Gå til innhold

En måned på meg ..... hva gjør jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en måned på meg til å gjøre noe drastisk! Om en måned skjer det store ting og denne slappfisken av en kropp skal vise seg i bikini og det må bli bra! 

Min kropp er totalt utrent! Jeg elsker mat. Spiser altfor mye altfor ofte. Elsker brus vin og godis. Spiser altfor mye! 

Kroppen er slappfisk. Den må strammes opp! Den henger og slenger. 

Jeg er 173 høy og veier 69 kilo. Ikke overvektig men det må ned noen kilo og ikke minst strammes opp.  Jeg har en måned. Hva gjør jeg? Spiser mindre og Oftere? Faster? Kutter måltider? 

Trene vet jeg at jeg skal! 

Alt av brus godis og snop skal kuttes ut! Vin og! Tror at med dette alene vil ting skje av seg selv men allikevel tar jeg imot tips!

Anonymkode: 22df4...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket

Greit, greit, ikke så mange utropstegn og gjentagelser er du snill. Kroppen er slappfisk, du spiser for mye og kroppen må strammes opp. 

Vi skjønner tegninen. 

Jeg tipper at du allerede har en kropp som andre synes ser bra ut i bikini, og at dette nok sitter mest i ditt eget hode. Kanskje er du spent og gleder deg og ser frem til det som skal skje, og det fører til at du vil alt skal være perfekt, slik du ser det for deg i hodet ditt. Men i bunn og grunn tror jeg du er nærmere målet enn hva du selv synes. 

I tillegg til å legge om kostholdet som du selv sier (ikke hopp over måltider, men kutt ut alt som ikke er direkte næring for kroppen), ville jeg gått på 2-3 timers (gjerne mye lengre hvis du kan) rask spasertur hver eneste dag frem til målet. A) det er nok det som er enklest å starte med og b) totalresultatet etter 30 dager med 3 timers hurtig gange hver dag vil nok se bra ut.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan faktisk vise seg i bikini selv om kroppen ikke er veltrent. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis normalt med mat, men sunne matvarer. Kutt ut hvitt brød, godis, brus og søte bakevarer. Spis mat der du får de næringsstoffene kroppen trenger! Både karbohydrater, protein og fett fra sunne kilder er LIKE viktig, og har hver sin oppgave i kroppen. Kutt derfor ikke helt ut noen av dem! :)

Hør på kroppen. Ikke tving i deg mer eller mindre mat enn nødvendig. Ikke tren hvis du har vondt på en dårlig måte. Lær deg å ikke stresse om det, sånn at du ikke får elendig samvittighet av den ene treninga du unngikk fordi du hadde vondt eller var syk. Det vil bare stresse deg opp og gjøre at du kanskje heller legger på deg.

Tren regelmessig. 3-4 ganger i uka er ganske bra! Jeg personlig trener styrke (du kan trene ulike styrkeformer; velg det du vil forbedre. Vil du bli sterk, men ikke stor? Bygge muskler? Eller bare tone opp og miste fett? Da er det ulike måter å trene på). Og så har jeg 2 HIIT økter. Det øker fettforbrenninga, er bra for hjertet, utholdenheta.

Styrken vil hjelpe deg å få fart på forbrenning av fett, og du vil stramme opp kroppen! En blanding av styrke og kondisjon vil gi gode resultater raskt! Men maten har mest å si. Ikke sult deg!!! Det er kjempeviktig. Og trener du en dag, må du spise mer enn dager der du ikke trener. Kroppen trenger den energien til å yte bra under trening, så du får resultater. :)

Endret av s0la
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervalltrening, styrketrening, et sunt kosthold med et passende næringsinntak. Enkel oppskrift, men krevende å gjennomføre skikkelig.

Anonymkode: d485c...da3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
29 minutter siden, Wenda said:

Man kan faktisk vise seg i bikini selv om kroppen ikke er veltrent. 

Du har rett, men det er ikke det TS spør om.

