Gå til innhold

Azalea - Ny hverdag i vente


Azalea

Anbefalte innlegg

Åååh ♥️ Høres ikke ut som sommeren din var ålreit i det hele tatt!!! Men nå er det over!! :danse: Jeg håper virkelig at du slipper mer kvalme, også i tredje trimester hvor det ser ut til at hormonene har en tendens til å ramle litt utpå igjen! 

Jeg var også sprekere og tyngre med muskler i dette svangerskapet. Differansen ligger på ca 7 kg. Jeg har gått opp mye mindre, foreløpig, enn jeg gjorde med første. Jeg har en bmi på 22, så jordmor mente at glukosetesten var unødvendig. Det går nok helt fint med deg! Det er mange som mener at den smaker helt ok også :jepp: 

Vil anbefale deg fysio asap!! Var på første konsultasjon på tirsdag, og jeg fikk «kjeft» fordi jeg ikke startet opp da smertene begynte å komme. Nå blir det vond massasje en gang i uka frem til fødsel! Alt for å kunne slippe ekstra muskulære smerter i tillegg til alt annet som er tungt og vondt på slutten! 

Du er jo bare tre små uker fra meg? Når har du UL-termin? Min er 27.12. Mange som venter jenter nå, med flere storebrødre som gleder seg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å høre fra deg igjen, selv om sommeren din har vært slitsom :hjerte:

Gratulerer med jente i magen, velkommen o klubben 😄

Jeg vil også råde deg til å ta kontakt med fysio i forhold til bekkenet. Og hvordan gikk glukosebelastningen? Jeg syns drikken var helt for jævlig å få ned på tom mage, men kom meg gjennom det. 

Nå håper jeg at svangerskapet kan være litt snillere med deg fremover! 

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2018 den 13.30, Pupsilure skrev:
 

Huff, den kvalmen høres fæl ut! Og spesielt nå i sommer da, jeg sleit med varmen oppi det hele jeg også. Men var ikke på langt nær så kvalm som deg. Synd at ikke den fine sommeren kunne vebtet et år, så kunne vi kosa oss ute med babyer og permisjon istedenfor ;) Her er svangerskapet ganske likt som sist, og jeg er også mye tyngre i utgangspunktet denne gangen. Fikk problemer med bekkenet allerede i uke 12, fullt sykemeldt, og kommer til å bli det ut svangerskapet. Kjedelig, men var forberedt siden det skjedde sist også.

Så gøy at dere venter en lillesøster ❤ Det gjør vi også. Storebror ville helst hatt en bror da. Men jeg tror han vil passe godt på søsteren sin. 

Masse lykke til med glukosebelastningen! Jeg tror jeg skal ta jeg også.

Kvalme er no herk! 🤢 Åh, ja, håper været blir bra neste år også, men håper ikke på like høye varmegrader. Jeg er ikke lagd til å være ute i sterk sol og over 30 grader. :ler: Men godt vær så vi får vært mye ute hadde vært veldig digg! :jepp:

Begynner storebror å bli spent på tiden fremover? Her er storebror allerede veldig omtenksom og tenker på babyen hele tiden. Skal inkludere og passe på. :hjerte:

Glukosebelastningen gikk kjempebra. :) Møtte opp fastende, tok noen blodprøver, drakk glukosedrikken(valgte lime-smak) og ventet i to timer. Gikk overraskende bra hele greia, og jeg som har brukt litt tid på å grue meg. Det var det ikke noe vits i! Skal ringe ned til legen i dag å høre om resultatet, er veldig spent. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2018 den 13.21, Nuttapia skrev:
 

Åååh ♥️ Høres ikke ut som sommeren din var ålreit i det hele tatt!!! Men nå er det over!! :danse: Jeg håper virkelig at du slipper mer kvalme, også i tredje trimester hvor det ser ut til at hormonene har en tendens til å ramle litt utpå igjen! 

