Gå til innhold

Azalea - Ny hverdag i vente


Azalea

Anbefalte innlegg

Da er det på tide med en ny dagbok. En ny hverdag i vente, da vi går fra å være en liten familie på 3 til 4. I følge terminkalkulatorer er terminen 19.01.19. :hjerte: Fingrer krysses og vi håper spira klorer seg fast. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hallo: 

Der var a, vøtt!! :popcorn:

Har du nye uker på fredager du, da? 5 uker til fredag som kommer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nuttapia skrev:

:hallo: 

Der var a, vøtt!! :popcorn:

Har du nye uker på fredager du, da? 5 uker til fredag som kommer? 

Hei!❤️ 

 

I følge appen så er jeg 4+5 i dag, så da byttet jeg uker på torsdager? Eller hvordan regnes ukene igjen? :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn det var ja :jepp: 

Nå har vi fortalt nyheten til noen av de nærmeste, da ble det plutselig mer realistisk. :hjerte: Jeg tok 4 tester, alle positive, så det er vel ingen grunn til å tro noe annet. :fnise: 

Symptomene til nå er vonde pupper, stikninger nederst i magen og litt hormonkviser. 

IMG-2750.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der, da :hjerte: Koselig å kunne fortelle det til noen allerede! Mamma fikk vite det med en gang, og hun ble sååå glad! 

Høres ut som fine symptomer! Kviser har jeg ikke fått, men har allerede en mage som antyder 20 fullgåtte uker.. skulle heller hatt kviser!! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.5.2018 den 9.46, Nuttapia skrev:

Se der, da :hjerte: Koselig å kunne fortelle det til noen allerede! Mamma fikk vite det med en gang, og hun ble sååå glad! 

Høres ut som fine symptomer! Kviser har jeg ikke fått, men har allerede en mage som antyder 20 fullgåtte uker.. skulle heller hatt kviser!! :hoppe: 

Kvisene har allerede forsvunnet, så de var ikke til stede så veldig lenge. Ellers lite symptomer altså, store og vonde pupper er det eneste jeg har akkurat nå. Også gjesper jeg en del med ila dagen. :ler: Håper jeg slipper unna den verste kvalmen i hvert fall, den var jo helt ille sist gang. 

Jeg gleder meg til magen kommer. 😍 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, -Mala- skrev:

Gratulerer så mye med graviditeten:rodmer:

Her vil jeg gjerne følge med :yvonne:

Tusen takk, Mala!❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes H&M hadde noen ålreite shortser nå. Ellers har jeg egentlig kikket på nettet, jeg.. På Jollyroom blant annet 😁 har ikke bestilt noe enda, da. Nå om dagen går jeg i bukser og shorts fra H&M. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nuttapia skrev:

Jeg synes H&M hadde noen ålreite shortser nå. Ellers har jeg egentlig kikket på nettet, jeg.. På Jollyroom blant annet 😁 har ikke bestilt noe enda, da. Nå om dagen går jeg i bukser og shorts fra H&M. 

Vil nok være en stund til at jeg trenger å bytte til gravidklær, men er kjekt å se etter det allerede nå. Det er veldig mye dårlig på markedet synes jeg. 🙈 sist så begynte jeg med gravidbukset i uke 15 på grunn av kynnere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :) vil gjerne følge dagboken din, har selv iflg TUL termin 16.jan. så det er ikke store forskjellen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan står det til med symptomene, Azalea? Hvor langt er du på vei nå? 6 uker? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, TeamWP skrev:

Gratulerer :) vil gjerne følge dagboken din, har selv iflg TUL termin 16.jan. så det er ikke store forskjellen :)

Gratulerer til deg også! :) Nei, det var ikke mange dagene. Her er datoen 19.01 :) Har du dagbok?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, Nuttapia skrev:

Hvordan står det til med symptomene, Azalea? Hvor langt er du på vei nå? 6 uker? 😊

Symptomene er til stede. 🙄 Store ømme pupper, oppblåst, kvalme som kommer og går. Og mindre energi enn til vanlig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Azumarill skrev:

Gratulerer med graviditeten :) Vi er nesten helt likt, jeg er ca. 7 uker på vei med nr.2 så her vil jeg følge med!

Velkommen til dagboka. :jepp: og gratulerer til deg også, Azamarill! :) Hvordan er formen? Vet den kommende storesøster/bror om den lille spiren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også var det den vekten da.. :bond:

Er det en ting som virkelig plager meg, er at jeg veier per i dag like mye som da jeg var høygravid sist, om ikke mer.. Jeg har gått opp i vekt av forskjellige grunner og det stresser meg! Jeg sleit masse med bekkenet sist, ,og er derfor livredd for at det kommer til å bli enda tyngre denne gangen. I tillegg så mistrives jeg med den vekten jeg har nå, og det vil jo bare bli mer.. :murvegg:Det er jo ikke bra å slanke seg under graviditeten? Hva gjør dere for å holde gravidvekten stabil? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Azalea skrev:

Også var det den vekten da.. :bond:

Er det en ting som virkelig plager meg, er at jeg veier per i dag like mye som da jeg var høygravid sist, om ikke mer.. Jeg har gått opp i vekt av forskjellige grunner og det stresser meg! Jeg sleit masse med bekkenet sist, ,og er derfor livredd for at det kommer til å bli enda tyngre denne gangen. I tillegg så mistrives jeg med den vekten jeg har nå, og det vil jo bare bli mer.. :murvegg:Det er jo ikke bra å slanke seg under graviditeten? Hva gjør dere for å holde gravidvekten stabil? :klo:

Men du, det er ikke sikkert at du legger på deg så mye? Min mor var stor (la på seg ca 30 kg) med meg, men da hun fikk min lillebror, var hun slank i kropp og hadde mindre mage. Jeg er 5 kg mer i starten nå enn da jeg ble gravid første gang. Da var jeg 55 kg og la på meg 28 kg.. Magen var gigantisk!! Så jeg skal jobbe hardt nå for å slippe å bli 80/90 kg.. 

Det er vel mye hormoner/vann som styrer det der, er det ikke? Tenker det er viktig med sunt og variert kosthold, samt å være gjengs aktiv. Masse vann, man tisser jo så ofte uansett :ler: Spis en gukrot eller cheerytomater når man fyser på noe, fremfor chips og sjokkis. Jeg spiser mye frukt nå. Ikke det beste alternativet når det gjelder mengder med inntak, men det er iallfall bedre enn smågodt, juice og potetgull..! 

Første trimester er en tålmodighetsprøve for meg denne gangen. Og det er det sikkert for fler. Den konstante fyllesjuka er helt forferdelig, og da evner iallfall ikke jeg å tenke på trening.. 

Jeg trener i utgangspunktet jevnlig, men nå har jeg kanskje hatt 7/8 økter på 2 måneder... Første graviditet visste jeg ikke hva trening var.. Hadde aldri trent før. Jeg håper at styrken i kroppen jeg har denne gangen er med på å gi et mer aktivt svangerskap og en ok fødsel. Så når første trimester er over og formen blir bedre, så blir det mølle, vekter og fjell/teltturer igjen. Det er iallfall målet mitt! 

Mål er nok bra! Bor du langt unna? Vi kan jo motivere hverandre 😎 Hehe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...