Gå til innhold

Hudproblemer (fet og tørr på en gang)


Gjest Purple

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt tips til hudpleieprodukter. Huden min er helt håpløs om dagen.

Jeg har ganske store porer, og har en del svarte prikker og hudormer. Dette er i panna, på nesa og ved siden av nesa (+ litt på haka). Men samtidig som at jeg har litt fet hud der, så er den også tørr og flassete (de samme stedene). Er det dette som er fet underhud og tørr overhud? Eller? Hva slags produkter bør jeg bruke?

Før har jeg brukt Dermalogica Ultracalming Cleanser (heter den det?) og Active Moist (bruker den litt fremdeles, men syns ikke den gir nok fuktighet nå). Nå bruker jeg rensegel fra Vichy Normaderm, og fuktighetskrem Thermal Fix 1 fra Vichy. Denne kremen føles ganske fet (men den skal ikke ha fett i seg, bare fuktighet), men jeg blir likevel tørr og flassete.

Har alltid slitt med dette, men føler tørrheten har vært verre i det siste (det har vel noe med at jeg har flytta til et litt kaldere og tørrere klima på østlandet). Noen som har noen gode tips? Bør kanskje gå til hudpleier, men jeg spør her først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville prøvd med en litt fetere hudkrem. Kan virkelig anbefale Avene hydrance optimale.

Jeg har også hud som tenderer til fet, men om vinteren må jeg bruke fuktighetskremer for normal/tørr hud, ellers blir overhuden en flakete affære som ikke ser bra ut, spesielt ikke med sminke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den tørre flassete huden rundt nesa, som er fet under minner meg om hvordan min egen hud er av og til. Det er nemlig et godt tegn for at jeg har utbrudd av seborreisk eksem.

Blir huden veldig tørr. Min blir nemlig det av og til. Jeg bruker Pevisone krem, men den fåes desverre kun på resept.

Jeg vet det er utenfor tema, men du har vel ikke tørr hodebunn også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville byttet til Dermalogica Skin Smooting Cream (for den tørre overhuden) og i tillegg begynt å bruke MD Formulation Facial Lotion (et vidunderprodukt med glykolsyre som hjelper mot tørr hud og fet hud og store porer og sorte prikker og fine linjer...)

Active Moist høres ut til å være for lett for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problemet som deg! Bruker active moist og ultracalming, men flasser mer nå enn jeg gjorde da jeg brukte dramaticly different fra clinique. Spent på om det kommer noen gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er rett og slett å be en hudpleier ta en titt på huden, for det høres nesten ut som om det er noe mer enn bare tørr eller fet hud. Kanskje seborreisk eksem, som Saeria foreslår?

Ellers er det lurt med en krem med litt fett i seg om vinteren; Avene er super, og ikke så dyr.

Peeling er også viktig; ca 2-3 ganger pr uke, for å fjerne flassete hudceller. Da trenger fuktigheten dypere ned i huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar.

Får sjekke ut litt mer om produktene som anbefales, og kanskje ta meg en tur til hudpleier. Det er vel kanskje det lureste. :)

Og kanskje finne ut litt om seborreisk eksem...

Noen som kan anbefale en god hudpleier i Oslo, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...