Gå til innhold

Hvordan kan jeg finne ut hvem som eier bilen, når jeg kun har 2 av sifrene på skiltet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Finnes det noen side der jeg kan finne ut det? Det kjørte nettopp en råkjører forbi huset vårt, som ligger i et boligstrøk. Fartsgrensen er 50 km/t. Han kjørte i 100 km/t 😱 Jeg vil gjerne anmelde ham pga råkjøring! Er det noen som vet hvordan jeg kan finne ut reg nr? Vegvesenet og 2282 fungerte kun om jeg har alle tallene og bokstavene.

Anonymkode: 9119a...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det noen side der jeg kan finne ut det? Det kjørte nettopp en råkjører forbi huset vårt, som ligger i et boligstrøk. Fartsgrensen er 50 km/t. Han kjørte i 100 km/t 😱 Jeg vil gjerne anmelde ham pga råkjøring! Er det noen som vet hvordan jeg kan finne ut reg nr? Vegvesenet og 2282 fungerte kun om jeg har alle tallene og bokstavene.

Det kan du nok ikke. Du må ha alle sifrene for å søke opp eier, sier seg selv egt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Politiet kan nok finne ut hviken bil det var, om du i tillegg til de to tallene har bilmerke  og farge og helst modell.

Anonymkode: 6565b...7f0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er jammen god. Du går på nettet og ber om hjelp fremfor å plukke opp telefonen når det skjer og slå 02800? 

Du finner aldri ut av spørsmålet ditt. Politiet kan ha en sjangs i sine registre. 

Anonymkode: 1272e...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Plaget det deg at noen brøt fartsgrensen? Følte du deg truet? Eller er du den sure personen som skal anmelde alle du ser bryter loven? 

Selv om du har hele skiltnr. Så kommer du ingen vei. Du kan ikke bevise hvilken hastighet personen hadde. 

Anonymkode: 45346...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Plaget det deg at noen brøt fartsgrensen? Følte du deg truet? Eller er du den sure personen som skal anmelde alle du ser bryter loven? 

Selv om du har hele skiltnr. Så kommer du ingen vei. Du kan ikke bevise hvilken hastighet personen hadde.

Kan en bil i 100 km/t gjennom ens eget boligstrøk være noe mindre enn plagsomt?

Skal man la være å anmelde alle ulovlige handlinger som ikke kan bevises?

Høres mer ut som land vi ikke liker å sammenligne oss med.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
På 9.5.2018 den 19.25, AnonymBruker skrev:

Fikk du målt farten hans? Har du bevis? Hvis ikke, kommer du ingen vei. Neste gang står du klar med en dukke i en barnevogn og dytter den ut i veien foran bilen hans, da skjønner han sikkert litt mer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan bevise hvem som faktisk kjørte?
Hvem som eier bilen beviser ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 28.5.2018 den 3.42, AnonymBruker skrev:

Hilsen en som elsker å bryte fartsgrensen? 

Skal man bare la være å anmelde folk som bryter loven? Eller skal man bare ignorere det faktum at farlige mennesker bare får kjøre videre? Hva om personen meier ned en unge neste gang fordi han ikke har sjangs til å stoppe på grunn av farten? Fartsgrensene er der for en grunn vettu.

Anonymkode: ad986...598

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en anonym bruker skrev, selv om du finner ut hvem som eier bilen, så er det ikke nødvendigvis hun som kjørte.

Du har to siffer i kjennemerket, det gir potensielt ca 1000 mulige bileiere dersom du vet hvor i rekken sifrene er og vet hva bokstavene er.

Hvis du ikke vet hva bokstavene er, men vet for eksempel de to siste sifrene, så har du over 30 000 muligheter (det finnes over 3 millioner registrerte person- og varebiler i Norge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om politiet får veldig mange meldinger fra forskjellige personer om den samme bilen så tar de en tur til eieren, vedkommende står ansvarlig for bilen.

Vet man merke og modell på en bil samt farge og to sifre med dens riktig plassering i skiltet skal det ikke være for vanskelig for politiet å finne ut av det. Hvis de gidder da.

Og folk som kjører veldig fort i boligfelt ER farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...