Gå til innhold

Hva var det ingen fortalte deg om fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At jeg har bakovervendt livmor så når jm skulle sjekke åpningen, måtte hun dra livmortappen litt frem. Det var faen meg vondere enn selve fødselen. 

Anonymkode: 8119b...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, netpuppy skrev:

At pressfasen ikke nødvendigvis er en lettelse. Jeg hadde sett fram mot det hele fødselen siden "alle" sier at det er en lettelse å endelig få lov å presse. For meg var det den vondeste delen av hele fødselen og det kom veldig overraskende. Kan ha noe med å gjøre at epiduralen gjorde at jeg ikke kjente så mye til selve pressriene, altså jeg kjente ikke når jeg måtte presse, men jeg kjente absolutt alt i underlivet. Hver cm babyen beveget seg nedover og hver rift.. 

Samme opplevelsen her! Bare at jeg ikke hadde epidural, så jeg kjente når jeg skulle presse 😅

Anonymkode: c65db...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2018 den 18.07, AnonymBruker skrev:

At det skulle være så ubehagelig med jordmor som fiklet nede i underlivet. Verste med hele fødselen, og selv om jeg skjønner de bare gjør jobben sin så føltes det veldig ugreit ut og ekkelt, gjorde at jeg spente meg veldig og klarte ikke å slappe av :( Hadde styrtfødsel så rakk ikke noe noe særlig forberedelser på hva slags ting som ble gjort. 

Anonymkode: 16eaf...630

❤️❤️❤️

Fikk du snakket om dette i etterkant?

Anonymkode: 53695...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Du skriver at du har vondt 2 år etter. Hva gjør fortsatt vondt? 🙈🙈

Anonymkode: 56e8d...1dc

Har vel et arr inni der som gjør vondt å strekke og som er veldig vondt å få friksjon på. I tillegg til at jeg hadde så mye vondt i begynnelsen at jeg nok spenner meg mye, så ligger nok litt i psyken også. Med mye tålmodighet og forspill går det fint da, men det er klart vi kan ikke være så spontane lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye det samme som er skrevet tidligere. Det verste var likevel at jeg gikk uvitende  med kompress i underlivet i tre dager før jeg besvimte av smerter og ble innlagt. Livmorbetennelse, etter en svært vond undersøkelse var det rett i narkose, utskraping og dager med intravenøs antibiotika.

Anonymkode: 8c331...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg måtte «holde pusten» under pressriene. Hadde så god fokus på pusten (med lystgass) hele veien - også plutselig måtte jeg puste inn og presse uten å puste ut, ble helt surr i hjernen. Tok heldigvis bare 38 min så var det over. 

Anonymkode: 15e16...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At all undersøkelse av livmorhals kunne gjøre vondt.

At jeg kunne spy og skjelve av smerter.

At det fantes smertestillende jeg kunne prøvd. 

At det mest ensomme jeg har opplevd i mitt liv, er da mannen måtte reise hjem på kvelden. Det var skremmende å skulle være alene med den bylten som var 100% avhengig av andre- og jeg turde såvidt løfte babyen det første døgnet :ler: 

 

Anonymkode: 6f9f7...2f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2018 den 17.26, AnonymBruker skrev:

For man virkelig ikke bedøvelse???:hakeslepp:

Anonymkode: 95353...5ef

Jo! I hvertfall i Tønsberg. 

Anonymkode: d3ea3...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Har ikke født selv, men, visste ikke at man fikk sprøyte i låret etterpå. Det er noe ingen har sagt før jeg selv fikk høre det av ei jordmor da jeg tolket for en pasient over telefon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 said:

Har ikke født selv, men, visste ikke at man fikk sprøyte i låret etterpå. Det er noe ingen har sagt før jeg selv fikk høre det av ei jordmor da jeg tolket for en pasient over telefon. 

Jeg fikk ikke sprøyte denne gangen.

Anonymkode: bf050...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ikke sprøyte denne gangen.

Anonymkode: bf050...b87

Mhhh kanskje det varierer fra sykehus til sykehus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor helt sinnsvakt godt den brødskiva med salami og agurk smaker rett etter fødsel! Jeg hadde aldri trodd jeg skulle nyte et måltid i så fulle drag mens jeg selv og rommet rundt meg var kaos (blod og fordervelse 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At man kan revne oppover i hele skjeden. At muskelfester i bekkenbunnen kan rives helt av. At man kan permanente skader som prolapser av ulike typer. At jeg måtte opereres flere ganger grunnet skader. Hadde aldri hørt om det en gang. Kun om damer som revner analen og bæsjer på seg.

Anonymkode: b3cab...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At man kan revne oppover i hele skjeden. At muskelfester i bekkenbunnen kan rives helt av. At man kan permanente skader som prolapser av ulike typer. At jeg måtte opereres flere ganger grunnet skader. Hadde aldri hørt om det en gang. Kun om damer som revner analen og bæsjer på seg.

Anonymkode: b3cab...c26

😱 Det hørtes helt grusomt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At man kan revne oppover i hele skjeden. At muskelfester i bekkenbunnen kan rives helt av. At man kan permanente skader som prolapser av ulike typer. At jeg måtte opereres flere ganger grunnet skader. Hadde aldri hørt om det en gang. Kun om damer som revner analen og bæsjer på seg.

Anonymkode: b3cab...c26

Muskelfeste revnet opp her også. Føler mye av livet er ødelagt og jeg er kjempe deprimert selv om det nå er årevis siden det skjedde. Hadde heller aldri hørt om det. Verste som kunne skje var at man måtte sy en del liksom, trodde jeg. 

Anonymkode: b8e72...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 12/5/2018 at 11:44 PM, AnonymBruker said:

❤️❤️❤️

Fikk du snakket om dette i etterkant?

Anonymkode: 53695...a9a

Jeg snakket med jordmor, men merker at jeg gruer meg til neste fødsel. Nå vet jeg ihvertfall at det er et problem for meg og at jeg skal si fra tydelig at jeg ikke vil at noen tar meg i underlivet uten å si fra om hva de gjør. 

Anonymkode: 16eaf...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muskelfeste revnet opp her også. Føler mye av livet er ødelagt og jeg er kjempe deprimert selv om det nå er årevis siden det skjedde. Hadde heller aldri hørt om det. Verste som kunne skje var at man måtte sy en del liksom, trodde jeg. 

Anonymkode: b8e72...1bb

Det samme trodde jeg. Har slitt mye psykisk grunnet skaden som aldri kan repareres fullstendig. Følte lenge livet var ruinert. Har på en måte akseptert det som har skjedd. Klem til deg.

Anonymkode: b3cab...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det samme trodde jeg. Har slitt mye psykisk grunnet skaden som aldri kan repareres fullstendig. Følte lenge livet var ruinert. Har på en måte akseptert det som har skjedd. Klem til deg.

Anonymkode: b3cab...c26

Samme her. Hva gjorde du for å akseptere det? Eller bestemte du deg bare? All ære til deg for det. Det er tøft.

Anonymkode: b8e72...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Hva gjorde du for å akseptere det? Eller bestemte du deg bare? All ære til deg for det. Det er tøft.

Anonymkode: b8e72...1bb

I perioder et det vanskelig. Men jeg får ikke endret skaden dessverre uansett hvor mye jeg ønsker. 

Anonymkode: b3cab...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...