Gå til innhold

Vitenskap og Gud


Anbefalte innlegg

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør deg, bruk ordene dine! 

Anonymkode: 97db2...a3a

ja ok

- det faktum at vi kom ut av evigheten og sitter her nå og har denne debatten burde få noen til å stille spørsmålet: hvorfor. Hva har det seg at noe i det heletatt finnes, at universet ser ut til å være designet for å gi liv, og at vi lever liv med mål og mening? observasjon av verden - gjenkjennelige mønster i virkeligheten, viser at noe driver det. Jeg kan se at uansett om høyre eller venstresiden i politikken vinner, så går det uansett i en bestemt retning. Hvem/hva driver dette? Dette kan til og med folk som driver med okkultisme/new age se, f.eks synkronisering som jeg merket mye av før og etter jeg ble kristen, som beskrevet her. Jeg tenker f.eks en tanke om en venn jeg ikke har tenkt på på 2 år, og idet jeg tenker den tanken, så ringer han. Bibelen beskriver endel av akkuratt dette, det spirituelle som er utenfor den matrielle verden, og du kan og dele den spirituelle verden inn i 2, dette er tydelig for oss kristne, vi har Gud men og en fiende. For hjelp til bl.a dette, har vi bibelen. Det å være kristen skal ikke være vanskelig, det er egentlig bare å legge det i hendene på og stole på Gud, selv om vi opplever motgang.

- bibelen er full av profetier som er oppfylt, både i gamle og i nye testamentet, mye av gamle testamentet er oppfylt i nye testamentet og mye i nye testamentet er profetier vi har sett etterpå, f.eks ødeleggelsen av det jødiske templet i år 70, 40 år etter Jesu død og oppstandelse og den jødiske diasporaen etterpå (eksilen). At de skulle forkaste sin egen messias (Jesus) og frelsen gå ut til hele verden står og i skriftene skulle skje. Kristne bekrefter derfor jødenes skrifter, selv om jødene intill videre forkastet sin egen messias.

- muslimer, mormonere og diverse andre sekter har kopiert ting ifra bibelen (profetier og diverse) og laget egne religioner basert på det, det står det og ville skje. Bibelen snakker om at det skal komme falske profeter og falske messiaser. Og her har du stort sett oppsummert de andre trosretningene som sier det er EN skapende gud. De andre religionene tar Ravi Zakkarias for seg, og de har jeg ingen grunn for å tro noe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...