Gå til innhold

Dere som er åpne for litt alternativt. Jeg føler jeg snapper opp så mye i underbevisstheten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvor tråden ble av. Men noen skrev at ingenting er forutbestemt, men at du har utvalgte veier i livet og med disse følger det nye utvalgte veier mens andre stenges. I en tråd her. 

Og det har seg litt sånn at jeg ikke var ærlig om mine følelser for en mann jeg har likt i nærmere 2 år. Jeg turte ikke og tro på at han hadde gjensidige følelser. Jeg hadde det forferdelig vondt og fornektet meg hele greia. 

Jeg er litt irritert på hvordan de voksne var så positive til kjærligheten da jeg var barn. De ertet meg med guttene og ble så glade hele tiden de trodde jeg kanskje hadde funnet noen. Men de gangene jeg faktisk forelsket meg ble bare alt et helvete. Masse krangling med foreldrene. 

Så var jeg håpløst i en jeg brukte masse tid med i 3 år, men som jeg aldri turte å ta steget med. Deretter dukket det endelig opp en ny. Og jeg tenkte at kanskje det endelig skjedde meg. Men jeg turte ikke tro på det. 

Og nå når jeg prøver å føle meg frem til om det er noe der, så føler jeg faktisk at det er stille/kaldt. Han har nok gått videre. I tillegg så liker han ikke bildene mine lenger, men derimot liker han venninna min sine. Jeg lurer jo på hva som kunne skjedd dersom jeg spurte han, men jeg føler at det blir veldig frekt. Men hvorfor følte jeg ikke at det var kaldt før?  Altså, den tiden jeg var sikker på at han likte meg? Ligger det noe i det å faktisk føle slik? 

Jeg er så sur på meg selv for dette. Jeg føler at veien er stengt. Og at den var åpen :( nå går jeg og ønsker at vi skal ha kontakt igjen. 

Anonymkode: 726f2...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 726f2...b5d

Dette er vel ganske vanlige tanker man har når man er betatt av noen.

Eller hvor mener du underbevisstheten og alternativ tenking kommer inn i bildet? :)

Anonymkode: 1fefa...b86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er vel ganske vanlige tanker man har når man er betatt av noen.

Eller hvor mener du underbevisstheten og alternativ tenking kommer inn i bildet? :)

Anonymkode: 1fefa...b86

Det lurer jeg også, dette er helt normale tanker for noen som er betatt.

Anonymkode: 7702c...4d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel ganske vanlige tanker man har når man er betatt av noen.

Eller hvor mener du underbevisstheten og alternativ tenking kommer inn i bildet? :)

Anonymkode: 1fefa...b86

 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg også, dette er helt normale tanker for noen som er betatt.

Anonymkode: 7702c...4d5

Med alternativ så mener jeg at følelsene mine ang hans følelser er annerledes. Han vet ikke at jeg fremdeles tenker litt på ham og at jeg har tenkt på ham i det hele tatt. Og jeg ser det jo også på at han ikke liker innleggene mine lenger. 

Jeg går bare og håpet på at det skal åpne seg igjen. :( jeg kommer også til å bli veldig sint på meg selv hvis hun jeg kjenner gir han en sjanse og det går bra. 

Anonymkode: 726f2...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Med alternativ så mener jeg at følelsene mine ang hans følelser er annerledes. Han vet ikke at jeg fremdeles tenker litt på ham og at jeg har tenkt på ham i det hele tatt. Og jeg ser det jo også på at han ikke liker innleggene mine lenger. 

Jeg går bare og håpet på at det skal åpne seg igjen. :( jeg kommer også til å bli veldig sint på meg selv hvis hun jeg kjenner gir han en sjanse og det går bra. 

