Gå til innhold

Tilbake på hekt- kjøret, trenger hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holdt på med en fyr i noen mnd’er, før jeg klarte å innse at han bare ville en ting. Han var ikke egentlig interessert i meg, men han fikk jo det han ville ut av «forholdet» vårt. Det ødela meg, for jeg ville mer enn bare sex, men klarte likevel ikke la være å møte ham. Ble så hekta, helt grusomt. Til slutt klarte jeg faktisk å avvise, og kutte ham ut. Noe som etterhvert førte til at han prøvde hardere og hardere. Da han trodde han ikke kunne få meg, ville han bare enda mer. 

Så endte vi på samme nach, ble med ham hjem, hadde (dessverre) sex.. Og har hatt mye kontakt etter det, og sex når vi har møtt hverandre. Jeg er nå hekta igjen, og jeg blir gal. GAL! Jeg vet han bare vil ha det, og ikke noe mer, men likevel håper jeg. Klarer ikke å si nei, slik det er nå! Har så utrolig lyst på ham, men jeg klarer ikke holde følelser vekke. Hvordan skal jeg klare å avhekte meg? Vil ha ham.. men vet jeg bare blir såret. 

Anonymkode: 48dd8...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det bare å kutte han ut da. Blokkere han alle steder. Og vær ærlig med han. Lar han deg fortsatt ikke være da har han null respekt for deg. Du fortjener noen som setter pris på hele deg og vil mer en bare å ha sex

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tenker du at han skal få respekt for deg når du bare gjør som han vil hele tiden? Det skjer bare ikke. 

Anonymkode: 185bd...1d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Jeg vet jo at han ikke har respekt for meg. Jeg vet at det ikke blir noe mer. Og jeg klarte å kutte han ut lenge, helt til vi møttes på fylla igjen. Da var det gjort. Men jeg klarer ikke la være nå, vil bare ha han så sterkt. Klarer ikke tenke på noe annet. Hater at det har blitt sånn!! Må jo kutte han ut.. Men vil være nær han også. 

Anonymkode: 48dd8...a32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg kjenner meg veldig igjen i det du forteller om å bli så "hekta" på en mann. Hadde det veldig sånn før, men er bedre nå. Jeg har jobbet mye med meg selv for å bli bedre.

Veien ut av "hekt-kjøret" er å gjøre noe med selve årsaken til at du har dette handlingsmønsteret.

Spør deg selv om dette: "Hvilke erfaringer har jeg om å være glad i noen?

Hvilket forhold har jeg til mine foreldre og nær familie?

Når ble jeg avvist for første gang, og av hvem?

Hva skjedde senere, og hvordan føltes det?"

Saken er nemlig den, at du er vant til avisning, og faller for avvisende menn - ikke for at du liker å bli behandlet dårlig, men fordi du har et ubevisst og sterkt ønske om at han skal forandre seg og gi deg den kjærligheten du savner.

Forstår du? Du har at avvisningstraume som du prøver å kurere ved at en avvisende mann skal forandre seg for din skyld og bli kjærlig; det er bare dét, at det virker ikke på den måten. Mennesker som er slik, avvisende og følelsesmessig distanserte, har sine erfaringer som gjør dem slik. De er uegnet som partnere i et fortrolig og nært forhold. Dette er deres problem å ordne opp i - ditt ansvar ligger i å begynne å ta skikkelig vare på deg selv.

Kanskje du trenger rådgivning eller terapi, for å lære flere måter å takle følelsesmessig savn og usunn binding og avhengighet av andre mennesker, spesielt menn. Å kunne gi seg selv masse egenomsorg er et godt utgangspunkt, og dessuten helt nødvendig. Å kunne ha flere interesser som er givende for deg er med å fylle livet ditt. Å kunne ha noen mennesker i tilværelsen som kan gi deg vennskap og omtanke, er også av det gode.

Lykke til :)

Anonymkode: 391b4...8da

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les boken hekta, hjelp og få der.

Anonymkode: b549c...984

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Jeg vet jo at han ikke har respekt for meg. Jeg vet at det ikke blir noe mer. Og jeg klarte å kutte han ut lenge, helt til vi møttes på fylla igjen. Da var det gjort. Men jeg klarer ikke la være nå, vil bare ha han så sterkt. Klarer ikke tenke på noe annet. Hater at det har blitt sånn!! Må jo kutte han ut.. Men vil være nær han også. 

Anonymkode: 48dd8...a32

Få litt selvrespekt og ta ansvar for livet ditt!!! 

Anonymkode: 0dcd8...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, jeg kjenner meg veldig igjen i det du forteller om å bli så "hekta" på en mann. Hadde det veldig sånn før, men er bedre nå. Jeg har jobbet mye med meg selv for å bli bedre.

Veien ut av "hekt-kjøret" er å gjøre noe med selve årsaken til at du har dette handlingsmønsteret.

 

Anonymkode: 391b4...8da

Jeg tror du er inne på noe det... se på selve årsaken til hekt og handling. Jeg er selv altfor opptatt av en mann.. en som SIER at han ikke er ute etter noe forhold nå. For meg er det nok mye at jeg kanskje ikke helt er klar for forhold.. eller ikke tør. Men så plutselig VIL jeg jo litt mer allikevel...Egentlig har jeg lyst at han skal bli skikkelig forelsket i meg.. sånn at JEG kan "vurdere" han. Kanskje jeg da ikke vil ha han en gang.😂😂😂

Jeg har nå regisstrert meg på all verdens dating apper for å våkne litt. Få litt kontakt med andre menn.. Og ikke minst få litt selvtillitsboost. MÅ ikke treffe en nå.. og helt ærlig tror jeg ikke det er veien for meg.. men en vet aldri. Nytter vertfall ikke å bure seg inne og glane på telefonen for å hååååpe at det kommer en melding fra han. 

 

Anonymkode: c7b78...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS! Jeg tror virkelig du trenger flere interesser i livet ditt enn bare mannfolk. Løsningen på det du sliter med, er ikke å "registrere deg på all verdens datingapper". Problemet er ikke så mye den ene mannen som du skriver om, men at du virker å være overopptatt av menn. Det fins andre ting i livet også.

Du har fått noen gode råd i tråden, se nærmere på dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ichiko skrev:

Hei TS! Jeg tror virkelig du trenger flere interesser i livet ditt enn bare mannfolk. Løsningen på det du sliter med, er ikke å "registrere deg på all verdens datingapper". Problemet er ikke så mye den ene mannen som du skriver om, men at du virker å være overopptatt av menn. Det fins andre ting i livet også.

Du har fått noen gode råd i tråden, se nærmere på dem.

Ts her. Det er ikke jeg som skriver at jeg har registrert meg på datingapper. Jeg bruker ikke tinder eller noe. Jeg har vært lenge i forhold før jeg møtte han jeg har holdt på med nå. Tror dessverre jeg har blitt forelska.. I begynnelsen var det han som var mest keen, men han spiller spillet så ufattelig bra.. Nå har han meg rundt lillefingeren. Jeg vet jeg kan få mange andre om jeg vil det.. Men bryr meg ikke om andre, vil bare ha han.

Men ja. Trenger å få noe annet å tenke på. 

Anonymkode: 48dd8...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ts her. Det er ikke jeg som skriver at jeg har registrert meg på datingapper. Jeg bruker ikke tinder eller noe. Jeg har vært lenge i forhold før jeg møtte han jeg har holdt på med nå. Tror dessverre jeg har blitt forelska.. I begynnelsen var det han som var mest keen, men han spiller spillet så ufattelig bra.. Nå har han meg rundt lillefingeren. Jeg vet jeg kan få mange andre om jeg vil det.. Men bryr meg ikke om andre, vil bare ha han.

Men ja. Trenger å få noe annet å tenke på. 

Anonymkode: 48dd8...a32

Ok, jeg beklager at jeg misforsto! Men jeg skjønner det er sårt og slitsomt å være forelsket i noen som "holder avstanden", og da er det bra å ha andre ting i livet også, det hjelper. Jeg håper du finner ut av det og kan få det godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ichiko skrev:

Hei TS! Jeg tror virkelig du trenger flere interesser i livet ditt enn bare mannfolk. Løsningen på det du sliter med, er ikke å "registrere deg på all verdens datingapper". Problemet er ikke så mye den ene mannen som du skriver om, men at du virker å være overopptatt av menn. Det fins andre ting i livet også.

Du har fått noen gode råd i tråden, se nærmere på dem.

Hei, jeg er ikke trådstarter men den som skreiv jeg hadde regisstrert meg på flere datingsider.

Jeg er kke overopptatt av menn, ser det kunne se sånn ut... før jeg traff han jeg er altfor opptatt av gikk livet sin vante gang, med litt småflørt her og der. Men ikke noe mer.

Poenget mitt med å regisstrere meg er rett og slett for å ta fokuset bort fra han ene. Jeg slapper godt av sånn egentlig med menn ellers og forsøker å fokusere det det som er bra i livet mitt. ☺

Anonymkode: c7b78...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til AB over: så bra! :)  Jeg unner folk å ha det godt, enten de er single eller sammen med noen. Men det er ikke alltid så lett å få det til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Jeg vet jo at han ikke har respekt for meg. Jeg vet at det ikke blir noe mer. Og jeg klarte å kutte han ut lenge, helt til vi møttes på fylla igjen. Da var det gjort. Men jeg klarer ikke la være nå, vil bare ha han så sterkt. Klarer ikke tenke på noe annet. Hater at det har blitt sånn!! Må jo kutte han ut.. Men vil være nær han også. 

Anonymkode: 48dd8...a32

Kjenner meg igjen i den situasjonen. Har hatt det slik selv. 

