Gå til innhold

Utroskap


Marthe

Anbefalte innlegg

Har nylig funnet ut at mannen jeg har vært gift med i et år har vært utro nesten hele året (med samme dame). De har truffet hverandre 4-5 ganger i løpet av året. Er usikker på hva jeg skal gjøre. Vi har en nyfødt sønn og ei i skole alder.

Klarer ikke å bryte opp her fordi mannen jeg er gift med har nesten vært bort hele dette året (arbeidssituasjon) og jeg savner det å virkelig være en familie, noe vi ikke har vært med den nyfødte enda. Føler meg mye tryggere med en partner enn alene. Tenker mange gang på om det er pengene som holder meg igjen, vi bor bra og har det bra økonomisk. Synest det er vanskelig å stole på han når han er borte på reiseselv om han iser at det ikke skal skje igjen. Trenger virkelig hjelp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal man selvfølgelig aldri si aldri, men jeg tror oddsen for at mannen din stadig vil være deg utro er stor. Når han i løpet av det første året dere er gift gjør det flere ganger vil jeg tro at dette er noe som "ligger for han".

Slik jeg ser det har du to muligheter:

1) Satse på et "godt" familieliv med denne mannen - og akseptere at han stadig er deg utro, eller

2) Ta det store oppgjøret med en gang og bryte opp.

Dette var nok ikke noe oppmuntrende svar, men i og med at du spurte om råd kom jeg med mitt synspunkt om situasjonen. Jeg må likevell si at jeg føler sterkt med deg. Livet skal liksom ikke være slik du har det nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg var gift med kona mi i et år etterat hun var utro. Vi har tre barn sammen, så jeg valgte å prøve på å fortsette. :( Det skar seg kraftig og vi er idag separert. Selvfølgelig er penger viktig når en skiller lag, en skal trossalt leve etter et brudd også. :lol: Men det med å ikke stole på en person en er glad i, kommer til å rive dine følelser opp med roten. Hvis dere da ikke ordner opp i problemene deres. Her snakker vi om minst tre faser for å få utroskapen ut av systemet. Klarer dere det er dere gode, men selvfølgelig er det stor fare for at han er utro igjen :( Jeg vet at , gjelder meg selv, at elsker man en person høyt nok, så er en bare ikke utro. Unner ikke min verste fiende engang å oppleve utroskap. :evil: Er bare drit fra ende til annen.

Hilsen fra en som føler med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har gått gjennom det og min erfaring er nok veldig negativ. Tilga men ble lurt skikkelig.

Når det skjer gjenntatte ganger er nok han rimelig sammvittighetsløs, noe som ikke endrer seg, tror jeg.

Du må nok ta en avgjørelse om du kan leve med å hele tiden tro at han holder på med andre og hva dette gjør med deg psykisk.

Jeg ble knekt etter stund og mistet alt av selvtillitt.

Gikk fra han og hadde det vondt lenge, nå har jeg det bra.

Ingen råd her men håper at du får det bra i livet. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv opplevd og forsøkt å tilgi/leve med utroskap. I mitt tilfelle gikk det ikke. MEN jeg tror allikevel at det for andre kan løse seg. Jeg tror ikke at alle menn (eller kvinner) som er utro en gang, eller fem, har en psykisk trang til å måtte fortsette med det.

Synes det er feil å si at du/dere bare har to valg, enten må du tåle utroskap, eller bryte ut. Ingen av delene er en god løsning for deg.

Du sliter med å klare å stole på mannen din, og dette er relatert til en spesifikk situasjon, altså når han er på reise. Uansett om han faktisk ikke er utro mer, vil du allikevel tro det, eller være mistenksom, slite med sjalusi osv.

Dere er gift og har to barn, men du lever så å si alene, hvor mye er du og barna verdt for mannen din?

Dere burde være verdt nok til at mannen din finner en annen jobb, uten alle reisene.

Da kan dere kanskje klare å fortsette, og bygge opp igjen tilliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke akkurat det hjelper å bytte jobb.

Har han vært utro på reise, kan han fort være det i andre sammenhenger også.

Hvis man har vært utro 4-5 ganger, mangler man samvittighet.

Og sist men ikke minst mangler man respekt for det menneske som stoler blindt på en.

Mennesker forandrer ikke personlighet sånn uten videre. Når en person viser sitt sanne jeg gang på gang, tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kanskje akseptert det om samboeren var utro en gang, men er ikke sikker på om jeg hadde klart å stole på ham igjen. Hadde han vært utro flere ganger hadde jeg garantert gjort det slutt. Viser han en sånn mangel på respekt for forholdet vårt fortjener han meg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess
jeg savner det å virkelig være en familie' date=' noe vi ikke har vært med den nyfødte enda. Føler meg mye tryggere med en partner enn alene. [/quote']

Synes du det er noen ordentlig familie når han faktisk har bedratt deg gjennom hele året dere har vært gift ?

Kan du noengang stole på at han ikke bedrar deg igjen, vil ikke alltid usikkerheten, frykten for at det enda en gang skal skje og hjelpeløsheten ved aldri å vite 100 % være der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er synd at du har fått slik en vanskelig familiesituasjon.

Jeg har alltid sagt at hvis jeg hadde en kjæreste som var utro, hadde jeg dumpet han med en gang. Det er jo lett å si når man ikke har opplevd det, jeg vet det. Men da bør en tenke, spesielt siden han har vært utro flere ganger; Har han i det hele tatt respekt for deg å barna?? Som skal være det kjæreste han har? Du må jo velge om du kan leve med en utro mann resten av livet, men jeg vil råde deg til å gå fra ham, både for din å barnas skyld. Kanskje du en dag finner en skikkelig drømmeprins til å stole 100% på?

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...