Gå til innhold

En pedofil blir uthengt i mitt nabolag!


philippa starck

Anbefalte innlegg

Jeg var på butikken nettopp, og der hang en plakat med navnet på en mann, hans yrke og hvor han bodde, med beskjed om at vi måtte holde oss unna ham og at han hadde forbrutt seg mot mindreårige jenter. Han hadde også sont denne dommen.

Jeg og en annen som sto der, fjernet hele plakaten. Jeg synes ikke dette er noen ok måte å behandle mennesker på, og sitter her med en guffen magefølelse. Dette var ikke riktig måte å angripe saken på, mener jeg. Men hva er egentlig riktig i en sånn sak....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Jeg syns dere gjorde rett, for selv om man virkelig skulle ønske at man fikk vite slikt, så har ALLE mennesker rett til privatliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En advarsel til folk med småbarn er egentlig på sin plass, så folk kan være obs. Men det hadde kanskje vært bedre å ta det litt mer diskret...HAR de sonet og oppriktig angrer, kan de få en ny sjanse. Men har de forbrutt seg opptil flere ganger, synes jeg faktisk de har bevist at de ikke bryr seg filla, og dermed gitt avkall på retten til flere sjanser.Da er det helt i orden etter mitt syn å henge de ut. Da er det kun å beskytte uskyldige unger, noe som bør være i alles interesse.

SÅ, i utgangspunktet enig i det dere gjorde, selv om jeg ikke hadde fått meg til å fjerne en slik plakat selv. Hadde antaglieg latt som jeg ikke hadde sett den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Og hvem kunne vite om dette ikke var ren ondskap, at plakaten var hengt opp for åp ramme en uskyldig mann.

Vanskelig med sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Men hva hvis nabojenta på 10 år blir antastet av han? Foreldrene hennes visste ikke noe om dette, fordi du fjernet plakaten og tok fra dem muligheten til å få informasjonen :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje han, inspirert av rikets røst og med fornyede ideer om skyldebot gjennom anger og forsoning, hadde hengt den opp selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva hvis nabojenta på 10 år blir antastet av han? Foreldrene hennes visste ikke noe om dette' date=' fordi du fjernet plakaten og tok fra dem muligheten til å få informasjonen :tunge1:[/quote']

Hva hvis nabojenta på 10 år SIER hun ble det fordi hun så plakaten og ønsker oppmerksomhet? :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hadde fjernet den. Det er jo ikke sikkert han er pedofil engang, kan jo være ren onskap ute å går. Jeg ville og sagt i fra til de i butikken jeg. Synes ikke noe om å henge ut mennesker på den måten. Som oftest går ryktene så fort alikavel at de fleste ville vist om denne mannen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem kunne vite om dette ikke var ren ondskap, at plakaten var hengt opp for åp ramme en uskyldig mann.

Vanskelig med sånt.

Ja nettopp. Derfor gjorde du den eneste riktige. Vi kan ikke ta loven i egne hender, selv om hjerte vårt vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at naboer har all rett til å vite om slike forhold. Tenk å bo i nærheten av en slik person og ikke ane dette - hva om han er leder i idrettslag, el. ?

"Alle har rett til et privatliv" er det en som skriver - men hva med de stakkars ungene denne mannen har ødelagt livet til ? Og hva med neste gang - for det viser seg at det hører til sjeldenhetene at slike ikke forgriper seg igjen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Devil's Spawn
Jeg mener at naboer har all rett til å vite om slike forhold. Tenk å bo i nærheten av en slik person og ikke ane dette - hva om han er leder i idrettslag, el. ?

"Alle har rett til et privatliv" er det en som skriver - men hva med de stakkars ungene denne mannen har ødelagt livet til ? Og hva med neste gang - for det viser seg at det hører til sjeldenhetene at slike ikke forgriper seg igjen ?

Ja, ikke så farlig hvis det hadde vært en uskyldig som hadde fått trynet sitt klistra opp, selv om det hadde vært broren, mannen eller faren din. Det viktigste er å ta de pedofile, koste hva det koste vil! Korsfest! Korsfest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rattleshake, for det første så ville jeg ikke hatt noe å gjøre med hverken mann, bror eller far om han hadde forgrepet seg på små barn. Det er faktisk det eneste som er totalt uakseptabelt for meg.

Jeg er faktisk for at det offentlige går ut og informerer om slikt - da slipper vi at uskyldige blir rammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Jeg er faktisk for at det offentlige går ut og informerer om slikt - da slipper vi at uskyldige blir rammet.

Justismord har jo skjedd før.

Dessuten er det en falsk "trygghet". Hva med de pedofile som aldri har blitt dømt? Jeg tror det blir lett for at man da vil stole for mye på de som ikke er uthengt og får fokus på feil sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener at naboer har all rett til å vite om slike forhold.

Hvis det er 30 år siden han ble dømt og han ikke har gjort noe galt i mellomtiden også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rattleshake' date=' for det første så ville jeg ikke hatt noe å gjøre med hverken mann, bror eller far om han hadde forgrepet seg på små barn. [/quote']

Han snakket om de som uskyldig ble klistret opp slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt pedofile be om å bli kjemisk kastrert fordi de ikke stoler på sine egne drifter.

Heldigvis så kommer flere og flere slike saker fram nå - jeg tenker med gru på alle de som ble utsatt for slikt i min barndom og som aldri turde å si ifra om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis så kommer flere og flere slike saker fram nå - jeg tenker med gru på alle de som ble utsatt for slikt i min barndom og som aldri turde å si ifra om det.

Det kommer også frem fler og flere saker med justismord, fra en tid da man kunne lite om dommeravhør av barn.

Skikkelig kult for disse å bli hengt ut, og så tar det 10 år før de renvaskes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...