Gå til innhold

Hvordan kan minigravere være så dyre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte her i dag at det hadde vært kjekt å hatt en sånn en liten minigraver. Altså en sån bitteliten en som ikke er høyere en vanlige for er. Så jeg gikk på nett for å se om det var mulig å kjøpe. Men det fant jeg fort ut, at jeg ikke hadde råd til. Ser brukte mikrogravere koster over 500 000 kr. Hvordan i huleste kan de være så dyre? Gammel teknologi og alikevell ligger disse i høyere pris en hva store traktorer gjør.

Anonymkode: 0e156...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan nok finne billigere. 

Anonymkode: fe968...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan nok finne billigere. 

Anonymkode: fe968...af3

Ja, ser at jeg bare så på volvo og disse er kanskje av de dyreste. Men fremdeles er de ganske dyre. Generelt over 200 000 for alt over 2008 modell. 

 

Eneste jeg kan kalle rimelig er disse: https://www.anlast.no/kode/81117. 

Men tipper det er noe som ikke er bra med disse. Ønsker primært å bruke dem til å løfte stein og små graving her og der. Har null erfaring med dette kjøretøyet. 

Anonymkode: 7c803...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk heller ut Wacker Neuson, Kubota, Kobelco, Jcb, Hitachi, Bobcat, Case, New Holland.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at små gravemaskiner gjerne er dyrere enn store er at mange tenker likt som deg, at det er hendig med en liten graver. Mens minigraver og mellomstore gravemaskiner kan transporteres med bilhenger og traktorhenger, må store gravemaskiner flyttes med lastebil, gjerne med svanehalshenger. Det er ikke billig.   

Ser nå at du sammenlikner en minigraver med en stor traktor. En slik sammenligning gir ingen mening.

Endret av Traktor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...