Jeg var også sprekere og tyngre med muskler i dette svangerskapet. Differansen ligger på ca 7 kg. Jeg har gått opp mye mindre, foreløpig, enn jeg gjorde med første. Jeg har en bmi på 22, så jordmor mente at glukosetesten var unødvendig. Det går nok helt fint med deg! Det er mange som mener at den smaker helt ok også :jepp: 

Vil anbefale deg fysio asap!! Var på første konsultasjon på tirsdag, og jeg fikk «kjeft» fordi jeg ikke startet opp da smertene begynte å komme. Nå blir det vond massasje en gang i uka frem til fødsel! Alt for å kunne slippe ekstra muskulære smerter i tillegg til alt annet som er tungt og vondt på slutten! 

Du er jo bare tre små uker fra meg? Når har du UL-termin? Min er 27.12. Mange som venter jenter nå, med flere storebrødre som gleder seg :rodmer:

Nei, sommeren var ikke grei. Den besto bare i å overleve rett og slett.:sad: Men heldigvis så gikk det jo greit. Jeg krysser fingrene for at jeg slipper unna mer kvalme, det orker jeg rett og slett ikke. Slapp unna kvalme siste trimester forrige gang, så lever i håpet!

Jeg hadde nok litt høyere BMI enn deg da jeg ble gravid, jeg var 15kg tyngre da jeg ble gravid denne gangen. Så hadde vel en BMI akkurat på grensen for å må ta den testen. Har hatt en tøff tid i noen år, som har medført at jeg har gått opp i vekt dessverre. Medisiner har også gjort at jeg har gått litt opp i vekt, men disse er kuttet ut nå. Hater vekten nå og gleder meg til å bli ferdig med graviditeten så jeg får begynt å røre meg igjen. Med storebror så trillet jeg mye, så håper jeg får samme mulighet denne gangen også. :hjerte:

Fysio prøvde jeg forrige gang, og det fungerte ikke i det hele tatt dessverre. Ble bare verre, så fysioterapeuten ville ikke fortsette å behandle meg. Så denne gangen tar jeg livet med ro og bruker kiropraktor. Det hjelper faktisk. :)

Jeg har termin 20.01, så det stemmer. :hjerte: Er veldig spent på når hun velger å komme til verden. :rodmer: Ja, mange heldige lillesøstre som får verdens beste storebrødre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2018 den 17.53, -Mala- skrev:
 

Godt å høre fra deg igjen, selv om sommeren din har vært slitsom :hjerte:

Gratulerer med jente i magen, velkommen o klubben 😄

Jeg vil også råde deg til å ta kontakt med fysio i forhold til bekkenet. Og hvordan gikk glukosebelastningen? Jeg syns drikken var helt for jævlig å få ned på tom mage, men kom meg gjennom det. 

Nå håper jeg at svangerskapet kan være litt snillere med deg fremover! 

Ha en fin helg :klemmer:

Vi er en heldig gjeng her inne! :hjerte: 

Testen var ikke ille i det hele tatt, så anbefaler ingen å grue seg til det. Jeg hadde sitron-/limesmak, det smakte ikke ille. Så anbefaler den, om noen er usikre. Jeg ringte inn til legekontoret og forhørte meg på forhånd om smak, for jeg måtte ha noe surt. :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ingen svangerskapdiabetes her i gården! :danse:

 

Og hurra for uke 28 :hjerte: 

Endret av Azalea
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei damer!

Er rart med det altså, hvor stor forskjell det er mellom førstegangsgravid og andregangsgravid. Sist oppdaterte jeg dagboken hele tiden og hadde en stor fast gjeng som her inne på kg som gjorde det samme.  Nå derimot, nå oppdateres det sjelden. :ler: Men det går bra med oss altså, er bare hverdagen som skjer. Tiden går så fort!

Men, må høre med dere andregangsgravide(eller flergangsgravide), når begynte ting å bli realistisk? Jeg sliter litt med å skjønne at det skal komme en baby i hus, og ikke minst at det blir et annet kjønn. Jeg liker ikke å tenke på det, men jeg finner liksom ikke den samme gleden som jeg gjorde første gang. Vi hadde noen tøffe år med en del sykdom, null søvn, bodde langt unna familie osv., tanken på å gå gjennom en like tøff periode igjen frister så veldig lite.. Skal jo ikke ta sorgene på forskudd, men redselen for at ting skal bli skikkelig tøft er til stede. Vi har hatt mange vanskelige år der ingenting har gått vår vei, dessverre, men vi har ikke gitt opp. Vi kjemper og står på, og dette er noe alle påpeker! Vi har jernvilje og nekter å gi oss! 

