Gå til innhold

Hvilken taxi skal jeg ringe ved karl johan


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aldro vært uteni oslo før og tror jeg har rotet meg bort litt :( .. hvilket nummer kan jeg ringe for taxi i karl johan området? Eller er det bare å ringe selve oslo taxi? De kan jo f eks være laaaangt unna.

Anonymkode: d0fb3...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ringer 02323. Sentralen sender den bilen som er nærmest deg. Men om du er på Karl Johan natt til lørdag/søndag får du ikke bestilt taxi, da må du stille deg i taxikø på holdeplassen.

Anonymkode: 13f2d...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får håpe du får en taxi-sjåfør som kan Norsk eller engelsk, forrige gang jeg tok taxi i Oslo (oktober 2017). Kunne taxi-sjåføren verken norsk eller engelsk, ble en dyr og merkelig tur...

Anonymkode: b9b00...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ungått Oslo Taxi. 
De har... merkelig oppførsel. O_o
(hadde bestilt taxi for å nå et fly engang, og taxien dukket aldri opp, når man ringte for å høre om den var langt unna ble bestillingen "fjernet" og damen på telefonen gikk amok). 
Så... ungå Oslo Taxi. Rare folk som jobber der.  O_o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilken taxi du bruker. Aldri sett deg i passasjersetet. 

Sett deg alltid i baksetet. 

Anonymkode: 13f2d...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt god erfaring med Uber Black og Uber Lux. Da får man en norsk sjåfør i en god bil (hvis du har uflaks får du en Jaguar da). 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hvilken taxi du bruker. Aldri sett deg i passasjersetet. 

Sett deg alltid i baksetet. 

Anonymkode: 13f2d...267

Hvorfor ikke? Eneste bilen der baksetet er bedre er S-klassen. Hvis man kjører taxi har mange bedritne bakseter. Dessuten liker jeg å se hva sjåføren gjør.

8 minutter siden, Drakan skrev:

Ville ungått Oslo Taxi. 
De har... merkelig oppførsel. O_o
(hadde bestilt taxi for å nå et fly engang, og taxien dukket aldri opp, når man ringte for å høre om den var langt unna ble bestillingen "fjernet" og damen på telefonen gikk amok). 
Så... ungå Oslo Taxi. Rare folk som jobber der.  O_o

Har aldri ringt å bestilt en taxi, men Oslo Taxi har jeg hatt gode erfaringer med. De har vanligvis sjåfører som vet hvor landemerkene er og de snakker norsk eller engelsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oslo taxi er i Oslo ;)

Enkleste er vel bare å praie en, gå bort fra gågata og still deg i en noenlunde trafikkert gate.

Du er nok i nærheten av en taxiholdeplass også, men nå vet jeg ikke hvor på karl johan du er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Har aldri ringt å bestilt en taxi, men Oslo Taxi har jeg hatt gode erfaringer med. De har vanligvis sjåfører som vet hvor landemerkene er og de snakker norsk eller engelsk. 

Aldri ring Oslo taxi i alle fall. O_o
Anså de som et godt firma frem til den opplevelsen. Vet ikke hvem som hadde ansvar for telefonen, men det var sjokkerende oppførsel. Ikke jeg som ringte, men hørte damen hyle når kompisen ringte for å høre hva som skjedde. Var ingen tegn til at noe var galt utennom at taxien ikke dukket opp til avtalt tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Oslo Bytaxi, i hvert fall:

Ellers er det lett å finne fram hvor som helst hvis du har smarttelefon, bare å sørge for at GPS er på og bruke en kart-app.

Anonymkode: 963af...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...