21 minutter siden, s0la said:

Spis normalt med mat, men sunne matvarer. Kutt ut hvitt brød, godis, brus og søte bakevarer. Spis mat der du får de næringsstoffene kroppen trenger! Både karbohydrater, protein og fett fra sunne kilder er LIKE viktig, og har hver sin oppgave i kroppen. Kutt derfor ikke helt ut noen av dem! :)

Hør på kroppen. Ikke tving i deg mer eller mindre mat enn nødvendig. Ikke tren hvis du har vondt på en dårlig måte. Lær deg å ikke stresse om det, sånn at du ikke får elendig samvittighet av den ene treninga du unngikk fordi du hadde vondt eller var syk. Det vil bare stresse deg opp og gjøre at du kanskje heller legger på deg.

Tren regelmessig. 3-4 ganger i uka er ganske bra! Jeg personlig trener styrke (du kan trene ulike styrkeformer; velg det du vil forbedre. Vil du bli sterk, men ikke stor? Bygge muskler? Eller bare tone opp og miste fett? Da er det ulike måter å trene på). Og så har jeg 2 HIIT økter. Det øker fettforbrenninga, er bra for hjertet, utholdenheta.

Styrken vil hjelpe deg å få fart på forbrenning av fett, og du vil stramme opp kroppen! En blanding av styrke og kondisjon vil gi gode resultater raskt! Men maten har mest å si. Ikke sult deg!!! Det er kjempeviktig. Og trener du en dag, må du spise mer enn dager der du ikke trener. Kroppen trenger den energien til å yte bra under trening, så du får resultater. :)

 

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Intervalltrening, styrketrening, et sunt kosthold med et passende næringsinntak. Enkel oppskrift, men krevende å gjennomføre skikkelig.

Anonymkode: d485c...da3

Her snakker vi gode råd for langsiktig, sunn livsstil. Det er helt fint. Men TS spør etter en drastisk mirakelkur med endringer av kroppen innen en måned. Styrketrening er vel og bra det, jeg gjør det selv. Men jeg ville aldri anbefalt det til noen som er utrent og vil ha maksimal effekt av en måned.

En person som allerede er vant til fysisk aktivtet kan ha nytte av en måned på treningssenter. Men en utrent person vil bruke de første par ukene bare på å være støl og ukomfortabel, lære seg øvelsene rett osv. Styrketrening er det dummest en utrent person kan gjøre som 30-dagers mirakelkur.

Det er ingen tvil hva som hjelper mest, raskest og best, som er lett å komme i gang med og som er innenfor TS ønsker (raskt resultat, kort tidsperspektiv, drastiske endringer). Hurtig gange i to-tre timer hver dag (kombinert med å kutte alt av alkohol, brus og godteri) vil lett forbrenne nok fett til at TS selv ser en merkbar forskjell på 4 uker. Så kan vedkommende legge om til et mer langsiktig stabilt treningsnivå etter denne store bikinibegivenheten.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan vurdere det jeg gjorde, TS. Jeg raste ned fra 84-70 kg på 2 måneder ved å faste periodevis. Gikk hele livet å trodde at visst man gikk litt for lenge uten mat så var det LIVSFARLIG, men jeg selv fant jo ut at det var stikk motsatt når jeg prøvde det selv. Følte meg bra hele veien, hadde mer energi på trening(selv på tom mage) og var mer opplagt generelt i hverdagen. Dette var 8 måneder siden og jeg faster periodevis fortsatt . (16 Timer i strekk med kun vann for min del) Ligger fortsatt på 70 kg, men nå spiser jeg hva jeg vil uten å gå opp i vekt igjen. Anbefaler deg så klart å undersøke nærmere før du prøver det. Det som inspirerte meg til å prøve fasting var en som het Dr Jason Fung og en Youtube kanal med navn "What I've Learned".

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Overrasket said:

Du har rett, men det er ikke det TS spør om.

