alli634 Skrevet 8. mai 2018 #21 Del Skrevet 8. mai 2018 23 minutter siden, JackNapier skrev: Står du for reparasjonsutgiftene da? Skulle den konke kan den skrotes 👍 får vel 3000 i vrakpant nå til dags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #22 Del Skrevet 8. mai 2018 21 minutter siden, alli634 said: Skulle den konke kan den skrotes 👍 får vel 3000 i vrakpant nå til dags Helt riktig. Du KAN IKKE ryke på en smell om du har en riktig gammel bil, uansett hvor uheldig du er. Å tape 5000 er ingen ting. Med en mer normal bil (200 000) taper du 50 000 første året om du er uheldig, mens du "bare" taper 30 000 om du har flaks. Anonymkode: ff4e7...5a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #23 Del Skrevet 8. mai 2018 Du får lån til bil i jobb. Anonymkode: 0ec70...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 8. mai 2018 #24 Del Skrevet 8. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Skaff bolig nær jobben. Å skulle pendle så lsngt hver dag er urealistidk i lengden. Det er ekstremt tidkrevende og veldig dyrt. Anonymkode: c5652...a7a Ja det er planen, men blir fort 2 mil en vei selv om jeg flytter så nært jobb som det går. Det er veldig øde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 8. mai 2018 #25 Del Skrevet 8. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar jo ikke så lang tid å spare opp den summen når du får deg jobb... Anonymkode: f32fd...882 Men hvordan skal jeg komme meg til jobb for å få spart de pengene? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2018 #26 Del Skrevet 8. mai 2018 Alt. 1) Hør med foreldrene dine om de kan låne deg noen 10 tusen til en ok bil. Alt. 2) Ta med det signerte jobbtilbudet i banken og hør om et billån. Ja, det vil jo koste litt mer enn om du får låne av mamma og pappa, men det er faktisk ok å gjøre. Et alternativ som ikke koster så mye er å høre med den som blir din sjef om det er noen som bor i samme området som du bosetter deg, og som kan tenke seg å ta deg med (mot å dele kjøreutgiftene). Anonymkode: 7d3fb...d82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GauteS Skrevet 8. mai 2018 #27 Del Skrevet 8. mai 2018 13 minutter siden, jentafralandet said: Ja det er planen, men blir fort 2 mil en vei selv om jeg flytter så nært jobb som det går. Det er veldig øde Det er stor forskjell på 2 og 7 mil. Det ene er "ingenting", bare et velkomment pust i bakken før og etter jobb, det andre er farlig nær smertegrensa, især om vinteren, der du enkelte dager bruker bortimot 1½ time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 8. mai 2018 #28 Del Skrevet 8. mai 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare tull. Jeg kjøpte "nødbil" for litt over 2 år siden. 20 år gammel, akkurat passert Eu-kontroll, kjørt under 100.000 (!). Pen var den ikke, langt derifra. Betalte 12.000 inkl. registrering. Den gikk som en klokke, aldri noe tull. Ingen verkstedsutgifter. For et par måneder siden ble skrotet. Jeg fikk en steinsprut i frontruta, på verst tenkelig sted. Eneste utvei var helt ny rute, som da ville kostet omtrent det samme som verdien på bilen. Og jeg hadde ikke tegnet egen forsikring mot steinsprut. Men den kostet meg altså litt mer enn 500 kroner pr. mnd. i nesten 2 år. Selvfølgelig med forsikring, årsavgift og bensin i tillegg. Likevel er det lave kostnader, totalt sett. Velger man en billig, gammel bruktbil er det imidlertid veldig lurt å ha med seg en rutinert bilmekaniker eller lignende når man prøvekjører/sjekker bilen før kjøp. Anonymkode: 4e6e1...9cd Dynamo, vannpumpe, vinduspussermotor, fire nye dekk, bremseskiver, eu-kontroll, mange slipper unna med mindre enn 20000 i slike kostnader pr år, men ikke alle. Billig bil er det billigste, men det er mye dyrere enn gratis, og bompengene merker mange veldig godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå