Gå til innhold

En måned på meg ..... hva gjør jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ok. du er avhengig av sukker og raske karbohydrater det er tydelig. Om du klarer å kutte ut det vil blodsukkeret ditt bli mer stabilt og det vil bli lettere å håndtere sultfølelsen din. 

Jeg ville anbefalt deg en lavkarbo høy fett diett med periodisk faste fra kveld gjennom natten og fram til lunsj. (16 timer) Da vil insulinet (som også kalles fettlagringshormonet) senkes så mye at kroppen din faktisk kan bruke lagret fett som energi i stedet for glukosen du får i maten. Det er også bevist du du ikke mister muskelmasse ved fasting (pga mye høyere produksjon av growt hormone), men dersom du bare spiser lavkalori gjennom hele dagen får du ikke økt vekthormonet slik at musklene da kan bli brutt ned. Det er veldig mye vitenskap og forklaringer om hva som skjer i kroppen din ved fettlagring som jeg ikke orker å ta her. legger heller ved noen linker så kan du lese om det /se video selv :)

Lykke til!

https://idmprogram.com/insulin-works-hormonal-obesity-vii/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å få til en revolusjon på en måned høres litt vel optimistisk ut, selv om du trener mer og spiser mindre.

Anonymkode: 01b81...17b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man bli slankere sies det at 20%er trening og 80% er kosthold. 

Jeg gikk på noe som heter «spis som lene» i fire uker. Dette består av etkosthold bestående av minst 20 gram proteiner til hver måltid(2-3 for dag), pluss to måltider bestående av ernærings/proteinshake. 

Kostholdet var også veldig strikt med tanke på sukker og fett. Kun rene matvarer og hvert måltid så balansert som mulig. 

Jeg gikk ned 5-6 kg og 33 cm fordelt på hele kroppen. Strammere ble jeg og. 

Dette er et år siden, og har kun gått opp et kg, men shaker(prøver)1 gang for dag. 

Jeg endret tankegangen på disse ukene og det hjelper meg å unngå dårlige kostholdsbeslutninger i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2018 den 1.29, xorze skrev:

Du kan vurdere det jeg gjorde, TS. Jeg raste ned fra 84-70 kg på 2 måneder ved å faste periodevis. Gikk hele livet å trodde at visst man gikk litt for lenge uten mat så var det LIVSFARLIG, men jeg selv fant jo ut at det var stikk motsatt når jeg prøvde det selv. Følte meg bra hele veien, hadde mer energi på trening(selv på tom mage) og var mer opplagt generelt i hverdagen. Dette var 8 måneder siden og jeg faster periodevis fortsatt . (16 Timer i strekk med kun vann for min del) Ligger fortsatt på 70 kg, men nå spiser jeg hva jeg vil uten å gå opp i vekt igjen. Anbefaler deg så klart å undersøke nærmere før du prøver det. Det som inspirerte meg til å prøve fasting var en som het Dr Jason Fung og en Youtube kanal med navn "What I've Learned".

 

Jeg ble litt nysjerrig på dette med faste, så googlet jason fung og tittet litt på youtube. Hvordan faster du? Hver dag eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/6/2018 at 10:20 PM, AnonymBruker said:

Jeg har en måned på meg til å gjøre noe drastisk! Om en måned skjer det store ting og denne slappfisken av en kropp skal vise seg i bikini og det må bli bra! 

Min kropp er totalt utrent! Jeg elsker mat. Spiser altfor mye altfor ofte. Elsker brus vin og godis. Spiser altfor mye! 

Kroppen er slappfisk. Den må strammes opp! Den henger og slenger. 

Jeg er 173 høy og veier 69 kilo. Ikke overvektig men det må ned noen kilo og ikke minst strammes opp.  Jeg har en måned. Hva gjør jeg? Spiser mindre og Oftere? Faster? Kutter måltider? 

Trene vet jeg at jeg skal! 

Alt av brus godis og snop skal kuttes ut! Vin og! Tror at med dette alene vil ting skje av seg selv men allikevel tar jeg imot tips!

Anonymkode: 22df4...454

Tror du skal ha et perspektiv på den bikinien til sommeren 2019 jeg :) det er litt for sent nå å holde på...men starte nå så har du et desto bedre grunnlag mot neste sommer. 

Høres ikke ut som du kan noe særlig om kosthold ..så med mindre du lærer dette ordentlig så kan du raskt bruke masse tid på å feile der også. Du er nok ikke et helt håpløst tilfelle siden du forstår at snop, brus o.l må kuttes ut ..men forstår du egentlig hva som gjør snop så skadelig for bikini formen? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/21/2018 at 4:59 PM, mlifjeld said:

ok. du er avhengig av sukker og raske karbohydrater det er tydelig. Om du klarer å kutte ut det vil blodsukkeret ditt bli mer stabilt og det vil bli lettere å håndtere sultfølelsen din. 

Jeg ville anbefalt deg en lavkarbo høy fett diett med periodisk faste fra kveld gjennom natten og fram til lunsj. (16 timer) Da vil insulinet (som også kalles fettlagringshormonet) senkes så mye at kroppen din faktisk kan bruke lagret fett som energi i stedet for glukosen du får i maten. Det er også bevist du du ikke mister muskelmasse ved fasting (pga mye høyere produksjon av growt hormone), men dersom du bare spiser lavkalori gjennom hele dagen får du ikke økt vekthormonet slik at musklene da kan bli brutt ned. Det er veldig mye vitenskap og forklaringer om hva som skjer i kroppen din ved fettlagring som jeg ikke orker å ta her. legger heller ved noen linker så kan du lese om det /se video selv :)

Lykke til!

https://idmprogram.com/insulin-works-hormonal-obesity-vii/

Dæven ikke verst at du er såpass inne på det :) liker spesielt at du ikke nevner noenting om kaloritelling. 

However...kan ikke helt si meg enig i den faste perioden hvor du skipper frokost. Det som skjer i mangelen på mat er at det frigjøres mengder av glukagon for å heve blodsukkeret slik at hjernen får glukose. Itillegg så frigjøres mange ulike stresshormoner som har en nedbrytende effekt i seg selv. (f.eks kortisol) Stresser man om morgenen så øker mengden stresshormoner veldig fra nivåene som allerede er satt i sirkulasjon fra oppvåkningsfasen. Grunnen er jo behovet for energi og det hentes ikke fra fettcellene, heller fra musklatur, vev o.l. Så hvis en vektredusering i fett% er målet så vil man nok etter noen uker ha gått opp i fett% relativt til resten av kiloene. X faktorene her er jo hvor mye stress, dårlig tid? mye som skal gjøres? fysisk arbeid? trafikk? osv.  

Men ellers on point og bra skrevet.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...