Anonymkode: 726f2...b5d

Forstår at dette er noe som opptar tankegangen din. Kjærlighet og mangel på kjærlighet har opptatt mennesker i lang tid. Det kan kanskje føles slik, men det er nok ikke noe alternativt eller "overnaturlig" med dette. Du gjennomgår noe millioner på millioner av mennesker gjør hver dag over hele verden. Følelsene rundt kjærlighet som ikke blir gjengjeldt kan være tøffe, men til slutt går det bra og du kommer til å lure på hvorfor du tenkte så mye på akkurat den gutten eller mannen. Det kan jeg nesten garantere. ;)

Og hvem vet... kanskje du får han. :)

Anonymkode: 1fefa...b86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår at dette er noe som opptar tankegangen din. Kjærlighet og mangel på kjærlighet har opptatt mennesker i lang tid. Det kan kanskje føles slik, men det er nok ikke noe alternativt eller "overnaturlig" med dette. Du gjennomgår noe millioner på millioner av mennesker gjør hver dag over hele verden. Følelsene rundt kjærlighet som ikke blir gjengjeldt kan være tøffe, men til slutt går det bra og du kommer til å lure på hvorfor du tenkte så mye på akkurat den gutten eller mannen. Det kan jeg nesten garantere. ;)

Og hvem vet... kanskje du får han. :)

Anonymkode: 1fefa...b86

Men det jeg tror er at det var gjengjeldt. Men jeg kjenner forskjell nå. Som at det er kaldere. Jeg håper på å få ny sjanse. Jeg vet jo ikke svaret heller. Kanskje tenker han på meg. Folk reagerer forskjellig på avvisning, så jeg vet ikke hvordan han reagerte på min kalde væremåte. EGENTLIG så er det jeg som har avvist han. 

Det hadde nesten vært bedre om han virkelig avviste meg. Da hadde jeg ikke gått i den uendelige tankegangen "hvis" "hva om". 

Jeg opplever at folk plutselig tar kontakt igjen etter noen år uten kontakt. Jeg håper det gjelder han og. Jeg liker at livet byr på spennende resultater og ikke bare går den kjedelige veien.. :/ 

Anonymkode: 726f2...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunn fornuft kalles det.

Anonymkode: ba4aa...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sunn fornuft kalles det.

Anonymkode: ba4aa...bc1

?

Anonymkode: 726f2...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎11‎.‎05‎.‎2018 at 2:15 PM, AnonymBruker said:

Men det jeg tror er at det var gjengjeldt. Men jeg kjenner forskjell nå. Som at det er kaldere. Jeg håper på å få ny sjanse. Jeg vet jo ikke svaret heller. Kanskje tenker han på meg. Folk reagerer forskjellig på avvisning, så jeg vet ikke hvordan han reagerte på min kalde væremåte. EGENTLIG så er det jeg som har avvist han. 

Det hadde nesten vært bedre om han virkelig avviste meg. Da hadde jeg ikke gått i den uendelige tankegangen "hvis" "hva om". 

Jeg opplever at folk plutselig tar kontakt igjen etter noen år uten kontakt. Jeg håper det gjelder han og. Jeg liker at livet byr på spennende resultater og ikke bare går den kjedelige veien.. :/ 

Anonymkode: 726f2...b5d

Slutt er slutt. Men, du har lov å drømme, det er også en del av sorg etter samlivsbrudd. Å drømme er en fin egenskap.

Jeg er nesten sikker på at du har funnet deg en ny mann som elsker deg innen par, tre år. Og vil du ha kontakt med han du omtaler, må du ta kontakt og si hva du føler. Men da må du tåle en avvisning. Du kan jo omforme det du egentlig vil si til at: Du trenger en avslutning på forholdet, om dere kan møtes. Men hold trusa på, og forhold deg avdempet hvis han prøver å sjarmere deg i senk /senga. Ta det derfra, da ser du hvordan det går. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Atea skrev:

Slutt er slutt. Men, du har lov å drømme, det er også en del av sorg etter samlivsbrudd. Å drømme er en fin egenskap.

Jeg er nesten sikker på at du har funnet deg en ny mann som elsker deg innen par, tre år. Og vil du ha kontakt med han du omtaler, må du ta kontakt og si hva du føler. Men da må du tåle en avvisning. Du kan jo omforme det du egentlig vil si til at: Du trenger en avslutning på forholdet, om dere kan møtes. Men hold trusa på, og forhold deg avdempet hvis han prøver å sjarmere deg i senk /senga. Ta det derfra, da ser du hvordan det går. 

 

Fikk du det for deg at vi har vært sammen? Vi var ikke sammen. 

Og hvorfor er du sikker på at jeg har funnet en ny mann? Blir litt småirritert på denne garantien som hele tiden gis;"om så lenge har du garantert funnet en ny". 