Jeg har vært veldig dårlig i dette svangerskapet noe som har lagt en demper hele veien, dessverre. Nå når ting har begynt å bli litt bedre, så kommer nyheten om at jeg skal bli tante igjen. Det er superkoselig, ikke misforstå meg, men jeg kjenner en slags sorgfølelse fordi jeg vet at det betyr at familien ikke kommer til å komme like mye på besøk hos oss da vi bor halve landet unna resten. Denne følelsen av å sitte her alene uten familien rundt meg, uten noen å dele denne graviditeten med gir meg flashbacks fra sist gang. En vond følelse rett og slett. Og denne gangen vet jeg vi får enda mindre besøk, et slag i magen.. Jeg prøver så godt jeg kan å kjenne på disse gode følelsene og glede meg til å få nr. 2 og bli tante igjen, men.. Jeg kjenner også at de rundt meg prøver å oppmuntre meg og legger merke til at det er et eller annet som ikke stemmer. Jeg er hjemme hver dag, mens andre er på jobb og skole. Jeg har ikke førerkort(måtte utsette pga bekkenet..) og kan ikke være særlig spontan da kollektivtransporten her i byen ikke er mye å skryte av. Jeg sitter mye alene med disse tankene og kjenner at jeg er livredd for at jeg skal utvikle en depresjon. Jeg har tidligere slitt med angst og depresjon og så jeg vet jeg må være på vakt. 

Hvordan klare å legge disse følelsene på hylla? Eller hvordan bearbeide de? Burde jeg snakke høyt om disse følelsene, burde jeg si det til familien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Azumarill skrev:
 

Enig i at det var mere liv og røre forrige gang jeg hadde graviddagbok her inne, masse aktivitet og respons i mange dagbøker.  Det skikkelig gøy! Nå blir det mere sniklesing og mindre oppdatering i alle bøker føler jeg, og det blir en litt ond sirkel i alle fall for min del. Jo mindre respons på innlegg jeg skriver - jo mindre ivrig blir jeg på å oppdatere - og enda mindre aktivitet blir det jo.

Når det kommer til det andre du nevner så syns jeg absolutt du skal snakke med noen. Vonde følelser blir bare større når de ikke deles - du skal ikke gå å bære på dem alene! Bra du er obs på at det kan utvikle seg til noe større, ta tak i det før det faktisk gjør det. Klemmer til deg :kose: 

Ja, er ikke mye liv her inne nå. :fnise: Det er blitt så populært med grupper på facebook nå, så blir bare mindre aktivitet inne på slike grupper. Jeg er medlem inne på en fb-gruppe selv, men føler liksom ikke for å dele for mye der inne. Her er det ingen som vet hvem jeg er og jeg kan snakke åpent om ting som enten plager meg eller juble over gode ting uten at det blir for privat. Folk deler altså så mye privat på fb at det er skremmende. De glemmer rett og slett at de deler høyst private ting offentlig. Godt vi er forskjellige. :ler:

Jeg har de siste dagene snakket mye om det som har plaget med med ei venninne og det har virkelig hjulpet. Kroppen kjennes lettere og jeg slapper mer av rett og slett. Babyen i magen har vært en del roligere de siste ukene og etter en samtale med jordmor i dag ble det en tur på føden. Babyen ligger slik til at jeg ikke registrerer all bevegelighet og spark, men aktiv det var den. Alt så veldig fint ut både på ctg og ultralyd. :hjerte: Møtte flere fine jordmødre som var så forståelsesfulle, imøtekommende og omtenksomme i dag. Etter mange gode råd og samtale fikk vi også en liten privat omvisning på føden, noe som var veldig hyggelig. Er veldig spent på hvordan tiden fremover blir og hvordan fødselen kommer til å gå. Men nå kjenner jeg endelig litt på den gode følelsen av å glede meg, gleder meg til å hilse på babyen i magen. :hjerter_rundt: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Statusoppdatering

33+3

Termin: 20 januar

Igjen til termin:  49 dager

Kjønn: :hjerte:

Navn:  Har et favorittnavn, som jeg har ønsket siden jeg gikk på vgs. Men om det blir det, er jeg usikker på. Venter til vi møter frøkna før vi bestemmer oss. 

