Gå til innhold

Azalea - Ny hverdag i vente


Azalea

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Nuttapia skrev:

Men du, det er ikke sikkert at du legger på deg så mye? Min mor var stor (la på seg ca 30 kg) med meg, men da hun fikk min lillebror, var hun slank i kropp og hadde mindre mage. Jeg er 5 kg mer i starten nå enn da jeg ble gravid første gang. Da var jeg 55 kg og la på meg 28 kg.. Magen var gigantisk!! Så jeg skal jobbe hardt nå for å slippe å bli 80/90 kg.. 

Det er vel mye hormoner/vann som styrer det der, er det ikke? Tenker det er viktig med sunt og variert kosthold, samt å være gjengs aktiv. Masse vann, man tisser jo så ofte uansett :ler: Spis en gukrot eller cheerytomater når man fyser på noe, fremfor chips og sjokkis. Jeg spiser mye frukt nå. Ikke det beste alternativet når det gjelder mengder med inntak, men det er iallfall bedre enn smågodt, juice og potetgull..! 

Første trimester er en tålmodighetsprøve for meg denne gangen. Og det er det sikkert for fler. Den konstante fyllesjuka er helt forferdelig, og da evner iallfall ikke jeg å tenke på trening.. 

Jeg trener i utgangspunktet jevnlig, men nå har jeg kanskje hatt 7/8 økter på 2 måneder... Første graviditet visste jeg ikke hva trening var.. Hadde aldri trent før. Jeg håper at styrken i kroppen jeg har denne gangen er med på å gi et mer aktivt svangerskap og en ok fødsel. Så når første trimester er over og formen blir bedre, så blir det mølle, vekter og fjell/teltturer igjen. Det er iallfall målet mitt! 

Mål er nok bra! Bor du langt unna? Vi kan jo motivere hverandre 😎 Hehe! 

Jeg veier alt for mye nå, dessverre. Jeg veier minst 10-15 kg mer enn idealvekten min.  Det er jo helt grusomt at jeg veier like mye nå, som da jeg var høygravid sist! :sjokkert: Det er jo ikke bra i det hele tatt. 

Jeg har hatt planer om å trene flere ganger denne uka, men den kvalmen styrer showet. Har avtalt å bli med på en treningsøkt i morgen kveld, så får vi se hvordan det går. :jepp: Jeg var veldig aktiv sist graviditet, men trente ikke. Jeg har absolutt en sterkere kropp enn sist, så krysser også fingrene for at denne graviditeten blir enklere enn forrige. Om du har trent 7-8 økter på 2 mnd, er jo det ganske bra med tanke på den kvalmen. :jepp: :trene:

Bor i Oppland nå, så det er nok et stykke unna der du bor. Men er veldig med på å motivere hverandre altså! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Azalea skrev:

Gratulerer til deg også! :) Nei, det var ikke mange dagene. Her er datoen 19.01 :) Har du dagbok?

Nei ,men lurte på om jeg skal finne utav hvordan jeg lager meg det:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2018 den 14.15, Azumarill skrev:

Takk og takk :)

Nei, han veit ikke noe enda. Det er jo fremdeles så tidlig, og ting kan gå begge veier. Dessuten veldig abstrakt for en treåring og fryktelig lenge og vente. Ser for meg at han nesten blir den siste som får vite noe!

Akkurat det vi også tenker. :) Nå har vi en seksåring i hus, så han vil nok forstå litt mer. Gleder oss veldig til å si det da han ønsker svært gjerne småsøsken. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele denne uken har jeg ligget i fosterstilling på grunn av den kvalmen.. Hadde helt glemt hvor jævlig det faktisk er. Og godt en glemmer, tenker jeg. Har vært hos legen og har nå fått kvalmestillende, og blitt sykemeldt denne og neste uke. Jeg elsker å jobbe, så gleder meg til formen tillater jobbing igjen. 

Hvordan går det med dere? :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå den kvalmen🤢mye plaga her også🤮men hatt en veldig fin dag i dag😀lurer på om det var en solid tidlig lunsj som gjorde susen🤔 

Håper kvalmestillende hjelper deg nå,og at det føles lettere innen de to ukene har gått🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper kvalmestillende, litt ro og hvile hjelper og at du plutselig er tilbake på jobb igjen :klemmer:

Det er som du sier, godt at man glemmer hvor dårlig man kan være! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper inderlig du føler deg bedre nå, Azalea! :klem:

Har du forsøkt sea band? Jeg tror det var @-Mala-som tipset om det sist vi gikk gravid. Jeg brukte det litt denne gangen, og synes det hjalp :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gratulerer med graviditeten. Vil gjerne følge deg 😀 Kjenner meg igjen i det å veie like mye nå som jeg gjorde som høygravid sist 🙈🤣 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Nuttapia skrev:

Håper inderlig du føler deg bedre nå, Azalea! :klem:

Har du forsøkt sea band? Jeg tror det var @-Mala-som tipset om det sist vi gikk gravid. Jeg brukte det litt denne gangen, og synes det hjalp :jepp: 

Hvis du ikke har prøvd sea band, så er det absolutt verdt et forsøk Azalea! Hjalp meg masse de første ukene både denne gangen og sist :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også anbefaler Sea band. Selv om det ikke fungerte en døyt for meg. :fnise: Men det koster hundre kroner og er ikke ett medikament. Da tenker jeg at det er verdt å prøve! 

Det er ikke godt å være kvalm, håper det gir seg snart. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle fine damer!

En liten oppdatering må til. Første jeg gjorde da jeg fant ut av jeg var gravid, var å kjøpe Sea band's. Så de har vært på siden kvalmen begynte å komme, vet ikke om jeg kjenner noen effekt, men tørr ikke å ta de av. :ler: De kvalmestillende jeg fikk av legen reagerte jeg på, så de sluttet jeg med etter noen få dager. Men har reisesyketabletter liggende som jeg kan ta ved behov. De siste 12 timene har vært bedre, så jeg har fått i meg mer mat de siste 12 timene enn hele denne uka. Godt med en pause fra den verste kvalmen. Ellers så ligger jeg i senga, slik som jeg har gjort nå i over 1 uke.. Med vifte inntil senga og rullegardinen trekt ned. Null energi tiltross for mye soving. Skal få svart dere alle sammen når formen tillater det. :) Ta godt vare på dere selv :hjerte: Og dere som har termin i januar, ordne dere bruker på babyverden og legg dere inn på terminlisten osv, da får dere en invitasjon til en fb-gruppe.

:klem:

 

Er forresten 8 uker i morgen!

Endret av Azalea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hei❤️

Ikke vært mye på kg den siste mnd, har vært så dårlig!🤢😷 

Har vært på første kontroll nå, og SLT sto bra til med den lille i magen. Fikk ul hos fastlege og det var godt å se at det var liv. 🤗 Nå er det bare å glede seg til at formen blir bedre og til OUL. 

❤️Har bikket den magiske grensen på 12 uker❤️

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei😊så godt å lese at alt er bra😀👏med den lille altså... kjipt at du er så dårlig fremdeles! Om det er noen trøst....akkurat likdan her...

Heldig som har UL hos fastlegen da😱drømmelege😂

😍hurra for å bikke de 12❤

Endret av TeamWP
Tilføyelse...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 12 uker :strix:

Så leit at du enda er dårlig! slitsomt når det står på så lenge.. Får håpe det slipper snart:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei jenter. 🤗

Endelig har formen blitt bedre, nå har jeg vært oppe av senga to dager på rad. Kvalmen er så og si helt borte!😍 *bank i bordet* Det er merkelig å kjenne på kroppen hva 2 mnd sengeliggende gjør, jeg har mistet mye muskulatur. Alt er bare gelé og skal mindre til før jeg får vondt i nakke, rygg og bekken.

Varmen er fremdeles uutholdelig til tider. Jeg sliter med energien pga. Formen, men varmen gjør det hakket verre. Så nå håper jeg for all del at varmen avtar snart og vi får litt midlere dager og noen uker med regn. Naturen rundt her trenger litt regn, knusktørt her nå.. gule plener og stor brannfare. *danser regndans*

Ellers har magen vokst litt den siste uka, og kynnere kommer og går. Jeg tror kanskje morkaka ligger foran denne gangen, for kjenner ikke så mye enda. Er i dag 14+3. 

Fikk time til OUL når jeg er 18+5, og tror tiden frem til det kommer til å gå kjempefort. Vi reiser til min familie i 1-2 uker(alt etter formen min), så skal jeg forhåpeligvis tilbake i jobb igjen etter ferien. Vips så er det skolestart og oul. Blir en veldig spennende høst. 😍❤️

Hvordan går det med dere?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Glad kvalmen endelig har sluppet :tommelsmil: Da er vi flere som danser regndans! Heldigvis ser det ut til at temperaturene er på vei ned :svett: Ser frem til strømpebukser og langbukser igjen. Faktisk! Heldigvis er det gode air condition-forhold på jobben. 

Snart OUL på deg, da!! Det blir spennende 🌸 Har du tanker om kjønn enda? 

