp i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg klarer ikke helt å se hvordan du kan se ut som du veier 65 kg jeg. Jeg er 175 høy, passe muskuløs og veier 68 kg, jeg kan godt gå ned noen kilo til og holder på med det. Min samboer er 169 høy og veier 80 kg, han er svært muskuløs uten fett på kroppen, ingen ville sagt at han ser lettere ut til tross for lav fettprosent. 

Hvordan har det seg sånn at 25 kg ikke synes på deg? Aldri sett hverken en mann eller kvinne som får til det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2018 den 14.08, Xcase33 skrev:

? nei ernæringslæren fungerer på oss alle på samme måte. Prinsippene endrer seg ikke noenting...noe du og jeg skal være glad for. Ellers kunne man ikke utviklet legemidler til alle ;) tenk deg litt mer om før du skriver det der selv om det ikke var det du mente? ...for det ser litt lavpanna ut. 

Som jeg har sagt til deg flere ganger fungerer faktisk ikke legemidlene vi har på alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du spiser har egentlig ekstremt lite å si HIVS målet ditt KUN er vektnedgang. Calories in, calories out er alt som har noe å si. Si hvis du forbrenner 2000 kcal om dagen, men spiser 2000 kcal eller mer så vil du legge på deg eller forbli din nåværende vekt. Anbefaler deg å bruke myfitnesspal i noen dager for å finne ut av hvor mye kalorier du faktisk får i deg + regne ut din bmr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2018 den 11.23, AnonymBruker skrev:

Folk rundt meg tror jeg veier 70 kg. så jeg har tydeligvis en evne til å veie mye, men ikke se ut som det haha

Jeg kjenner jeg har VELDIG lyst til å se et bilde. 

Anonymkode: 46a14...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, assa1625 said:

Hva du spiser har egentlig ekstremt lite å si HIVS målet ditt KUN er vektnedgang. Calories in, calories out er alt som har noe å si. Si hvis du forbrenner 2000 kcal om dagen, men spiser 2000 kcal eller mer så vil du legge på deg eller forbli din nåværende vekt. Anbefaler deg å bruke myfitnesspal i noen dager for å finne ut av hvor mye kalorier du faktisk får i deg + regne ut din bmr. 

Som sagt: to viktige parametre her:

Jeg har skissert kaloriinntakt overdrevent.

Og treningsforbrenningen underdrevent.

I virkeligheten forbrenner jeg over 500 kcal på treningen min.

Jeg skisser her 500, for å få et tall det er lett å regne på med god feilmargin.

I virkeligheten spiser jeg 1500 kcal.

Jeg skisserer her et inntak på 2000, for å få et et tall det er lett å regne på med god feilmargin.

-

2000 kcal inn, treningsforbrenning på 500 + over 10 K skritt dagen = vektnedgang. Punktum.

Sannheten?

1500 kcal inn, treningsforbrenning på 800 + 10 K skritt dagen = fortsatt vektnedgang, bare mer.

I går spiste jeg over 3000 kalorier, men det er jo helt nødvendig med slike dager. Det øker forbrenningen de neste dagene.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kjenner jeg har VELDIG lyst til å se et bilde. 

Anonymkode: 46a14...940

Javel.

Men seriøst: hvis folk rundt meg genuint tror jeg veier 70, - så tror de det. Er det seriøst et problem for deg? Virkelig?

Anonymkode: 86ae3...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men seriøst: hvis folk rundt meg genuint tror jeg veier 70, - så tror de det. Er det seriøst et problem for deg? Virkelig?

Anonymkode: 86ae3...f4c

Det er ikke akkurat troverdig.

Anonymkode: 0eb9d...4c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om dette er en tulletråd eller ikke; er det virkelig vanlig å gå rundt og gjette andre personers vekt? Det hadde aldri i mine villeste fantasier falt meg inn å gå bort til noen å si «jeg gjetter at du veier 70 kg». Og HVIS noen hadde bedt meg gjette hadde jeg enten prøvd å le det bort eller sagt et mye lavere tall enn det jeg egentlig trodde (hvis det var snakk om en person med litt ekstra) bare for å ikke risikere å såre vedkommende. 

Anonymkode: b3634...051

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...