Neste kontroll:  I morgen, hos jordmor. Og ny vekstkontroll på føden på tirsdag, da frøkna ikke hadde vokst på 2,5 uke ved sist måling. Sf-mål hadde også avtatt/flatet ut, så hadde jeg ikke allerede vært i kontakt med føden hadde jordmor sendt meg videre med en gang. Tror morgendagen kommer til å bli lang, men måtte den gå fort så vi får svar og slipper denne bekymringen.. :(

Liv i magen:  Veldig opp og ned, men ingen turbo. Passer på å kjenne litt hver dag, skulle det forandre seg noe så er det rett på føden for sjekk. Streng beskjed av lege og jordmødre på sykehuset.

Vektøkning:  Ca. 10 kg vil jeg tro. 

Plager: Bekkenplager de luxe.. Sover dårlig. Kynnere. Litt halsbrann, men overkommelig. Føler meg veldig sprengt og sliten i kroppen.

Cravings:  Nei. Og glad for det, for høres veldig slitsomt ut å måtte ha det og det til en hver tid. :ler:

Søvn:  Sover dårlig for tiden. Mye sliten på dagtid. 

Humør:  Som vanlig vil jeg si.

Utålmodig:   Nja, både og. Nå tenker jeg bare at jeg vil ha et svar på hvordan det går med frøkna i magen, og hvordan tiden fremover skal bli. Jeg er livredd for at det skal gå galt, så klarer nesten ikke å tenke positivt og glede meg.

Innkjøp:  Ble en del handling forrige uke, kjøpte alle store innkjøp så nå er det ingen krise om hun skulle komme før tiden. Også slipper vi å stresse med store innkjøp de neste mnd. :) 

Barnerom: Ikke prioritert å ordne barnerom. Her blir frøkna å ligge på samme rom som oss den første tiden uansett. 

Sykehusbagen:  Nei, den har jeg ikke en gang ofret en tanke. :fnise: Men, det er kanskje litt lurt i tilfellet det skulle skje noe. Får skrive meg ei liste hvert fall, så samboer kan pakke for meg i verste fall. 

Tanker om fødselen:  Tar det som det kommer. Er det noe en ikke har kontroll over, så er det akkurat fødsel. Jeg har vært gjennom det før, vet hva jeg kan forvente og vet hva som finnes av smertestillende om det skulle være behov for det. Jeg er veldig spent på hvordan det blir å føde denne gangen, da jeg nå skal føde på et lokalsykehus med en liten fødeavdeling. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gratulerer med 35 uker i dag :D Håper du har det bra, og at babyen trives godt i magehuset i noen uker til <3 Hvordan går det med veksten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Godt nyttår, alle sammen!🎉❤️ Håper det går bra med dere alle sammen. 

Er 38+3 i dag og fremdeles veldig gravid. Send meg masse fødestøv og kryss fingrene for at det skjer noe snart. Deilig med en rolig og bedagelig hverdag som nå, men kjenner også det skal bli godt å få tilbake kroppen sin og starte et nytt kapittel i livet som 2-barnsforeldre. ❤️ Alt av babytøy er vasket, fødebag er påbegynt, vogn og seng er montert opp og base+bilstol står klar til å tas i bruk. Formen ellers er ganske grei. Sover dårlig om nettene, må ofte opp på do for å få ut en liten dråpe eller to. Har en del hyppigere kynnere, også om natten, så håper de gjør jobben sin. Ingen mensensmerter eller andre smerter som kan kobles til fødsel, dessverre. 🙈😅 Får fremdeles tett oppfølging hos jordmor og føden, neste sjekk og vekstkontroll er på onsdag. Jeg lurer på om jeg skal ringe å høre om de setter akupunktur med det samme, noen som har fått det på føden før fødsel? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye! 💖 Håper alt er bra med dere begge. Var det en grei fødsel? Kjenner jeg gruer meg endel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Azalea skrev (På 29.1.2019 den 11.53):

Lillesøster kom meget raskt til verden for snart 3 uker siden.❤️🥰 

Gratulerer.. ❤️ Jentene våre er jo nå blitt så store! Er du her i landskapet?  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...