Ellers er alt bra her! Tilbake i 100% jobb, vi er straks halvveis i rugetiden og magen vokser som bare pokker..! :Knegg: Jeg kommer til å bli stor denne gangen også.. 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei jenter. :)

Herlighet, tiden flyr med nr. 2 i magen altså. Ser det er lenge siden jeg har vært her inne og oppdatert dere. Kan jo egentlig starte litt fra begynnelsen. Lå i senga fra slutten av mai og til ca. midten av august vil jeg si. Fy søren hvor dårlig jeg var.. Omgangssyke, fyllesyke osv. kan ikke sammenlikne seg i det hele tatt. Måtte ligge på et mørkt rom, med aircondition og vifte på, helt alene for å klare å overleve rett og slett. Jeg fikk medisiner av legen, men de hjalp ikke så veldig mye. Men de hjalp i den grad at jeg ble trøtt og fikk sovet en god del. Da jeg begynte å bli bedre ser jeg jo at jeg burde kanskje ha kommet meg til sykehuset, jeg var helt grå/blå i huden, huden flasset og jeg så helt død ut. Så jeg har nok vært rimelig uttørket. Men jeg klarte rett og slett ikke og tenke klart og klarte heller ikke å formidle hvor ille det var da jeg bare ville ligge alene for meg selv. Min fastlege hadde ferie i sommer, så de legene jeg besøkte klarte nok ikke å plukke opp hvor ille det var. Da formen begynte å ta seg opp i august fikk jeg virkelig tømt innpå med væske, spist mat og smurt meg godt. Så tror jeg har klart å komme meg ganske så godt ut av det hele. :)

Hadde oul i august og den kunne da fortelle at vi venter ei lita jente. 💕 Så her skal altså førstemann bli storebror til ei lillesøster, det blir nok veldig kjekt vil jeg tro! Han er allerede så utrolig omtenksom, både ovenfor mammaen sin som har baby i magen og for lilllesøster. Stryker på magen og koser. Så frøkna i magen kommer til å få verdens beste storebror. ❤️ Har en fastlege med et lite ul-apparat, så har sett lille i magen en del ganger allerede. Men skal tilbake på sykehuset igjen i november for en ekstra vekstkontroll, da storebror var veldig liten da han ble født og fordi jeg mest sannsynlig brygget på en svangerskapsforgiftning forrige gang. 

Nå er jeg vel rundt 26 uker på vei, så tiden har gått fort synes jeg. Jeg har for så vidt gått glipp av hele sommeren, så er nok derfor det føles litt sånn ut. Gått rett fra vår til høst, jeg. 😛 Merkelig følelse! Frøkna er veldig sterk og har allerede gitt meg noen kraftige spark og slag i ribbeina, så det blir spennende å se hvordan det blir fremover. Jeg føler meg allerede ganske så sprengt og høygravid. :fnise: 

Jeg har enda ikke kommet meg ut i jobb siden første sykdomsdag, og det kommer nok ikke til å skje heller. Bekkenet krangler og får fort kynnere, slik som sist. Jeg var mye bedre trent da jeg ble gravid denne gangen, da jeg har trent crossfit/styrke, men med tanke på hvor mye jeg lå i sommer har jeg mistet veldig mye muskler.. I tillegg er jeg allerede 7-8 kg tyngre enn da jeg var høygravid sist, så jeg er spent på hvordan alt dette påvirker bekkenet. Jeg var like tung som da jeg var høygravid sist, da jeg ble gravid denne gangen. En fin kombinasjon av mer fett på kroppen og mer muskler. Men nå er det dessverre mye fett. :haar: Andre som er i samme situasjon og kan fortelle meg om forskjeller i svangerskapene? 

Ettersom at vekten er litt høyere denne gangen og på grunn av de nye reglene så jeg ta den glukosebelastningen. Det skal gjøres nå på fredag og jeg er så utrolig spent! Jeg har hørt så mye fryktelig om den drikken, så kan ikke si jeg gleder meg. I tillegg er jeg livredd for at det skal slå ut og får beskjed om svangerskapsdiabetes. Ikke at jeg har noen symptomer på det, men det trengs vel heller ikke. Er så nervøs! Noen andre som har tatt denne?

 

Hvordan går det med dere? Alt bra? ❤️

Endret av Azalea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, den kvalmen høres fæl ut! Og spesielt nå i sommer da, jeg sleit med varmen oppi det hele jeg også. Men var ikke på langt nær så kvalm som deg. Synd at ikke den fine sommeren kunne vebtet et år, så kunne vi kosa oss ute med babyer og permisjon istedenfor ;) Her er svangerskapet ganske likt som sist, og jeg er også mye tyngre i utgangspunktet denne gangen. Fikk problemer med bekkenet allerede i uke 12, fullt sykemeldt, og kommer til å bli det ut svangerskapet. Kjedelig, men var forberedt siden det skjedde sist også.

Så gøy at dere venter en lillesøster ❤ Det gjør vi også. Storebror ville helst hatt en bror da. Men jeg tror han vil passe godt på søsteren sin. 

Masse lykke til med glukosebelastningen! Jeg tror jeg skal ta jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...