Gå til innhold

Passordet mitt sto skrevet på pakken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Hentet ut en pakke på post kontoret i dag. På sendeseddelen som er klistret utenpå esken sto e-postadressen og passordet mitt, som er til brukerkontoen på netthandelen (der jeg hentet pakke fra) 

sjansen er liten, men det verste som kunne skjedd er jo at noen logget seg inn på min konto og handlet på faktura eller la inn bud på ting, som jeg senere kanskje hadde fått inkasso på. 

 

Ble litt overrasket. Syntes det var veldig merkelig. 

Hva syntes dere? 

Anonymkode: 3821f...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her må du sende en klage og tilbakemelding til netthandelen du bestilte fra. Det er ikke greit å feste på e-post og passord utenpå en pakke.
Det du gjør nå er å logge deg på netthandelen og slette all kortinformasjon og annet personlig som ikke bør være tilgjengelig for uvedkommende. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes veldig pussig ut. Neppe policy i den butikken med mindre det er noen sykt sære greier. Ville skiftet passord, bare for sikkerhets skyld, og sendt dem en mail om at dette var ganske håpløst. Det finnes større tragedier, men det var virkelig rare greier.

Anonymkode: 5b85d...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes veldig rart ut! Ville tatt kontakt med nettstedet, og skiftet passord på kontoen din snarest for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 9335d...ca2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skiftet passord og slettet alle konto opplysninger og sendt Mail, så det har jeg gjort. Men ville bare høre hva andre også mente om det 🤗 

 

Ts 

Anonymkode: 3821f...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god grunn til å bruke ulike passord på de forskjellige nettsidene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så rart!! 

Anonymkode: 2d0dd...2a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hva slags nettbutikk var dette? 

 Høres veldig uprofesjonelt ut... 

Anonymkode: b1e85...e46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 Hva slags nettbutikk var dette? 

 Høres veldig uprofesjonelt ut... 

Anonymkode: b1e85...e46

Netthandelen 

 

ts :) 

Anonymkode: 3821f...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du si ifra hva de svarer deg på mail? Lurer på hva de bruker som unnskyldning

Anonymkode: 43169...d1d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du si ifra hva de svarer deg på mail? Lurer på hva de bruker som unnskyldning

Anonymkode: 43169...d1d

Ja, jeg kan holde dere oppdatert 😊 Regner ikke med jeg får noe Svar før i morgen, visst jeg i det hele tatt får noe svar 🙄

Anonymkode: 3821f...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Netthandelen 

 

ts :) 

Anonymkode: 3821f...bb8

Altså netthandelen.no 

Anonymkode: 3821f...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt bak mål. De skal strengt tatt ikke ha tilgang til passordet ditt heller. Om man glemmer passordet sitt er det langt vanligere å måtte lage et nytt et, enn at nettsiden sender deg ditt gamle. 

Anonymkode: f680f...98d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker du samme passord som du har brukernavn da? Aldri opplevd at passord skrives på pakken, men brukernavn er ikke uvanlig. Hvis det mot formodning allikevel var passordet bør du ringe nettbutikken å be om en redegjørelse av sikkerhetsrutinene deres

Anonymkode: 1db89...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du samme passord som du har brukernavn da? Aldri opplevd at passord skrives på pakken, men brukernavn er ikke uvanlig. Hvis det mot formodning allikevel var passordet bør du ringe nettbutikken å be om en redegjørelse av sikkerhetsrutinene deres

Anonymkode: 1db89...feb

Nei, det er ikke samme som brukernavn. E-postadressen min er brukernavnet, og begge deler står der rett over hverandre. Man ser ganske lett det er passord står typisk lotte1234 (det var bare et eksempel) 

Anonymkode: 3821f...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt bak mål. De skal strengt tatt ikke ha tilgang til passordet ditt heller. Om man glemmer passordet sitt er det langt vanligere å måtte lage et nytt et, enn at nettsiden sender deg ditt gamle. 

Anonymkode: f680f...98d

Faktisk er det vanlige at passordet ikke engang lagres på den nettsiden man er inne på. Når man lager et passord første gang, genereres det en sk. checksum, denne blir lagret. Ved innlogging kjører man så en ny checksum operasjon ut ifra passordet, denne sammenlignes så med den lagrede. Er de like, er passordet det samme, og du får adgang. Denne funksjonen går bare en vei, så man kan ikke finne passordet ut ifra checksum.

Det vil isåfall si at netthandelen lagrer passord i klartekst, noe som er aldeles hårreisende, og veldig merkelig.

Anonymkode: edb3f...57b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg kan holde dere oppdatert 😊 Regner ikke med jeg får noe Svar før i morgen, visst jeg i det hele tatt får noe svar 🙄

Anonymkode: 3821f...bb8

 Har du fått noen respons fra den nettbutikken enda? 

Anonymkode: b1e85...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Hentet ut en pakke på post kontoret i dag. På sendeseddelen som er klistret utenpå esken sto e-postadressen og passordet mitt, som er til brukerkontoen på netthandelen (der jeg hentet pakke fra) 

sjansen er liten, men det verste som kunne skjedd er jo at noen logget seg inn på min konto og handlet på faktura eller la inn bud på ting, som jeg senere kanskje hadde fått inkasso på. 

 

Ble litt overrasket. Syntes det var veldig merkelig. 

Hva syntes dere? 

Anonymkode: 3821f...bb8

Det skal bare ikke være mulig! Du må straks endre passordet. Eier av nettstedet bør også varsles eventuelt Datatilsynet. Fordi her er det noe som ikke stemmer.

Anonymkode: 55f33...6e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Netthandelen 

 

ts :) 

Anonymkode: 3821f...bb8

:opplyser: Netthandel eksisterer ikke, lengre :hoho:

Anonymkode: 55f33...6e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...