Gå til innhold

Alle- eller ingen hysteriet går for langt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier... Og selv blant voksne gjelder dette. En ting er i barnebursdager, dette er jeg 100% for, men når man ikke kan gi gaver til for eksempel 2/10 barnehageansatte fordi de andre tilsynelatende kan føle seg krenket, begynner man å lure.

Saken er at vi har skolestarter. Barnet har kost seg i barnehagen i alle år, men det er spesielt 2 ansatte UNGEN har et godt forhold til. Er det greit å gi gave til disse på en diskré måte? 

Jada, er klar over at alle drar lasset. At det bare er å gi en felles gave som de kan ha på pauserommet. Eller fortelle at ungen setter pris på de i stedet for gave. Men jeg har bestemt meg for at gave skal det bli, og vil bare høre hva dere mener. Er dette virkelig ille, skal jeg så klart revurdere mitt standpunkt.

Ikke kom med at postmannen, bussjåføren, butikkansatte osv også fortjener en gave, please.

Til dere barnehageansatte, tiden da enkelte vil takke dere har kommet. Vil dere hjelpe alle oss som har skolestartere med å fortelle hva som kan være lurt å gi som gave, og til hvem? Hvert år lages lignende tråder, så tenkte vi heller kunne bruke denne.

Anonymkode: 98b5e...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på jobben, tenker jeg. Jeg tenker at i noen tilfeller er det kanskje slik at enkelte ansatte sin rolle på jobb gjør det lettere for dem å få god kontakt med barna. Si at en av de ansatte har delvis ansvar for å gjøre papirarbeid eller annet der den tilbringer tid med barna. Jobben han gjør er fortsatt viktig, men kanskje han aldri får den samme gode kontakten med barn der han blir belønnet, og det er jo litt kjedelig. Nå er dette kanskje ikke så gjeldende i barnehager, da, ikke vet jeg

Tenker også at noen ganger kan andre ansatte ha vært like viktige og bidratt med barnets utvikling innenfor læring, det sosiale osv, men at barnet ikke er like knyttet til den som har vært en viktig "læremester". Så igjen kan det bli en skeivfordeling der man får et inntrykk av dem barna liker best er de som har gitt mest, mens egentlig kan de barnet liker best ha fungert mer som snille besteforeldre og ikke bidratt med så mye annet. 

Ellers så tenker jeg at det ikke er et spesielt problem når gaven gis diskret, det er ikke noe jeg hadde giddet reagere på. Men om det skjer ofte at for eks en av latsabbene på jobb som bare diller med barna og aldri gidder bidra med vask og andre "kjedelige" oppgaver på jobb, så hadde jeg kanskje irritert meg som kollega. 

Anonymkode: 578bb...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da minstemann sluttet i bhg, gav jeg en Helle turkniv til hver av de ansatte på hans gruppe ( var 3 stk). Gjorde ikke noe stort nummer ut av det, men skrev en liten lapp på hver kniv og la de i hylla hans... Han gikk på friluftsgruppa.

Anonymkode: 180b3...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke la sønnen din gi en gave han har laget selv? Eller en hyggelig tegning hvor du hjelper han å skrive noen ord? Det er jo hans relasjon med de to ansatte som er viktig her,

Anonymkode: 05098...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis disse to er på hans avdeling og det da er EN som ikke får, synes jeg kanskje det blir litt feil (som tidligere ped.leder)...

Hvis disse to er spredt i barnehagen og det er litt mer tilfeldig at det akkurat er disse to, blir det kanskje litt annerledes. Jeg ville nok allikevel ha slengt med noe sjokolade/frukt eller noe til pauserommet i tillegg, sånn at alle fikk NOE når du først gir, for som du sier, alle drar lasset sammen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er som du sier i eksempelet, to av ti, som får gave, så syns jeg ikke det er noe problem

Anonymkode: aae5c...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...