Gå til innhold

Treningsoppmøte vs laguttak bsrnefotball


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De som ikke er på trening og viser liten interesse når de er på trening bør selvsagt ikke få så mye spilletid. Noe annet er misforstått rettferdighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når de er så unge syns jeg alle skal få spille like mye. Det er greit å ta opp på foreldremøte at det enkelte ganger er litt dårlig oppmøte på trening, men å straffe ungene for at foreldrene deres ikke klarer å få dem på trening syns jeg blir for dumt.

Anonymkode: 741fd...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke snakk om å misse enkelte treninger. Her har en av jentene bare vært på en eneste trening siden siste kamp i oktober. Hun dukket først siste trening før kamp... De andre 2-3 har også knapt møtt opp.  Likevel får alle spille like mange kamper.  

Her er det ungenes manglende vilje til trening som ligger bak....

Anonymkode: 8acab...8d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt fair om de som ALLTID er på trening spiller mest kamp.

Er det skiftarbeid, sykdom eller lignende, så får foreldre formidle dette og muligens få hjelp til å få barnet på trening.

Datteren min spiller også lagidrett, og jeg hadde på INGEN måte blitt fornærmet om hun fikk spille mindre kamp hvis hun så å si aldri var på trening. Heller ikke da hun var 9, nå er hun 12. Men det er jo greit om laglederne formidler dette i starten av sesongen, og også ber foreldrene si fra om det er trøblete å få barnet til trening. Da vet man kanskje bedre om det er barnet selv som ikke har interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er barn. Men ja skjønner frustrasjonen. Ser og på sønnen min sitt lag at det er stor forskjell. Og enkelte virker ikke slm har lyst å være der engang. Kjipt for de barma som spiller for livet og vil vinne og være god. Når andre ødelegger og ikke gidd å ligge end innsats engang. (snakker ikke om de som ikke er flink i fotball men prøver. men om de som ikke er tilstede på treninger eller i selve kampen engang.) frustrerende for de som spiller og møter opp.. Men så er det noen som har diverse diagnoser som ikke alltid er så lett. Der det kan være en kamp  å få de på trening?de vil men for tungt å komme seg avgårde.Men glad når de kommer seg på det.).Og noen ganger må man da bare ta de fri..

Forskjell på å drite i alt og ha lyst.

Anonymkode: 7950f...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 år, og laguttak, kampoppsett, treningsgrunnlag, spilletid... ? Herregud som jeg er glad min 9-åring akkurat har slutta på fotballen. Treningene var morsomme, de, særlig vintertreningen, det var de kampene som slet. Og vi meldte oss på dem helt frivillig (eller etter litt mas), det var om å gjøre å finne nok spillere til alle kamper. Kan dere ikke bare melde på flere lag, hvis det er så rift om plassene? Jeg hadde i hvert fall rygget ut av klubben så fort jeg kunne, hvis min datter skulle ha spilt alle kamper fordi hun pleide å møte opp på trening. Det ville hun og jeg sett på som straff. Hvorfor er det viktig for deg, de teller jo ikke poeng, "treningsgrunnlaget" for en niåring dannes jo også under kamp? 

Anonymkode: 62c6f...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første kamp spilt, den som hadde vært minst på trening dukket ikke opp på kamp så det var bare en innbytter... flaks de ikke lå under og måtte sette inn kamp. 

Anonymkode: 8acab...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...