 

Her snakker vi gode råd for langsiktig, sunn livsstil. Det er helt fint. Men TS spør etter en drastisk mirakelkur med endringer av kroppen innen en måned. Styrketrening er vel og bra det, jeg gjør det selv. Men jeg ville aldri anbefalt det til noen som er utrent og vil ha maksimal effekt av en måned.

En person som allerede er vant til fysisk aktivtet kan ha nytte av en måned på treningssenter. Men en utrent person vil bruke de første par ukene bare på å være støl og ukomfortabel, lære seg øvelsene rett osv. Styrketrening er det dummest en utrent person kan gjøre som 30-dagers mirakelkur.

Det er ingen tvil hva som hjelper mest, raskest og best, som er lett å komme i gang med og som er innenfor TS ønsker (raskt resultat, kort tidsperspektiv, drastiske endringer). Hurtig gange i to-tre timer hver dag (kombinert med å kutte alt av alkohol, brus og godteri) vil lett forbrenne nok fett til at TS selv ser en merkbar forskjell på 4 uker. Så kan vedkommende legge om til et mer langsiktig stabilt treningsnivå etter denne store bikinibegivenheten.

Om man er slank kan man faktisk se resultatet etter bare et par uker. Man kan finne youtubevideoer av et par øvelser man gjøre hjemme, og lære hvordan løfte riktig. Man kan ha en manual hjemme. 

Jeg løftet manual og trente bicep, tok situps og en type knebøy. Kroppen min hadde endret seg etter 2 uker og etter ca 6 uker var forskjellen veldig merkbar. Men kvinner må løfte tungt for å få bedre effekt. Så man løfter til man får vondt i armer, bein og mage, hviler til dagen etterpå eller dagen etter det. Tar ca 15min per dag. Man kan også jogge 15min hver dag og ha god effekt av det. Man kan faktisk få veldig gode resultater av veldig lite trening. Man må selvsagt også spise bra og sunt.

Anonymkode: ec7a8...296

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Overrasket said:

Du har rett, men det er ikke det TS spør om.

 

Her snakker vi gode råd for langsiktig, sunn livsstil. Det er helt fint. Men TS spør etter en drastisk mirakelkur med endringer av kroppen innen en måned. Styrketrening er vel og bra det, jeg gjør det selv. Men jeg ville aldri anbefalt det til noen som er utrent og vil ha maksimal effekt av en måned.

En person som allerede er vant til fysisk aktivtet kan ha nytte av en måned på treningssenter. Men en utrent person vil bruke de første par ukene bare på å være støl og ukomfortabel, lære seg øvelsene rett osv. Styrketrening er det dummest en utrent person kan gjøre som 30-dagers mirakelkur.

Det er ingen tvil hva som hjelper mest, raskest og best, som er lett å komme i gang med og som er innenfor TS ønsker (raskt resultat, kort tidsperspektiv, drastiske endringer). Hurtig gange i to-tre timer hver dag (kombinert med å kutte alt av alkohol, brus og godteri) vil lett forbrenne nok fett til at TS selv ser en merkbar forskjell på 4 uker. Så kan vedkommende legge om til et mer langsiktig stabilt treningsnivå etter denne store bikinibegivenheten.

Jeg fikk resultater på en måned, men det er vel individuelt. Og når det kommer til styrke finnes det som sagt ulike måter å gjøre det på. Man må ikke løfte tungt - kan omså bruke kroppsvekt eller lette vekter. 

Og støl blir man uansett, også ved jogging og annen kondisjonstrening. Spesielt når man gjør noe nytt eller f.eks øker reps eller tid. Det er jo også individuelt, men det er ganske normalt. 

Da jeg trente HIIT og styrke med kroppsvekt (trente til FitnessBlender på YouTube) ble jeg i god form og fikk en strammere kropp på veldig kort tid. Men igjen så har sunne matvaner mest å si. :) Selv når man skal gå ned i vekt fort.