Anonymkode: a90f4...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Du vet jo hva som må til: å si nei. La være å møte ham. Du sier du ikke klarer det. Hva er det som gjør at du ikke klarer å si nei? Når du klarer å sette fingeren på det blir det enklere for deg, og om du setter fingeren på det kan vi hjelpe deg bedre.  

Jeg er helt sikker på at du klarer å si nei til ham, du må bare bli sikker på det du også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS, jeg kjenner meg veldig igjen i det du forteller om å bli så "hekta" på en mann. Hadde det veldig sånn før, men er bedre nå. Jeg har jobbet mye med meg selv for å bli bedre.

Veien ut av "hekt-kjøret" er å gjøre noe med selve årsaken til at du har dette handlingsmønsteret.

Spør deg selv om dette: "Hvilke erfaringer har jeg om å være glad i noen?

Hvilket forhold har jeg til mine foreldre og nær familie?

Når ble jeg avvist for første gang, og av hvem?

Hva skjedde senere, og hvordan føltes det?"

Saken er nemlig den, at du er vant til avisning, og faller for avvisende menn - ikke for at du liker å bli behandlet dårlig, men fordi du har et ubevisst og sterkt ønske om at han skal forandre seg og gi deg den kjærligheten du savner.

Forstår du? Du har at avvisningstraume som du prøver å kurere ved at en avvisende mann skal forandre seg for din skyld og bli kjærlig; det er bare dét, at det virker ikke på den måten. Mennesker som er slik, avvisende og følelsesmessig distanserte, har sine erfaringer som gjør dem slik. De er uegnet som partnere i et fortrolig og nært forhold. Dette er deres problem å ordne opp i - ditt ansvar ligger i å begynne å ta skikkelig vare på deg selv.

Kanskje du trenger rådgivning eller terapi, for å lære flere måter å takle følelsesmessig savn og usunn binding og avhengighet av andre mennesker, spesielt menn. Å kunne gi seg selv masse egenomsorg er et godt utgangspunkt, og dessuten helt nødvendig. Å kunne ha flere interesser som er givende for deg er med å fylle livet ditt. Å kunne ha noen mennesker i tilværelsen som kan gi deg vennskap og omtanke, er også av det gode.

Lykke til :)

Anonymkode: 391b4...8da

Men jeg har ikke vært i denne situasjonen før. Jeg har vært i to lange forhold, bare et lite opphold mellom. Det første forholdet startet da jeg var midt i tenårene. Har ikke blitt «avvist» tidligere. Så har ikke mye erfaring med sånne gutter/ menn.

Anonymkode: 48dd8...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Rainstorm skrev:

Du vet jo hva som må til: å si nei. La være å møte ham. Du sier du ikke klarer det. Hva er det som gjør at du ikke klarer å si nei? Når du klarer å sette fingeren på det blir det enklere for deg, og om du setter fingeren på det kan vi hjelpe deg bedre.  

Jeg er helt sikker på at du klarer å si nei til ham, du må bare bli sikker på det du også. :)

Det er fordi jeg liker ham så utrolig godt. Elsker å være nær ham. Vi har veldig god sex. Når vi er sammen, er han veldig snill og vier meg all oppmerksomhet. Men skjønner jo at dette ødelegger meg. Så jeg MÅ bare kutte ham ut igjen. 

Anonymkode: 48dd8...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg ut av et hekt, så ble han hekta på meg ut av det blå :overrasket: kanskje det er motivasjon nok, at det faktisk kan snu 180•? Om du plutselig forsvinner skal du ikke se bort ifra at det skjer, og da vil du ikke skjønne hva du tenkte med :P og uansett utfall: KUTT KONTAKT om du noen gang vil komme deg videre! 

Anonymkode: 25df0...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom meg ut av et hekt, så ble han hekta på meg ut av det blå :overrasket: kanskje det er motivasjon nok, at det faktisk kan snu 180•? Om du plutselig forsvinner skal du ikke se bort ifra at det skjer, og da vil du ikke skjønne hva du tenkte med :P og uansett utfall: KUTT KONTAKT om du noen gang vil komme deg videre! 

Anonymkode: 25df0...363

Akkurat det er nesten komisk.. at det kan snu sånn helt om. Det med hekt tenker jeg kommer av det en ikke kan få, vil en ha.. i tillegg til mixede signaler.

Jeg var i et skikkelig tragisk hekt opplegg for noen år siden. Når jeg nå ser bilde av han så tenker jeg bare WTF. Han ER jo verken tiltrekkende, pen eller sjarmerende. Med han så var det nok det at han kom inn i livet mitt når jeg trengte noen. Jeg var vel helt sulteforet på den type oppmerksomhet.. så fikk jeg noen smuler.. men ville ha mer..mer.. Det fikk jeg jo aldri. Glad for det i dag.

Anonymkode: c7b78...ebc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...