Trusa har vært på hele tiden. Er ikke av de tåpelige kvinnene som lar seg "sjarmere i senk". 

Anonymkode: 726f2...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Det skinner igjennom at du ønsker bekreftelser fra andre her, om at det skal bli et forhold mellom deg og denne mannen. Men hvis du kjenner at det er kaldt, så er det kaldt. Så for din egen skyld - gå videre.

Det virker som du legger alt som heter glede og lykke i håpet om å finne en mann, "den Ene Rette". Som om livet ditt ikke kan bli godt før du finner Ham. Når du føler det på den måten, blir du altfor avhengig av hva mannen gjør/ikke gjør, og vil kjempe i mot det å bli avvist. Avvisning vil oppleves brutalt og smertefullt når man legger hele sin lykke i hendene på ett menneske.

Du trenger kanskje mer å få fokus mot hva du kan fylle livet ditt med, som kan gi deg glede og mening. der er det mye å oppdage! Hele livet igjennom kan mennesker gjøre oppdagelser om noe givende og godt, noe de kanskje ikke ante fantes engang. Du vil få det bedre med deg selv, og takler motganger bedre, når du har flere ting som fyller livet ditt og gjør deg godt.

Det er din oppdagelsesreise, der du lærer deg selv bedre å kjenne. Det finnes ingen garantier for at du finner Den Store Kjærligheten i form av en mann, men det finnes heller ingen garantier for det motsatte. Husk at kjærlighet finnes i mange andre former enn romantisk kjærlighet mellom to; kjærlighet som det er klokt å legge merke til og verdsette. Husk at du kan unne andre også å være lykkelige.

 

Anonymkode: 22f6e...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Fikk du det for deg at vi har vært sammen? Vi var ikke sammen. 

Og hvorfor er du sikker på at jeg har funnet en ny mann? Blir litt småirritert på denne garantien som hele tiden gis;"om så lenge har du garantert funnet en ny". 

Trusa har vært på hele tiden. Er ikke av de tåpelige kvinnene som lar seg "sjarmere i senk". 

Anonymkode: 726f2...b5d

Øh, har jeg gitt en lovnad - garanti? Hvis meg hvor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Atea skrev:

Øh, har jeg gitt en lovnad - garanti? Hvis meg hvor. 

"Jeg er nesten sikker på at du har funnet en annen om et par tre år"

Anonymkode: 726f2...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS: Det skinner igjennom at du ønsker bekreftelser fra andre her, om at det skal bli et forhold mellom deg og denne mannen. Men hvis du kjenner st det er kaldt, så er det kaldt. Så for din egen skyld - gå videre.

Det virker som du legger alt som heter glede og lykke i håpet om å finne en mann, "den Ene Rette". Som om livet ditt ikke kan bli godt før du finner Ham. Når du føler det på den måten, blir du altfor avhengig av hva mannen gjør/ikke gjør, og vil kjempe i mot det å bli avvist. Avvisning vil oppleves brutalt og smertefullt når man legger hele sin lykke i hendene på ett menneske.

Du trenger kanskje mer å få fokus mot hva du kan fylle livet ditt med, som kan gi deg glede og mening. der er det mye å oppdage! Hele livet igjennom kan mennesker gjøre oppdagelser om noe givende og godt, noe de kanskje ikke ante fantes engang. Du vil få det bedre med deg selv, og takler motganger bedre, når du har flere ting som fyller livet ditt og gjør deg godt.

Det er din oppdagelsesreise, der du lærer deg selv bedre å kjenne. Det finnes ingen garantier for at du finner Den Store Kjærligheten i form av en mann, men det finnes heller ingen garantier for det motsatte. Husk at kjærlighet finnes i mange andre former enn romantisk kjærlighet mellom to; kjærlighet som det er klokt å legge merke til og verdsette. Husk at du kan unne andre også å være lykkelige.

 

Anonymkode: 22f6e...a30

Så det ligger noe i det å føle slike ting altså? For det gjorde kjempe vondt å ignorere følelsene jeg hadde for han. Og jeg analyserer så veldig hvordan han oppfattet min oppførsel. Om jeg virket kald og såret han, eller om han egentlig aldri brydde seg. 

Anonymkode: 726f2...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...