Å stresse sykt mye for å gå ned masse i vekt på kort tid, faste eller gå på diett og springe hver dag vil kanskje gi god effekt raskt, men vil man at det skal vare kan det bli en slitsom livsstil. Men noen liker det kanskje. Jeg derimot ble veldig utslitt etter kort tid med diett og masse kondisjonstrening. Så jeg sluttet og gikk fort opp til den vekten jeg var før det.

Endret av s0la
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, xorze skrev:

Du kan vurdere det jeg gjorde, TS. Jeg raste ned fra 84-70 kg på 2 måneder ved å faste periodevis. Gikk hele livet å trodde at visst man gikk litt for lenge uten mat så var det LIVSFARLIG, men jeg selv fant jo ut at det var stikk motsatt når jeg prøvde det selv. Følte meg bra hele veien, hadde mer energi på trening(selv på tom mage) og var mer opplagt generelt i hverdagen. Dette var 8 måneder siden og jeg faster periodevis fortsatt . (16 Timer i strekk med kun vann for min del) Ligger fortsatt på 70 kg, men nå spiser jeg hva jeg vil uten å gå opp i vekt igjen. Anbefaler deg så klart å undersøke nærmere før du prøver det. Det som inspirerte meg til å prøve fasting var en som het Dr Jason Fung og en Youtube kanal med navn "What I've Learned".

Det kan ikke ha skjedd helt slik du beskriver det. Du må ha spist mye mindre enn før. Å faste 16 timer per døgn betyr ikke at du spiser mindre, det betyr bare at du kun spiser innenfor 8 timer per døgn, og det er det ikke noe ekstremt med - de fleste sover uansett i ca 8 av de 16 timene! Det som er ekstremt, er den frykten mange har for å bli litt sulten hvis man ikke spiser hver tredje time gjennom hele dagen - jeg ahr hatt den selv, og det å spise sen frokost og tidlig middag, lærte meg at frykten er ubegrunnet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er normalvektig. Hvis du trener og spiser litt sunnere enn ellers en måned, vil du få resultater av det.

Anonymkode: a5d5c...d51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pringle skrev:

Det kan ikke ha skjedd helt slik du beskriver det. Du må ha spist mye mindre enn før. Å faste 16 timer per døgn betyr ikke at du spiser mindre, det betyr bare at du kun spiser innenfor 8 timer per døgn, og det er det ikke noe ekstremt med - de fleste sover uansett i ca 8 av de 16 timene! Det som er ekstremt, er den frykten mange har for å bli litt sulten hvis man ikke spiser hver tredje time gjennom hele dagen - jeg ahr hatt den selv, og det å spise sen frokost og tidlig middag, lærte meg at frykten er ubegrunnet. 

Jeg tolker det som at hun spiser mindre fordi hun hopper over 1-2 måltider - og ikke tar igjen kaloriene hun ikke fikk i måltidene hun hoppet over. Det er i hvert fall slik jeg gjør det når jeg faster (går i underskudd på kalorier de dagene jeg faster). Hun har helt rett angående energi, jeg strutter også av energi når jeg faster. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vera skrev:

Jeg tolker det som at hun spiser mindre fordi hun hopper over 1-2 måltider - og ikke tar igjen kaloriene hun ikke fikk i måltidene hun hoppet over. Det er i hvert fall slik jeg gjør det når jeg faster (går i underskudd på kalorier de dagene jeg faster). Hun har helt rett angående energi, jeg strutter også av energi når jeg faster. 

Ja, det er sant, men da er det det å kutte ut et måltid, som har hatt effekten, ikke når måltidene har blitt inntatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Pringle skrev:

Ja, det er sant, men da er det det å kutte ut et måltid, som har hatt effekten, ikke når måltidene har blitt inntatt.

Det har du rett i. Men samtidig kan det kalles fasting når et visst antall timer overstiges uten mat. Om man ikke spiser på 16 timer inkl en natt med søvn hopper man fortsatt over 2 måltider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vera skrev:

Det har du rett i. Men samtidig kan det kalles fasting når et visst antall timer overstiges uten mat. Om man ikke spiser på 16 timer inkl en natt med søvn hopper man fortsatt over 2 måltider. 

Det kan man da bestemme selv. Jeg spiser tre måltider når jeg "faster" i 16-18 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Pringle skrev:

Det kan man da bestemme selv. Jeg spiser tre måltider når jeg "faster" i 16-18 timer.

Ja, det er derfor jeg skriver «om man». Jeg hopper ofte over 3 måltider (kvelds, frokost og lunsj). Det kan godt være du mener at begrepet brukes feil (det var slik jeg tolket svaret ditt til personen du siterte), men da er det «guruene» som setter opp fasteplanene som skal klandres, og ikke personen du siterte, for det kalles fasting i disse planene om man feks hopper over 3 måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil absolutt anbefale jillian michaels 30 day shred. Den gir deg resultater raskt viss du følger programmet og passer på hva du spiser. Du trenger en matte og vekter. Programmet er delt opp i 3 nivåer. Du gjør hvert nivå i 10 dager med 1-2 dager pause i uka. Har nettopp begynt på en ny runde med denne og ser allerede resultater etter 1.5 uke.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vet du hva! Jeg gikk ned 4 kilo på under en mnd og fikk økt muskelmasse for kroppen ble mye strammere. Min var også helt slapt i fett og var ikke overvektig men på grensen til å bli det. 

Jeg har aldri klart å slanke meg før nå for nå innså jeg noe som jeg hadde gjort feil. Jeg spiste alltid for lite! Derfor datt aldri fettet av. Jeg begynte å spise nok. Null fett og sukket til frokost. Havregrøt til frokost!! Noe sundt til lunsj også væresgod resten av dagen. Ikke alt for usundt selvfølgelig. Jeg spiste på burger king 3 ganger dumme meg. Ikke fordi jeg sprakk for jeg spiste mat jeg likte jeg bare glemte meg, men alikavel gikk jeg ned 4 kilo og fikk mye strammere kropp. Husk vann. Jeg byttet ut all drikke med vann. 

Jeg trente men ikke hard trening i det hele tatt. Tok litt styrke trening hver 3 dag. 10x3 type. 3 forskjellige øvelser også jogget jeg en gang i uken i 30 min. Jeg har trent mye før og aldri fått så bra resultater som nå. 

Mitt problem var altså for lite kalorier og at jeg spiste for mye usundt. (Alle de gangen jeg prøvde å slanke meg før). 

Denne gangen spiste jeg sunn mat. Sjeiet ut som jeg skrev over men utenom det spiste jeg noe lunde sunn mat som jeg liker. Hadde vært helt nyttesløst om jeg ikke hadde likt maten. Og pass på å få i deg nok kalorier. Ikke bli en slave av kalori telling heller få en oversikt om hvor mye ca kalorier det er i de forskjellige matvarer. Det er så viktig med riktig kalori inntak når du skal bygge muskler. Husk at muskler forbrenner fett. Og fettet puster vi utrolig nok ut! 

Jeg ble tynnere og strammere kropp på under 1 mnd. Jeg trodde aldri det kom til å gå noen gang i hele mitt liv, men jeg fant riktige måten å gjøre det på for meg. Endelig liksom! 

Jeg er dame btw 27 år. Veier nå 60 kg og er 164 høy. 

Anonymkode: da274...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg spiste hver 3-4 time. Det prøver jeg å passe på. Men var ikke like flink til det alltid. Måtte bare legge det til. 

Anonymkode: da274...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på strikt lavkarbo i 3 uker nå, har gått ned 3,5 kg :) ligger på under 20 kh om dagen. Skal ned 5 kilo til. Syns det har gått veldig fort mtp at jeg ikke skulle gå ned alt for mye. Kanskje noe for deg også?

Anonymkode: 174f1...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...